Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Faban vaalit  (Luettu 13036 kertaa)

sänki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Faban vaalit
Mistä saataisiin vaalitarkkailijat Faban ääntenlaskuun  ;)

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Faban vaalit
^Tanskasta?

Tässä olisi mallia. Klippi "Kunnan valtaus."

Viimeksi muokattu: 02.11.11 - klo:08:37 kirjoittanut Kattivaara

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Faban vaalit
Täytyykö kuulua muuten myös karjantarkkailuun jotta tuollainen lappu tulee ??

Meille tuli äänestyslappu. Seminologi ei ole käynyt vissiin 30 vuoteen... Mut demolehmätarkkailuun kuulutaan  ;D


Lihakarjatiloille on eri lista.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Faban vaalit
Täytyykö kuulua muuten myös karjantarkkailuun jotta tuollainen lappu tulee ??

Meille tuli äänestyslappu. Seminologi ei ole käynyt vissiin 30 vuoteen... Mut demolehmätarkkailuun kuulutaan  ;D


Lihakarjatiloille on eri lista.

Voi olla juu. Siis meille nuo laput tulivat, mutta en väitä lukeneeni niitä  ;D

LuMon

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas
Vs: Faban vaalit
Täytyykö kuulua muuten myös karjantarkkailuun jotta tuollainen lappu tulee ??

Meille tuli äänestyslappu. Seminologi ei ole käynyt vissiin 30 vuoteen... Mut demolehmätarkkailuun kuulutaan  ;D


Lihakarjatiloille on eri lista.

Mitenkä ? kun ehdokkaat on kaikki Lypsykarjan pitäjiä ja vielä suurin osa emäntiä...taitaa tuo jalostuspuoli enempi naisia kiinnostaa...Onkos Faba.ssa muuten keskusteltu sukupuoli kiintiöistä luottamus elimissä  :)
Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Faban vaalit
Meillä ei oo tammikuun toimilupakurssin jälkeen siementäjää käyny, eikä ole annostakaan hetkeen fabalta otettu, mutta äänestyslippu vielä tuli.  ;D Se minkä itse pistin merkille, että vaikka meidänkin pitäjä on erittäin lehmävaltainen, niin ehdokkaaksi oli saatu yksi ainoa!
Varsinais-Suomesta on yksi ehdokas, hänkin on ruotsinkielinen. En ole kielirasisti, mutta monille karjanomistajille täälläkinpäin kielikysymys on tärkeä.
Mystinen kesälaatumies

sorkkis

  • Vieras
Vs: Faban vaalit
Meillä ei oo tammikuun toimilupakurssin jälkeen siementäjää käyny, eikä ole annostakaan hetkeen fabalta otettu, mutta äänestyslippu vielä tuli.  ;D Se minkä itse pistin merkille, että vaikka meidänkin pitäjä on erittäin lehmävaltainen, niin ehdokkaaksi oli saatu yksi ainoa!
Varsinais-Suomesta on yksi ehdokas, hänkin on ruotsinkielinen. En ole kielirasisti, mutta monille karjanomistajille täälläkinpäin kielikysymys on tärkeä.
No jaa . Kovia kiroilemaan muutamat  ;)

Kesäheinä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Faban vaalit
On se jännä, miten paljon porua näistä yksistä vaaleista voi saadakaan aikaan  ;D  En kyllä muista, että vastaavaa olisi edellisellä kerralla ollut?  Lieneekö ilmapiiri muuttumassa, vai minkä takia kaikilla on nyt niin kova hinku äänestää ja päästä ehdokkaaksi...  ::)

parrooni

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Faban vaalit
Eikös nämä olekkaan ekat vaalit tässä kolhoosissa? :P

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Faban vaalit
Meillä ei oo tammikuun toimilupakurssin jälkeen siementäjää käyny, eikä ole annostakaan hetkeen fabalta otettu, mutta äänestyslippu vielä tuli.  ;D Se minkä itse pistin merkille, että vaikka meidänkin pitäjä on erittäin lehmävaltainen, niin ehdokkaaksi oli saatu yksi ainoa!
Varsinais-Suomesta on yksi ehdokas, hänkin on ruotsinkielinen. En ole kielirasisti, mutta monille karjanomistajille täälläkinpäin kielikysymys on tärkeä.

Juu, niin on VAIN yksi ehdokas, jonka vaalilautakunta on HYVÄKSYNYT!  n.80 % ehdolle asetetuista on vaalilautakunnan toimesta HYLÄTTY, syystä tai toisesta, jota EI ole voitu kertoa!  Itse tiedän neljä henkilöä, joita touhuttiin ehdolle, vaan eipä heitä ole sinne hyväksytty. Ei ole kuulemma riittävän FABAlaista sakkia, eli käyttää myös jonkin verran muuta siementä, tai on toimilupa itse siementää.
Eli siis sivuille ei saa vilkuilla ollenkaan!!  Ei saa arvostella FABAn toimintaa. Ei saa itse siementää, jos mielii asioihin vaikuttaa.

Hommahan nyt kääntyy täysin FABAa vastaan, periaatteestakin väki alkaa käyttää yhä enemmän muuta siementä, koska kyseinen lafka on noinkin ahdasmielinen. Toisekseen, en minäkään "täysin FABAlaisena" taida äänestää ollenkaan, koska en yhdestäkään ehdokkaasta mitään tiedä, eli minulle täysin vieraita nimiä kaikki. Eli siis AIVAN SAMA, ketä äänestää, vaiko ketään, koska en heidän pyrkimyksistään yhtään mitään tiedä, niin voin siis äänestää vaikka Mäkimattilan Inssiä!!!

mäkitorppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: Faban vaalit
Valoitetaan vähän pohjia; Eli  jutun ydinja alku liittyy takavuosien tapaukseen kun ilmoitin erään näkemyseron jälkeen kyseiselle firmalle kirjallisesti eroavani koko lafkasta. No meni pari päivää kun heidän edustajansa soitti (vanhempi henkilö joka on ollut kyseisessä laitoksessa jo todella kauan töissä ja tuntee tilamme historian)  ja puheltuamme todellisen maratoonipuhelun, käytyämme läpi niin positiiviset kuin negatiivisetkin asiat jäsenyyden tuomista mahdollisuuksista ja eduista, hän lupasi hoitaa asian niin että pysyn jäsenenä ainakin niin kauan kunnes hänen uransa kestäisi, ns.kunniasanasopimus. Noh siitä päivästä tähän asti (äänestyslippujen olemattomuuteen) kuvittelin tosiaankin olevani jäsen kunnes karu totuus paljastui; Olen kyllä jäsen tällähetkellä mutta kummallisesti silloin 1.9.-11 kun äänioikeudet jaettiin en ole ollut jäsen enkä siis äänikelpoinen. Siemenneys kansiosta tarkistettuna olen kyllä ollut jäsen kokoajan... Joten kun seuraavan kerran järjestetään toimilupakursseja niin ehkä tapaamme siellä ::)
Tälläinen salamyhkäisyys ja kähmintä EI kuulu nykypäivän normaaliin bisnekseen, edes jalostuspuolella,sen verran pitäisi olla selkärankaa että teot puhuvat puolestaan ja aidosti toimivat liiketoimintamallit kantavat ilman vippaskonsteja tulevaisuudessakin! So*****hin asioihin on pystyttävä luottamaan!

Fuller

  • Vieras
Vs: Faban vaalit
Saatanan nopsaan uudet vaalit. Tämähän on kuin Kreikassa jossa kuolleille maksetaan eläkettä.
Taitaa olla päämestarina sikapuolen agronoomi,jonka pönttö sekaisin ollut jo pitkään ja seonnut lopullisesti 1.11.
Laittakaa nyt ***** uudet vaalit pystyyn ja iänestyslappu niille joille iänj kuuluukin.
Vaalin tulo saadaan kumoksi kun tuollaisia aiemmin esiityneitä "krekkuja" alkaa tulla ilmi.
Voi Faba mihin olet menossa agronoomin kanssa,taitaa olla muilutusta vailla eräs argonoomi ja sen on ansainnutkin :)

Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo:05:33 kirjoittanut Fuller

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Faban vaalit
En oikein löytänyt sieltä listojen joukosta persulistaa, sillä olin kyllä yksi kovimpia K-P:n yhdistymisen vastustajia. Nyt täällä liittymisen jälkeen suurimmat kannattajat on toimilupalaisia ja monet käyttävät yksityistä. Hinnat nousseet todella rajusti ja meidän säästöt varmaan menneet Ojalaa lainaten Århuusiin.

Tässä sitä ollaan valuvikaisessa organisaatiossa. Uudelta luottamusmies ja -nais kaartilta odottaisin rivien eheytystä ja avoimempaa tiedottamista. Näyttää kirjoittelusta päätellen paskaa tulevan tuulettimeen maakunnissa todella rajusti.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Faban vaalit
Valoitetaan vähän pohjia; Eli  jutun ydinja alku liittyy takavuosien tapaukseen kun ilmoitin erään näkemyseron jälkeen kyseiselle firmalle kirjallisesti eroavani koko lafkasta. No meni pari päivää kun heidän edustajansa soitti (vanhempi henkilö joka on ollut kyseisessä laitoksessa jo todella kauan töissä ja tuntee tilamme historian)  ja puheltuamme todellisen maratoonipuhelun, käytyämme läpi niin positiiviset kuin negatiivisetkin asiat jäsenyyden tuomista mahdollisuuksista ja eduista, hän lupasi hoitaa asian niin että pysyn jäsenenä ainakin niin kauan kunnes hänen uransa kestäisi, ns.kunniasanasopimus. Noh siitä päivästä tähän asti (äänestyslippujen olemattomuuteen) kuvittelin tosiaankin olevani jäsen kunnes karu totuus paljastui; Olen kyllä jäsen tällähetkellä mutta kummallisesti silloin 1.9.-11 kun äänioikeudet jaettiin en ole ollut jäsen enkä siis äänikelpoinen. Siemenneys kansiosta tarkistettuna olen kyllä ollut jäsen kokoajan... Joten kun seuraavan kerran järjestetään toimilupakursseja niin ehkä tapaamme siellä ::)
Tälläinen salamyhkäisyys ja kähmintä EI kuulu nykypäivän normaaliin bisnekseen, edes jalostuspuolella,sen verran pitäisi olla selkärankaa että teot puhuvat puolestaan ja aidosti toimivat liiketoimintamallit kantavat ilman vippaskonsteja tulevaisuudessakin! So*****hin asioihin on pystyttävä luottamaan!

No kyllähän se niin on, että jos olet oikeasti kirjallisesti ilmoittanut erostasi, ja olet sattunut tuon tekemään juuri niin että tuolloin 1.9. olet ollut eronneena omasta ilmoituksestasi, niin oikeinhan se on mennyt. Sitä kun ei voi takautuvasti perua..... Sinut on sitten varmaan kirjattu uudelleen jäseneksi sen  puhelun jälkeen? Tosin luulisin, että siitäkin olisi pitänyt kirjallinen jäsenyysilmoitus tehdä?

En kyllä faban toiminnoista ja säännöistä tarkemmin tiedä, mutta yleisesti näin menee.

Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo:07:00 kirjoittanut Wejjo

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Faban vaalit
Juu, niin on VAIN yksi ehdokas, jonka vaalilautakunta on HYVÄKSYNYT!  n.80 % ehdolle asetetuista on vaalilautakunnan toimesta HYLÄTTY, syystä tai toisesta, jota EI ole voitu kertoa!  Itse tiedän neljä henkilöä, joita touhuttiin ehdolle, vaan eipä heitä ole sinne hyväksytty. Ei ole kuulemma riittävän FABAlaista sakkia, eli käyttää myös jonkin verran muuta siementä, tai on toimilupa itse siementää.
Eli siis sivuille ei saa vilkuilla ollenkaan!!  Ei saa arvostella FABAn toimintaa. Ei saa itse siementää, jos mielii asioihin vaikuttaa.

Hommahan nyt kääntyy täysin FABAa vastaan, periaatteestakin väki alkaa käyttää yhä enemmän muuta siementä, koska kyseinen lafka on noinkin ahdasmielinen. Toisekseen, en minäkään "täysin FABAlaisena" taida äänestää ollenkaan, koska en yhdestäkään ehdokkaasta mitään tiedä, eli minulle täysin vieraita nimiä kaikki. Eli siis AIVAN SAMA, ketä äänestää, vaiko ketään, koska en heidän pyrkimyksistään yhtään mitään tiedä, niin voin siis äänestää vaikka Mäkimattilan Inssiä!!!

Tuota noin, aika rajuja väitteitä jos väität, että vaalilistojen hyväksyminen olisi kiinni mielipiteistä tai siitä kenen palveluja käyttää.... Tämä vaatisi kyllä nyt hieman perusteluja

Oikeasti ainoat syyt voi olla vain joko se, että listan asettajissa tai ehdokkaissa on ollut henkilöitä jotka ei ole olleet vaalikelpoisia, ts. jäseniä

edit: tuoltahan löytyi asiasta tietoa

http://www.faba.fi/faba/vaalit/vaalikelpoisuuden_tarkastaminen

http://www.faba.fi/faba/vaalit/ehdokkaat

Noin yleisesti minua jäi hieman vaivaamaan tuo, ettei ole näkyvillä nuo kriteerit millä on arvioitu osuuskunnan palvelusten säännöllinen käyttö? Ne kriteerit pitäisi olla etukäteen päätetty, ja ne pitäisi olla myös näkyvillä ja jäsenten tiedossa vaalilistoja laadittaessa, muutoinhan oikeusturvan kannalta ollaan vähän hankalassa tilanteessa

Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo:07:12 kirjoittanut Wejjo