Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Premium luokka  (Luettu 17601 kertaa)

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
mersuko tylsä
ainakin hapitus kopioitu suoraan luonnosta...:





tai sitten tylsästi kilpailijan kautta...:


brotofobia

  • Vieras
Vs: Premium luokka
Jos joku olosuhteitten pakosta joutuu ajamaan paljon vuodessa esim 50 tkm  ja pitkää matkaa...ja vielä niin että ite koko tän lystin maksaa eikä "työnantaja"... Niin kertokaa mulle mikä on vaihtoehto käytetylle diesel mersulle...?   ;)
Oliskohan se uusi diesel mersu . KUKA h....tin idiootti ostais käytetyn auton , jos ajaa tuon 50tkm vuodessa ? Olkoon mersu niin hyvä kun tahtoo , niin ei tulisi mieleenkää ostaa käytettyä tuollaisille kilometri määrille . Toki muitakin merkkejä on olemassa , noita kauko-idän ihmeitä löytyy ainankin pari merkkiä ( ei Toyota :'( )  , joilla ajaa samat kilometrit kun tuolla menneisyyden muistoista kumpuavalla ihme MERSUlla .  8)
Lopuksi voi vain todeta : käytetty mersu on hyvä vaihtoehto , jos haluaa maksaa muutaman tonnin ylihintaa autosta jonka takapenkille on oksennettu (vanha viisaus 1980-luvulta).  ???

On vähän maailma muuttunut... Tuontiauto buumin mukana käytettyjen mersujen hinnat ovat romahtaneet aikaa sitten. On paljon ihmisiä jotka joutuu ajamaan suuria ajomääriä vailla mahdollisuutta ostaa uutta autoa jonka arvo tippuu kuin kivi.

Monella maanrakkennustyömaalla näkee että työmaalla heiluu muutama sadantonnin hitatsi ja isäntä ajaa vanhalla väykylllä tömaalta toiselle helkutin moisia kilsoja vuodessa. Kyllä siinä joku idea on miksi näin tehdään  ;D

Viimeksi muokattu: 24.11.11 - klo:12:31 kirjoittanut brotofobia

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Premium luokka
Varsinaista premiumia on joo vaihdella milloin mitäkin puslaa tai niveltä. Kaverin E 220cdi taivalta oon täs seurannu surkuhupaisin tuntein. Taida olla vielä 200tkm lasis ja etupäähän on vaihdeltu osia enemmän kun jontikoiden portaattomia laatikoita koko suomes. Ei pysty olla huudattamatta kun mersumies on niin tyytyväinen kapineeseen.

"
- Ne huolloskin sanoi että nämä on kulutusosia
- jaa, mutta kuinkas ei meillä oo viiteen audiin vaihdettu ikinä yhtään niveltä tai puslaa
- ne on nämä mersut rakennettu sillä lailla mukavemmiksi niin ne syö sitte vähä niveliä
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) ;D ;D ;D ;D ;D ;D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Premium luokka
Varsinaista premiumia on joo vaihdella milloin mitäkin puslaa tai niveltä. Kaverin E 220cdi taivalta oon täs seurannu surkuhupaisin tuntein. Taida olla vielä 200tkm lasis ja etupäähän on vaihdeltu osia enemmän kun jontikoiden portaattomia laatikoita koko suomes. Ei pysty olla huudattamatta kun mersumies on niin tyytyväinen kapineeseen.

"
- Ne huolloskin sanoi että nämä on kulutusosia
- jaa, mutta kuinkas ei meillä oo viiteen audiin vaihdettu ikinä yhtään niveltä tai puslaa
- ne on nämä mersut rakennettu sillä lailla mukavemmiksi niin ne syö sitte vähä niveliä
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jaa että audiinko muka ei saisi vähän väliä olla vaihtamassa niitä koiranluita ja raidetangonpäitä? ROTFL.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Premium luokka
Varsinaista premiumia on joo vaihdella milloin mitäkin puslaa tai niveltä. Kaverin E 220cdi taivalta oon täs seurannu surkuhupaisin tuntein. Taida olla vielä 200tkm lasis ja etupäähän on vaihdeltu osia enemmän kun jontikoiden portaattomia laatikoita koko suomes. Ei pysty olla huudattamatta kun mersumies on niin tyytyväinen kapineeseen.

"
- Ne huolloskin sanoi että nämä on kulutusosia
- jaa, mutta kuinkas ei meillä oo viiteen audiin vaihdettu ikinä yhtään niveltä tai puslaa
- ne on nämä mersut rakennettu sillä lailla mukavemmiksi niin ne syö sitte vähä niveliä
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) ;D ;D ;D ;D ;D ;D

C-sarja eli consumer-series, kuluttaja malli, kuluttaa jousia, puslia, kampiakselin stefoja ja ruoste eri puolilla autoa kuluttaa maalipintaa ja sen alta metallia. Kaikki edellä mainitut kuluttavat omistajan(haltijan) rahoja, onneksi en ole enää omistaja(hyvä haltija olis kyllä kiva olla).
Huollon kommentti: "kyllä minä vaan olen aika paljon vaihtanut noita Mersun jousia".
Se mikä ei tapa, se vituttaa

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Premium luokka


On vähän maailma muuttunut... Tuontiauto buumin mukana käytettyjen mersujen hinnat ovat romahtaneet aikaa sitten. On paljon ihmisiä jotka joutuu ajamaan suuria ajomääriä vailla mahdollisuutta ostaa uutta autoa jonka arvo tippuu kuin kivi.

Monella maanrakkennustyömaalla näkee että työmaalla heiluu muutama sadantonnin hitatsi ja isäntä ajaa vanhalla väykylllä tömaalta toiselle helkutin moisia kilsoja vuodessa. Kyllä siinä joku idea on miksi näin tehdään  ;D


Oliskohan idea siinä ,että ne sadantonnin hitatsit on kuopimas liian pienellä tuntitaksalla ????? :-*

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Premium luokka
Hyvä että porukka ostaa ylihinnoiteltuja autoja niin yhteiskunnalle tulee rahaa. Itse en verojen takia laittaisi ikinä monta vuosipalkkaa peltiromuun jonka arvo tippuu kuin kivi. Uuden auton hinnasta puolet on veroa.

Mersukin aivan liian yliarvostettu. Samassa hintaluokassa keskinkertaiset ajo-ominaisuudet, niukimmat varusteet, hitain voimalinja ja huonoimmat istuimet. Joku Brabus/Carlsson kelpaisi kyllä jos olisi miljonääri, mutta nää tavalliset taksit ovat aivan liian tylsiä kustannuksiin nähden.

Mikä diisseli tahansa kestää tänä päivänä sen 300 tkm ja senkin saavuttaminen kestäisi 5-6 vuotta. Ei Mersu tarjoa mitään poikkeuksellista sillä matkalla. Päinvastoin, enemmän noita "tekniikan edelläkävijöitä" näkee hinausautojen laveteilla kuin tavallisia japseja. Mersun ostossa puolet pakkauksesta on teknisesti motivoitavissa, loput on vain ylpeyttä.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Premium luokka
Ajetaanko jollain muulla henkilöautolla JÄRJESTELMÄLLISESTI semmosia kilometrejä kuin MB:llä? Kyllä  kansa tietää...  ;D  Ainakun 500 tkm ajettu Mersu tulee vaihtoon asiansa osaavalle jobbarille, niin siittä vedetään 200 tkm pois ja matka jatkuu...ja niin on tehty aina ja tullaan tekemään.  ;D ;D

Viimeksi muokattu: 24.11.11 - klo:14:38 kirjoittanut brotofobia

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: Premium luokka
Ajetaanko jollain muulla henkilöautolla JÄRJESTELMÄLLISESTI semmosia kilometrejä kuin MB:llä? Kyllä  kansa tietää...  ;D  Ainakun 500 tkm ajettu Mersu tulee vaihtoon asiansa osaavalle jobbarille, niin siittä vedetään 200 tkm pois ja matka jatkuu...ja niin on tehty aina ja tullaan tekemään.  ;D ;D
niin, jos laittaa noin 30 ke rahaa niin saa ihan kivan uuden auton jossa on  hyvät ajo-ominaisuudet huonollakin tiellä sivutuulessa, hyvät istuimet ja hyvät valot, ajaa tuolla semmoset 250000-300000 tuhatta ja vaihtaa uuteen ja rahaa on palanut sen verran kun se 1. uusi mersu on maksanu ja näin taas saa ajella kohtuu mukavia kilometrejä uudella tukevalla autolla kun se mersunlohnan autuaaksitevyyttä hehkuttava alkaa niitä ruostevaurioita korjaamaan ja kipeää selkäänsä hierotuttamaan
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Premium luokka
Lainaus
Ajetaanko jollain muulla henkilöautolla JÄRJESTELMÄLLISESTI semmosia kilometrejä kuin MB:llä

Samoista vuosimalleista esim Pösön ja VW:n imudiisselit ajetaan helposti yli puolen miljoonan. Kaupparatsun tarpeisiin Volvon vanha TDI Audin koneella oli jopa parempi vaihtoehto kuin hidas ja laiska 200D.

Nettiautossa nyt 170 autoa joissa yli 600tkm, puolet niistä MB 200D.
Vaikkakin 200D kestää kilometrejä niin paljon kauemmaksi preemiumista ei pääse. On kyllä säälittävää saapua paikalle 200D:ssä, se on oikein luuserin auto. On maksettu ylihintaa loppuunajetusta paskasta koska sehän on Mersu... :o
Tuskin nähdään 10 v päästä yhtä suurta osaa Mersua tilastoissa.

roadman

  • Vieras
Vs: Premium luokka
Viime kesänä ajoin Jyväskylästä Kuopioon. Matkalla oli kaksi mersua tien reunalla "parkissa". Molemmista takapyörän tuennat olivat pettäneet.

Nauroin vedet silmissä  :'(

 Siin olis kannattanut ajella luu pokalla hitaasti Mesen vierelle ja huikata kaverillisesti: "Kuis Mersu on muuten pelannu?"  :)

Tai siihen sammu johtotähti ja jätkä kävelemään lähti. ;D

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Premium luokka
Etutähden ja takalaatikkotähden väliin jää euron mentävä pohjaton musta aukko...


Jaa itte ei oo kyllä tullu mieleen tuollaasta onkelmaa, vaikka joskus jotain pientä on ollu, siis pientä tähän asti, toki ei se varmaan mitää 2000 vuoden avensista voita jos rahaa alkaa johonki huoltoon mennä, mut mä oon sen ainaki ajatellu niin et vaikka se ny, siis mersu tulis vähä kalliimmaksi ylläpitää ku moni muu auto, niin ei mun talous siihen kaadu, ku mä tiän et sillä on paljon parempi ajaa ku kaikilla muilla merkeillä mitä on markkinoilla, niin ei haittaa yhtää vähä kalliimmaksi tuleva huoltaminen ;)

Mut jos ylitsepääsemättömältä alkaa tuntua niin vaihda ihmeessä toiseen mersuun, niin en usko et kahta samanlaista osuu heti kohdalle ;D
jos sanoo että mersu on parempi ajaa kuin kaikki muut autot niin puhuu kyllä aikamoista palturia.kyllähän se menettelee jos ei satu kahta seuraavista olosuhteista yhtäaikaa,tuuli,urainentie,liukkaus sade.tällähetkelläkin omistuksessa 1 kpl 09 m-b(sprinter) ja muutama muu parempi auto.on ollut useampi m-b ja aina vaihtunut pois ajettavuuden vuoksi(parempaan tottunut) ja sitten se helvetin moinen ruostuminen oikeiden mersujen valmistus loppui 124:sen jälkeen).


Sitä mä en käsitä et jos se niin iesuksen huono on niin miksi sitte omistat sprintterin tai edes kokeillut henkiläautomalleja useita....
sprinterille ei ole löytynyt korvaajaa ja japseihin ja volkkareihin en koske pitkällä tikullakaan.mersun henkilöautot olivat peräkkäin muutaman kuukauden kukin ja yritin isontaa ja parantaa mutta mieleistä ei löytynyt.voi kyllä vielä joskus löytyäkkin kunhan ensin lakkaa köyhtymästä.Koskaan en ole myynyt autoani halvemmalla kuin olen ostanut(20 vuoteen en ole ostanut autoa suomesta,osalla ajanut yli 4v ja kuitenkin saanut myydessä enemmän.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Premium luokka
Niin mitä kukakin haluaa.Itse en tarvitse autolla brassailla,ainoastaan käytän sitä työmatkaan ja kuljetan pieniä tavaraeriä maatalouteen.Kilometrejä tulee mulla n.35t vuodessa.
Ajan siis pienellä pakettiautolla,vaimolla on pieni henkilöauto.On sitten isompikin auto mutta vain kesäisin käytössä.
Jos ajaisin taksia tai olisin konemyyjä,ottaisin MB:n.Siinä on kuitenkin paljon enemmän turvallisuutta,tyyliä,kestävyyttä ja arvokkuutta kuin useimmissa automerkeissä.Itse jos joskus olen taksia tarvinnut,ihan vit**taa kun tulee joku avensis.Saman se kyyti silläkin maksaa eikä mitään tunnetta.
Ne mantereelta tuodut MB:t ja BMW:t,joilla on siellä ajettu moottoriteitä 200lasissa muutama vuosi ja sitten myyty suomipojalle ei anna oikeaa kuvaa autoista.
Edelleenkään laatuautot eivät kestä huollon laiminlyöntiä.

3070 E

  • Vieras
Vs: Premium luokka

Meillä on ollu ainakin tapana et mersuilla ajetaan se 600000km mittariin ja vaihtoon ;D Mersu on vasta hätinä sisään ajettu 300000km kohdalla ainakin mun kokemusten perusteella... nyt autot on 2005 vm c-sarja 350000 ajettu, ostettaessa 180000km ja e-malli 2003 vm ja nyt mittarissa 400000km ja ostettaessa 220000km

Ei voi muuta sanoa kun, että ahkerassa käytössä ovat, itse ostin Bensa Mersun juuri käytön vähyyden vuoksi.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Premium luokka
Eli missä japsi autossa on esimerkiksi kyynärnoja????

Josaki Crown-mallissa ainaki tais olla.

Mersuisa on muuten semmonen nolompi homma, ettei niisä ole palautuvaa ohjausta.
Eikä käsijarrua. (Paitsi W201).

Ja käsijarrulliseen autoonhan ei oteta/tarvita kyynärnojia...     8)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."