Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsänhoitomaksusta  (Luettu 14104 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65375
Vs: Metsänhoitomaksusta
mutta jo pelkästään se että yhistyksellä on kylillä tekijöitä auttaa kummasti!    firmat on ulkoistanu jopa nuo hommat jo aikoja sitten!                  tekijöistä alkaa olla jopa pulaa!     jospa tuo tulopuoli on vähän niin ja näin!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
mutta jo pelkästään se että yhistyksellä on kylillä tekijöitä auttaa kummasti!    firmat on ulkoistanu jopa nuo hommat jo aikoja sitten!                  tekijöistä alkaa olla jopa pulaa!     jospa tuo tulopuoli on vähän niin ja näin!

  Tekeekö MHY tarjouksen vai pelkästään laku/tuntityönä. No mitä kuulin viimeviikolla niin saatanan kallista.
https://metsamaailma.extranet.upm.com/fi/SalesAndServices/Sivut/TendingSeedlingStandProduct.aspx

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65375
Vs: Metsänhoitomaksusta
on se vaan väärin!   tänään kävi keskuksen ukkeli kiertää metässä ja tokas että vitonen pär hehtari on lasku!          noooo, en miä sitä metänhoitomaksua ole muutenkaan maksanna!   

               tokas muuten lähteissään että puoltava lausunto tulee!     kiva kiva!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
on se vaan väärin!   tänään kävi keskuksen ukkeli kiertää metässä ja tokas että vitonen pär hehtari on lasku!          noooo, en miä sitä metänhoitomaksua ole muutenkaan maksanna!   

               tokas muuten lähteissään että puoltava lausunto tulee!     kiva kiva!

  Sika Sirkka-Anttila otti valtion tuottavuusohjelman niin tosissaan, että korotti maksun monikertaiseksi.  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65375
Vs: Metsänhoitomaksusta
kuulema tään syksyn tulosta elikkä.... on sirkalla vaikutusvoimaa!   ajelee kuin kettu koskiksen yli!    btw, mitä muuten koskis on tehny viime aikoina?     ei ole paljua kuullu miähestä, esim. valeeläinlääkärijutusta lausahtannu miitään!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
kuulema tään syksyn tulosta elikkä.... on sirkalla vaikutusvoimaa!   ajelee kuin kettu koskiksen yli!    btw, mitä muuten koskis on tehny viime aikoina?     ei ole paljua kuullu miähestä, esim. valeeläinlääkärijutusta lausahtannu miitään!

  Päätös on viimetalvinen.  ;D


Vaahtera

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Metsänhoitomaksusta
Miten paljon tuosta tulee yhteensä kuluja? Laki metsänhoitoyhdistyksistä 10.7.1998/534 mainitsee vaatimukset, mutta ei kustannuksia. 
Lainaus
10 § Metsänhoitomaksusta vapautuminen

Metsänomistaja vapautetaan hakemuksesta suorittamasta metsästään metsänhoitomaksua enintään kymmenen vuoden ajaksi, jos seuraavat edellytykset täyttyvät:
1) metsästä on laadittu voimassa oleva metsäsuunnitelma;
2) metsää on vähintään kolmen vuoden ajan hoidettu ja käytetty hyvän metsänhoidon ja -käytön vaatimusten mukaisesti;
3) metsässä ei ole selviä metsänhoidollisia puutteita;
4) metsän hoidossa ja käytössä on käytettävissä muu kuin metsäkeskuksen tai metsänhoitoyhdistyksen palveluksessa oleva metsäammattihenkilö, jos metsänomistaja tai hänen puolisonsa ei ole metsäammattihenkilö taikka suorittanut metsätalousyrittäjän tutkintoa vastaavaa tutkintoa tahi vastaavan tasoista näyttökoetta; sekä
5) metsänomistaja ei ole jäsenenä siinä metsänhoitoyhdistyksessä, jonka toimialueella metsä sijaitsee.

Metsäkeskuksen tulee metsänomistajaa kuultuaan lakkauttaa vapautus metsänhoitomaksusta, jos 1 momentissa tarkoitetut edellytykset eivät enää täyty. Päätöstä, jolla vapautus metsänhoitomaksusta on lakkautettu, sovelletaan ensimmäisen kerran päätöksen lainvoimaiseksi tulemista seuraavan vuoden metsänhoitomaksuun.

Viestiketjussa on mainittu tarkastuksen hinnaksi vitonen per hehtaari. Tuleeko tuosta vielä muita kustannuksia? 

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
Miten paljon tuosta tulee yhteensä kuluja? Laki metsänhoitoyhdistyksistä 10.7.1998/534 mainitsee vaatimukset, mutta ei kustannuksia. 
Lainaus
10 § Metsänhoitomaksusta vapautuminen

Metsänomistaja vapautetaan hakemuksesta suorittamasta metsästään metsänhoitomaksua enintään kymmenen vuoden ajaksi, jos seuraavat edellytykset täyttyvät:
1) metsästä on laadittu voimassa oleva metsäsuunnitelma;
2) metsää on vähintään kolmen vuoden ajan hoidettu ja käytetty hyvän metsänhoidon ja -käytön vaatimusten mukaisesti;
3) metsässä ei ole selviä metsänhoidollisia puutteita;
4) metsän hoidossa ja käytössä on käytettävissä muu kuin metsäkeskuksen tai metsänhoitoyhdistyksen palveluksessa oleva metsäammattihenkilö, jos metsänomistaja tai hänen puolisonsa ei ole metsäammattihenkilö taikka suorittanut metsätalousyrittäjän tutkintoa vastaavaa tutkintoa tahi vastaavan tasoista näyttökoetta; sekä
5) metsänomistaja ei ole jäsenenä siinä metsänhoitoyhdistyksessä, jonka toimialueella metsä sijaitsee.

Metsäkeskuksen tulee metsänomistajaa kuultuaan lakkauttaa vapautus metsänhoitomaksusta, jos 1 momentissa tarkoitetut edellytykset eivät enää täyty. Päätöstä, jolla vapautus metsänhoitomaksusta on lakkautettu, sovelletaan ensimmäisen kerran päätöksen lainvoimaiseksi tulemista seuraavan vuoden metsänhoitomaksuun.

Viestiketjussa on mainittu tarkastuksen hinnaksi vitonen per hehtaari. Tuleeko tuosta vielä muita kustannuksia?

  No niin, viikko sitten maksoin 10 vuoden metsänhoitomaksuvapautuksesta 454€. Eilen tuli Kemeratukien maksuilmoitukset tältä vuodelta. Toteutusselvitysten laadintaan tuli tukea lähes tuo summa 375€

  Tämä summa olis mennyt MHY:lle, jos olisin maksanut metsänhoitoveroa ja käyttänyt niitä palveluja. Nyt tulivat suoraan meikän tilille. Tästä lähtien 10 vuotta pelkkää voittoa. Toivottavasti tämä on viimeinen jakso, jolloin tämä Brezneviläinen jäänne on vielä käytössä. :D

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Metsänhoitomaksusta
Oletko Sepedeus tehnyt itse toteutusselvitykset ja onko mennyt läpi? Itse olen ulkoistanut ne, olen ollut siinä käsityksessä että pitää teettää ulkopuolisella.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
Oletko Sepedeus tehnyt itse toteutusselvitykset ja onko mennyt läpi? Itse olen ulkoistanut ne, olen ollut siinä käsityksessä että pitää teettää ulkopuolisella.

  Mulla tuo firma tekee. Sanoivat etteivät ole kemera rahojen puutteessa.   ;)

   Viisi minuuttia siinä menee, kun tulostaa koneelta paperit ja nimet alle. 2 viikossa oli rahat tilillä. ;D

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Metsänhoitomaksusta
Oletko Sepedeus tehnyt itse toteutusselvitykset ja onko mennyt läpi? Itse olen ulkoistanut ne, olen ollut siinä käsityksessä että pitää teettää ulkopuolisella.

  Mulla tuo firma tekee. Sanoivat etteivät ole kemera rahojen puutteessa.   ;)

   Viisi minuuttia siinä menee, kun tulostaa koneelta paperit ja nimet alle. 2 viikossa oli rahat tilillä. ;D

  *** Vai on se Sepe tosiaan UMPin kellokas ja narri. No,onnea valitsemallasi tiellä ja hyvää Joulua!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
Oletko Sepedeus tehnyt itse toteutusselvitykset ja onko mennyt läpi? Itse olen ulkoistanut ne, olen ollut siinä käsityksessä että pitää teettää ulkopuolisella.

  Mulla tuo firma tekee. Sanoivat etteivät ole kemera rahojen puutteessa.   ;)

   Viisi minuuttia siinä menee, kun tulostaa koneelta paperit ja nimet alle. 2 viikossa oli rahat tilillä. ;D

  *** Vai on se Sepe tosiaan UMPin kellokas ja narri. No,onnea valitsemallasi tiellä ja hyvää Joulua!

   Olen aivan omalla tiell'. Kysäses huvikses hoitaako Harvestia näin ;D

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Metsänhoitomaksusta
Mun talous tähän kaadu.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsänhoitomaksusta
Mun talous tähän kaadu.

  Kysymys ei ole siitä. Mä lahjoitan mieluummin ylimääräiset Pelastusarmeijalle :D

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Metsänhoitomaksusta
Uskokko tosiaan "firman" tekevän niitä hyvää hyvyyttään.
Mäkin USKOIN pikku poikana JOULUPUKKIIN.