Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koreat koneet.  (Luettu 30910 kertaa)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: koreat koneet.
saahan sen kopittoman ostaa, jos sellaisen joku uskaltautuu myymään. mutta ilman linnatuomiota sillä ei kukaan saa ajaa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: koreat koneet.

Viimeksi muokattu: 26.01.14 - klo:13:24 kirjoittanut malanko

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: koreat koneet.
saahan sen kopittoman ostaa, jos sellaisen joku uskaltautuu myymään. mutta ilman linnatuomiota sillä ei kukaan saa ajaa.

Väärin. Aiemmin Suomessa oli näin, mutta eu yhtenäisti käytännöt kaikissa maissa. Ja siten myös Suomessa kopiton on taas täysin laillinen kuten muuallakin eu:ssa

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koreat koneet.
Onhan nuo Korean pojat kovia syömään Suomesta tuotua ruokaa.
Nyt kannattaa ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Onhan nuo Korean pojat kovia syömään Suomesta tuotua ruokaa.
Nyt kannattaa ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D

Mä en kyl lähtis enää tuollasia heittämään kun maailmankauppa on entistä avoimempaa. Jos autokauppiaana joutuisin ajattelemaan noin niin eipä taitais tiliä tulla, kun toi Uudenkaupungin Mersu ei ole meillä edustuksessa. Korealaisia autojakaan ei voi moittia.

antti-x

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Onhan nuo Korean pojat kovia syömään Suomesta tuotua ruokaa.
Nyt kannattaa ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D

Mä en kyl lähtis enää tuollasia heittämään kun maailmankauppa on entistä avoimempaa. Jos autokauppiaana joutuisin ajattelemaan noin niin eipä taitais tiliä tulla, kun toi Uudenkaupungin Mersu ei ole meillä edustuksessa. Korealaisia autojakaan ei voi moittia.

Älä sitten heitä, ne voivat heittää jotka eivät työkseen harjoita toimintaa josta on aina vaihtotaseelle haittaa. :) Et tietenkään osta kotimaista ruokaakaan, mutta silti joku muu voi sen ostamiseen kehoittaa enkä sitä pidä mitenkään vääränä.

Ja jos on sitä mieltä että suomalaista ruokaa pitäisi jonkun muun ostaa kuin itse sitä tuottaa, pitäisi omissa ostoissakin ottaa ekaksi vaihtoehdoksi sen suomalaisen, ja vasta sen jälkeen harkita ulkomaista jos se suomalainen ei syystä tai toisesta sovi tarkoitukseen. Tottakai siltä suomalaiseltakin pitää vaatia laatua.

Ja kun tämä EU nyt on sisämarkkina, niin EU:sta tuleva on (hiukan) parempi vaihtoehto kuin sen ulkopuolelta.

edit: Eräs johtaja ilmaisi asian aika hyvin arvioimalla että voitaisiinko kaikki maailman tavara tuottaa kiinassa tai ylipäänsä Aasiassa. Ja hänen mukaansa se tavallaan voisi onnistua kapasiteetin suhteen, mutta tuskin ainakaan Kiinalaiset siihen suostuisivat. Koska silloin Euroopassa olisi euroja, USA:ssa olisi dollareita ja Aasiassa olisi tavaraa. Ja jos aasialaiset lähettäisivät tavaraa tänne he saisivat euroja tilalle. Mutta mitä ihmettä he niillä euroilla tekisivät? Koska täällä ei tehtäisi mitään, heillä ei olisi mitään mitä ostaa. He voisivat ehkä ostaa rakennukset ja maat. Mutta eipä niilläkään juuri mitään tekisi, jos ne tuottaisivat sitten taas lisää euroja joilla ei tekisi mitään. Jos he ostaisivat nilla dollareilla ja euroilla öljyä lähi-idästä, lähi-idän tyypit ihmettelisivät vuorostaan että mitä tällä arvottomalla paperilla tekisi?

Viimeksi muokattu: 26.01.14 - klo:15:58 kirjoittanut antti-x

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5343
Vs: koreat koneet.
Muutaman vuoden korealaisella pikkuautolla ajaneena (nyt vaihtui Japani/Unkari -tekeleeseen, se korealainen koki tapaturmaisen lopun...) uskon, että jos vain on kone, jota siellä tarpeeksi tehdään, niin hinta-laatu -suhteeseen (eli luotettavuus ja edullisen olemattomat huoltokulut) ei varmaan tartu, tyytyväisiä olimme. Maatilan puolella tällainen pikkutilallinen keski-ikäinen ei tule noita vielä kohtaamaan; taidan olla jo eläkkeellä (sitten kun seitenkymppisenä pääsee/joutuu) ennenkuin niitä tulee sopivan ikäisenä ja hintaisena tarjolle. Supersammakko tuossa edellä kiteytti kyllä aika hyvin, kuinka perusvarustuksellakin voi jyvät saada kasvamaan...



Petri

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Viljelijöiltä puuttuu selvästi businessajattelu. Realiteettien tunnustaminen yrittämisessä lienee viljelijänkin tunnustettava, oman toiminnan kannattavuus ykkösasia. Vai oletteko ihmisryhmä joka solidaarisuuden ja yhteisen hyvän nimissä saa luopumaan paremmasta vaihtoehdosta omassa toiminnassaan? Ajattelumalli sopii jonnekin kommunistiseen järjestelmään mutta ei enää eurooppalaiseen talousmalliin. Kyllä itse valitsen aina kotimaisen vaihtoehdon ruokakaupassa, mutta teknologian alalla on mahdotonta löytää kotimaista vaihtoehtoa, kun niitä ei ole edes ikinä saatettu valmistaa tai se on kannattamattomana (lue liian pienet markkinat, kustannusrakenne, raaka-aineet yms. tekijät) lopetettu. Enkä kovin isänmaallisena pidä virolaisia rakennustyöläisiä navettatyömaillakaan, joten kannattaa ensin tutkia omaa toimintaa kuin syyttää muita. Minusta kotimainen tuotanto ja vienti on suhteessa aika hyvin balanssissa, joillakin aloilla voisi olla tekemistä. Se vaatii yhteiskunnallisen ajattelumallin ja politiikan suunnanmuutosta. Virolainen rakennusmies tekee lauantainakin, samoin automyyjät, mutta suomalainen raksa-alan ammattilainen käy mieluummin vapaalle. Ja valittaa kun virolaiset vie työn.

antti-x

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Viljelijöiltä puuttuu selvästi businessajattelu. Realiteettien tunnustaminen yrittämisessä lienee viljelijänkin tunnustettava, oman toiminnan kannattavuus ykkösasia. Vai oletteko ihmisryhmä joka solidaarisuuden ja yhteisen hyvän nimissä saa luopumaan paremmasta vaihtoehdosta omassa toiminnassaan? Ajattelumalli sopii jonnekin kommunistiseen järjestelmään mutta ei enää eurooppalaiseen talousmalliin. Kyllä itse valitsen aina kotimaisen vaihtoehdon ruokakaupassa, mutta teknologian alalla on mahdotonta löytää kotimaista vaihtoehtoa, kun niitä ei ole edes ikinä saatettu valmistaa tai se on kannattamattomana (lue liian pienet markkinat, kustannusrakenne, raaka-aineet yms. tekijät) lopetettu. Enkä kovin isänmaallisena pidä virolaisia rakennustyöläisiä navettatyömaillakaan, joten kannattaa ensin tutkia omaa toimintaa kuin syyttää muita. Minusta kotimainen tuotanto ja vienti on suhteessa aika hyvin balanssissa, joillakin aloilla voisi olla tekemistä. Se vaatii yhteiskunnallisen ajattelumallin ja politiikan suunnanmuutosta. Virolainen rakennusmies tekee lauantainakin, samoin automyyjät, mutta suomalainen raksa-alan ammattilainen käy mieluummin vapaalle. Ja valittaa kun virolaiset vie työn.

Meillä tehtiin kotimaisin voimin lähes kaikki kun navetta rakennettiin, joitakin kalusteasentajia tuli Virosta. Ja pointti oli se että kotimainen on se eka vaihtoehto, ei välttämättä tai edes yleensä se ainoa. Mutta esim. traktoria ostaessa pitäisi olla selvä syy sille miksi ei osta tai edes koeaja Valtraa. Ihan ymmärrettävää jos sitä ei osta. Jossain äkeissä tai lumikalustossa ulkomainen valinta tosin tuntuu vähemmän ymmärrettävältä.

Eli jos siitä ei ole itselle haittaa niin kotimainen kannattaisi aina valita. Ja jos ei ole varma voisiko siitä ehkä olla vähän haittaa, valitsisin silti sen. Jos se on selvästi huonompi vaihtoehto, en valitsisi. Navettaan esim. tuli osa kalusteista kotimaista, mutta jotkut osat olisivat olleet tuplat kallimpia eivätkä havaittavasti parempia, joten tulivat Virosta.

roadman

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Onhan nuo Korean pojat kovia syömään Suomesta tuotua ruokaa.
Nyt kannattaa ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D

Rupesin tuota asiaa funteeraamaan (Ilman sarvia ja hampaita) paljonko Suomen talous menisi lisää, alijäämäiseksi jos traktorien ja moottoreiden tuotanto suomesta loppuisi>?
 Tai kuinka iso % osuus traktorien ja moottorien viennillä on koko suomen viennistä?



 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koreat koneet.
Vaihtotase on ollut miinuksella jo jonkin aikaa eli elämme velaksi kaupankäynninkin puolella.Tämä ei voi jatkua pitkään tai voi ,mutta me köyhdymme huimaa vauhtia.
Olin kotimaisen kourakuormaaja valmistajan kanssa puheissa ihmetteli miten vähän isännät vertaa viron tekeleisiin muu ei vaikuta kuin hinta.Ihmetteli että miten Oniarin pääpuomin sylinteri on melkein pystyssä kun se kotimaisissa on vinossa,on vaikutusta noston voimaan ja geometriaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Yksi tuotesegmentti ei pelasta Suomen taloutta. Maatalouden konevalmistus on kotimarkkinoiden varassa, eniten uskon nokialaiseen moottoriin. Metsäkonepuolella vetovastuu on yhdellä kotimaisella sekä kansainvälisellä yhtiöllä. Pienistä valmistajista vain Keslalla näen tuotesortimenttinsa (laajempi kuin nämä harrastajavarusteet) toimintaedellytyksiä kansainvälisesti, ja muutama erikoisosaaja (ProfiPro, ProSilva mainitakseni). Vaihtotaseen vajeen peittäminen on haettava muilta aloilta.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koreat koneet.
Yksi tuotesegmentti ei pelasta Suomen taloutta. Maatalouden konevalmistus on kotimarkkinoiden varassa, eniten uskon nokialaiseen moottoriin. Metsäkonepuolella vetovastuu on yhdellä kotimaisella sekä kansainvälisellä yhtiöllä. Pienistä valmistajista vain Keslalla näen tuotesortimenttinsa (laajempi kuin nämä harrastajavarusteet) toimintaedellytyksiä kansainvälisesti, ja muutama erikoisosaaja (ProfiPro, ProSilva mainitakseni). Vaihtotaseen vajeen peittäminen on haettava muilta aloilta.
Kukapa tässä nyt sitä väittääkään että yksi valmistaja pelastaisi Suomen.Pienistä puroista se isokin joki voimansa saa jos Myyntipäällikkö nyt ymmärtää.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8779
Vs: koreat koneet.
Elhon vie merkittäviä määriä erityisesti niittomurskaimia Etelä-Koreaan ja Simultan nostolöaitemalleja viedään Japaniin.
Mystinen kesälaatumies

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Yksi tuotesegmentti ei pelasta Suomen taloutta. Maatalouden konevalmistus on kotimarkkinoiden varassa, eniten uskon nokialaiseen moottoriin. Metsäkonepuolella vetovastuu on yhdellä kotimaisella sekä kansainvälisellä yhtiöllä. Pienistä valmistajista vain Keslalla näen tuotesortimenttinsa (laajempi kuin nämä harrastajavarusteet) toimintaedellytyksiä kansainvälisesti, ja muutama erikoisosaaja (ProfiPro, ProSilva mainitakseni). Vaihtotaseen vajeen peittäminen on haettava muilta aloilta.
Kukapa tässä nyt sitä väittääkään että yksi valmistaja pelastaisi Suomen.Pienistä puroista se isokin joki voimansa saa jos Myyntipäällikkö nyt ymmärtää.

Lanseeraa markkinoille uusi tuote. Paljonko rahaa on huvennut ennen kuin tuote on valmis markkinoille ja markkinoiden sekä markkinaosuuden hankkimisesta se työ vasta alkaa. Onko tähän pienillä yhtiöillä varaa? En pidä todennäköisenä, että joku keski-eurooppalainen sanotaanko vaikka urakoitsija, ottaisi käyttöön jonkun suomussalmelaisen nyrkkipajan tuotteen, jossa ei olisi kansainvälisesti tunnettuja komponentteja ja varaosamyynti siellä Suomussalmella.  Uskaltaisiko monikaan ostaa jonkun DongFeng maasturin Suomen oloissa jos lähin myyjä Saksassa? Tarvitaan melkoinen ponnistus markkinoille tuloon, varmuutta loppukäyttäjien keskuuteen toiminnan jatkosta jälkimarkkinoinnissa yms. Pienten purojen on aika tulla ruopatuiksi. Rakennemuutos jyllää.