Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koreat koneet.  (Luettu 30797 kertaa)

realisti

  • Vieras
koreat koneet.
mitäs arvelette, milloin korealaiset traktorit tulevat todella suomeen? Lähinnä kiinteistöpuolen laatukoneena mainetta saanut kioti on sieltä, mutta entäs oikeat maatalous-traktorit? TYM on tullut useisiin maihin todella agressiivisesti, ainoa puute lienee 100hv loppuva valikoima. Laatu korealaisilla on aina ollut hallinnassa, mitä nyt maansiirtokoneita kattoo.

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: koreat koneet.
Uskoisin että viiden vuoden sisällä tapahtuu läpimurto sekä korealaisten että kiinalaisten osalta. Aloitus on tärkeää. Jos tuodaan halpaa, sen laatu ei riitä. Taitava maahantuoja löytää sen oikean hinta/laatusuhteen joka voi myynnissä vetää aivan kun japsiautot -70 luvulla. Siitä se lähtee.

mah

  • Vieras
Vs: koreat koneet.
Kopittomia 135- / dexta-kopioita jos halpaan hintaan saa, niin kauppa kävisi, luulen. Taitavat olla tosin enempi Turkki ja Intia suunnalla tehtyjä? Mutta nykytekniikkaa hipovat laitteet tuskin saadaan hinnaltaan järin kiinnostaviksi. Niitä voi tulla, mutta hittikoneita tokko tuolta löytyy.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: koreat koneet.
Kävin uteliaisuuttani kurkkaamas tuolla tym:in sivulla ja ihan tekis mieli epäillä, että uuden n-sarjalaisen suunnittelijakin on sielä vieraillut ;D  http://www.tym-tractors.com/t1003.php

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: koreat koneet.
Kävin uteliaisuuttani kurkkaamas tuolla tym:in sivulla ja ihan tekis mieli epäillä, että uuden n-sarjalaisen suunnittelijakin on sielä vieraillut ;D  http://www.tym-tractors.com/t1003.php

Kovin oli tutun näköistä vipua ja paneelia ::) Nuolla kiinalaisilla ja korealaisilla koneilla on ihan turha yrittää läpimurtoa aivan viimeistä tekniikkaa olevilla koneilla. Niiden ostajat on aivan eri koulukuntaa. Markkinarako suomesta löytyy perustekniikkaan tyytyviltä käyttäjiltä. Vaatimustaso on mekaaninen syöttöpumppu, neljä vaihdetta ilman kytkintä, sähköinen nostolaite, ilmastointi ja ilmaistuin. Portaattomalla vaihteistolla on ihan turha yrittää kiinakoneilla näille markkinoille (vielä). Karvalakkimallin valtroillakin on yllättävän suuri kysyntä. Siihen kun laittaa hintaa 10t€ nokkiin, 120hv, ja kolmiportainen pikavaihde, ilmastointi ja ilmaistuin niin kyllä kiinnostuneita luulisi löytyvän. Täällä on ainakin yksi ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71788
Vs: koreat koneet.
helkutti, tolasen kun sais niin ei tartteis haikailla uuten valtemarin synkkää koppia, ei näy koneet kun ikkunalinja nostettu hiivatin korkealle, miksi lie?          ton tymin kopissa olis ihan valosaa työskennellä, ilmastointi kun taitaa olla jo vakiovaruste!                                   

            ite tosiaan ihmettelen sitä lähinäkyvyyttä valtemin kopista!  penkki normaali 90 kiloselle ja 2 metriä ennekuin katve loppuu sivulle ja takaviistoon;   ainaskii miun rojut on yleensä pyörän vieressä tahi kulmalla ja tarkoissa pakoissa pitäs tietää missä pyöränreuna kulkee!

              nyysäni on mahku laitta kopinkahvaan lisäpeili joka näyttää renkaanreunan mutta ei törötä ulkona ulkoreunasta!    valtuun en mitenkään saanu!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: koreat koneet.
Uskoisin että viiden vuoden sisällä tapahtuu läpimurto sekä korealaisten että kiinalaisten osalta. Aloitus on tärkeää. Jos tuodaan halpaa, sen laatu ei riitä. Taitava maahantuoja löytää sen oikean hinta/laatusuhteen joka voi myynnissä vetää aivan kun japsiautot -70 luvulla. Siitä se lähtee.
Kiinalaisten ainakin.    Se on just niin että kun halpaa paskaa ollaan ostamassa niin paskaa silloin löytyykin.  Jos hintaa laittaa lisää niin saa jo jonkinlaista laatuakin. Korea ei ehkä ole paras maa tekemään 200 heppaisia traktoreita :-\
   Minusta varsinainen mielenkiintoinen maa on Intia.  Ihmisiä on saman verran kun kiinassakin ja työvoima on halpaa :-\

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: koreat koneet.
Miksei ne sieltä tulisi.
Maanrakennuspuolella isot kuokat taitaa olla kaikki tehty siellä kohta.
Doosan,Hyundai,Samsung jne.
Ja ne loput on japanilaisia,jotka varmaan kootaan Koreassa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: koreat koneet.
en tiedä mutta jos kattoo sekä auto että maanrakennuksen puolta niin olis aasialaiset raktoritkin tervetulleita. Tekniikka tuntuu pelaavan ja suhtkoht edukkaita. Ainakin autoissa näyttää eurooppalaiset kompuroivan. No toki tojollakin on ollut ongelmia mutta ehkä se parantuu taas.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: koreat koneet.
Tietääkö palstalaiset isoimpien TYM- ja LS-traktoreiden  etuakseleiden rakenteista, kun ovat erilaisia kuin yleensä; kantavuudet yms.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: koreat koneet.
Joku oli kaivanut vanhan ketjun esiin joten kommentoin vähän. Uskon edelleen että nämä maat ovat hyvinkin lähiaikoina tuomassa kamppeita eu:n varsin voimakkaasti, agritechnicassa tym esitteli jo 150hv portaatonta konetta. Toki viimeistely ei vielä ollut sillä tasolla kuin portaattoman ostaja saattaa odottaa, mutta 70k€ hinta jousituksin ja muine herkkuineen mahdollistaa kyllä pienen hinnan nousun ja viimeistelyn parantamisen.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8658
  • You're a slave to money then you die
Vs: koreat koneet.
Joku oli kaivanut vanhan ketjun esiin joten kommentoin vähän. Uskon edelleen että nämä maat ovat hyvinkin lähiaikoina tuomassa kamppeita eu:n varsin voimakkaasti, agritechnicassa tym esitteli jo 150hv portaatonta konetta. Toki viimeistely ei vielä ollut sillä tasolla kuin portaattoman ostaja saattaa odottaa, mutta 70k€ hinta jousituksin ja muine herkkuineen mahdollistaa kyllä pienen hinnan nousun ja viimeistelyn parantamisen.
Kunhan maatalouden rakennemuutos etenee ja tulot pienenee, niin kyllä korealainen kone on silloin ihan hyvin viimeistelty.

Trendi on selvä, kustannuspaine maatiloilla kiristyy koko ajan, konekauppa laahaa, modulaatio rullaa jne. Muutaman vuoden kuluttua ei normaaleilla suomalaisilla tiloilla yksinkertaisesti ole varaa  ostaa ylihintaisia portaattomia dynareteitä. Seuraavan viiden vuoden kuluessa alkaa jakso jolloin pienet ja edullisemmat traktorit valtaavat markkinaosuutta.

Sadan hehtaarin viljatila pärjää ilman ylimääräisiä himmeleitä ja sen vuotuisen 400 tuntia istuu vaikka puussa. Eikä karjatiloilla tule olemaan sen kummemki meininki, löysää löytyy karjatilan hallistakin ja ajan saatossa glitteristä on luovuttava.

Viimeksi muokattu: 26.01.14 - klo:10:19 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: koreat koneet.
Varmaan noinkin, huomaahan tuon kun lompakkoon vilkaisee. Kuitenkin ainakin tymin portaaton oli tehty kunnon kamppeista: cummins, carraro, zdt, bosch jne.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: koreat koneet.
Luulisin, että Eteläkorean tuotteissa viimeistely ei tule olemaan ongelma, eikä mikään muukaan, paitsi ennakkoluulot ja pelko markkinoilla pysymisessä Mutta luulen, että käy kuten autoissa; kun saa pään auki, niin kauppa rupeaa käymään.

http://www.youtube.com/watch?v=L-MtkbplABI

Viimeksi muokattu: 26.01.14 - klo:11:32 kirjoittanut malanko