Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itella  (Luettu 9306 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Itella
Onhan se hauskaa kun täälläkin puolustellaan itellan hintaa Suomen kustannustasolla,ja kuitenkin se tavara on tullut tänne kotiovelle saman reitin puolta halvemmalla. Ja osa noista toimituksista on tullut loppukuljetuksen itellan tuomana. Mikäs siitä tekee toiseen suuntaa mennessä kalliimpaa?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Itella
Onhan se hauskaa kun täälläkin puolustellaan itellan hintaa Suomen kustannustasolla,ja kuitenkin se tavara on tullut tänne kotiovelle saman reitin puolta halvemmalla. Ja osa noista toimituksista on tullut loppukuljetuksen itellan tuomana. Mikäs siitä tekee toiseen suuntaa mennessä kalliimpaa?
Suomalainen hyvinvointi?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Itella
Onhan se hauskaa kun täälläkin puolustellaan itellan hintaa Suomen kustannustasolla,ja kuitenkin se tavara on tullut tänne kotiovelle saman reitin puolta halvemmalla. Ja osa noista toimituksista on tullut loppukuljetuksen itellan tuomana. Mikäs siitä tekee toiseen suuntaa mennessä kalliimpaa?
Suomalainen hyvinvointi?

Maksaako suomalainen tavaranlähettäjä sitten tuon hyvinvoinnin yksin, kun ei se kerran näy tulevan tavaran rahdin hinnass?

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Itella
http://www.posti.fi/tiedotteet/2011/20110429_alv_poistuu_postimaksut.html


Asia josta ei paljoa suurta melua ole pidetty.  ::)


Jokainen saa toki itse lähteä viemään pakettia perille jos hinnoittelu tuntuu kalliilta.  ::) Ei Itella sitä pahana pidä, nouseehan siinä samalla bkt.

Suomalaisen on vaikea käsittää miten suomalainen postipaketti voi maksaa niin paljon, onhan meitä Suomessa sentään se hurjat viisi miljoonaa.  ;D Edellä mainostetussa Italiassa, pelkästään pääkaupungissa on puolet Suomen väkimäärästä. Lontoossa lähes kolme kertaa Suomen väkiluku.

Mutta kun ne postipalvelut on saatava... Minä minä minä..  ;D ;D ;D ::)
Poliittinen *****.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Itella
Mä kyllä ihmettelin kun Kronoksen mettäkärryyn tuli karikkapari ja asennukseen tarvittavat osat Kaukokiidolla. Rahti 23,75 alv0% kotipihaan.
Kaverilla ei olut auton kyydissä muutakuin tuo meidän paketti ja erittäin todennäköisesti edellisestä purkupaikasta matkaa meille 15km..
Tuolle viimeiselle 15km:lle kun laskee asiallisen tuntiveloituksen kuorma-autolle ei edeltäville 400km:lle ihan hirveästi jaettavaa jää.. Toki tietysti terminaalien välejä ajetaan kaiketi suht täysillä autoilla mutta silti..

Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo:14:05 kirjoittanut bouli

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Itella
http://www.posti.fi/tiedotteet/2011/20110429_alv_poistuu_postimaksut.html


Asia josta ei paljoa suurta melua ole pidetty.  ::)


Jokainen saa toki itse lähteä viemään pakettia perille jos hinnoittelu tuntuu kalliilta.  ::) Ei Itella sitä pahana pidä, nouseehan siinä samalla bkt.

Suomalaisen on vaikea käsittää miten suomalainen postipaketti voi maksaa niin paljon, onhan meitä Suomessa sentään se hurjat viisi miljoonaa.  ;D Edellä mainostetussa Italiassa, pelkästään pääkaupungissa on puolet Suomen väkimäärästä. Lontoossa lähes kolme kertaa Suomen väkiluku.

Mutta kun ne postipalvelut on saatava... Minä minä minä..  ;D ;D ;D ::)

Juuei kyll mä oon tehny ja teen kaikkeni välttääkseni postin "palveluja"....

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Itella
http://www.posti.fi/tiedotteet/2011/20110429_alv_poistuu_postimaksut.html


Asia josta ei paljoa suurta melua ole pidetty.  ::)


Jokainen saa toki itse lähteä viemään pakettia perille jos hinnoittelu tuntuu kalliilta.  ::) Ei Itella sitä pahana pidä, nouseehan siinä samalla bkt.

Suomalaisen on vaikea käsittää miten suomalainen postipaketti voi maksaa niin paljon, onhan meitä Suomessa sentään se hurjat viisi miljoonaa.  ;D Edellä mainostetussa Italiassa, pelkästään pääkaupungissa on puolet Suomen väkimäärästä. Lontoossa lähes kolme kertaa Suomen väkiluku.

Mutta kun ne postipalvelut on saatava... Minä minä minä..  ;D ;D ;D ::)

Juuei kyll mä oon tehny ja teen kaikkeni välttääkseni postin "palveluja"....


Eijuu ja vaarinhousut.. Ei muuta kuin potkaaset looran nurin niin eivät mokomat toistaitooset saa tarjottua sitä loppuakaan palvelusta..  ;D ;D ::)

Eihän kukaa oo niin täyrellinen ja paras ku suomalaanen jyväjuice..  ::) ::)

Köyhien kitinää on kyllä niin raskas kuunnella. Niin soli joskus nurmooski..  ;D ;D
Poliittinen *****.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Itella
Kaikin puolin Itella vetää palveluitaan siilipuolustukseen. Ei ole kovin kauan kun kirjepostin sai lähtemään naapurikaupungin puolelta klo 18.00. Siitä tultiin alas 17.15 ja nyt pitää olla koijaamassa klo 16.30 mennessä. Käytännössä siis kesken päivän on lähdettävä kirjettä viemään, jos tarpeen saada perille seuraavana päivänä.

Tota nii, miksei sitä kirjettä voi pistää muutamaa päivää enemmin jos on noin kova kiire? Tottakai ittekki joskus pitänyt saada joku verolomake justiin sen päivän leimalle mutta ei se Posti- ja Lennätinlaitoksen vika oo jos ei itte saa aikaseksi. Meilläpäin ainakin toimii semmonen systeemi että omaan postilootaan kun vie kirjeen ja laittaa heijastimen kannen lippaan, niin posteljooni ottaa mukaansa samalla kun jakaa postin. Ja lähtee silti samaan aikaan eteenpäin kuin kirkolle keltaseen laatikkoon kiikutettu kirje

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Itella
Mä olen tuossa miettinyt että kuinka tarpeellista oikeasti on että posti jaetaan syrjäseuduille joka arki päivä?
Ainakin tässä meillä missä sanomalehti tulee erillisenä varhaiskantona Ilvesjakelun toimesta itselleni kyllä riittäisi vaikka ma, ke ja pe jakelu, tiistaisin ei nytkään tule juuri muuta kuin kaupan mainoksia.
Oikeastaan mitään ei tule mieleen millä olisi niin tavaton kiire.
Ainut tietysti jos jotain varaosia postin kautta tulee mutta nekin voisi tilata asiamies postiin mistä hakisi jos niin kiire tarve..
Sitten tietysti eri juttu jos sanomalehti vielä postin jaettavana.

Viimeksi muokattu: 11.01.12 - klo:11:28 kirjoittanut bouli

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Itella
Niin täällä on niitäkin sityasukkeja ;D joille posti jaetaan eri kierroksella kuin lehti. No meille on aina tullut samassa jaossa ja hyvin on näinkin saatu toimimaan. No siksi ehkä olenkin sitä mieltä että se lehti vois suoraan tulla teitokoneen ruudulle eikä sinne laatikkoon. Mulle tosiaan olisi paljon tärkeämpää että netti ja puhelinkaupan ostokset kulkis postissa kuin että lehti saapuu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Itella
Mä olen tuossa miettinyt että kuinka tarpeellista oikeasti on että posti jaetaan syrjäseuduille joka arki päivä?
Ainakin tässä meillä missä sanomalehti tulee erillisenä varhaiskantona Ilvesjakelun toimesta itselleni kyllä riittäisi vaikka ma, ke ja pe jakelu, tiistaisin ei nytkään tule juuri muuta kuin kaupan mainoksia.
Oikeastaan mitään ei tule mieleen millä olisi niin tavaton kiire.
Ainut tietysti jos jotain varaosia postin kautta tulee mutta nekin voisi tilata asiamies postiin mistä hakisi jos niin kiire tarve..
Sitten tietysti eri juttu jos sanomalehti vielä postin jaettavana.
Posti pitää saada joka päivä. jos sulle ei tuu kuin mainoksia, niin jollekin muulle voi tulla. Maaseudulla on ihan oikeitakin yrittäjiä jotka lähettää/vastaanottaa muutakin kuin varaosia kerran vuodessa.
Nothing is Something Worth Doing

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Itella
Mä olen tuossa miettinyt että kuinka tarpeellista oikeasti on että posti jaetaan syrjäseuduille joka arki päivä?
Ainakin tässä meillä missä sanomalehti tulee erillisenä varhaiskantona Ilvesjakelun toimesta itselleni kyllä riittäisi vaikka ma, ke ja pe jakelu, tiistaisin ei nytkään tule juuri muuta kuin kaupan mainoksia.
Oikeastaan mitään ei tule mieleen millä olisi niin tavaton kiire.
Ainut tietysti jos jotain varaosia postin kautta tulee mutta nekin voisi tilata asiamies postiin mistä hakisi jos niin kiire tarve..
Sitten tietysti eri juttu jos sanomalehti vielä postin jaettavana.
Posti pitää saada joka päivä. jos sulle ei tuu kuin mainoksia, niin jollekin muulle voi tulla. Maaseudulla on ihan oikeitakin yrittäjiä jotka lähettää/vastaanottaa muutakin kuin varaosia kerran vuodessa.
Joo, toki näin on.   :)   
Mutta jos ajatellaan pitkälle tulevaisuuteen niin  trendi kuitenkin on että kirjepostina kulkevaa aineistoa siirtyy yhä enemmän ja enemmän sähköisessä muodossa liikuteltavaksi. Valitettavasti.  Kovin isoja paketteja taas tavallisen postin mukana ei kulje, niiden kanssa joutuu kuitenkin asioimaan asiamiespostissa tai kuriiripalvelun kanssa.
Miten siinä vaiheessa toimitaan kun kirjepostin määrä, siis niin kaupungeissa kuin maaseudulla, on pudonnut vaikka kymmenes osaan nykyisestä..?

Viimeksi muokattu: 11.01.12 - klo:18:23 kirjoittanut bouli

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Itella
Posti tuo niin pienen osan esimerkiksi varaosista tms tavarasta, että aivan hyvin joutaa pistää jaon pari-kolme kertaa viikossa. Lehtikin on päivän vanha jo tullessa, turhaan sitä sytykettä kanniskellaan pitkin kairaa joka päivä. Laskut tulee e-laskuina tai ainakin pdf:nä mailiin. Transpoint, DHL, matkahuolto, schenker ajelevat ristiinrastiin joka päivä, tavara liikkuu sillä jouhevasti. :)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Itella
Mä olen tuossa miettinyt että kuinka tarpeellista oikeasti on että posti jaetaan syrjäseuduille joka arki päivä?
Ainakin tässä meillä missä sanomalehti tulee erillisenä varhaiskantona Ilvesjakelun toimesta itselleni kyllä riittäisi vaikka ma, ke ja pe jakelu, tiistaisin ei nytkään tule juuri muuta kuin kaupan mainoksia.
Oikeastaan mitään ei tule mieleen millä olisi niin tavaton kiire.
Ainut tietysti jos jotain varaosia postin kautta tulee mutta nekin voisi tilata asiamies postiin mistä hakisi jos niin kiire tarve..
Sitten tietysti eri juttu jos sanomalehti vielä postin jaettavana.
Posti pitää saada joka päivä. jos sulle ei tuu kuin mainoksia, niin jollekin muulle voi tulla. Maaseudulla on ihan oikeitakin yrittäjiä jotka lähettää/vastaanottaa muutakin kuin varaosia kerran vuodessa.
Joo, toki näin on.   :)   
Mutta jos ajatellaan pitkälle tulevaisuuteen niin  trendi kuitenkin on että kirjepostina kulkevaa aineistoa siirtyy yhä enemmän ja enemmän sähköisessä muodossa liikuteltavaksi. Valitettavasti.  Kovin isoja paketteja taas tavallisen postin mukana ei kulje, niiden kanssa joutuu kuitenkin asioimaan asiamiespostissa tai kuriiripalvelun kanssa.
Miten siinä vaiheessa toimitaan kun kirjepostin määrä, siis niin kaupungeissa kuin maaseudulla, on pudonnut vaikka kymmenes osaan nykyisestä..?
Myönnettäköön. Päivittäispostin osalta on ihan sama tuleeko kirjeet kerran vai viisikertaa viikossa. Toisaalta "paketti" postin saatavuus alkaa paikka paoikoin olemaan todella surkeaa, mullakin on postimatkaa 20 km mutta naapurikunnan postiin vain 12 km, posti vain noudattaa ajatusta posti per kunta ja siten en voi hakea pakettejani siitä lähimmästä postista.

Onneksi kuriirit toimii kuin junan vessa, niiden käyttö kotimaan lähetyksissä on vain itellaa hankalempaa ja vähäistä.
Nothing is Something Worth Doing

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Itella
Mä olen tuossa miettinyt että kuinka tarpeellista oikeasti on että posti jaetaan syrjäseuduille joka arki päivä?
Ainakin tässä meillä missä sanomalehti tulee erillisenä varhaiskantona Ilvesjakelun toimesta itselleni kyllä riittäisi vaikka ma, ke ja pe jakelu, tiistaisin ei nytkään tule juuri muuta kuin kaupan mainoksia.
Oikeastaan mitään ei tule mieleen millä olisi niin tavaton kiire.
Ainut tietysti jos jotain varaosia postin kautta tulee mutta nekin voisi tilata asiamies postiin mistä hakisi jos niin kiire tarve..
Sitten tietysti eri juttu jos sanomalehti vielä postin jaettavana.
Posti pitää saada joka päivä. jos sulle ei tuu kuin mainoksia, niin jollekin muulle voi tulla. Maaseudulla on ihan oikeitakin yrittäjiä jotka lähettää/vastaanottaa muutakin kuin varaosia kerran vuodessa.
Joo, toki näin on.   :)   
Mutta jos ajatellaan pitkälle tulevaisuuteen niin  trendi kuitenkin on että kirjepostina kulkevaa aineistoa siirtyy yhä enemmän ja enemmän sähköisessä muodossa liikuteltavaksi. Valitettavasti.  Kovin isoja paketteja taas tavallisen postin mukana ei kulje, niiden kanssa joutuu kuitenkin asioimaan asiamiespostissa tai kuriiripalvelun kanssa.
Miten siinä vaiheessa toimitaan kun kirjepostin määrä, siis niin kaupungeissa kuin maaseudulla, on pudonnut vaikka kymmenes osaan nykyisestä..?
Myönnettäköön. Päivittäispostin osalta on ihan sama tuleeko kirjeet kerran vai viisikertaa viikossa. Toisaalta "paketti" postin saatavuus alkaa paikka paoikoin olemaan todella surkeaa, mullakin on postimatkaa 20 km mutta naapurikunnan postiin vain 12 km, posti vain noudattaa ajatusta posti per kunta ja siten en voi hakea pakettejani siitä lähimmästä postista.

Onneksi kuriirit toimii kuin junan vessa, niiden käyttö kotimaan lähetyksissä on vain itellaa hankalempaa ja vähäistä.

Täällä tulee paketit asiamiespostiin naapurikunnan puolelle, vaikka omassa kunnassa olisi asiamiesposti 10 km lähempänä. Jos ei satu olemaan asiaa postin suuntaan, niin palvelunumeroon soittamalla tulee paketti seuraavana päivänä kotiin ilman eri maksua.