Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pekan mainos  (Luettu 23725 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pekan mainos
Mulla on sellainen olo, että kaupunkilaiset sietäisivät meitä vähän paremmin jos suostuisimme vihertymään vapaaehtoisesti edes pikkuisen  ::)

Sellainen "kova kapitalismi ja ahneus" ei oikein sovi tällaiseen tilanteeseen kun rahoituksesta iso osa on kuitenkin tukia.
Mulla on ollu sellainen olo vuosikymmenen ;)

Mulla on haaveena laittaa 1,5 hehtaaria parasta peltoa kukkasille ja laitaan kyltti jossa lukee "Ottakaa, olkaa hyvät. Vapaaehtoinen maksu ja tuotot Luonnonsuojeluliitolle"  8) Mut ei vielä tänä keväänä.
Perusta hippiliike .  ;D ;D

Vapaaehtoinen PR-toiminta maaseudun hyväksi on just sitä mitä meidän pitäisi tehdä  :)

Aulis Anttila

  • Vieras
PeeÄrrää...
Vapaaehtoinen PR-toiminta maaseudun hyväksi on just sitä mitä meidän pitäisi tehdä  :)

Joo... kielletään vapaaehtosesti telakelkat, ne perkeleen kratkorit ja paskan levitys pelloille... ynnä Kepu ja MaasTulli  :P 8)

YliKylänJotenSaletistiHot

  • Vieras
Vs: Pekan mainos
Paljon  puhutaan siitä, että muka perinteinen oikeisto-vasemmisto vastakkainasettelu  on vanhanaikaista, eikä päde enää tänä päivänä, rokenen kuitenkin olla eri mieltä.
Toki siinä mielessä oikeisto-vasemmisto asetelma on vanhentunut, ettei ole enää sosialismin/kommunismin uhkaa olemassa, aiemmin koko oikeiston toiminta keskittyi lähinnä tämän uhan torjumiseen, mutta kun sosialismi romahti, alkoi kapitalismin voittokulku koko maailmassa. No, joku Kiina nyt on poikkeus, sehän on suoranaista valtionkapitalismia, mitä Kiina harjoittaa.

Mutta tietyllä ideologisella tasolla oikeisto-vasemmisto vastakkainasettelu on edelleen voimassa.

Se ilmenee tietyissä suhtautumistavoissa eräisiin asioihin.


Valtion rooli:

Vasemmistolaisesti ajatteleva haluaa vahvaa valtiota, joka puuttuu paljon yksilön elämään ja ottaa yksilön puolesta mahdollisimman paljon vastuuta kansalaisten elämästä, lyhyesti sanottuna, valtio tietää yksilöä paremmin, mikä on yksilölle hyväksi.
Tämän seurauksena myös julkinen talous on vahvassa valtiossa isossa roolissa, oikeistolaisessa näkemyksessä asian laita on päinvastoin, valtion rooli on pieni, yksilöt ottavat pajon vastuuta omasta elämästään ja tietävät itse mikä on heille parhaaksi, oikeistolaisessa valtiossa  ihminen on oman elämänsä toimitusjohtaja ja valtio antaa hänelle  mahdollisuuden toimia näin.



supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Pekan mainos
Mulla on sellainen olo, että kaupunkilaiset sietäisivät meitä vähän paremmin jos suostuisimme vihertymään vapaaehtoisesti edes pikkuisen  ::)

Sellainen "kova kapitalismi ja ahneus" ei oikein sovi tällaiseen tilanteeseen kun rahoituksesta iso osa on kuitenkin tukia.
Mulla on ollu sellainen olo vuosikymmenen ;)

Mulla on haaveena laittaa 1,5 hehtaaria parasta peltoa kukkasille ja laitaan kyltti jossa lukee "Ottakaa, olkaa hyvät. Vapaaehtoinen maksu ja tuotot Luonnonsuojeluliitolle"  8) Mut ei vielä tänä keväänä.
Perusta hippiliike .  ;D ;D

Vapaaehtoinen PR-toiminta maaseudun hyväksi on just sitä mitä meidän pitäisi tehdä  :)
Mä olen mukana tässä maaseudun hippiliikkeessä.
Nothing is Something Worth Doing

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5296
Vs: Pekan mainos
Eikä siinäkään mitään pahaa olisi, jos asiat perustuisivat enemmän faktoihin kuin maailmanparannusmutuiluun.
Olispa hyvä käydä jostain selkeästä "asiasta" puolueklasien läpi väittelyä, jossa eri osapuolten argumenttien "faktat" läpivalaistaan kunnolla. Luulen, että rationaalinen (mitähän sekin on?) vedonlyöjä ei laittaisi edes A-olutpulloa panokseksi voittajaa etsittäessä... jokainen meistä tietysti vähän enemmän, omien klasien mukaan.

Matematiikassa on absoluuttisia totuuksia. Muissa luonnontieteissä homma on totta jollain tilastollisella todennäköisyydellä. Soveltavissa (luonnon)tieteissä arvot ratkaisevat jo aika paljon sitä oppirakennelmaa, johon havainnot ympäristöstä istutetaan. Humanististen ja yhteiskuntatieteiden totuuskäsityksestä en osaa kertoa.

Monissa asioissa eri näkökulmat tuottavat ristiriitaisia järjestyksiä. Vaikka elukoiden rantalaiduntaminen: toiselle siinä pelastetaan perinnebiotooppia ja biodiversiteettia, toiselle paskotaan suoraan vesistöön. Jonkun jossakin täytyy päättää hyvien asioiden keskinäisestä tärkeydestä, siinä ei faktat paljoa auta.

Se, että Sinulla on asioista faktat olemassa, tekisi Sinusta aika arvokkaan henkilön organisaation kuin organisaation palveluksessa.

Petri

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pekan mainos
Mulla on sellainen olo, että kaupunkilaiset sietäisivät meitä vähän paremmin jos suostuisimme vihertymään vapaaehtoisesti edes pikkuisen  ::)

Mitenkä se menikään, "jos vihollista ei voi voittaa kannattaa sen kanssa liittoutua", tai jotenkin sinne päin.  ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pekan mainos
Mulla on sellainen olo, että kaupunkilaiset sietäisivät meitä vähän paremmin jos suostuisimme vihertymään vapaaehtoisesti edes pikkuisen  ::)

Sellainen "kova kapitalismi ja ahneus" ei oikein sovi tällaiseen tilanteeseen kun rahoituksesta iso osa on kuitenkin tukia.
Mulla on ollu sellainen olo vuosikymmenen ;)

Mulla on haaveena laittaa 1,5 hehtaaria parasta peltoa kukkasille ja laitaan kyltti jossa lukee "Ottakaa, olkaa hyvät. Vapaaehtoinen maksu ja tuotot Luonnonsuojeluliitolle"  8) Mut ei vielä tänä keväänä.
Perusta hippiliike .  ;D ;D

Vapaaehtoinen PR-toiminta maaseudun hyväksi on just sitä mitä meidän pitäisi tehdä  :)
Mä olen mukana tässä maaseudun hippiliikkeessä.

Tehdäänkö tuo OIKEASTI  8) Eikä vaan suunnitella..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pekan mainos
Mulla on sellainen olo, että kaupunkilaiset sietäisivät meitä vähän paremmin jos suostuisimme vihertymään vapaaehtoisesti edes pikkuisen  ::)

Mitenkä se menikään, "jos vihollista ei voi voittaa kannattaa sen kanssa liittoutua", tai jotenkin sinne päin.  ;)

Eikä ole pakko edes liittoutua. Jos antaa diplomaattisesti periksi vaikka 5% niin siitä voi saada helposti 20%:n hyödyn. Ja kaikille jää hyvä mieli  :)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Pekan mainos

Miten niin? Esitän vastalauseen. Vielä 1970-80 luvuilla ja sitä ennnen pelättiin sosialismin nousua Suomessakin ja sitä myöden yksityisen maaomaisuuden ottamista yhteiskunnan haltuun, tästä pelosta päästiin viimeistään 1990-luvulla kun sosialismi itä-euroopassa romahti. 
Mutta tilalle onkin nyt tullut eräänlainen vihersosialismi, missä yksityistä maaomaisuutta ei otetakaan yhteiskunnan haltuun suoranaisesti, vaan erilaisilla rajoituksilla, kielloilla ja muilla toimeniteillä estetään maanomistajaa hyötymästä  taloudellisesti maistaan, mutta omistamisesta syntyvät kustannukset jäävät edelleen maanomstajan kontolle,  tyypillisenä esimerkkinä kaikenlaiset yksityisten maille suunnitellut virkistys- ja vapaa-ajan  toiminnot, joiden takia maaomaisuutta ei voi taloudellisesti täysin hyödyntää, mutta omistamisen rasitteet jäävät kuitenkin  maanomistajalle. Tämä sotii monien oikeustajua vastaan.

Niin, ymmärrätkö sinä, että pelkkä yksityinen maanomistus jo institutionaalisesti sotii toisten oikeustajua vastaan? Kyetäksesi ymmärtämään pitää asettua vastapuolen saappaisiin ;)

Oikeudenmukaisuus ja sen tunto ovat vaarallisia argumentteja, koska jokaisen ihmisen oikeuskäsitys on subjektiivinen. Sun esimerkkisi on hyvä, kyllähän se noin pitkälle meneekin. Mutta lähestymisesi on sellanen maattomia halveksiva. Joka ainoa elävä olento maan päällä elää toistaiseksi maasta, mutta vain harvat sitä omistavat.

Lainaus
Vasemmistolaisesti ajatteleva haluaa vahvaa valtiota, joka puuttuu paljon yksilön elämään ja ottaa yksilön puolesta mahdollisimman paljon vastuuta kansalaisten elämästä, lyhyesti sanottuna, valtio tietää yksilöä paremmin, mikä on yksilölle hyväksi.
Tämän seurauksena myös julkinen talous on vahvassa valtiossa isossa roolissa, oikeistolaisessa näkemyksessä asian laita on päinvastoin, valtion rooli on pieni, yksilöt ottavat pajon vastuuta omasta elämästään ja tietävät itse mikä on heille parhaaksi, oikeistolaisessa valtiossa  ihminen on oman elämänsä toimitusjohtaja ja valtio antaa hänelle  mahdollisuuden toimia näin.
Mutta mitäs jos en halua vahvaa valtiota, mutta haluaa silti demokraattista päätäntävaltaa myös niille maattomille ja omistamattomille. Näes, sun jakosi ei ole puhdas oikeisto/vasemmisto, vaan myös demokratia vs. harvainvalta/rahavalta. Vanhakantainen oikeisto ja vasemmisto kärsivät vakavasta perspektiivipuutteesta, kummassakaan ei ole mitään pitkäjänteistä. Kaksiulotteinen jakolinja ilman ajallista seurantaa, tai paremminkin prosessin lähtötilanne. Mitä seuraa, on arvoitus...
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Pekan mainos
Tehdäänkö tuo OIKEASTI  8) Eikä vaan suunnitella..
Kyllä se mulle passaa, kylvetään se pelto vaan jo tänä keväänä. Mulla olis tuossa isohkon tien varressa pari hyvää lohkoa jossa ihmiset muutoinkin pysähtyy katselemaan järven lintuja..
Nothing is Something Worth Doing

Aulis Anttila

  • Vieras
Ehdotus...
Tehdäänkö tuo OIKEASTI  8) Eikä vaan suunnitella..
Kyllä se mulle passaa, kylvetään se pelto vaan jo tänä keväänä. Mulla olis tuossa isohkon tien varressa pari hyvää lohkoa jossa ihmiset muutoinkin pysähtyy katselemaan järven lintuja..

Joo... tehään se jakamalla pohja pieniin pläntteihin ja pistetään jokaiseen eri plaatua kukkaa ja puskaa... tulee nätti ja likimain jokainen löytää mieluisiaan kukkamaljakkoonsa  :)

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Pekan mainos
Tehdäänkö tuo OIKEASTI  8) Eikä vaan suunnitella..
Kyllä se mulle passaa, kylvetään se pelto vaan jo tänä keväänä. Mulla olis tuossa isohkon tien varressa pari hyvää lohkoa jossa ihmiset muutoinkin pysähtyy katselemaan järven lintuja..

Parempi olis, että pelto olis pienen kävelymatkan päässä tiestä. Saattaa muuten tulla poimittua tyhjäksi turhan nopeasti... Näin kävi kaupunkiserkkuni lähiniitylle Espoossa. Kaupunki oli kylvänyt kukkakedon silmäniloksi, vaan auringonkukkien avauduttua ihmiset sovelsivat oikeustajuaan ja kahden päivän kuluttua jäljellä oli musta mullos. Osa kukista oli torilla myynnissä seuraavana päivänä.  >:( :(
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Pekan mainos

Oikeudenmukaisuus ja sen tunto ovat vaarallisia argumentteja, koska jokaisen ihmisen oikeuskäsitys on subjektiivinen.

Ja tästä lähtökohdasta sinä pystyt johtamaan "yleisen oikeudenmukaisuuskäsityksen", joka toimii pätevänä argumenttina esim. koulukyytiasiassa?
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Pekan mainos
Vastaava hysteerinen suhtautuminen mainittuihin asioihin vallitsee myös vastapuolella, joten sikäli kritiikiltä hieman putoaa pohja pois. Vihreissä (kuten kaikissa muissakin puolueissa) on paljon vastustettavia ja negatiisia asioita, mutta puolueesta löytyy myös paljon kannatettavia ja järkeviä asioita.
Jätin tän alunperin pois siksi, että ajatus oli keskusteluun liian provokatiivinen. Mutta pannaan ny esiin:

Keskustapuolue:
-hysteerinen suhtautuminen maanomistuksen pyhyyteen
-hysteerinen suhtautuminen kuntien itsemääräämisoikeuteen vastuista riippumatta
kokoomus:
-hysteerinen suhtautuminen rahaan. Erittäin epälooginen valtiontalouden suhteen
-hysteerinen suhtautuminen ammattijärjestöihin
demarit:
-tolkuttoman hysteerinen suhtautuminen yhteiskunnan läsnäoloon ihan jokaisella elämän osa-alueella.
-tolkuttoman hysteerinen suhtautuminen yksilön vastuisiin. Niiden minimointi on ensisijainen asia...
Näin se menisi samoin yleistettynä. Silti molemmista puolueista löytyy hyvin kannatettavia asioita.

Tää on jo kolmas kerta, kun yritän muistuttaa, että 2. kierroksella ei ollut ehdolla kepua eikä demaria!
Valinta oli siis kokomustan ja virheiden välillä! Ja siltä pohjalta hain "pienempää pahaa"! Muut puolueet eivät kuuluneet vaihtoehtoihin. Eikö se mene perille?
Turha sotkea muita aatteita tähän keskusteluun. Muihin hyvinkin.
Ja vaikka moni muu, sinä mukaanlukien, sanoo, että pressanvaalit ovat henkilövaalit, niin:
Soininvaara sanoi:
Lainaus
– Tämä on maailmassakin vihreille paras saavutus vaaleissa koskaan. Ja Haavisto on voittanut vaalit jo Ahvenanmaalla. Maailma ja suomalainen politiikka ei ole ennallaan tämän kampanjan jälkeen.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194719297305/artikkeli/soininvaara+haaviston+kampanjasta+maailma+ei+ole+ennallaan+taman+kampanjan+jalkeen+.html
Eikös ne ollutkaan henkilövaalit? Mitä häh! ;)

Aulis Anttila

  • Vieras
Kannatuspuheenvuoro...
Tehdäänkö tuo OIKEASTI  8) Eikä vaan suunnitella..
Kyllä se mulle passaa, kylvetään se pelto vaan jo tänä keväänä. Mulla olis tuossa isohkon tien varressa pari hyvää lohkoa jossa ihmiset muutoinkin pysähtyy katselemaan järven lintuja..
Parempi olis, että pelto olis pienen kävelymatkan päässä tiestä. Saattaa muuten tulla poimittua tyhjäksi turhan nopeasti... Näin kävi kaupunkiserkkuni lähiniitylle Espoossa. Kaupunki oli kylvänyt kukkakedon silmäniloksi, vaan auringonkukkien avauduttua ihmiset sovelsivat oikeustajuaan ja kahden päivän kuluttua jäljellä oli musta mullos. Osa kukista oli torilla myynnissä seuraavana päivänä.  >:( :(

Hyvä näkökohta = kannatan  :)