Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lietevaunu  (Luettu 14813 kertaa)

ttr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
lietevaunu
Onko kellään kokemuksia peta-metallin lietevaunuista? Vähän oon sellaista katsellut. Toinen vaihtoehto olis palmun vaunu. Mitäs ootte siitä mieltä.

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: lietevaunu
Hei, täsä lomittaesa on tullu puhuteltua isännät läpi koneista jotka voisin itekki hankkia.
Eräs isäntä sano palmun pumpun akselin läpiviennin  olevan tosi lapsellisesti tehty ja vakiorenkaat on melekoset sirkkelit, muuten kai kevyt ja hyvä. parilla tutulla on 14 motin palmut 800mm renkailla ja ne ei oo moittinu yhtään, tieten joku 710/34 olis kehäsempi kuin matalat kasisataset.

Minkä kokonen vaunu olis hankinnasa ja tuleeko multainta, pumppukuormainta yms.?

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: lietevaunu
Kymppikuutionen Palmu käytössä jostain -02 lähtien. Hinta/laatu ihan ok  :)
Parempiakin vaunuja varmasti on ja paljon kalliimpia, mutta täytyy muistaa että p*skaa näillä vaan levitellään  ::)

Akselin läpiviennin jos haluais hyväksi, niin siihen vois ehkä käyttää jotain muuta akselia kun fe.. Takalaakerin muutin rasvattavaksi. Nyt on kestänyt hyvin vaikka stefa päästäisikin joskus vähän läpi. Liete mun säiliössä aika jäykkää. Pysyy hyvin kärryssä vaikka läpiviennit vähän väljiä.
Pumppukuormain on ollut pari kolme vuotta käytössä. Helpottaa huomattavasti ajoa, kun jää koppiin ravaaminen ja letkusulkeiset pois. Lisäksi yksi traktori vähemmän säiliön äärellä.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: lietevaunu
Kymppikuutionen Palmu käytössä jostain -02 lähtien. Hinta/laatu ihan ok  :)
Parempiakin vaunuja varmasti on ja paljon kalliimpia, mutta täytyy muistaa että p*skaa näillä vaan levitellään  ::)

Akselin läpiviennin jos haluais hyväksi, niin siihen vois ehkä käyttää jotain muuta akselia kun fe.. Takalaakerin muutin rasvattavaksi. Nyt on kestänyt hyvin vaikka stefa päästäisikin joskus vähän läpi. Liete mun säiliössä aika jäykkää. Pysyy hyvin kärryssä vaikka läpiviennit vähän väljiä.
Pumppukuormain on ollut pari kolme vuotta käytössä. Helpottaa huomattavasti ajoa, kun jää koppiin ravaaminen ja letkusulkeiset pois. Lisäksi yksi traktori vähemmän säiliön äärellä.
Mikäs kuormain sulla on? Tehot?

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: lietevaunu
Kymppikuutionen Palmu käytössä jostain -02 lähtien. Hinta/laatu ihan ok  :)
Parempiakin vaunuja varmasti on ja paljon kalliimpia, mutta täytyy muistaa että p*skaa näillä vaan levitellään  ::)

Akselin läpiviennin jos haluais hyväksi, niin siihen vois ehkä käyttää jotain muuta akselia kun fe.. Takalaakerin muutin rasvattavaksi. Nyt on kestänyt hyvin vaikka stefa päästäisikin joskus vähän läpi. Liete mun säiliössä aika jäykkää. Pysyy hyvin kärryssä vaikka läpiviennit vähän väljiä.
Pumppukuormain on ollut pari kolme vuotta käytössä. Helpottaa huomattavasti ajoa, kun jää koppiin ravaaminen ja letkusulkeiset pois. Lisäksi yksi traktori vähemmän säiliön äärellä.
Mikäs kuormain sulla on? Tehot?

*** Oman pajan tuotteita. Mallia sivukiinnitteinen. 5 tuuman putkella. Noin 3 minuuttia vie aikaa täyttö lietteellä, kun virtaus 50-60 l/min.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: lietevaunu
Jeps.. Onhan toki palmulla omakin pumppukuormain.  http://www.youtube.com/watch?v=IrvcTrO4iNA
Puomin liikkeetkö hitaita vai?  ::)
Jonkunverran palmuissa pamecon kuormaajia. Ulkomitoiltaan vaan vähän iso ainakin pienempään pyttyyn.

ttr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: lietevaunu
12,5 m3 vaunua peta-metallilta 28,1 R26 renkailla, alatäytöt ja jarrut. Palmu ehkä 14 m3 , 700/50 - 26,5 renkaat , muuten samat varusteet. Multain tai pumppukuormain eivät ole nyt hankinta listalla. Hydraulisen luistinventtiilin tarpeellisuus purkuputkeen mietinnässä.  Palmun vaunu noin 1000 kg kevyempi kuin muut. Tietty vaihtokone 7,5 m3 livakka multaimella menis agrille vaihossa jos ottaa palmun.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: lietevaunu
Niin olisko tuo hydraulinen luistiventtiili purkuputkessa sen takia, että liemet pysyy paremmin sisällä  ::) siis ei tulis omia aikojaan tielle..
Mulla ei oo tuollasta venttiiliä palmussa, enkä oo kaipaillutkaan.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: lietevaunu
Niin olisko tuo hydraulinen luistiventtiili purkuputkessa sen takia, että liemet pysyy paremmin sisällä  ::) siis ei tulis omia aikojaan tielle..
Mulla ei oo tuollasta venttiiliä palmussa, enkä oo kaipaillutkaan.

Äkkinäiset liikkeet saattaa saada loisketta kylätielle, riittävän korkealla käyvä purkuputken mutka auttaa normaalisti, mutta kun sen yhdenkin kerran loiskasee jonkun nokkapellille risteyksestä lähtiessä, niin kaipaa sitten jo luistiventtiiliä.... 

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: lietevaunu
Meidän Vepiin laitettiin luistiventtiili kun ylämäessä aiheutti lapon ja tulee 3-4 mottia tielle.  :o Naapuri veti siankusta jonkun mökin rappusten eteen ja itse lannoitin kerran oman pihanurmikon.  ::) Tasamaantallaajat ehkä pärjää ilmankin.
Mystinen kesälaatumies

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: lietevaunu
Mikä on suurin piirtein halvin käytetty imupainevaunu jolla pääsis levittämään joku sata m3 vuodessa, ja mikä malli/merkkise olisi? Tilavuus n 7-10m3 olisi tarpeeksi. Ovatko nuo täyspommeja joita myydään nettkikoneessa muutamalla tonnilla?

Lähinnä ajattelin mahdollisuutta käyttää vanhan navetan kaivoa välivarastona, johon siirtourakoitsija voisi tyhjentää ohi ajaessaan. Saisi myös hakea itse naapurilta jos olisi kalustoa.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: lietevaunu
Joo en muista, että koskaan olis tullu lientä tielle purkuputken kautta. Eikä täällä maastot ollenkaan tasaiset  :P
Ihme juttu..  ::)
Vanha saparo pruuttaili kyllä. Ylämäessä, vaihteenvälissä päästi lietesuihkun taivaalle korvausilmaputkesta  ;D

TriSixVario

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
  • Köyhille kaikki on kallista!Mulle saman hintasta!
Vs: lietevaunu
www.saarikone.fi osta tuolta kärry ei voi moittia ::)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: lietevaunu
entäs Matti-vaunu? http://www.rp-koneet.fi/index.php?1754
mulla ainakin hyviä kokemuksia 15 m3 Matista. purku hydrauliikalla joten ei nivelakseleita ja läpivientikin on vain yksi.

hydraulinen sulkija purkuun on kyllä ehdoton varuste. eikä se nyt kuitenkaan siihen suhteessa vaunun hintaa tee paljoa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: lietevaunu
www.saarikone.fi osta tuolta kärry ei voi moittia ::)

Hyviä koneita mutta varaosien toimitus ei tunnu kavereita kiinnostavan......