En ole kyseistä aviisia lukenut, mutta käytännössä ajettu rinnan yli 200 horsepover luokassa jenkki JD:llä ja Fendtillä, ja ne ovat polttoaineen kulutukseltaan hyvin lähellä toisiaan. Jd ehkä himpun pihimpi.
Seuraavaan sarakkeeseen koeajetuista tulee näitä muita yleisimpiä merkkejä jo janoisempina, ja sitten on vielä tämä kotimainen
"Ässä" joka mokoma ottaa yli kolmasosan enemmän kakkua, kuin nuo vihreät hevoset.
Joku varmaan tässä vaiheessa noituu minua joksikin valteemin vihaajaksi, mutta kerrottakoon meidänkin mäellä ajetun vallulla kohta kolme vuosikymmentä, joten senkin kehityskaarta on tullut seurattua.
Ja tälläkin hetkellä noita on vielä kaksi tuossa kentällä.
05-sarjalaiset olivat aikanaan varmaankin hyvinkin edistyksellisiä rakenneratkaisuiltaan verrattuna kilpailijoihinsa ja olihan ne suht. lujia ja käyttövarmoja vekottimia ja ovat käyttökelpoisia koneita vieläkin.
Sitten päästiinkin ajamaan metsoloilla ja olihan se jotain ihmeellistä. Kuormaaja keulassa ja siihen jos jonkinmoista härpäkettä. Nosteltiin, kuormattiin, kasattiin ym., No persaus tuntui vähän kevyehköltä, mut
niin kai sen täytyy tuntuakin "noilla kuormilla".
Ts. ajettiin luomakunnan kruunulla.
Mutta sitten rupesi kruunusta jalokivet tippumaan, kun napurin aikamiespoika laittoi etukuormaajan siihen isonvihan aikaiseen ulkomaan elävään ja helevettiläinen nosteli isompia taakkoja, kuin minä, ja ilman punttia perässä.
Se juutas tyhjensi rekan trukkilavoista yhdeltä puolen, kuormasi multaa lisälaidalliseen kärriin, eikä karistanut nokalleen.
Minä mietin ja mietin jotta mikä he**vetti tässä maksaa ja sitten huomasin, inspehttoorihan on piirtänyt etuakselin keskelle traktoria ja moottorin ja muita hötöjä akselin päälle ja sen etupuolelle.
V*ttujoo, siksihän se on niin kiikkerä, eikä sillä ole sitä ulottuvuutta.
Seuraavaksi tuli tämä "kuutosen korvaaja" tämä surullisen kuuluisa "150 Ämmä".
Olihan koneessa jo painoa ja näköä, mutta voimaa ja vääntöä ei sitten ollutkaan siinä määrin, kuin kuutosten kohdalla oli totuttu.
Kyllähän se kierroksilla lajinsa peuhasi, mutta kun kiekat laski ja vääntö puuttuu, niin kepille, jos kerkesi.
No saihan sitä hieman virkistettyä, mutta polttoaineen kulutus karkasi
aivan tolkuttomiin lukemiin.
Jos polttoaineen kulutus on liki kaksinkertainen verrattuna pienempi tehoiseen kuutoseen ja silti jää töissä jalkoihin, en ymmärrä tuota nelosen asennusta tuohon teholuokkaan.
Pintakaasuhommissa kone aivan ok, mutta kun nojataan kunnolla länkiin, niin mopo mikä mopo.
Sataneliykkönen koeajettiin myös hiljattain, mutta ei tule kauppoja, liekö maailmassa toista yhtä laiskaa 150 heppaista konetta.
En ole ymmärtänyt tätä Sisudieselin mieltymystä näihin nelosiin noissa isommissa teholuokissa, joissa ei mielestäni ole mitään jakoja verrattuna kuutoseen, jos puhutaan liki saman ikäluokan verrokeista, ja siksi tuo ämmä onkin seuraavana vaihtolistalla tuon teho/polttoainetaloutensa takia.
Se vaihtuu kuutoskoneeseen, mutta merkin voi markkinavoimat jossain määrin sanoa, voi se olla valteemikin tai joku muu.
Kyllä minun ainakin täytyy, jos meinaan tienata makkaran alle leipääkin, katsoa nykyisillä polttiksen hinnoilla kulutusta ja silloin ei "kotimainen"
ole vahvoilla.
Miten muuten nämä isomman pään Dyna Vt:t ruokailee siinä vaiheessa kun otetaan tehoja ulos.
Tämä nyt taisi mennä hiukan ohi tuon alkuperäisen aiheen, mutta menköön.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...