Sitten jos kaikki mahdolliset osat löytyis jokaikisestä varaosapisteestä, sitten itkettäisiin sitä että osat on kalliita (varaosien "keskittämisellä" keskusvarastolle pyritään kohtuullisiin hintoihin). Luulis tuon nyt vähän tyhmemmänkin tajuavan, että onko järkevää joka putiikissa pitää sitä miljoonien arttikelien varaosavalikoimaa pölyttymässä...
Tuskin kukaan enää olettaakaan, että juuri mitään varaosia paikallisen varaosamyyjän seläntakaisista hyllyistä löytyisi. Siihen malliin on koneita näiden keskusliikkeiden kataloogissa, ettei niiden palikoita millään voi edes joka maahan keskusvarastoida.
Kritiikkini koskeekin vanhakantaisia toimintamalleja. Tilanne nyt kuitenkin on se, että osat tulevat 90 % Euroopan varastosta. Miksi ei siis aktiivisesti edes tarjota sellaista mahdollisuutta, että kuriiri polkisi varaosat suoraan kotiin?
VAI onko kyse siitä, että pian asiakas rupeaisi kyselemään: notta miksikäs sen laskunkaan tarvitsee enää kiertää sieltä keskuliikkeen reskontran kautta???
