Ei kai kopittoman myyminen ole koskaan ollut millään lailla kielletty??
Käsittääkseni hyväksytty turvakaari on se ratkaiseva asia.
Kotimaisen äkeen ostamista ei voi verrata hiusten leikkuuseen. Jos et ostaisi kotimaista, niin ostaisit ulkomaisen. Siinä on selvä ero.
Myyntipäälikkö on aasi. Helppo on myydä valmiita tuotteita ja palveluita, joita nyt automaailma ainakin on kotimaassa pullollaan. Uuden luomiseen tuskin kykenisit omalla asenteellasi. Paitsi tietenkin uuden ja jännittävän mainoskamppanjan luomiseen. Todellinen riskinottohalu taitaa olla heikkoa.
Anteeksi, mutta autokaupassa tarjonta ylittää jo kysynnän nyt. Lukuunottamatta tietyn hinta- ja kuntoluokan käytettyjä sekä hyvin myyviä uutuusmalleja (joita joutuu jonottamaankin). Seuraa autokauppojen myyntiä, niin huomaat, että riskinottokykly loppuu, jos yrityksessä ei ole riittävää toimintavolyymia. Jos uuden merkin lanseerauksen varaan aloittaisit maahantuonnin yhden, Suomessa tuntemattoman merkin varassa, niin riskit ovat todella suuret. Myynnissä loppujen lopuksi on kyse yksinkertaisista asioista, mainoskampanjilla on merkitystä, mutta myyjä tärkein lenkki ketjussa. Nykyajan asiakas on vaan niin fiksu, koska informaatiota on tarjolla ylenmäärin, joten myyjän ei kannata aliarvioida laatu-ja hintatietoista asiakasta. 20 vuoden aikana muutos alkaa näkyä jo asiakkaissa.