Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kokemuksia Valtroista (N101-N141)  (Luettu 44269 kertaa)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
  Joko kevääksi tulee markkinoille 5 portainen haitekki?

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Koeajoin kurillani tänään 142 Versun. Ihan ok tuntuinen peli oli, mutta kuitenkin Ylivoimasta aika pitkän matkan takana. Tosin onhan niillä vähän hintaeroakin.

Tarkotatko Directiä, sitä portaatonta? Tämä Versu on se nappivaihde, minusta kuolleena syntynyt idea. Directistä voi vielä tulla hyväkin, ostaa ken uskaltaa  ;D Paljonkohan se ylivoima on sitten kalliimpi?

Mutta aloittaja taisi kysellä perusmallien perään. Perus HiTech lienee varma valinta, mutta tuota melutasoa kannattanee käydä kuuntelemassa omin korvin muutamassa vaihtoehdossa, jos se kerran on tärkeimpien valintaperusteiden joukossa.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Mulla N121 turbiinilla navetan yleiskoneena, 1000h vuodessa josta varmaan noin 70% ek-hommia.

Hyvä kone se on siihen hommaan. Turbiinia on vaikea korvata ek-hommissa, no ehkä portaattomilla, mutta se hinta...

Itsellä merkitsee aika paljon koneen valinnassa myös huollon olemassaolo kohtuullisella etäisyydellä. Toistaiseksi noihin Valtroihin siirtymisen jälkeen seisokkipäivät väheni oleellisesti ja sillä on oikeasti merkitystä.

Täältä on noin yleisesti aika turha kotimaisen ruuan tuottajilta kysellä kotimaisista koneista, jostain syystä asiallista keskustelua ei tahdo tulla.


Jaa seisokki vähenee oleellisesti ku valtraan siirtyy ;D No onhan sillä kyllä hyvinkin paljon merkitystä 8)

Suosittelen ostamaan saksalaista tilalle, Deutz tai Fendt, josko se auttaisi asiaan :P

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
fentti ei olisi huono mutta hinta on aivan järkyttävä  :o

e: versun kanssa olen jonkun n.100 tuntia ajanut ja hienokone sekin on ajaa, mutta onko melutasossa suurta eroa T-sarja Vs. N-sarja  ?

Lähinnä N121-N141 Vs. T151-T182 ?

Viimeksi muokattu: 02.11.11 - klo:22:01 kirjoittanut rene-rane

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Ja nyt muistin et ärsyttäähän siinä toinenki feature! Miksi käsikaasun säätönuppi toimii väärin päin?
Aina kun on nupit kaakossa ni sillon pitää olla täys rähinä päällänsä eikä mikään tyhjäkaynti!!! PRKL!   ;)

Tämä johtuu erään markkina-alueen lainsäädännöstä, joka vaatii kyseisen toimintasuunnan. Näppärä kaveri kääntää potikan takaa johdot toisin päin :)

Niinhän sitä vois tehäkkii mut sit pitää maalata uudet kilpparit ja jänötkin!  >:(

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
fentti ei olisi huono mutta hinta on aivan järkyttävä  :o

e: versun kanssa olen jonkun n.100 tuntia ajanut ja hienokone sekin on ajaa, mutta onko melutasossa suurta eroa T-sarja Vs. N-sarja  ?

Lähinnä N121-N141 Vs. T151-T182 ?


Tuos kuulle rene rane on sulle aika kovat koneet....

ventillä ajat siihen 10000-11000h niin sit vaihdat uuden tai Deutzilla ajat saman verran, ei se oo kone eikä mikään jos ei se kestä täyttä työtä tuollaista tuntimäärää, nämä merkit kyllä sen kestää ;)


http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3189968&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=


http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3190003&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
perhana kun uuden saa samalla hintaa niin onhan se vähän sääli ostaa käytettyä  ??? (oma mielipide)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
fentti ei olisi huono mutta hinta on aivan järkyttävä  :o



 Mulla 415 Fendt maksoi saman välirahan kuin 142 Directi olis maksannu...et en tiiä sitten kumpi oli kalliimpi?  ::) Uusissa koneissa on katetta ihan riittävästi kun joka vuosi hinnat vaan nousee eikä raudan ja muovin hinta ole noussut samalla lainkaan. Kauppa nostaa vaan katetavoitteitaan. Ja tämä ilmiö on lähes jokaisella liike-elämän sektorilla sama. Onneksi traktorimyyjien kanssa on vielä voinut neuvotella, toisin kuin autonmyyjien. Autokauppias ei paljoa alennuksia tunne.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Mannine

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Tuohon melutasoon kyllä haluaisin vähän puuttua. Valtrassa mielestäni suhteettoman kova melutaso verrattuna esim. näihin omiin nyykkäreihin, vaikka tuo oma NH:n vertailukoko onkin jo vuodelta -03. Tämän saman kommentin totesi itse Valtumies, joka koneen omistaa.  Pääteltiin tämän johtuvan pääasiassa siitä, että ympäripyörivä penkki tarvitsee lisää tilaa ohjaamosta, jolloin renkaan ja hyvin välinen äänenvaimennus kärsii asiasta?

Samaa mieltä Valtran melutasosta. Numeroiden mukaan hyvinkin hiljainen, mutta omassa n141 tulee mielellään käytettyä korvasuojia. Ehdottomasti meluisampi hytti kuin JD:ssä. Muihin en voi verrata kun en omista. Mutta tosiaan 3000h kokemuksella en lähde kehumaan valtraa hiljaiseksi.

Muuten oma N on pelannut ihan ok. Vikakoodeja joskus vilkuttelee mutta kerran on täytynyt viedä korjaamolle sen takia, eikä sekään mikään iso juttu ollut. Ihan perus varma kone, mutta ei mikään ergonomian huippu. Ja mieti vielä sitä meluasiaa ja vertaa rauhassa muihin merkkeihin ajamalla, älä numeroista.

fiurio

  • Vieras
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Tälläisistä koneista kokemuksia kaipaillaan, tehoa sais olla vähintään sen 110Hv Kuormaajakone, 80ha viljatilalle. Käytetään myös talvikunnossapidossa. Vai onko ehdottaa muita koneita samasta hintaluokasta tuo Isoin (141 vain tuon tarjouksen vuoksi muuten liian kallis). oltava:ilmastointi, Kuormaaja, vaihteisto jossa pikavaihteita, hydr. suunnanvaihtaja vähintään 3 lohkoa taakse, melutaso on valtrassa miellyttävin alle 70desipeliä joka puoltaa siihen suuntaan, risut ja ruusut. Sekä niitä ehdotuksia.

Jo tyrmättyjä; Jontikka, Massikka.
Kerrotaanpa lyhyesti N 141 Advancen  lyhyt mutta tapahtumarikas historia(vm-08 aj.3600h)
On ollut isoja ja pieniä vikoja riittämiin,seuraavat muistuu mieleen.
-Vesivahinko,jäähdytinnesteet kattoverhoilun läpi hyttiin(Klemmari kiristämättä lämm.laiteen kennossa)
-Anturivika peräöljyn lämpöanturissa,tietokoneelle tieto liian kuumasta öljystä,kulku alkoi katkeilla satunnaisesti.
-Epätarkka polttoaine mittari,tankissa 80l. ainetta jäljellä,kun varoitusvalo syttyy ja mittari näyttää tyhjää.Tästä johtuen käytän kyynärnojan näytöllä olevaa kokonaiskulutus mittaria(nollaus joka tankkauksella),ihan toimiva systeemi,toki näyttö hajonnut kahdesti.
-Sähköohjaus hydrauliika lohkoille.Yksittäisiä lohkoja mykistyi kolmesti,aina vaihdettiin ko. lohkon sähkökaapelit ja viimmeisellä kerralla kaikki.
yhdelle lohkolle on vaihdettu jo toistamiseen kaapelit,edelleen esiintyy satunnaisia häiriöitä,mutta vielä korjaantuvat hydr. uudelleen kuittauksella.Uudesta asti kiusallinen ominaisuus,kuormaajan nosto muutaman sekunnin hidas,kunnes herää normaaliksi(tämäkin satunnaisesti)
-Turbo,imupuolen siivikosta mutteri irti(täystuho).
-Voimansiirto alkoi ääntämään,resonointia ja välyksien kolahtelua.1.katkaisu,pikavaihteelta löytyi rikkinäisä osia,kone palautettiin ja totesin heti
vanhojen äänien olevan tallella.2.katkaisu,vika paikannettiin vetolevyyn kytkimen takana(huonosti suojattu altapäin,2500h ja rakenteet täynnä pölyä).osa vaihdettiin ja töihin taas,nyt totesin koneen pitävän melkoista helinää tyhjäkäynnillä. 3.katkaisu vaihdettiin oikean mallinen vetolevy.

Takuu loppuu.

2 viikkoa myöhemmin....
-Etujousitus hydraulinen jousisylinteri irti yläpäästä,nousi vasten tuulettimen siivikkoa,joka lakkasi pyörimästä,josta johtuen viskokytkin kuumeni ja räjähti,joka taas aiheutti jäähdyttimen täystuhon.Korjauksen yhteydessä ei huomattu että myös tukivarren saranapultti poikki.töihin taas,
mutta ei pitkälle koska traktori oli epävakaa ajaa,todettiin katkennut saranapultti,vaihdettiin ja taas töihin.puolen työpäivän jälkeen traktori epävakaa,jälleen saranapultti poikki,nyt purkuun koko keula ja öljypohja jossa saranapultin kiinnityskorvake.

n. viikko edellisestä
Tietokone sekoaa,tehot hukassa,uusi ohjelmointi

viimeaikoina mm. voimansiirron antureita 700 ekee,irtilähteviä takalasin saranoita........

Muuta ei oo sitte sattunutkaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Ihmeen rauhallisesti pystyt moiset vastoinkäymiset vastaanottamaan. Mulla olisi kyllä käämi ja hiat palaneet aivan täysin :)

mah

  • Vieras
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Tälläisistä koneista kokemuksia kaipaillaan, tehoa sais olla vähintään sen 110Hv Kuormaajakone, 80ha viljatilalle. Käytetään myös talvikunnossapidossa. Vai onko ehdottaa muita koneita samasta hintaluokasta tuo Isoin (141 vain tuon tarjouksen vuoksi muuten liian kallis). oltava:ilmastointi, Kuormaaja, vaihteisto jossa pikavaihteita, hydr. suunnanvaihtaja vähintään 3 lohkoa taakse, melutaso on valtrassa miellyttävin alle 70desipeliä joka puoltaa siihen suuntaan, risut ja ruusut. Sekä niitä ehdotuksia.

Jo tyrmättyjä; Jontikka, Massikka.
Kerrotaanpa lyhyesti N 141 Advancen  lyhyt mutta tapahtumarikas historia(vm-08 aj.3600h)
On ollut isoja ja pieniä vikoja riittämiin,seuraavat muistuu mieleen.
-Vesivahinko,jäähdytinnesteet kattoverhoilun läpi hyttiin(Klemmari kiristämättä lämm.laiteen kennossa)
-Anturivika peräöljyn lämpöanturissa,tietokoneelle tieto liian kuumasta öljystä,kulku alkoi katkeilla satunnaisesti.
-Epätarkka polttoaine mittari,tankissa 80l. ainetta jäljellä,kun varoitusvalo syttyy ja mittari näyttää tyhjää.Tästä johtuen käytän kyynärnojan näytöllä olevaa kokonaiskulutus mittaria(nollaus joka tankkauksella),ihan toimiva systeemi,toki näyttö hajonnut kahdesti.
-Sähköohjaus hydrauliika lohkoille.Yksittäisiä lohkoja mykistyi kolmesti,aina vaihdettiin ko. lohkon sähkökaapelit ja viimmeisellä kerralla kaikki.
yhdelle lohkolle on vaihdettu jo toistamiseen kaapelit,edelleen esiintyy satunnaisia häiriöitä,mutta vielä korjaantuvat hydr. uudelleen kuittauksella.Uudesta asti kiusallinen ominaisuus,kuormaajan nosto muutaman sekunnin hidas,kunnes herää normaaliksi(tämäkin satunnaisesti)
-Turbo,imupuolen siivikosta mutteri irti(täystuho).
-Voimansiirto alkoi ääntämään,resonointia ja välyksien kolahtelua.1.katkaisu,pikavaihteelta löytyi rikkinäisä osia,kone palautettiin ja totesin heti
vanhojen äänien olevan tallella.2.katkaisu,vika paikannettiin vetolevyyn kytkimen takana(huonosti suojattu altapäin,2500h ja rakenteet täynnä pölyä).osa vaihdettiin ja töihin taas,nyt totesin koneen pitävän melkoista helinää tyhjäkäynnillä. 3.katkaisu vaihdettiin oikean mallinen vetolevy.

Takuu loppuu.

2 viikkoa myöhemmin....
-Etujousitus hydraulinen jousisylinteri irti yläpäästä,nousi vasten tuulettimen siivikkoa,joka lakkasi pyörimästä,josta johtuen viskokytkin kuumeni ja räjähti,joka taas aiheutti jäähdyttimen täystuhon.Korjauksen yhteydessä ei huomattu että myös tukivarren saranapultti poikki.töihin taas,
mutta ei pitkälle koska traktori oli epävakaa ajaa,todettiin katkennut saranapultti,vaihdettiin ja taas töihin.puolen työpäivän jälkeen traktori epävakaa,jälleen saranapultti poikki,nyt purkuun koko keula ja öljypohja jossa saranapultin kiinnityskorvake.

n. viikko edellisestä
Tietokone sekoaa,tehot hukassa,uusi ohjelmointi

viimeaikoina mm. voimansiirron antureita 700 ekee,irtilähteviä takalasin saranoita........

Muuta ei oo sitte sattunutkaa.
Vähän samoja vikoja -07 121 advancessa, 3600 h ajettu. Tuo hydrauliikan sähköistys on juuri sieltä missä se onkin, takapuolessa. Vanhemmissa ännissä ei etujousituksen takapään tapit kestä kuormaajakäyttöä. Nykymalleissa onkin jo kahdet korvakkeet. Meillä on melkopitkälti selvitty noilla pikkuvioilla... :'(

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Tuohon melutasoon kyllä haluaisin vähän puuttua. Valtrassa mielestäni suhteettoman kova melutaso verrattuna esim. näihin omiin nyykkäreihin, vaikka tuo oma NH:n vertailukoko onkin jo vuodelta -03. Tämän saman kommentin totesi itse Valtumies, joka koneen omistaa.  Pääteltiin tämän johtuvan pääasiassa siitä, että ympäripyörivä penkki tarvitsee lisää tilaa ohjaamosta, jolloin renkaan ja hyvin välinen äänenvaimennus kärsii asiasta?

Samaa mieltä Valtran melutasosta. Numeroiden mukaan hyvinkin hiljainen, mutta omassa n141 tulee mielellään käytettyä korvasuojia. Ehdottomasti meluisampi hytti kuin JD:ssä. Muihin en voi verrata kun en omista. Mutta tosiaan 3000h kokemuksella en lähde kehumaan valtraa hiljaiseksi.

Muuten oma N on pelannut ihan ok. Vikakoodeja joskus vilkuttelee mutta kerran on täytynyt viedä korjaamolle sen takia, eikä sekään mikään iso juttu ollut. Ihan perus varma kone, mutta ei mikään ergonomian huippu. Ja mieti vielä sitä meluasiaa ja vertaa rauhassa muihin merkkeihin ajamalla, älä numeroista.

No voi helvetti!!!  Massikassa ei oo tarvinnu kuulosuojaimia sitte -70 luvun jälkeen.. Oisko hivenen parannettavaa jos vielä uusissa koneissa luurit tarvii.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
Onko noissa isoissa ännissä iso ero isojen T-Mallien melutasoon ?  ??? T182V tullut ajeltua 20h ja sitten T151,T171 Hitech kanssa sellanen 100h

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kokemuksia Valtroista (N101-N141)
N 111 Ecopower hi hiljaista voimaa ,miksi mouruttaa kun sama tyo tulee tehtyä pienemillä kierroksilla.
Polttoaineen kulutus 15% pienempi kuin normaalimallissa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !