Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Profit polttoon tai piiloon  (Luettu 5202 kertaa)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Profit polttoon tai piiloon
Tuli uus Profi, siinä oli vertailtu traktoreiden polttoaineen kulutusta/ha. Lehtien tuhoamistyö on suoritettava ennen kuin yksikään lehti eksyy Sieviin... ;)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Profit polttoon tai piiloon
äkki vilkasulla ei ne erot nyt ihan mahottomat ollu... en tosin lukassu tarkemmin.

27500h ajettu valmet 8400 oli päässy kans lehteen...alkaakohan olla jutun puutetta kun pitää ikiliikkujista juttua tehä ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Profi kehuu Fendttiä !
Tuli uus Profi, siinä oli vertailtu traktoreiden polttoaineen kulutusta/ha. Lehtien tuhoamistyö on suoritettava ennen kuin yksikään lehti eksyy Sieviin... ;)


Oottakaapa kun lehden luen  8)

Varion ylivoima iskee taas  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Profi kehuu Fendttiä !
Tuli uus Profi, siinä oli vertailtu traktoreiden polttoaineen kulutusta/ha. Lehtien tuhoamistyö on suoritettava ennen kuin yksikään lehti eksyy Sieviin... ;)


Oottakaapa kun lehden luen  8)

Varion ylivoima iskee taas  ::)

Ei saaaaaatana!
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Profit polttoon tai piiloon
onnes ei ojalan nuoruudessa ymmärtäny portaattoman ylivoimaa ois puhkunu aina ittesä tajuttomas pöristessään (vw suorakytkentä vaihteiston mainos)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Profissa 820 Vario !
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN... :D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Profi
Kohta se tulee...(toivottavasti posti ei hukkaa  ::))
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Profit polttoon tai piiloon
Jd hakkas tractor powerin testissä ventin polttoainetaloudellisuudessa, että eipä siinä oo mitään uutta. En nyt muista mikä numero oli, mutta viimekesänen tais olla.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Profit polttoon tai piiloon
En ole kyseistä aviisia lukenut, mutta käytännössä ajettu rinnan yli 200 horsepover luokassa jenkki JD:llä ja Fendtillä, ja ne ovat polttoaineen kulutukseltaan hyvin lähellä toisiaan. Jd ehkä himpun pihimpi.

Seuraavaan sarakkeeseen koeajetuista tulee näitä muita yleisimpiä merkkejä jo janoisempina, ja sitten on vielä tämä kotimainen
"Ässä" joka mokoma ottaa yli kolmasosan enemmän kakkua, kuin nuo vihreät hevoset.

Joku varmaan tässä vaiheessa noituu minua joksikin valteemin vihaajaksi, mutta kerrottakoon meidänkin mäellä ajetun vallulla kohta kolme vuosikymmentä, joten senkin kehityskaarta on tullut seurattua.
Ja tälläkin hetkellä noita on vielä kaksi tuossa kentällä.

05-sarjalaiset olivat aikanaan varmaankin hyvinkin edistyksellisiä rakenneratkaisuiltaan verrattuna kilpailijoihinsa ja olihan ne suht. lujia ja käyttövarmoja vekottimia ja ovat käyttökelpoisia koneita vieläkin.

Sitten päästiinkin ajamaan metsoloilla ja olihan se jotain ihmeellistä. Kuormaaja keulassa ja siihen jos jonkinmoista härpäkettä. Nosteltiin, kuormattiin, kasattiin ym., No persaus tuntui vähän kevyehköltä, mut
niin kai sen täytyy tuntuakin "noilla kuormilla".
Ts. ajettiin luomakunnan kruunulla.

Mutta sitten rupesi kruunusta jalokivet tippumaan, kun napurin aikamiespoika laittoi etukuormaajan siihen isonvihan aikaiseen ulkomaan elävään ja helevettiläinen nosteli isompia taakkoja, kuin minä, ja ilman punttia perässä.
Se juutas tyhjensi rekan trukkilavoista yhdeltä puolen, kuormasi multaa lisälaidalliseen kärriin, eikä karistanut nokalleen.

Minä mietin ja mietin jotta mikä he**vetti tässä maksaa ja sitten huomasin, inspehttoorihan on piirtänyt etuakselin keskelle traktoria ja moottorin ja muita hötöjä akselin päälle ja sen etupuolelle.
V*ttujoo, siksihän se on niin kiikkerä, eikä sillä ole sitä ulottuvuutta.

Seuraavaksi tuli tämä "kuutosen korvaaja" tämä surullisen kuuluisa "150 Ämmä".
Olihan koneessa jo painoa ja näköä, mutta voimaa ja vääntöä ei sitten ollutkaan siinä määrin, kuin kuutosten kohdalla oli totuttu.
Kyllähän se kierroksilla lajinsa peuhasi, mutta kun kiekat laski ja vääntö puuttuu, niin kepille, jos kerkesi.

No saihan sitä hieman virkistettyä, mutta polttoaineen kulutus karkasi
aivan tolkuttomiin lukemiin.
Jos polttoaineen kulutus  on liki kaksinkertainen verrattuna pienempi tehoiseen kuutoseen ja silti jää töissä jalkoihin, en ymmärrä tuota nelosen asennusta tuohon teholuokkaan.

Pintakaasuhommissa kone aivan ok, mutta kun nojataan kunnolla länkiin, niin mopo mikä mopo.

Sataneliykkönen koeajettiin myös hiljattain, mutta ei tule kauppoja, liekö maailmassa toista yhtä laiskaa 150 heppaista konetta.

En ole ymmärtänyt tätä Sisudieselin mieltymystä näihin nelosiin noissa isommissa teholuokissa, joissa ei mielestäni ole mitään jakoja verrattuna kuutoseen, jos puhutaan liki saman ikäluokan verrokeista, ja siksi tuo ämmä onkin seuraavana vaihtolistalla tuon teho/polttoainetaloutensa takia.
 
Se vaihtuu kuutoskoneeseen, mutta merkin voi markkinavoimat jossain määrin sanoa, voi se olla valteemikin tai joku muu.

Kyllä minun ainakin täytyy, jos meinaan tienata makkaran alle leipääkin, katsoa nykyisillä polttiksen hinnoilla kulutusta ja silloin ei "kotimainen"
ole vahvoilla.

Miten muuten nämä isomman pään Dyna Vt:t ruokailee siinä vaiheessa kun otetaan tehoja ulos.

Tämä nyt taisi mennä hiukan ohi tuon alkuperäisen aiheen, mutta menköön.
 
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: Profit polttoon tai piiloon
"No saihan sitä hieman virkistettyä, mutta polttoaineen kulutus karkasi
aivan tolkuttomiin lukemiin."

paljonkos siitä ruuvattiin lisää? Kulutus nousi mistä mihin?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Profit polttoon tai piiloon
Tuli uus Profi, siinä oli vertailtu traktoreiden polttoaineen kulutusta/ha. Lehtien tuhoamistyö on suoritettava ennen kuin yksikään lehti eksyy Sieviin... ;)

oispa ollu mielenkiintoinen testi jos ois ollu joku 7000 tai 6000 sarjan massikka(väliin 220hv-140) common rail koneella eikä mitään tier 2 niinku tuossa .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Profi kehuu Fendttiä !
Tuli uus Profi, siinä oli vertailtu traktoreiden polttoaineen kulutusta/ha. Lehtien tuhoamistyö on suoritettava ennen kuin yksikään lehti eksyy Sieviin... ;)


Oottakaapa kun lehden luen  8)

Varion ylivoima iskee taas  ::)
7480 common rail 170hp  tyhjäkäyntikulutus 1,3l h ei pysty fentti siihen vaikka kuin saksalaiset mittais  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton