Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä karhotin?  (Luettu 14170 kertaa)

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: Mikä karhotin?
Tuli semmonen ajatus minulla mieleen, että jos karhottimen sijasta vaihtaisit tuon niittomurskaimen leveämpään esim. 350-370cm levyiseen. Niittoaika pienenee huomattavasti ja eikä tarvitsis välttämättä sitten karhottaa ollenkaan kun ei kuitenkaan tuon enempää pinta-alaa. Euroja ei paljon enempää menisi hankintaan, paitsi että taisit meinata käytettyä.

Zetor

  • Vieras
Vs: Mikä karhotin?
Tuli semmonen ajatus minulla mieleen, että jos karhottimen sijasta vaihtaisit tuon niittomurskaimen leveämpään esim. 350-370cm levyiseen. Niittoaika pienenee huomattavasti ja eikä tarvitsis välttämättä sitten karhottaa ollenkaan kun ei kuitenkaan tuon enempää pinta-alaa. Euroja ei paljon enempää menisi hankintaan, paitsi että taisit meinata käytettyä.

+1

Jää kahvitteluunkin aikaa, kun hei'än mamman ei tarvi istua pukilla, vai miten se meni.

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Mikä karhotin?
Leveästä niittomurskaimesta olen minäkin haaveillut, mutta tuollaiset 350-370 on kalliita (tai loppuun ajettuja) verrattuna 240:seen, joita saa edullisesti ja vähän ajettuja. Hinattava leveä kone vie myös aika paljon tilaa konehallissa, sekään ei ole ilmaista.

Karho ei kai kuitenkaan voi olla paljoa leveämpi, jotta se mahtuu renkaiden väliin ja paali täyttyy tasaisesti. Eli kuivuminen ei leveällä koneella niitetyssä ole ainakaan nopeampaa. Saattaisi ehkä olla silti riittävän nopeaa.

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Mikä karhotin?
Tuli semmonen ajatus minulla mieleen, että jos karhottimen sijasta vaihtaisit tuon niittomurskaimen leveämpään esim. 350-370cm levyiseen. Niittoaika pienenee huomattavasti ja eikä tarvitsis välttämättä sitten karhottaa ollenkaan kun ei kuitenkaan tuon enempää pinta-alaa. Euroja ei paljon enempää menisi hankintaan, paitsi että taisit meinata käytettyä.
Tollaset leveemmät murskaimet on aikastalailla loppuun ajettuja mitä oon kierrelly kahtelemassa. Hyviä 2-roottorisia karhottimia on täälläpäin yllättävän paljon tarjolla eikä hinta oo sama käytetyn leveemmän murskaimen kanssa. Nykyinen murskain on ainakin vielä tulevan kesän remmissä.