Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: renttu - 30.10.11 - klo:10:18
-
Onko tietoa pohjanmaan suunnalla kuka onnistuu muuttamaan renkaan kehämittaa fendtin tietokoneeseen kun otto ja suihkonen eivät sitä ala tekemään syystä että joku oli ajanut dyna vt rekisteröintikatsastukseen kun oli kulku haluja löytynny..
Itse muuttamalla lukuja ainoastaan matkamittari alkaa näyttään väärin mutta kierroksia kone ei anna ottaa yhtään enempää joten vaatii töpselissä käynnin mitään ilmeisimmin
-
Miksi pitäisi kulkea kovempaa kuin 50km/h? Jos joskus sattuisi jotain, niin kukahan olisi maksumiehenä? Kuinka paljon ajattelit "säästää" jos saisit koneen kulkemaan vaikkapa 60 km/h? Et ainakaan polttoainekuluissa säästä. Ja muutenkin normaalikäytössä ajansäästökin on luokkaa merkityksetön. :)
-
No sehän on vähän sama sitten kun ajattelis että miksi pitää olla liikennekone kun kympin erotus nopeudessa on liki mitätön.....
-
No sehän on vähän sama sitten kun ajattelis että miksi pitää olla liikennekone kun kympin erotus nopeudessa on liki mitätön.....
Tarkoitan saavutettavaa reaalista keskinopeutta. Nopeuden lisääminen 50:stä 60:een vaatii paljon enemmän lisätehoa kuin 40-50. Ja saa olla todella pitkiä tieajoja että todellista ajansäästöäkään saavuttaa. 50 km/h on traktorille ihan riittävä nopeus. Ja peräänkuulutankin nyt sitä hyötyä 60km/h nopeudesta suhteessa riskeihin ja kulutuksen nousuun? Kertokaa, kun en itse oikein keksi muuta kuin että on hienoa kun kone on nopeampi kuin naapureilla.
-
Ratkaisu ongelmaan: http://parristractors.com/stock/en.php?page_id=1&source=0&id=253 (http://parristractors.com/stock/en.php?page_id=1&source=0&id=253)
-
Kannattaa vääntää mittarin viisari vähän mutkalle, traktori kulkee äkkiä vaikka 80 km/h :P
-
Onko tietoa pohjanmaan suunnalla kuka onnistuu muuttamaan renkaan kehämittaa fendtin tietokoneeseen kun otto ja suihkonen eivät sitä ala tekemään syystä että joku oli ajanut dyna vt rekisteröintikatsastukseen kun oli kulku haluja löytynny..
Itse muuttamalla lukuja ainoastaan matkamittari alkaa näyttään väärin mutta kierroksia kone ei anna ottaa yhtään enempää joten vaatii töpselissä käynnin mitään ilmeisimmin
Uusien mallien( -07 alkaen) renkaa kehämitan muutos ei vaikuta fendtin nopeuteen-vie viroon konees nii 60km/h saa reilulla tonnilla...
-
ei muuten että ajonopeudella olisi sinänsä niin suurta merkitystä mutta kun on reilu 40ha peltoa 60km päässä.täytyy laittaa kuorma-auto jokatapauksessa mutta silti joutuu peltotyöt edelleen traktoripelillä hoitamaan.urakoitsijat pitää hyödyntää mutta silti ihan kaikkea ei vieraalla kannata teettää jos on jo olemassa siihen soveltuva kalusto
-
Onko tietoa pohjanmaan suunnalla kuka onnistuu muuttamaan renkaan kehämittaa fendtin tietokoneeseen kun otto ja suihkonen eivät sitä ala tekemään syystä että joku oli ajanut dyna vt rekisteröintikatsastukseen kun oli kulku haluja löytynny..
Itse muuttamalla lukuja ainoastaan matkamittari alkaa näyttään väärin mutta kierroksia kone ei anna ottaa yhtään enempää joten vaatii töpselissä käynnin mitään ilmeisimmin
55,3 km/h menee uudet 8)
53,2 km,h vanhemmat :P
-
Eräs mökkiläinen on töissä liikenneministeriössä ja sanoi että lakia ei olla muuttamassa.
Tuossahan ei ole mitään järkeä ajella kymmeniä kilometrejä pitkin pitäjää esim paskakärry perässä.
Tilusten ja tilan suunnittelu on epäonnistunut jos noin on.
-
Eräs mökkiläinen on töissä liikenneministeriössä ja sanoi että lakia ei olla muuttamassa.
Tuossahan ei ole mitään järkeä ajella kymmeniä kilometrejä pitkin pitäjää esim paskakärry perässä.
Tilusten ja tilan suunnittelu on epäonnistunut jos noin on.
Ei tuota käsitä esim. Brotko- ym täppäritilalliset.
-
Kuten Vinnamo sanoikin: Nopeuden lisäämisellä keskinopeus kasvaa marginaalisesti, etenkin pikku teillä täyttä nopeutta ei voi aina ajaa. Siispä traktorin 60km/h ei ole käytännössä kaukana kuorma-auton 80km/h:n keskinopeudesta. Nuppiauton vs. traktoriyhdistelmän pisteet työn saavutuksen kannalta 0-1 melko äkkiä kun kuormaa traktoriin saa enemmän.
Niinpä, haluaisin vaan nähdä sen kuorma-auton, jolla keskinopeudeksi saa 80km/h! Itselläni on henkilöautossa (huiput 220km/h) keskinopeus 54km/h ja pakettiautossa (huiput 200km/h) keskinopeus 49 km/h. Yhdessäkään kuorma-autossa ei varmasti ole ainakaan näitä suurempi keskinopeus? Traktoreissa kuitenkin keskinopeus on jokatapauksessa huomattavasti alle 20 km/h, vaikka kulkisivat sataa! Korjatkaa jos olen väärässä. :) 8) Vielä kerran: jos huippunopeus nostetaan esim. 53:sta 60:een , ei käytännön työsaavutus nouse vuositasolla montaakaan prosenttia, kulutus sen sijaan voi nousta kymmeniä... Mutta kuten sanottua: Olishan se hienoa ajaa ohi naapurin 50Km/h kulkevasta traktorista! ;)
-
Mulla oli aiemmin traktori joka kulki reilu 50 km/h.
Mitään muuta etua liikenneperästä ei koitunut kuin se että pääsi 40 km/h 1600 rpm.
Joskus tekokiireissäni ajoin tuota reipasta 50 mutta se stressaa ainakin minua paljon enempi kuin muutama säästetty minuutti matka-ajasta.
Nykyään ajelen, vähät ajoni, 40 km/h kulkevalla useimmiten nopeudella n. 30-35 km/h. Mistään en ole tuon takia myöhästynyt eikä kallisarvoista joutilaisuuttakaan ole tärvääntynyt tien päällä harmiksi asti.
-
Mulla oli aiemmin traktori joka kulki reilu 50 km/h.
Mitään muuta etua liikenneperästä ei koitunut kuin se että pääsi 40 km/h 1600 rpm.
Joskus tekokiireissäni ajoin tuota reipasta 50 mutta se stressaa ainakin minua paljon enempi kuin muutama säästetty minuutti matka-ajasta.
Nykyään ajelen, vähät ajoni, 40 km/h kulkevalla useimmiten nopeudella n. 30-35 km/h. Mistään en ole tuon takia myöhästynyt eikä kallisarvoista joutilaisuuttakaan ole tärvääntynyt tien päällä harmiksi asti.
et vissiin sitten omista peltoja 15km päässä, tai urakoi 50km säteellä? Kyllä näillä meidän maantieajoilla palaisi jollain 30km/h nopeudella liikaa aikaa tiellä, sinun ajattelutapasi on vanhakantainen.
-
Näiden nopeushurjastelijoiden kirjoituksista läpipaistava asennevamma liikenteessä pistää mietteliääksi... Kun ei nyt sitten tulis kovin kovaa opetusta - lapsiakin on liikenteessä, syyllisyys voi olla raju jos jotain sattuisikin arvaamattomasti käyttäytyvän lapsen kohdalla.
Liikenteessä kun on muitakin ja se, että kuvittelee selviävänsä liikenteessä ilman vahinkoja kunhan itse hallitsee omat vehkeensä, on suuri harha!
-
Näiden nopeushurjastelijoiden kirjoituksista läpipaistava asennevamma liikenteessä pistää mietteliääksi... Kun ei nyt sitten tulis kovin kovaa opetusta - lapsiakin on liikenteessä, syyllisyys voi olla raju jos jotain sattuisikin arvaamattomasti käyttäytyvän lapsen kohdalla.
Niinpä... sitä tuntuu olevan liikkeellä. Viikolla emäntä pysäytti yhden hurjastelevan paskakuskin, joka päästeli lapsivaroitusmerkeillä varustetun piha-alueen läpi sen, minkä Jontikka kulki. Vastaus oli kuulemma: 'Täs on kuudenkympin rajoitus.'
-
Vai jotta hinattavien työkoneiden kanssa >40kmh...
EI IKINÄ.
Puhumattakaan raskaista nostolaitekoneista...
ps. on sitä useempi äes nähty pientareella ja äkeen edessä se 60kmh valtra...
-
Vai jotta hinattavien työkoneiden kanssa >40kmh...
EI IKINÄ.
Puhumattakaan raskaista nostolaitekoneista...
ps. on sitä useempi äes nähty pientareella ja äkeen edessä se 60kmh valtra...
Hiukan epävakaata oli kerran kun etusäiliös oli n,1/2 ja takana sämoin hiukan hölskytilaa.
Täysillä pöntöillä voi huoletta päästää sen 50km/h. Siis eessä 1100 litraa ja takana n.2000 :P
-
Vai jotta hinattavien työkoneiden kanssa >40kmh...
EI IKINÄ.
Puhumattakaan raskaista nostolaitekoneista...
ps. on sitä useempi äes nähty pientareella ja äkeen edessä se 60kmh valtra...
Hiukan epävakaata oli kerran kun etusäiliös oli n,1/2 ja takana sämoin hiukan hölskytilaa.
Täysillä pöntöillä voi huoletta päästää sen 50km/h. Siis eessä 1100 litraa ja takana n.2000 :P
Mikäs nopeusrajoitus nois työkoneissa yleensä on? Joku 25km/h äkeillä ja kylvinkonehilla?
-
Vai jotta hinattavien työkoneiden kanssa >40kmh...
EI IKINÄ.
Puhumattakaan raskaista nostolaitekoneista...
ps. on sitä useempi äes nähty pientareella ja äkeen edessä se 60kmh valtra...
Hiukan epävakaata oli kerran kun etusäiliös oli n,1/2 ja takana sämoin hiukan hölskytilaa.
Täysillä pöntöillä voi huoletta päästää sen 50km/h. Siis eessä 1100 litraa ja takana n.2000 :P
keski pöntössä synnynnäinen vajaus.
-
Vai jotta hinattavien työkoneiden kanssa >40kmh...
EI IKINÄ.
Puhumattakaan raskaista nostolaitekoneista...
ps. on sitä useempi äes nähty pientareella ja äkeen edessä se 60kmh valtra...
Hiukan epävakaata oli kerran kun etusäiliös oli n,1/2 ja takana sämoin hiukan hölskytilaa.
Täysillä pöntöillä voi huoletta päästää sen 50km/h. Siis eessä 1100 litraa ja takana n.2000 :P
Mikäs nopeusrajoitus nois työkoneissa yleensä on? Joku 25km/h äkeillä ja kylvinkonehilla?
Juu, ja taitaa olla ruiskullakin...Olisko niittomurskaimella 30 tai 40km/h ?
-
Täälähän tuntuu olevan kassa joukko kateelisia joiden vehkeet ei liiku.
JCB:llä eikun kyyti paranee, kun otta nostolaitteisiin vähän painoa. Kevyesti kuuttakymppiä ja ei tartte vielä huudatella ylikierokksilla.
-
Täälähän tuntuu olevan kassa joukko kateelisia joiden vehkeet ei liiku.
Ihan hyvin on liikkunut...vehje. :P
Ja traktorikin liikkuu jopa 53 km/h 1700 rpm. 8)
Ja päässäkin liikkuu...joskus. ;)
-
Täälähän tuntuu olevan kassa joukko kateelisia joiden vehkeet ei liiku.
Ja traktorikin liikkuu jopa 53 km/h 1700 rpm. 8)
Mutta auta armias, jos jollaki muulla kulkee kovempaa...se ottaa luonnolle
-
Täälähän tuntuu olevan kassa joukko kateelisia joiden vehkeet ei liiku.
Ja traktorikin liikkuu jopa 53 km/h 1700 rpm. 8)
Mutta auta armias, jos jollaki muulla kulkee kovempaa...se ottaa luonnolle
Tossa oli sarkasmia ujutettu mukaan. :) Mulle riittää 50 ihan hyvin. Ei ole tosiaan tullut mieleenkään nostaa nopeutta. Tosin vähäiset pellotkin ovat kaikki hyvin lähellä. Ihan sama loppupelissä, ajakaa vaikka kuin, kunhan ette kakaroiden yli aja!
-
Vai jotta hinattavien työkoneiden kanssa >40kmh...
EI IKINÄ.
Puhumattakaan raskaista nostolaitekoneista...
ps. on sitä useempi äes nähty pientareella ja äkeen edessä se 60kmh valtra...
Hiukan epävakaata oli kerran kun etusäiliös oli n,1/2 ja takana sämoin hiukan hölskytilaa.
Täysillä pöntöillä voi huoletta päästää sen 50km/h. Siis eessä 1100 litraa ja takana n.2000 :P
Mikäs nopeusrajoitus nois työkoneissa yleensä on? Joku 25km/h äkeillä ja kylvinkonehilla?
Juu, ja taitaa olla ruiskullakin...Olisko niittomurskaimella 30 tai 40km/h ?
MB Tracilla kun veti Tume Nordicia tiellä tulihan se perässä sen mitä traktori kulki. Tuntui kivaltakin tasan niin kauan kun täydestä vauhdista vilkaisi taakseen.. Siihen malliin vaappui ettei tehnyt enään mieli ajaa juuri neljää kymppiä kovempaa...
-
Mulla oli aiemmin traktori joka kulki reilu 50 km/h.
Mitään muuta etua liikenneperästä ei koitunut kuin se että pääsi 40 km/h 1600 rpm.
Joskus tekokiireissäni ajoin tuota reipasta 50 mutta se stressaa ainakin minua paljon enempi kuin muutama säästetty minuutti matka-ajasta.
Nykyään ajelen, vähät ajoni, 40 km/h kulkevalla useimmiten nopeudella n. 30-35 km/h. Mistään en ole tuon takia myöhästynyt eikä kallisarvoista joutilaisuuttakaan ole tärvääntynyt tien päällä harmiksi asti.
et vissiin sitten omista peltoja 15km päässä, tai urakoi 50km säteellä? Kyllä näillä meidän maantieajoilla palaisi jollain 30km/h nopeudella liikaa aikaa tiellä, sinun ajattelutapasi on vanhakantainen.
Mäkin olen niin vanhakantainen, että komppaan pappavolovoo. Aikoinaan oli Mezzo Valtu joka huiski 67km/h, ainut hyöty siitä oli, että ykskään traktori ei näillä lakeuksilla mennyt edelle. Sellasia renkaita ei työkoneissa ollut jotka tuota haipakkaa olis kestäneet. Nostolaitekoneet, >60km/h ja jarruton Valtu ei myöskään ollut kovin rohkaiseva yhdistelmä. Todellinen hyöty tuosta "hurjasta" nopeudesta oli varsin marginaalinen.
Nytkin on yks Nyysky eko-lootalla, 42km/h ja 1900rpm, kestää työkoneet eikä tarvii kokoajan olla tankilla vaikka olis rengitkin hommissa. Sillä viidentonnin erotuksella 40 vs. 50 loota sai muuten pirunpaljon mursketta viljelysteille. Viidenkympin Nyyskylläkin ajelen yleensä parillatuhannella jengalla maantiellä, jos rupeaa turhauttamaan, niin polkasee kaasun pohjaan ja kattelee vähänaikaa kulutusmittaria niin alkaa jalka keveneen.
Peltoa mulla ei tosin yli 15 km:n päässä ole kuin reilut 40 ha ja kauimmaisetkin vain 20 km:n päässä.
-
Maxxumi kulki nopeutuksen jälkeen gepsiin katottuna vajaa 70km/h.. Kierrokset laskin takasin vakioon kun kerkiää sillä ihan hyvin sitä 55km/h , eikä konekaan huuda niin hirveänä.. ;D
-
Kuski kiihtyy,
traktori ei...
-
Mein Deere kulkee kuulemma 43 km/h mut en oo vielä hirvinnyt ajaa kuin kolmeeviittä ;D
-
ilmeisesti joillain tälläkin foorumilla on asennevamma, se että traktori kulkee 60km/h ei tarkoita sitä että sillä ajetaan aina 60km/h. Turvallisuus on aina huomioitava, ja kärryt kulkee sujuvasti valtatiellä sitä kuuttakymppiä.
-
Ajaahan moni autollakin vähän reippaan puoleisesti.
Siinä on vaan vissi ero tuleeko 5 m leveän kylätien metsämutkassa reilua viittäkymppiä vastaan amis-corolla, vai 4 metrin Rapidi ja vetäjä täysillä levikkeillä .
Järjen pitäisi lisääntyä lelujen koon mukaan.
Nimimerkki 'onneksi ojien kunnossapidosta tingitään' :-)
-
ilmeisesti joillain tälläkin foorumilla on asennevamma, se että traktori kulkee 60km/h ei tarkoita sitä että sillä ajetaan aina 60km/h. Turvallisuus on aina huomioitava, ja kärryt kulkee sujuvasti valtatiellä sitä kuuttakymppiä.
Myös lain noudattaminen on tärkeää. Eikös se rekkamieskin pantu syytteeseen kun ajeli ylinopeutta toisten päälle ? Saas nähdä millainen ennakkotapaus saadaan siitä jos joku ajelee traktorilla kuuttaviittä mopoauton yli :o
-
Nopeusasiaa voi tarkastella niin monelta kantilta. Tosilla on pellot heti pirtin ympärillä, toisilla 100km säteellä. Toiset ajaa palarenkailla murskekuormia, toiset urakoi kyntöä.
Itsellä on "sivutila" 50km päässä. Syksyllä puintiaikana liikennetraktori ehtii hakea yhden kuorman enemmän kuin perinteinen kone. Ei minulla ainakaan ole enää aikaa ajella 35km /h. Nykyään vaan täytyy puskea täysillä jos meinaa pärjätä. 60km /h sopii aivan hyvin nykyvehkeille.
-
Täälähän tuntuu olevan kassa joukko kateelisia joiden vehkeet ei liiku.
JCB:llä eikun kyyti paranee, kun otta nostolaitteisiin vähän painoa. Kevyesti kuuttakymppiä ja ei tartte vielä huudatella ylikierokksilla.
Mielenkiintoista ajattelua... tarkottaax toi sitä että mää saan ajaa ässämesellä kahtasataa ilman sakkoja??
Vois muija säästää monta minuuttia kaffeereissulla :)
Mullaki on yli 100ha 50 kilsan päässä ja yli kolmesataa 15 kilsan päässä ja silti keritty 53 kilsan nopeudella 8)
-
Nopeusasiaa voi tarkastella niin monelta kantilta. Tosilla on pellot heti pirtin ympärillä, toisilla 100km säteellä. Toiset ajaa palarenkailla murskekuormia, toiset urakoi kyntöä.
Itsellä on "sivutila" 50km päässä. Syksyllä puintiaikana liikennetraktori ehtii hakea yhden kuorman enemmän kuin perinteinen kone. Ei minulla ainakaan ole enää aikaa ajella 35km /h. Nykyään vaan täytyy puskea täysillä jos meinaa pärjätä. 60km /h sopii aivan hyvin nykyvehkeille.
osta vanha kuorma-auto tai ajata jollain...
-
ilmeisesti joillain tälläkin foorumilla on asennevamma, se että traktori kulkee 60km/h ei tarkoita sitä että sillä ajetaan aina 60km/h. Turvallisuus on aina huomioitava, ja kärryt kulkee sujuvasti valtatiellä sitä kuuttakymppiä.
Myös lain noudattaminen on tärkeää. Eikös se rekkamieskin pantu syytteeseen kun ajeli ylinopeutta toisten päälle ? Saas nähdä millainen ennakkotapaus saadaan siitä jos joku ajelee traktorilla kuuttaviittä mopoauton yli :o
Ihan samaa olen miettinyt.
-
Miksi te täällä kyselette laittomien ratkaisujen perään? Vähentääkö se kenties omatuntonne ääntä, kun saatte vertaistukea muilta laittomien vehkeitten käyttäjiltä?
Sen voin vakuuttaa, että pahan onnettomuuden sattuessa pienin omatuntoa kolkuttava asia on tuo laki-aspekti. Se kysymys minkä ääressä sitten olette lopun elämänne on "oliko se sittenkään tämän arvoinen asia"
Toistan vielä pari pohdittavaa asiaa:
Ette ole yksin liikenteessä. Muilla liikenteessä kulkijoilla on tiettyjä oletuksia liikenteessä olevan traktorin nopeudesta, ja he tekevät omia ratkaisujaan sen perusteella.
Saatu hyöty pitää arvioida rehellisesti. Vaikka liikennöinti olisi puhtaasti tieajoa, ei saatu hyöty ole suoraan nopeutuksen suhteessa. Käytännössä 40->50kmh merkitsee 100 km ajossa 10-15 min hyötyä. 50->60 kmh hyöty on jo sitten marginaalinen
-
Miksi te täällä kyselette laittomien ratkaisujen perään? Vähentääkö se kenties omatuntonne ääntä, kun saatte vertaistukea muilta laittomien vehkeitten käyttäjiltä?
Sen voin vakuuttaa, että pahan onnettomuuden sattuessa pienin omatuntoa kolkuttava asia on tuo laki-aspekti. Se kysymys minkä ääressä sitten olette lopun elämänne on "oliko se sittenkään tämän arvoinen asia"
Toistan vielä pari pohdittavaa asiaa:
Ette ole yksin liikenteessä. Muilla liikenteessä kulkijoilla on tiettyjä oletuksia liikenteessä olevan traktorin nopeudesta, ja he tekevät omia ratkaisujaan sen perusteella.
Saatu hyöty pitää arvioida rehellisesti. Vaikka liikennöinti olisi puhtaasti tieajoa, ei saatu hyöty ole suoraan nopeutuksen suhteessa. Käytännössä 40->50kmh merkitsee 100 km ajossa 10-15 min hyötyä. 50->60 kmh hyöty on jo sitten marginaalinen
Komppaan. Ajonopeus ja siitä saatavat hyödyt riippuvat jokaisen korvien välistä ja korvien välin ahtaudesta.
-
Miksi te täällä kyselette laittomien ratkaisujen perään? Vähentääkö se kenties omatuntonne ääntä, kun saatte vertaistukea muilta laittomien vehkeitten käyttäjiltä?
Sen voin vakuuttaa, että pahan onnettomuuden sattuessa pienin omatuntoa kolkuttava asia on tuo laki-aspekti. Se kysymys minkä ääressä sitten olette lopun elämänne on "oliko se sittenkään tämän arvoinen asia"
Toistan vielä pari pohdittavaa asiaa:
Ette ole yksin liikenteessä. Muilla liikenteessä kulkijoilla on tiettyjä oletuksia liikenteessä olevan traktorin nopeudesta, ja he tekevät omia ratkaisujaan sen perusteella.
Saatu hyöty pitää arvioida rehellisesti. Vaikka liikennöinti olisi puhtaasti tieajoa, ei saatu hyöty ole suoraan nopeutuksen suhteessa. Käytännössä 40->50kmh merkitsee 100 km ajossa 10-15 min hyötyä. 50->60 kmh hyöty on jo sitten marginaalinen
Komppaan. Ajonopeus ja siitä saatavat hyödyt riippuvat jokaisen korvien välistä ja korvien välin ahtaudesta.
Kun nopeus nousee, niin polttoaineen kulutus/km nousee, sille ja tuolle ajansäästölle, joka toteutuu jos keskinopeus nousee samassa suhteessa, on saatava korvaus. Tai kyseessä on harrastus...tokihan ns. korvaus voi olle jotain immateriaalisia arvoja... Muutama 50km/h 4-syl jontikan entinen omistaja on seuraavaksi hankkinut 40eco-version, jousista ja vaimennuksista ei ole kuitenkaan tingitty...
-
Kyllä huolto tietää miten nopeutta lisätään.
Ei vaan vastuun pelossa uskalla sitä tehdä,varsinkaan onnettomuuden tapahduttua ei kukaan muistaisi että miksi nopeutta lisättiin.
Koneen omistaja syyttäisi huoltoa tietysti.
Monessa autontietokoneohjelmoinnissa näkyy aina kuka on asetukset muuttanut,nämä digipassit ym.pitävät siitä huolen.
-
Eikä tuntitöissä kannata ajaa lujaa ;D
-
Tahtoo tulla viellä näissä nykypäivienkin trakroreissa ajo-ominaisuudet vastaan 60km/h jälkeen. Ei se enään ookkaan kärryn kanssa niin helppo käsitellä.
Eikä nuo poliisitkaan tykkää vaikka kuin joustavasta liikennekäyttäytymisestä selittää. :-X
-
Laittakaa sitten paremmin tasapainotetut kardaanit noihin traktoreihin kun viritätte vauhtia ::) Noitahan siis on putoillut ihan ittekseen..