Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajo-opastimet  (Luettu 9988 kertaa)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ajo-opastimet
Onko muissa merkeissä vastaavaa merkkausominaisuutta?

Kyllä Trimbleistä löytyy merkkauskin, tosin 500:ssa ja 250:ssä ei oo kosketusnäyttöä, mutta merkkausominaisuus kyllä.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ajo-opastimet
Millä signaalilla kylvät? Tarvitaan ko RTK vai meneekö ilman?

Ihan Egnos-signaalilla mennään, ei ole maksullisia tarkennuksia käytössä. Mutta käytän kyllä kylvökoneen sitkaimia joiden avulla pystyn päisteestä lähtiessä tsekkaamaan että heittoa ei ole, tai jos on niin pystyn samantien tekemään korjauksen käsipelillä.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Ajo-opastimet
Minkäslaisia ajo-opastimia raadilla on ja mikä tuntuu hyvältä, monipuoliselta ja helppokäyttöiseltä ja mihin ei kannata missään nimessä koskea pitkällä tikullakaan?

Raven cruizer mulla. Ihan perusopastin, mutta pois en antaisi missään nimessä. Käyttöä löytyy yllättävissä hommissa, mitä ei etukäteen osannus ajatella. 

Keväällä tuli päivitys, missä voi sormella tökätä "lippuja" pellolle, eli voi merkitä esteet esim. kivet. Ja se muistaa ne, seuraavalla kerralla ne liput tulee vastaan. Samaten tuon voi määrittää tallentamaan peittokartat muistitikulle monessa muodossa, mulla menee .kml muodossa, joita voi sitten katsella vaikka google-earthilla

Onko muissa merkeissä vastaavaa merkkausominaisuutta?

Trimblessä onnistuu ainakin kun valitsee valikosta edistyneen käyttäjän. Pystyy merkkaan rajoja,kiviä yms. lohkon numerot,nimet yms....
Nii se on...

Mannine

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Ajo-opastimet
Millä signaalilla kylvät? Tarvitaan ko RTK vai meneekö ilman?

Ihan Egnos-signaalilla mennään, ei ole maksullisia tarkennuksia käytössä. Mutta käytän kyllä kylvökoneen sitkaimia joiden avulla pystyn päisteestä lähtiessä tsekkaamaan että heittoa ei ole, tai jos on niin pystyn samantien tekemään korjauksen käsipelillä.

Jaa että se riittää kylvötarkkuuteen. Olen miettinyt JD:n autotrac universalia mut on mietityttänyt riittääkö sen tarkkuus ilman rtk tarkennusta kun sitä ei ilmeisesti saa. Tulisi viljan kylvöön ja perunan istukseen. Sit varmaan kesällä ruiskuun. No, saa katsoa mitä tapahtuu.

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Vs: Ajo-opastimet
Minkäslaisia ajo-opastimia raadilla on ja mikä tuntuu hyvältä, monipuoliselta ja helppokäyttöiseltä ja mihin ei kannata missään nimessä koskea pitkällä tikullakaan?

Raven cruizer mulla. Ihan perusopastin, mutta pois en antaisi missään nimessä. Käyttöä löytyy yllättävissä hommissa, mitä ei etukäteen osannus ajatella. 

Keväällä tuli päivitys, missä voi sormella tökätä "lippuja" pellolle, eli voi merkitä esteet esim. kivet. Ja se muistaa ne, seuraavalla kerralla ne liput tulee vastaan. Samaten tuon voi määrittää tallentamaan peittokartat muistitikulle monessa muodossa, mulla menee .kml muodossa, joita voi sitten katsella vaikka google-earthilla

Onko muissa merkeissä vastaavaa merkkausominaisuutta?






millä keinoinn se ilmottaa näistä" lipuista" vähenevin metrein näytöllä vai voiko siihen äänen kytkeä vaiko miten.  ajattelin esim kun niitetään ei kasvustosta nää maakiviä ennen kuin kolahtaa  vois äkki kuskille olla hyvä osais hiljentää ennen kuin kone särkyy :o

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ajo-opastimet
Jaa että se riittää kylvötarkkuuteen. Olen miettinyt JD:n autotrac universalia mut on mietityttänyt riittääkö sen tarkkuus ilman rtk tarkennusta kun sitä ei ilmeisesti saa. Tulisi viljan kylvöön ja perunan istukseen. Sit varmaan kesällä ruiskuun. No, saa katsoa mitä tapahtuu.

Sinällään riittää, koska tuntuisi olevan niin, ettei se "linjanvedon" aikana juurikaan tee heittoja, vaan heitot esiintyvät siinä vaiheessa kun kääntyy päisteessä. Eli kun päisteestä lähtiessä saa linjan kohdalleen, niin se yleensä hyvin siinä pysyy. Mutta ilman ratinpyörittäjää/automaattiohjausta en kyllä missään tapauksessa kylväisi opastimen avulla.