Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt vario ajonopeus  (Luettu 11383 kertaa)

renttu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Fendt vario ajonopeus
Onko tietoa pohjanmaan suunnalla kuka onnistuu muuttamaan renkaan kehämittaa fendtin tietokoneeseen kun otto ja suihkonen eivät sitä ala tekemään syystä että joku oli ajanut dyna vt rekisteröintikatsastukseen kun oli kulku haluja löytynny..
Itse muuttamalla lukuja ainoastaan matkamittari alkaa näyttään väärin mutta kierroksia kone ei anna ottaa yhtään enempää joten vaatii töpselissä käynnin mitään ilmeisimmin

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fendt vario ajonopeus
 Miksi pitäisi kulkea kovempaa kuin 50km/h? Jos joskus sattuisi jotain, niin kukahan olisi maksumiehenä? Kuinka paljon ajattelit "säästää" jos saisit koneen kulkemaan vaikkapa 60 km/h? Et ainakaan polttoainekuluissa säästä. Ja muutenkin normaalikäytössä ajansäästökin on luokkaa merkityksetön. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Fendt vario ajonopeus
No sehän on vähän sama sitten kun ajattelis että miksi pitää olla liikennekone kun kympin erotus nopeudessa on liki mitätön.....

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fendt vario ajonopeus
No sehän on vähän sama sitten kun ajattelis että miksi pitää olla liikennekone kun kympin erotus nopeudessa on liki mitätön.....

 Tarkoitan saavutettavaa reaalista keskinopeutta. Nopeuden lisääminen 50:stä 60:een vaatii paljon enemmän lisätehoa kuin 40-50. Ja saa olla todella pitkiä tieajoja että todellista ajansäästöäkään saavuttaa. 50 km/h on traktorille ihan riittävä nopeus. Ja peräänkuulutankin nyt sitä hyötyä 60km/h nopeudesta suhteessa riskeihin ja kulutuksen nousuun? Kertokaa, kun en itse oikein keksi muuta kuin että on hienoa kun kone on nopeampi kuin naapureilla.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Fendt vario ajonopeus
Kannattaa vääntää mittarin viisari vähän mutkalle, traktori kulkee äkkiä vaikka 80 km/h  :P

aggo

  • Vieras
Vs: Fendt vario ajonopeus
Onko tietoa pohjanmaan suunnalla kuka onnistuu muuttamaan renkaan kehämittaa fendtin tietokoneeseen kun otto ja suihkonen eivät sitä ala tekemään syystä että joku oli ajanut dyna vt rekisteröintikatsastukseen kun oli kulku haluja löytynny..
Itse muuttamalla lukuja ainoastaan matkamittari alkaa näyttään väärin mutta kierroksia kone ei anna ottaa yhtään enempää joten vaatii töpselissä käynnin mitään ilmeisimmin

Uusien mallien( -07 alkaen) renkaa kehämitan muutos ei vaikuta fendtin nopeuteen-vie viroon konees nii 60km/h saa reilulla tonnilla...

renttu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Fendt vario ajonopeus
ei muuten että ajonopeudella olisi sinänsä niin suurta merkitystä mutta kun on reilu 40ha peltoa 60km päässä.täytyy laittaa kuorma-auto jokatapauksessa mutta silti joutuu peltotyöt edelleen traktoripelillä hoitamaan.urakoitsijat pitää hyödyntää mutta silti ihan kaikkea ei vieraalla kannata teettää jos on jo olemassa siihen soveltuva kalusto

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt vario ajonopeus
Onko tietoa pohjanmaan suunnalla kuka onnistuu muuttamaan renkaan kehämittaa fendtin tietokoneeseen kun otto ja suihkonen eivät sitä ala tekemään syystä että joku oli ajanut dyna vt rekisteröintikatsastukseen kun oli kulku haluja löytynny..
Itse muuttamalla lukuja ainoastaan matkamittari alkaa näyttään väärin mutta kierroksia kone ei anna ottaa yhtään enempää joten vaatii töpselissä käynnin mitään ilmeisimmin

55,3 km/h menee uudet   8)
53,2 km,h vanhemmat  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fendt vario ajonopeus
Eräs mökkiläinen on töissä liikenneministeriössä ja sanoi että lakia ei olla muuttamassa.
Tuossahan ei ole mitään järkeä ajella kymmeniä kilometrejä pitkin pitäjää esim paskakärry perässä.
Tilusten ja tilan suunnittelu on epäonnistunut jos noin on.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Fendt vario ajonopeus
Eräs mökkiläinen on töissä liikenneministeriössä ja sanoi että lakia ei olla muuttamassa.
Tuossahan ei ole mitään järkeä ajella kymmeniä kilometrejä pitkin pitäjää esim paskakärry perässä.
Tilusten ja tilan suunnittelu on epäonnistunut jos noin on.

Ei tuota käsitä esim. Brotko- ym täppäritilalliset.
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fendt vario ajonopeus


Kuten Vinnamo sanoikin: Nopeuden lisäämisellä keskinopeus kasvaa marginaalisesti, etenkin pikku teillä täyttä nopeutta ei voi aina ajaa. Siispä traktorin 60km/h ei ole käytännössä kaukana kuorma-auton 80km/h:n keskinopeudesta. Nuppiauton vs. traktoriyhdistelmän pisteet työn saavutuksen kannalta 0-1 melko äkkiä kun kuormaa traktoriin saa enemmän.


 Niinpä, haluaisin vaan nähdä sen kuorma-auton, jolla keskinopeudeksi saa 80km/h! Itselläni on henkilöautossa (huiput 220km/h) keskinopeus 54km/h ja pakettiautossa (huiput 200km/h) keskinopeus 49 km/h. Yhdessäkään kuorma-autossa ei varmasti ole ainakaan näitä suurempi keskinopeus? Traktoreissa kuitenkin keskinopeus on jokatapauksessa huomattavasti alle 20 km/h, vaikka kulkisivat sataa! Korjatkaa jos olen väärässä.  :) 8) Vielä kerran: jos huippunopeus nostetaan esim. 53:sta 60:een , ei käytännön työsaavutus nouse vuositasolla montaakaan prosenttia, kulutus sen sijaan voi nousta kymmeniä... Mutta kuten sanottua: Olishan se hienoa ajaa ohi naapurin 50Km/h kulkevasta traktorista!  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Fendt vario ajonopeus
Mulla oli aiemmin traktori joka kulki reilu 50 km/h.
Mitään muuta etua liikenneperästä ei koitunut kuin se että pääsi 40 km/h 1600 rpm.
Joskus tekokiireissäni ajoin tuota reipasta 50 mutta se stressaa ainakin minua paljon enempi kuin muutama säästetty minuutti matka-ajasta.
Nykyään ajelen, vähät ajoni, 40 km/h kulkevalla useimmiten nopeudella n. 30-35 km/h. Mistään en ole tuon takia myöhästynyt eikä kallisarvoista joutilaisuuttakaan ole tärvääntynyt tien päällä harmiksi asti.

realisti

  • Vieras
Vs: Fendt vario ajonopeus
Mulla oli aiemmin traktori joka kulki reilu 50 km/h.
Mitään muuta etua liikenneperästä ei koitunut kuin se että pääsi 40 km/h 1600 rpm.
Joskus tekokiireissäni ajoin tuota reipasta 50 mutta se stressaa ainakin minua paljon enempi kuin muutama säästetty minuutti matka-ajasta.
Nykyään ajelen, vähät ajoni, 40 km/h kulkevalla useimmiten nopeudella n. 30-35 km/h. Mistään en ole tuon takia myöhästynyt eikä kallisarvoista joutilaisuuttakaan ole tärvääntynyt tien päällä harmiksi asti.

et vissiin sitten omista peltoja 15km päässä, tai urakoi 50km säteellä? Kyllä näillä meidän maantieajoilla palaisi jollain 30km/h nopeudella liikaa aikaa tiellä, sinun ajattelutapasi on vanhakantainen.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Fendt vario ajonopeus
Näiden nopeushurjastelijoiden kirjoituksista läpipaistava asennevamma liikenteessä pistää mietteliääksi...  Kun ei nyt sitten tulis kovin kovaa opetusta - lapsiakin on liikenteessä, syyllisyys voi olla raju jos jotain sattuisikin arvaamattomasti käyttäytyvän lapsen kohdalla.

Liikenteessä kun on muitakin ja se, että kuvittelee selviävänsä liikenteessä ilman vahinkoja kunhan itse hallitsee omat vehkeensä, on suuri harha!