Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karjanhoitajan kuukausiansio  (Luettu 17992 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
11 euroa tunti ja pekkaset päälle. Kahdesti päivässä käyvälle maksetaan toinen matka. Maitoa, elintarvikkeita meijeriltä, jos on tarvetta ja halua, tulee lisäksi.  Onnistumisista ja hyvistä ideoista, oma-aloitteisesta toiminnasta on mukava pistää tiliin extraa ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Toi tänhetkinen sekatyöämies taitaa maksaa 19 plus alv. Hänelle jää muistaakseni 11-12€.

Jos palkataan seuraava ihan vaan hoitamaan navettaa niin olisi halua maksaa boonus perjaatteella eli vaikka 80 päivä ja sitten kuukausittain tuotetusta maidosta jotain ja samoiteen yli kuukauden vanhoista vasikoista sais jotain. En vaan tiedä että onnistuuko koska välitysfirmalle aiheutuu ongelmia ehkä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Tekeekö karjanhoitajat tiloilla myös siemennyksiä? Kuuluuko se työ palkkaan/työaikaan vai maksetaanko siitä erikseen?

Minkä verran karjanhoitajat saa päättää esim. jalostuksesta tai työtavoista/-rutiineista? Minun olisi henk.koht. aika vaikea olla jossakin puhtaasti käskyläisenä, jos ei sais kehittää työnsä toimintaa. Toki olishan se helppoa, kun töihin tullessa nakkais aivot narikkaan, tekis laput silmillä sen mitä pitää ja sitte näkemiin. Mulle se ei vaan sopis... Siks mä tykkään tehhä "omaa" ja vielä yksin, että saa oikeesti tehdä kaiken niinkun haluaa.  ;D

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Itte oon ajatellut että kun saa navetan rullaamaan hyvin ja on mahdollista palkata joku töihin niin jos vaan on yhtään kykenevä tyyppi niin passitan sen siemennyskurssille, firman piikkiin tietty. Sittenhän sitä vois vaikka todetuista tiineyksistä vaikka motivointimielessä maksaa jotain provikkaa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Itte oon ajatellut että kun saa navetan rullaamaan hyvin ja on mahdollista palkata joku töihin niin jos vaan on yhtään kykenevä tyyppi niin passitan sen siemennyskurssille, firman piikkiin tietty. Sittenhän sitä vois vaikka todetuista tiineyksistä vaikka motivointimielessä maksaa jotain provikkaa.

Mä olen todennut että asia pitäisi olla toisinpäin että alotusvaiheessa pitäisi olla eniten työvoimaa jotta ei tulisi notkahdusta tekemättömien töiden johdosta. Tollanen pätevä tekijä hoitaa keskikokoisen navetan lähestulkoon kotiin tollasen 8 tunnin työpäivän aikana. Silloin homma lähtee rullaamaan ja maitoakin rupee tulemaan. Navetta on kuitenkin yksinkertaisuudessaan vaan rehun tuomista, lannan viemistä. siemennyksien ja poikimisten hoitamista. Kuitenkin jos jokin näistä perusasioista jää työuupumuksen, ajanpuutteen tai jonkin muun asian takia hoitamatta niin tuotanto ontuu pahemman kerran.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Karjanhoitajan kuukaisiansio

Tulikahan  laskettua oikein ! Eli karjanhoitaja maksaa työnantajalle 2500€ kk eli 30000.€ vuosi.

Ja sinä sanot sanot ropoja kalliiksi  ::)

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Ei ropotti karjanhoitajan tarvetta vähennä päin vastoin lisää kun on 24 h päivistys.  Punasta markkinoidaan yli 2000 euron kuukausimaksusta eli 30000 tulee siitäkin kustannusta ja karjanhoitajat päälle. On turha väittää että robotti vähentää työvoiman tarvetta työn kuvaa se kyllä muuttaa.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Ei ropotti karjanhoitajan tarvetta vähennä päin vastoin lisää kun on 24 h päivistys.  Punasta markkinoidaan yli 2000 euron kuukausimaksusta eli 30000 tulee siitäkin kustannusta ja karjanhoitajat päälle. On turha väittää että robotti vähentää työvoiman tarvetta työn kuvaa se kyllä muuttaa.
Höpö höpö.  8) :o :o

Jos mulla olis nämä samat lehmät asemapihatossa, en varmaan yksin jaksas töitä tehdä joka päivä, tai sit ei muuta elämää oliskaan.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Höpö höpö.  8) :o :o

Jos mulla olis nämä samat lehmät asemapihatossa, en varmaan yksin jaksas töitä tehdä joka päivä, tai sit ei muuta elämää oliskaan.
Helunakaan ei ole ikinä lypsänyt tehokkaalla asemalla. Kahden robotin lehmät lypsää kahden robotin hintaisella asemalla TODELLA tehokkaasti. Paikalla kyllä on oltava ja tehtävä samaa hommaa...

Meidän asema muuten maksoi vain puolitoista robottia ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Höpö höpö.  8) :o :o

Jos mulla olis nämä samat lehmät asemapihatossa, en varmaan yksin jaksas töitä tehdä joka päivä, tai sit ei muuta elämää oliskaan.
Helunakaan ei ole ikinä lypsänyt tehokkaalla asemalla. Kahden robotin lehmät lypsää kahden robotin hintaisella asemalla TODELLA tehokkaasti. Paikalla kyllä on oltava ja tehtävä samaa hommaa...

Meidän asema muuten maksoi vain puolitoista robottia ;)

Ja väkeä on oltava, ei se lypsy siitä sen helpommaksi muutu, vaikka olisi kuinka tehokas asema. 12 vuoden asemalypsyn jälkeen olen hyvinkin kiinnostunut vaihtamaan robotteihin, vaikka aiemmin olinkin hyvin kriittinen niitä kohtaan. Vielä 10 vuotta lisää, niin taitaa käsivarret olla vaihtokunnossa. Mieluummin sen käsivarren vaihtaa robottiin kuin itselleen.  :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Ja väkeä on oltava, ei se lypsy siitä sen helpommaksi muutu, vaikka olisi kuinka tehokas asema. 12 vuoden asemalypsyn jälkeen olen hyvinkin kiinnostunut vaihtamaan robotteihin, vaikka aiemmin olinkin hyvin kriittinen niitä kohtaan. Vielä 10 vuotta lisää, niin taitaa käsivarret olla vaihtokunnossa. Mieluummin sen käsivarren vaihtaa robottiin kuin itselleen.  :D
Väkeä on jonkun verran oltava joka tapauksessa. Ainakin enemmän kuin yksi. Ja kyllä lypsäjiäkin on oltava enemmän kuin yksi....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Trajanus

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 181
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Ei ropotti karjanhoitajan tarvetta vähennä päin vastoin lisää kun on 24 h päivistys.  Punasta markkinoidaan yli 2000 euron kuukausimaksusta eli 30000 tulee siitäkin kustannusta ja karjanhoitajat päälle. On turha väittää että robotti vähentää työvoiman tarvetta työn kuvaa se kyllä muuttaa.
Höpö höpö.  8) :o :o

Jos mulla olis nämä samat lehmät asemapihatossa, en varmaan yksin jaksas töitä tehdä joka päivä, tai sit ei muuta elämää oliskaan.

No robotillisen lypsämiseen kuluu päivässä pesujen yms kanssa 3 h ja siinä ei pidetä mitään erityistä thaikku-tahtia. Jos olettaa ettei robo selviä yksin vaan aikaa menee listojen selaamiseen, yksittäisten hakuun ja sen semmoiseen vaikka 1 h niin säästöä tulee ajassa 2 h. Voihan se olla se mikä kamelin selän katkoo mutta voi sen säästön muualtakin saada.
Kuivitus ja parsien kolaaminen toisaalta on aikaasäästävämpää asemaratkaisussa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Kuivitus ja parsien kolaaminen toisaalta on aikaasäästävämpää asemaratkaisussa.
Tää. Yks aamu kolailin keskiparsiin ja seinänvierille kertyneitä kuivikkeita parsiin. Lypsän ennemmin asemalla, kun teen tuon pari kertaa päivässä noihin 300 parteen ;) Sen verran ottaa käsiin ja vie aikaa, ettei siitä "käteväksi" konstiksi ole....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Kuivitus ja parsien kolaaminen toisaalta on aikaasäästävämpää asemaratkaisussa.
Tää. Yks aamu kolailin keskiparsiin ja seinänvierille kertyneitä kuivikkeita parsiin. Lypsän ennemmin asemalla, kun teen tuon pari kertaa päivässä noihin 300 parteen ;) Sen verran ottaa käsiin ja vie aikaa, ettei siitä "käteväksi" konstiksi ole....

***Mä taas kuivittelen kolmesti päivässä paljon mieluummin kun annan lehmien maata kosteissa parsissa

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Karjanhoitajan kuukausiansio
Meidän asema muuten maksoi vain puolitoista robottia ;)
No, nää meidän lypsäjät makso noin puolikkaan uuden verran...  ::)

Aattelikin tätä asiaa meidän omalta kantilta, kun ei oo tar***** palkata karjanhoitajaa, vaan hommat hoituu ihan mun muutaman vapaapäivän tuuraamiseen/kk. Ja silti hoitajan päivittäinen työaika pysyy kohtuuden rajoissa.

En oo lypsäny tosi tehokkaalla asemalla, ainoostaan työskeni tandemilla reilu 4 vuotta. Siinä kun aina, kun kello oli 3:30 tai 15:30, piti olla valmiina lypsyyn. Tää nykynen systeemi sallii työajan pienet heittelyt ja ajoittaiset päiväsajan sivuansiot.