Tälläisistä koneista kokemuksia kaipaillaan, tehoa sais olla vähintään sen 110Hv Kuormaajakone, 80ha viljatilalle. Käytetään myös talvikunnossapidossa. Vai onko ehdottaa muita koneita samasta hintaluokasta tuo Isoin (141 vain tuon tarjouksen vuoksi muuten liian kallis). oltava:ilmastointi, Kuormaaja, vaihteisto jossa pikavaihteita, hydr. suunnanvaihtaja vähintään 3 lohkoa taakse, melutaso on valtrassa miellyttävin alle 70desipeliä joka puoltaa siihen suuntaan, risut ja ruusut. Sekä niitä ehdotuksia.
Jo tyrmättyjä; Jontikka, Massikka.
Kerrotaanpa lyhyesti N 141 Advancen lyhyt mutta tapahtumarikas historia(vm-08 aj.3600h)
On ollut isoja ja pieniä vikoja riittämiin,seuraavat muistuu mieleen.
-Vesivahinko,jäähdytinnesteet kattoverhoilun läpi hyttiin(Klemmari kiristämättä lämm.laiteen kennossa)
-Anturivika peräöljyn lämpöanturissa,tietokoneelle tieto liian kuumasta öljystä,kulku alkoi katkeilla satunnaisesti.
-Epätarkka polttoaine mittari,tankissa 80l. ainetta jäljellä,kun varoitusvalo syttyy ja mittari näyttää tyhjää.Tästä johtuen käytän kyynärnojan näytöllä olevaa kokonaiskulutus mittaria(nollaus joka tankkauksella),ihan toimiva systeemi,toki näyttö hajonnut kahdesti.
-Sähköohjaus hydrauliika lohkoille.Yksittäisiä lohkoja mykistyi kolmesti,aina vaihdettiin ko. lohkon sähkökaapelit ja viimmeisellä kerralla kaikki.
yhdelle lohkolle on vaihdettu jo toistamiseen kaapelit,edelleen esiintyy satunnaisia häiriöitä,mutta vielä korjaantuvat hydr. uudelleen kuittauksella.Uudesta asti kiusallinen ominaisuus,kuormaajan nosto muutaman sekunnin hidas,kunnes herää normaaliksi(tämäkin satunnaisesti)
-Turbo,imupuolen siivikosta mutteri irti(täystuho).
-Voimansiirto alkoi ääntämään,resonointia ja välyksien kolahtelua.1.katkaisu,pikavaihteelta löytyi rikkinäisä osia,kone palautettiin ja totesin heti
vanhojen äänien olevan tallella.2.katkaisu,vika paikannettiin vetolevyyn kytkimen takana(huonosti suojattu altapäin,2500h ja rakenteet täynnä pölyä).osa vaihdettiin ja töihin taas,nyt totesin koneen pitävän melkoista helinää tyhjäkäynnillä. 3.katkaisu vaihdettiin oikean mallinen vetolevy.
Takuu loppuu.
2 viikkoa myöhemmin....
-Etujousitus hydraulinen jousisylinteri irti yläpäästä,nousi vasten tuulettimen siivikkoa,joka lakkasi pyörimästä,josta johtuen viskokytkin kuumeni ja räjähti,joka taas aiheutti jäähdyttimen täystuhon.Korjauksen yhteydessä ei huomattu että myös tukivarren saranapultti poikki.töihin taas,
mutta ei pitkälle koska traktori oli epävakaa ajaa,todettiin katkennut saranapultti,vaihdettiin ja taas töihin.puolen työpäivän jälkeen traktori epävakaa,jälleen saranapultti poikki,nyt purkuun koko keula ja öljypohja jossa saranapultin kiinnityskorvake.
n. viikko edellisestä
Tietokone sekoaa,tehot hukassa,uusi ohjelmointi
viimeaikoina mm. voimansiirron antureita 700 ekee,irtilähteviä takalasin saranoita........
Muuta ei oo sitte sattunutkaa.