Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raskaan kassaran/vesurin jäljillä..  (Luettu 6648 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Raskaan kassaran/vesurin jäljillä..
Mutta vesureista. Vesuri lähtee aina käymään! Mä olen tehnyt paljon polttopuita niin, että ensin pusikko kaadetaan raivaussahalla ja rungot perataan vesurilla kun on aikaa.

Teräasekeskuksesta voisi löytyä käteviä macheteita tai kukreja tuohon hommaan  ::) "Coldsteelin" kamaan ei sitten kannata sortua, teräslaatujen nimet ovat hienoja mutta käytössä ne paljastuvat prässätyksi Dodgen etupuskuriksi  :P

Eli ovat vielä perkaamatta.  ;D

Ei, kun on parhaillaan työn alla aina kun tuntuu että on aikaa. Pikkuhiljaa pitäisi aikaa löytyä, puut metsässä levällään ja stokeri huutaa haketta. Onneksi sähköä tulee töpselistä ::)
Moton hakkaamat, ajokoneen keräämät latvukset komeassa läjässä aukon laidassa. Paha vain että ajoivat toissa syksynä hakatessaan penkkatien ihan pskaksi, ei pääse kuin routaisen maan aikaan hakekasalle. Ja ennen sitä tulee kylmä...

Aiemmin tuli karsittua aukolta moton jäljiltä latvat mutta nykyhakkureilla tulee hienoa haketta kaikesta roippeesta, täysin turhaa työtä tuo karsiminen. Klapikoneeseen tietysti hiukan hankalaa tarjota oksaista kuusenlatvaa, ainakin klapin käyttäjä saattaa sanoa asiasta mielipiteensä :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Raskaan kassaran/vesurin jäljillä..
Mun mielestä toi käsite, millaista puuta kannattaa metsästä tuoda on aika paljon isännyydestä kiinni. Mun mielestä ensiharvennuksessa, jos ei kunnon myyntipuuta ole korjattavissa, se kannattaa kaataa metsurityönä maahan metsän lannoitteeksi ja näin ei tule tuotostappioita ajourien myötä. Jos sitten haluaa puuta omaan käyttöön niin sitä löytynee aina muista hakkuista.....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Raskaan kassaran/vesurin jäljillä..
muista hakkuista?   ei taila ens talvena paljoa mettää kaatua kun mettäliiton ukkeli tänä pänä haasto että ylen hiljasta onpi!

nilihaara

  • Vieras
Vs: Raskaan kassaran/vesurin jäljillä..
Mun mielestä toi käsite, millaista puuta kannattaa metsästä tuoda on aika paljon isännyydestä kiinni. Mun mielestä ensiharvennuksessa, jos ei kunnon myyntipuuta ole korjattavissa, se kannattaa kaataa metsurityönä maahan metsän lannoitteeksi ja näin ei tule tuotostappioita ajourien myötä. Jos sitten haluaa puuta omaan käyttöön niin sitä löytynee aina muista hakkuista.....
   Joopa joo ;D

montöör

  • Vieras
Vs: Raskaan kassaran/vesurin jäljillä..


Tuommonen kahen käden vesuri olisi juurikin etingoillaan..
[/quote]

Ostin kerran huutokaupasta laatikon, jossa oli tuommoinen 2käden vesuri.
Ei sille oikein ollut mitään käyttöä ja meni lopulta poikki.
Samassa laatikossa oli myös Bilnäsin vesuri mikä lienee ainoa oikea.
Pitkä kärki ja pysyy hyvin terävänä. Näillä peltiterillä kiusaa vain itseään.
Ps Näitä rankahommia ei mitata rahahyötynä, vaan liikunnan lisäksi aivot
huilaa. :)