Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avant 320s  (Luettu 21249 kertaa)

Veku

  • Vieras
Avant 320s
Minkälaisia kokemuksia löytyy avanteista ja lähinnä 320s mallista? kestääkö nuo käyttöä ja kuinka paljon ajettuna tuommosen käytetyn tohtii vielä laittaa? Entä mitä yksityiskohtia käytetyistä kannattaa tarkistella? kun ois tarkotus ensimmäinen pienkuormaaja hommata tuonne navetan yleiskoneeksi ja oon kahtellu tuommosia käytettyjä avantteja.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Avant 320s
Käyttö kokemukset kiinnostas täälläkin, mistä vuosimallista lähtien on tullu tuo s merkintä perään? liikkeet laiskooja ilmottaan vuosimallit nettisivulla.  :-\

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Avant 320s
Vuosi takasin luin kaikki ketjut liittyen pienkuormaajiin tältä palstalta.. Hommasin sitte käytetyn 744 agromaticin ja olen ollu tyytyväinen. Avantti tai agromatikki niin kubotan koneella, lombardinissa tuntu olevan enämpi ongelmia

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Avant 320s
Meillä on kohta kahdeksan vuotta vanha Agromatic 740 Lombardinin dieselillä. Kylä se pari sataa tuntia vuodessa tuommoisessa koneessa taitaa ylärajoilla olla, vaikka toimiihan tuokin edelleen joka päivä. Mutta "kaikenlaiseen pieneen" saa varautua tuon ikäisissä. Vaikka kulutusosia noi renkaat ja akku on, alkuperäisillä mennään vielä vaikka sileät renkaat ottaa turhan paljon vastaan betonilla. Moottorin kannatuskumit on tästä taas loppu ja penkki on suht paskana. Kun moottori käyntin pärähtää niin sulakerasiassa joskus kärähtää. Lombardinista meni kannentiiviste 600 tunnin kohdalla. Puomia hitsasin jossain 800 tunnin kohdalla.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Avant 320s
1 kiila navasta, 1 sammutinsolenoidi ja johto hinkkautu 2krt, siinä vähäiset onkelmat,  niin ja kaks satsia renkaita, kone -04 +2000h ajettu 320 s jatkopuomilla päivittäises käytös ahtaissa tiloissa..

Viimeksi muokattu: 15.12.11 - klo:08:42 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

maanjulli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: Avant 320s
Kato onko öljylätäköt pyörien juuressa. Ainakin meillä oli vetomoottoreiden kanssa aikoinaan paljon ongelmia. Piti vaihdella jo takuuaikana, eikä vioista päässyt eroon ennen kuin vaihtoi kaikki moottorit kerralla vahvemman mallisiin. En muista ovatko paremmat moottorit vakiona tuossa s-mallissa, mutta kannattaa ainakin selvittää.

Muuten ainakin meillä perusvarma kone. Joitakin letkurikkoja ja muuta pientä kuluvaa etupäässä. Niin ja viime talvena piti käyttää syöttöpumppu irti ja voidella sisukset, ku herkes lähtemästä käyntiin. Tämä on nähtävästi kubotan moottorin tyyppivika, joka johtuu siitä, että johtuen lyhyistä käyttöjaksoista pääsee syöttöpumpun sisuksiin tiivistymään vettä.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Avant 320s
2008 tuli ostettua käytetty 320S vuosimallia 2006, sen kanssa on kyllä päästy pienillä vioilla. Syöttöpumpun kanssa piti taistella pari vuotta sitten, kun sieltä katkesi jousia sisältä, niin eipä lähtenyt enää käyntiin. Sen voitelun kanssa on ilmeisesti ongelmia, 2T-öljyä joskus naftan sekaan auttaa asiaa.

Pakoputkea ja äänenvaimenninta saa hitsailla, kun ne repeilee tärinän takia. Renkaat alkaa pikkuhiljaa olemaan sileät, mutta menee varmaan vielä ens vuoden.  Muuten on kyllä perusvarma kone.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Avant 320s
syöttöpumpun kaas ollu ongelmia 2, pakkastalvena synteettiset öljyt koneeseen talveksi ja jäähdyttäjän eteen paffi ;)

mx-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Avant 320s
Kolmas avantti nyt menossa. Eka oli 314, ei ollut mitään murheita. Sitä seuraava 514 jolla ajettiin 5500h -04 vuodesta tähän kesään. Siitä sitten menikin ajomoottoria ja sun muuta. Nykyinen 520+ ollut oireeton vielä..  :D

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Avant 320s
Meillä oli tollanen vielä muutama viikko sitte. 04 vm. Paljon siis todella paljon oli vikaa, ku kone tuli uutena ni eka paalia hajotin niin kaatu rengas, siis akseli poikki. Kiiloja, renkaan napoja ja ajomoottorin kasauspultteja meni ainakin 1000 kpl. (no ei ehkä ihan)  Moottori toimi tosi hyvin. Täysin maanantaipäivän kappale. Niin tunteja kerty reilu 2000.

Manu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Avant 320s
Meillä neljäs avant menossa. Ensimmäinen oli pieni bensakäyttöinen , ja sitten  ollut  320s , 320s+ ja viimeisin 320s diiseli. Noi kaks ensimmäistä 320s ja 320+ oli kyllä aika huonoja olivat 2000 luvun alkupuolen koneita. Letkuja sai vaihtaa melkein yhtenään ja molempiin vaihdettiin ajomoottorit takuuseen melkein heti uusina kun eivät kestäneet ja tuossa 320s+ oli olevinaan jo ne vahvemmat ajomoottorit jo vakiona. Mut kyllähän noihin on tuntejakin tietysti tullu edellinen mikä vaihdettiin ennen tuota nykyistä nii kyllä siinä tunteja oli yli 3000h. Tässä nykyisessä mikä on vm 08 nii ei ole VIELÄ onneks ollut suurempia murheita. Äänen vaimentajia vaihdettin takuuseen uusia ja nyt ollaan niitä sit aikaajoin hitsattu kun repeävät. Nykykoneessa tunteja noin +1500h. Että jos käytettyä aikoo nii yleiskunto jo päällepäin kertoo paljon onko pellit rutussa on maalit lähtenut irti onko puomia hitsattu onko öljy vuotoja onko letkut mehineet onko penkki ihan riekaleina onko renkaat sileät monennetko renkaat menossa onko konetta rasvattu . Ja moottori tilan tutkiminen tietysti ja jos saa otettua sivu ja sitä etupeltiä pois nii pääsee näkemään aikapaljon paremmin. Ja jos saa edellistä omistajaa jututettua ja kyseltyä huolloista ja minkälaisessa ajossa kone on ollut.

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: Avant 320s
No kun tätä ketjua ynnää, niin ei voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin että ne kaikki Suomessa tehdyt on rimpuloita ja ihan paskoja...Mitä niitä ihmettelee ja vaihtaa tämän tästä. HANKI http://www.bobcat.com/loaders/skidsteer/
ja murheet kaikenmaailman pyörän kaatumisista ja repeämisestä sieltä täältä on historiaa ja kestää vuodesta toiseen..
Nimim; 16 000 tuntia Bobcateilla, eikä yhtään kansi,ajomoottori,vetopyörä/ketju remppaa ole tarvinnut tehdä.
Startteja,latureita,renkaita, kauhan huulia ja pohjia, kerran virtalukko ja yksi moottorin ja pumpun välinen murrosnivel, sekä puhkikuluneita hydrauliputkia on pitänyt näihin tunteihin vaihtaa..

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Avant 320s
Meillä on agromatic 760 eli linkkuvehje ja kun hommasin sen niin ajattelin renkaita menevän mutta eipä ole tarvinnut vaihdella se on noitten jarruilla kääntyvien ongelma. Jonkun letkun kauhasta olen vaihtanut ennekuin laitoin letkusuojan. Varmatoiminen laite. Eläimet lähti ja kone joutaisi tarvitsevalle. Ajettu muistaakseni reilu 2000h. Diesel.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Avant 320s
No kun tätä ketjua ynnää, niin ei voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin että ne kaikki Suomessa tehdyt on rimpuloita ja ihan paskoja...Mitä niitä ihmettelee ja vaihtaa tämän tästä. HANKI http://www.bobcat.com/loaders/skidsteer/
ja murheet kaikenmaailman pyörän kaatumisista ja repeämisestä sieltä täältä on historiaa ja kestää vuodesta toiseen..
Nimim; 16 000 tuntia Bobcateilla, eikä yhtään kansi,ajomoottori,vetopyörä/ketju remppaa ole tarvinnut tehdä.
Startteja,latureita,renkaita, kauhan huulia ja pohjia, kerran virtalukko ja yksi moottorin ja pumpun välinen murrosnivel, sekä puhkikuluneita hydrauliputkia on pitänyt näihin tunteihin vaihtaa..
Saako 320 uuden hinnalla saman kokoisen bobbarin ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: Avant 320s
http://www.agriaffaires.fi/annonces.asp?action=rech&numrub=827
Jos nyt vaikka tuosta listasta uutta vastaavaa valitsee bobcat ja tyypin 100, niin ei ainakaan tarvii kevyempään tyytyä.
Avantin hinta näky olevan 10500 euroa..