Ehkäpä se vapaakytkin on jo nykyaikaa, riippuen tietenkin onko veturisi ulosotossa jarruominaisuus.
Se pultti/levykytkin taas vähän käyttötarpeen mukaan.
Itse kokeilin viime talvena pulttikytkintä ja noitumiseksihan se meni. Kiinteistöjen pihoilla ja normaalisti aurattavilla teillä sillä tietty pärjää, mutta kun poikkeaa jollekin metsäautotielle, niin eihän siihen riitä kenenkään kuolevaisen pultit. Siinä vaiheessa kun linko edes haistaa jotakin tukosta, niin pultti on jo poikki, kun taas levykytkin vähän jurahtaa.
Tukoksen luonteesta riippuen, peruutus tai sattuman poisto lingosta hakaten ja levyllä uudelleen käyntiin tai pulttikytkimeen etsit/vaihdat pultin. Taas.
Viikon aikana käytetty/uusi pulttikytkinakseli lepää virattomana tuolla hyllyssä.