Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pulling  (Luettu 13199 kertaa)

Tohelo2

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Pulling
On 805 valmet josta olisi tarkoitus tehdä vetokone, nykyisellään nelikko. Työmiehemme on enemmän kuumana asiasta ja miksi ei olisi hengessä mukana. Farmi 3500 tai super 3000 luokka kaiketi

Kumpaan itse lähtisitte tuosta peruskoneesta etenemään?

Tämä nimimerkki on tätä projektia ja muita tyhmiä kysymyksiä varten :)

realisti

• Vieras
Vs: Pulling
farmi, superissa on käsittääkseni suuremmat kulut.

rookie

• Vieras

ehdottomasti super..siinä on isommat kulut

antti-x

• Vieras
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)

Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.

JoHaRa

• Vieras
Eikö sitä voisi vaikka kaivaa kuopan maahan ja heittää sinne viissatasen pari kertaa kuussa? Loput säästyneet rahat voi käyttää vaikka pariin etelänmatkaan vuodessa ja lisäksi jää vielä se traktorikin raiskaamatta :)

Muussa moottoriurheilussa on edes vauhdin tuntua, lähtekää mieluummin vaikka jokkikseen.

Mä urheilin tänään 6 vuotta seisseen Sampo 20:n liikkeelle. Siinä sitä oli juhlallinen meininki  8) Kulki just ja just 13 km/h. Vissiin jotain vikaa jossain. Saisiko siitä jonkun Pulling-koneen  ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
on melkein kuin jotain yleisurheilukisaa kattois, jätät venyttelee ja sitten kiskasee sen melkein voiton, jopa 6 senttiä!    pyh, ei turhempaaa koneen rääjkkäystä olekaan!       ajakaa toisianne vastaan radalla!    kuka eniten minsaa radalla, häviää!

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mä urheilin tänään 6 vuotta seisseen Sampo 20:n liikkeelle. Siinä sitä oli juhlallinen meininki  8) Kulki just ja just 13 km/h. Vissiin jotain vikaa jossain. Saisiko siitä jonkun Pulling-koneen  ;D

Tee siitä sauna ja kutsu meität kylään. ;)

http://www.teuva.fi/kulttuuri/saunat/2007/saunat2.pdf
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

JiiPee42

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kaitpa se on helpompi aloittaa tuosta Farmi luokassa.....

tuolta löytyy säännöt....
http://www.tractorpulling.fi/dumpfile.php?id=154

nilihaara

• Vieras

Ei mitään pullingia vaan otetaan gladiaattorit.  Mä etin jostain 31:n fergun niin mennään ens kesänä Okraan ja otetaan kisat kumpi on liikkeellä viimesenä.  Etin vaan jostain ne puntit 31:n takapyöriin niin saan sut nostettua pöydällä katsomaan tähtiä. ;D

TDK

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
nykyisellään nelikko.
Farmiin oltava vetotapa alkuperäinen. Eli jos takatuupparia mielit on oltava alkuperäinen 2wd ja todistus koneen alkuperästä. Superiin muistaakseni saa muuttaa.

Ja edittinä, en nyt äkkiä löytäny tuota pykälää tuolta viidakosta. Voipi olla että on poistettu. Toki kukaan ei kieltäny ajamasta ilman etuvetoa ja painottaa kone takavetoisen tavoin.

Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo:21:08 kirjoittanut TDK

JiiPee42

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
nykyisellään nelikko.
Farmiin oltava vetotapa alkuperäinen. Eli jos takatuupparia mielit on oltava alkuperäinen 2wd ja todistus koneen alkuperästä. Superiin muistaakseni saa muuttaa.

Ja edittinä, en nyt äkkiä löytäny tuota pykälää tuolta viidakosta. Voipi olla että on poistettu. Toki kukaan ei kieltäny ajamasta ilman etuvetoa ja painottaa kone takavetoisen tavoin.

kopioin tuon Farmi säännöistä....

C. Voimansiirto
1. Etuvedon kardaanissa on oltava kannatinlenkit katkeamisen varalta (vrt. kuorma-autot), ellei kardaania ole muuten suojattu.

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Aloitetaan suomessa uus moottoriurheilulaji Mulla olis kans Sampo laittaa kehiin. http://www.youtube.com/watch?v=xtyE2yid4Ao

Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo:21:58 kirjoittanut bdr-529

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

jps

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
On 805 valmet josta olisi tarkoitus tehdä vetokone, nykyisellään nelikko. Työmiehemme on enemmän kuumana asiasta ja miksi ei olisi hengessä mukana. Farmi 3500 tai super 3000 luokka kaiketi

Kumpaan itse lähtisitte tuosta peruskoneesta etenemään?

Tämä nimimerkki on tätä projektia ja muita tyhmiä kysymyksiä varten :)

Super 3000, jos meinaat joskus päästä palkinnoillekin, tulee nykyään jopa halvemmaksi.
Farmissa kilpailu tietty helpompaa, jos ei tulostavoitteita, Farmi 3500 on tällä hetkellä niin kovatasoinen luokka että 805:lla kisaaminen on lähinnä ajan (ja rahan)kulua.
Toi nelivedon muuttaminen takavedoksi ei sitten tosiaankaan ole mikään ongelma. ;)

sirkussonni

• Vieras

Jollei ryyppäämällä ja moottoriurheilulla saa taloa nurin, niin sitten on miehessä vika!  ::)

-Joomies-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jollei ryyppäämällä ja moottoriurheilulla saa taloa nurin, niin sitten on miehessä vika!  ::)
Sitten pitää hankkia oikeat kaverit...
Se mikä ei tapa, se vituttaa