Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koreat koneet.  (Luettu 30794 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: koreat koneet.
Oli ne kyllä rumat. Harri Koskinen on tehnyt genelecillä hyvää työtä.

 :)

Oon samaa mieltä. Mut lähikenttämonitorit ei ookka sisustuselementtejä  ;D

Olohuonees on hifin rakennussarjakajarit ja onkyon vahvistin. Siinä on hintalaatu kohdillaan.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: koreat koneet.
mutta kuinka paljon todellisuudessa valtrasta on kotimaassa tehtyä?   en tiedä muta aiemmin ainakin a-mallin etuakseli tuli jostain ja vaihdelaatikko prasseilta ja hyde oli jotain koontilajitelmaa jne.... eli nyt kun se kasataan turkissa ja kuitenkin ehkä myydyin malli niin....... mikä olikaan se kotimainen traktori?
ei a-sarjaa kasata turkissa,tehtiin vain 5 traktorin koe erä mutta kun tuli lama niin ehtivät tehdä itekki.

YlikylänJotenSaletistiHot

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Ainakaan suomalaiset rakentajat ei edes ymmärrä mitä käsite "ammattiylpeys" tarkoittaa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8658
  • You're a slave to money then you die
Vs: koreat koneet.
Oli ne kyllä rumat. Harri Koskinen on tehnyt genelecillä hyvää työtä.

 :)
Oon samaa mieltä. Mut lähikenttämonitorit ei ookka sisustuselementtejä  ;D
Mun työhuone olisi kellarissa jos jättäisin dekoratiivisen aspektin huomioimatta...  :-[
Nothing is Something Worth Doing

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koreat koneet.
Usein palkitut ja lukuisat testivoittaja kaiuttimet valmistaa http://www.olavirasanen.fi/or-loudspeakers/fi/index.php

Näitä myös meillä löytyy lähes nurkasta kuin nurkasta ja mate in Finland
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Ei kai kopittoman myyminen ole koskaan ollut millään lailla kielletty??
Käsittääkseni hyväksytty turvakaari on se ratkaiseva asia.

Kotimaisen äkeen ostamista ei voi verrata hiusten leikkuuseen. Jos et ostaisi kotimaista, niin ostaisit ulkomaisen. Siinä on selvä ero.

Myyntipäälikkö on aasi. Helppo on myydä valmiita tuotteita ja palveluita, joita nyt automaailma ainakin on kotimaassa pullollaan. Uuden luomiseen tuskin kykenisit omalla asenteellasi. Paitsi tietenkin uuden ja jännittävän mainoskamppanjan luomiseen. Todellinen riskinottohalu taitaa olla heikkoa.


Anteeksi, mutta autokaupassa tarjonta ylittää jo kysynnän nyt. Lukuunottamatta tietyn hinta- ja kuntoluokan käytettyjä sekä hyvin myyviä uutuusmalleja (joita joutuu jonottamaankin). Seuraa autokauppojen myyntiä, niin huomaat, että riskinottokykly loppuu, jos yrityksessä ei ole riittävää toimintavolyymia. Jos uuden merkin lanseerauksen varaan aloittaisit maahantuonnin yhden, Suomessa tuntemattoman merkin varassa, niin riskit ovat todella suuret. Myynnissä loppujen lopuksi on kyse yksinkertaisista asioista, mainoskampanjilla on merkitystä, mutta myyjä tärkein lenkki ketjussa. Nykyajan asiakas on vaan niin fiksu, koska informaatiota on tarjolla ylenmäärin, joten myyjän ei kannata aliarvioida laatu-ja hintatietoista asiakasta. 20 vuoden aikana muutos alkaa näkyä jo asiakkaissa. 

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: koreat koneet.
Luulisin, että Eteläkorean tuotteissa viimeistely ei tule olemaan ongelma, eikä mikään muukaan, paitsi ennakkoluulot ja pelko markkinoilla pysymisessä Mutta luulen, että käy kuten autoissa; kun saa pään auki, niin kauppa rupeaa käymään.

http://www.youtube.com/watch?v=L-MtkbplABI

http://tym-traktoren.de/TX1500

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: koreat koneet.
mutta kuinka paljon todellisuudessa valtrasta on kotimaassa tehtyä?   en tiedä muta aiemmin ainakin a-mallin etuakseli tuli jostain ja vaihdelaatikko prasseilta ja hyde oli jotain koontilajitelmaa jne.... eli nyt kun se kasataan turkissa ja kuitenkin ehkä myydyin malli niin....... mikä olikaan se kotimainen traktori?
ei a-sarjaa kasata turkissa,tehtiin vain 5 traktorin koe erä mutta kun tuli lama niin ehtivät tehdä itekki.

Kyllähän se on niin että, turkin teollisuus porhaltaa sellaista vauhtia eteenpäin että alkaa kohta olla parempi kun jokin kone on tehty turkissa.
Suomalaiset ovat kymmenen vuotta rämpineet tässä lamassa ja vienti ei vedä, muualla tehdään ja kehitytään.

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: koreat koneet.
Kävin uteliaisuuttani kurkkaamas tuolla tym:in sivulla ja ihan tekis mieli epäillä, että uuden n-sarjalaisen suunnittelijakin on sielä vieraillut ;D  http://www.tym-tractors.com/t1003.php

Kovin oli tutun näköistä vipua ja paneelia ::) Nuolla kiinalaisilla ja korealaisilla koneilla on ihan turha yrittää läpimurtoa aivan viimeistä tekniikkaa olevilla koneilla. Niiden ostajat on aivan eri koulukuntaa. Markkinarako suomesta löytyy perustekniikkaan tyytyviltä käyttäjiltä. Vaatimustaso on mekaaninen syöttöpumppu, neljä vaihdetta ilman kytkintä, sähköinen nostolaite, ilmastointi ja ilmaistuin. Portaattomalla vaihteistolla on ihan turha yrittää kiinakoneilla näille markkinoille (vielä). Karvalakkimallin valtroillakin on yllättävän suuri kysyntä. Siihen kun laittaa hintaa 10t€ nokkiin, 120hv, ja kolmiportainen pikavaihde, ilmastointi ja ilmaistuin niin kyllä kiinnostuneita luulisi löytyvän. Täällä on ainakin yksi ;)
Kyllä tuntuu toisinaan siltä että täällä on innostuttu turhan usein noihin viimeisintä tekniikkaa oleviin härpäkkeisiin. Uskon että ns. karvalakkimallit olisi kuitenkin edelleen kysyttyjä, sähköistys minimiin. Tosin tuo päästöjen vähennysvimma kyllä aiheuttaa sellaisia viityksiä että kuinka nämä koneet pelaa esim. 10 vuoden päästä, kyllä pitää kalliita komponentteja korvata uusilla. Mitä enemmän on bokseja, sitä epävarmempaa on koneen toiminta, ja syy voi olla vain hapettunut johtoliitos, etsi sitä sitten kesken kylvökiireiden. Niin vain on että esim USA:n suurtiloillakin mennään aika perinteisellä tekniikalla. Karvalakkimallilla en kuitenkaan tarkoita hytitöntä kehitysmaamallia. Uskon kuitenkin että nuo Korealaiset ja muut Kaukoidän koneet vielä tännekin tiensä löytää, ei se markkinointi tule helppoa olemaan, ja nimenomaan huolto- ja varaosapalvelu on kallis toteuttaa. Ken elää se näkee. ;D

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: koreat koneet.
Kyllä tuntuu toisinaan siltä että täällä on innostuttu turhan usein noihin viimeisintä tekniikkaa oleviin härpäkkeisiin. Uskon että ns. karvalakkimallit olisi kuitenkin edelleen kysyttyjä, sähköistys minimiin. Tosin tuo päästöjen vähennysvimma kyllä aiheuttaa sellaisia viityksiä että kuinka nämä koneet pelaa esim. 10 vuoden päästä, kyllä pitää kalliita komponentteja korvata uusilla. Mitä enemmän on bokseja, sitä epävarmempaa on koneen toiminta, ja syy voi olla vain hapettunut johtoliitos, etsi sitä sitten kesken kylvökiireiden. Niin vain on että esim USA:n suurtiloillakin mennään aika perinteisellä tekniikalla. Karvalakkimallilla en kuitenkaan tarkoita hytitöntä kehitysmaamallia. Uskon kuitenkin että nuo Korealaiset ja muut Kaukoidän koneet vielä tännekin tiensä löytää, ei se markkinointi tule helppoa olemaan, ja nimenomaan huolto- ja varaosapalvelu on kallis toteuttaa. Ken elää se näkee. ;D
Isoilla farmeilla panostetaan sellaiseen teknologiaan, joka maksaa itseään takaisin. Kuten paikkatiedon soveltamiseen päällekäinajon estämiseksi tms. Meillä on tässä vielä paaljon opittavaa  ::)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koreat koneet.
Tässä taas yksi näyttö "Korealaisesta huipputekniikasta" jos jonkinlaista ohitusta on jo tehty vaikka tunteja 12 th. ;D

http://www.nettikone.com/hyundai/130-lcm-3/1265156

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: koreat koneet.
Tässä taas yksi näyttö "Korealaisesta huipputekniikasta" jos jonkinlaista ohitusta on jo tehty vaikka tunteja 12 th. ;D

http://www.nettikone.com/hyundai/130-lcm-3/1265156
Tuosta uudemman mallin hyundait on kyllä todella hyvin toimivia kaivureita... Taas on hiukan vähissä noi kotimaiset tuollakin saralla...

wtf

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Yksi tuotesegmentti ei pelasta Suomen taloutta. Maatalouden konevalmistus on kotimarkkinoiden varassa, eniten uskon nokialaiseen moottoriin. Metsäkonepuolella vetovastuu on yhdellä kotimaisella sekä kansainvälisellä yhtiöllä. Pienistä valmistajista vain Keslalla näen tuotesortimenttinsa (laajempi kuin nämä harrastajavarusteet) toimintaedellytyksiä kansainvälisesti, ja muutama erikoisosaaja (ProfiPro, ProSilva mainitakseni). Vaihtotaseen vajeen peittäminen on haettava muilta aloilta.
Kukapa tässä nyt sitä väittääkään että yksi valmistaja pelastaisi Suomen.Pienistä puroista se isokin joki voimansa saa jos Myyntipäällikkö nyt ymmärtää.

Lanseeraa markkinoille uusi tuote. Paljonko rahaa on huvennut ennen kuin tuote on valmis markkinoille ja markkinoiden sekä markkinaosuuden hankkimisesta se työ vasta alkaa. Onko tähän pienillä yhtiöillä varaa? En pidä todennäköisenä, että joku keski-eurooppalainen sanotaanko vaikka urakoitsija, ottaisi käyttöön jonkun suomussalmelaisen nyrkkipajan tuotteen, jossa ei olisi kansainvälisesti tunnettuja komponentteja ja varaosamyynti siellä Suomussalmella.  Uskaltaisiko monikaan ostaa jonkun DongFeng maasturin Suomen oloissa jos lähin myyjä Saksassa? Tarvitaan melkoinen ponnistus markkinoille tuloon, varmuutta loppukäyttäjien keskuuteen toiminnan jatkosta jälkimarkkinoinnissa yms. Pienten purojen on aika tulla ruopatuiksi. Rakennemuutos jyllää.

Viittasin arvostelullani ylläolevaan. Tuolla ajattelumallilla mm. Nokian syntymä olisi jäänyt kokematta. Suomessa on paljon innovatiivista ajattelua ja yrittämistä, sitä pitäisi tukea eikä lyödä alkumetreillä kasvoille.

Dacia on ainakin katukuvassa lyönyt itsensä jollain tasolla läpi.

Autokaupassa tuote on kuitenkin jo olemassa. Jos tarjonta ylittää kysynnän, niin sillion hinnoittelu on pielessä eli mahdollisesti myyjällä kulurakenteessa korjattavaa. Tästä seuraa mainitsemasi rakennemuutos.

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: koreat koneet.
Korealaisesta autosta sen verran että minulla oli Hyundai i30 runsaat 5v/80tkm. Tämä oli Koreassa tehty, tuona aikana auto pelasi hyvin, takuukorjauksina eteen kaksi " koiranluuta" n. 50tkm kohdalla, takaluukku maalattiin uudestaan siihen tulleen pienen maalikuplan takia. Maalausta ei meinattu tehdä takuuseen mutta kun esitin ko.auton testin AutoBild lehdestä jossa todettiin maalausongelmia ja että tehdas ne tekee kuntoon, hoitui tämäkin. Lehti sattui olemaan huoltofirman asiakastilassa, taisi häipyä tämän jälkeen. Niin, puskurit meni vaihtoon kun jouduin risteyksessä peräänajetuksi ja edessä olevan vetokoukkuun tuupatuksi. Eli ihan soiva peli, noita koiranluitahan vaihdetaan eurooppalaisistakin autoista melkein 50 tkm:n välein. Ja nythän nuokin autot tulee Tsekeistä ja pikkumalli Intiasta.
Ja näyttää nuo maanrakennuskoneet ja traktoritkin koottu aikalailla samoista komponenteista kuin länsikoneetkin.