Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin  (Luettu 7203 kertaa)

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Niin, valtrassahan on myös se vaihtoehtoinen käyttötapa. Kytkimen toista reunaa painamalla laskee ja toisesta reunasta nousee, juuri tasan niin kauan kuin sormi on napilla.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Lainaus
ja just tuollaisessa ojamaiden levittelyssä on tosi vaikea osua juuri oikeaan korkeuteen kun se nosto tai lasku kulkee perässä.

Yhtä ärsyttävää on myös se jos tekin jonkun muutoksen vaikkapa kyntäessä, työntää pystyyn jäänyttä viilua nurin tai kiveä/kantoa sivuun kääntyessä/peruuttaessa, niin normaalisti säädetty numero pitää katsoa rullasta ja vielä pimeällä niin sehän on huonosti valaistu eurooppalaisissa koneissa.

Vähän kuin robottivaihteisto, aina pitää katsoa taulusta mikä vaihde siellä on vetämässä.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
 Tuo fiatin klik-klak on kyllä hyvä, ja se tunnusteluki niisä on aivan mahtava. L85 nylykyllä on palio mukavampi kyntää, ku tuola 110 deutsila..
Ja perälevyhommisa se rullan pyörittely on perseestä

SÄ OOT SEKASIN!
Oon vaatimaton!

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Jos edes saisi tehdasasennuksena valastuksen vetokoukulle, onhan valmetin takaikkunassa se peili mutta ei siitä pimeessä mitään näe.. tietty nykyään on kaikilla lamppu kännykässä niin ei tartte

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Jos edes saisi tehdasasennuksena valastuksen vetokoukulle, onhan valmetin takaikkunassa se peili mutta ei siitä pimeessä mitään näe.. tietty nykyään on kaikilla lamppu kännykässä niin ei tartte
onhan valtrassa koukkuvalo.joskus 2000luvun vaihteessa vihjastiin tehtaalle ja seuraavana vuonna oli tuotannossa.tulee vyötärövalosarjan kanssa samassa paketissa.

Viimeksi muokattu: 08.12.11 - klo:13:55 kirjoittanut piki1

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Koukut tulee koloistaan pihalle,valoisaan.... Traktoreissa.
Nii se on...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Koukut tulee koloistaan pihalle,valoisaan.... Traktoreissa.

 ...ja sen voi vaihtaa tappia nostamalla vaikka sellaiseen 80mm halkaisijaltaan olevaan möllykkään, jos mukavuutta haluaa...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Taas kerran Fendt on edelläkävijä tässäkin asiassa. Lisäksi 2-toiminen nostolaite tuohon käytönhallinta probleemaan.
Onhan tuota muutama kerta tullut ittekkin ihmeteltyä sähköohjatun nostolaitteen epäkäytännöllisyyttä määrätyissä hommissa. Perälevyn käyttö ehkä päällimmäisenä.
Miksi nykyajan teknologian aikakautena vain Fendtin insinööri tajuaa nostolaitteella olevan muutakin tehtävää kuin nostaa tai laskea asetettujen raja-arvojen puitteissa. Raja-arvojen välinen hallinta puuttuu käytännössä kokonaan, tai ainakin on helkutin hankalaa.
Nostolaitteen valinnainen käyttö hydejoikkariin (by Fendt) tai sitten jos ei ole sähkölohkoja niin mekaaniseen hydevipuun.

HALOO ingenjöörit. ;)

 Ylivoimassa on tosiaan kätevää, kun voi laittaa nostolaitteet kaksitoimiseksi ja käyttää niitä samalla joystickillä kuin esim. mainitun perälevyn kääntöä ja sivusiirtoa. Ei tarvi irroitella kättä kahvasta ja plussana päälle markkinoiden parhaimpiin lukeutuva nopeudensäätöpoljin + vaihteisto. Eikä tarvi jarrua painella kun ei jää "veto" päälle, kun nostaa jalan irti pedaalilta....  :P
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Yleisin virhe on kokemattomalla on se että ei osata säätää laskunopeutta oikeaksi ei liian nopea ,mutta ei liian hidas.
Jos tätä ei osaa säätää on sähköisen nostolaitteen käyttö takkuista.
Sähköinen nostolaite ainakin Valtrassa on erittäin helppo ja tarkka.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Lainaus
Tuli vaan mieleen että onkohan insinöörit koskaan käyttänyt näitä rullattavia/käännettäviä rullia koska kauheen hyviähän ne ei ole.

Olen ihan samaa mieltä. Nyt syksyn ojavalleja vedettäessä tuota rullaa saa veivata ihan sikana kun vetokone uppoaa mutaan koko ajan. Vanhassa koneessa on vipu ja sen tuntuma ja käyttökelpoisuus näissä hommissa paljon parempi.

Hyvähän se sähkölaite on kun lähtee vetämään pitkää siivua auroilla tai kolaa lunta, mutta nimenomaan maansiirtohommissa se on liian monimutkainen. Ja kun on jäämässä kiinni, niin tuo rulla on usein se aiheuttaja, kun ajattelee että pelastaa nostamalla vähän muttei ehdi pohjaan asti ennen kuin on liian myöhäistä. Ja nostonappi on tietysti eri paikassa.


Kuin myös, olen joskus tuota säätörullaa kironnut. Wanhalla fergulla onnistyy perälevyhommat paremmin, ja käsituntumalla oppii hyvin tuntemaan oikean korkeuden. Tuon rullan tilalle saisi helpostikin viriteltyä sähköisen vivun, ostaisi vain semmoisen potikan jonka liikerata on esim. 90 astetta.


Mika

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Koukut tulee koloistaan pihalle,valoisaan.... Traktoreissa.

Jos ei satu olemaan jumissa tai jäässä Suomen talvessa...



 Ylivoimassa on tosiaan kätevää, kun voi laittaa nostolaitteet kaksitoimiseksi ja käyttää niitä samalla joystickillä kuin esim. mainitun perälevyn kääntöä ja sivusiirtoa. Ei tarvi irroitella kättä kahvasta ja plussana päälle markkinoiden parhaimpiin lukeutuva nopeudensäätöpoljin + vaihteisto. Eikä tarvi jarrua painella kun ei jää "veto" päälle, kun nostaa jalan irti pedaalilta....  :P

Olkoon Fentti vetokoneena, mut minusta on jotain perustavanlaatuista mennyt pieleen käskynjaossa jos ojamaita joutuu levittelemään vielä 2000 luvulla traktorilla niska kierossa kaivinkonekuskin jäljiltä.

Leikkimistä tien tasauskin perälevyllä pelkän nostolaitteen varassa jos lanassa ei ole säädettäviä tukipyöriä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Ojamaat on yleensä ajettava pois ojan reunasta muuten lohkon pinnanmuodot huononevat.
Mystinen kesälaatumies

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Koukut tulee koloistaan pihalle,valoisaan.... Traktoreissa.

Jos ei satu olemaan jumissa tai jäässä Suomen talvessa...



 Ylivoimassa on tosiaan kätevää, kun voi laittaa nostolaitteet kaksitoimiseksi ja käyttää niitä samalla joystickillä kuin esim. mainitun perälevyn kääntöä ja sivusiirtoa. Ei tarvi irroitella kättä kahvasta ja plussana päälle markkinoiden parhaimpiin lukeutuva nopeudensäätöpoljin + vaihteisto. Eikä tarvi jarrua painella kun ei jää "veto" päälle, kun nostaa jalan irti pedaalilta....  :P

Olkoon Fentti vetokoneena, mut minusta on jotain perustavanlaatuista mennyt pieleen käskynjaossa jos ojamaita joutuu levittelemään vielä 2000 luvulla traktorilla niska kierossa kaivinkonekuskin jäljiltä.

Leikkimistä tien tasauskin perälevyllä pelkän nostolaitteen varassa jos lanassa ei ole säädettäviä tukipyöriä.

 Totta!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

roadman

  • Vieras
Vs: Pitäisköhän insinöörit kutsua töihin
Tuolla olen ojamaat levitelly pitkin peltoa tai  tasaillut niillä painanteita. Etuterä suoraan poikittain ja koukkaa ojamaakasan yli ja niin lähee mukaan että heilahtaa . Salaojitusten jälkeen tuolla ollaan lanattu ristiin ja suurempiin painateisiin ollan viety maita joskus paljonkin. Tasaista on tullut. En enää muista milloin olen perälevyn viimeksi traktoriin kiinnittänyt.

http://www.soukkio.fi/hydraulinen_polannelana_2800.php

Tuo ois vielä pätevämpi koville maille, mutta pehmeille maille taitaa painoa olla jo liikaa.

http://www.vuomet.fi/fi/vrg-tiehoyla

Viimeksi muokattu: 09.12.11 - klo:14:12 kirjoittanut roadman