Olisi hauska nährä ko haastaisit ton akin bisnestietoudellasi vaikka ethän sä mitään tiedä tai ainakin ymmärrät niin kertoa

Mun bisnestietoni on todella vajavaiset. Ymmärrän lähinnä jotain mikrotasolta eli yksittäisestä yrityksestä ja se riittää mulle. Lopun haihatteluni arvaan lukemani perusteella. Nimimerkki Zetor on perehtynyt asiaan ihan eri tasolla.
Lukisin kyllä mielelläni paikallisrahan käytännön soveltamisesta, alkaen paikallisen kauppiaan tavaranhankinnasta ja vaikkapa polttoaineiden tms. maailmankauppatavaroiden hankinnasta. Mä en oikein ymmärrä, miten se voisi olla muuta kuin sääntelyä valtavasti lisäävä ratkaisu....ihmiset kun siinä on pääosassa ja useimpia niistä ei saa taivutettua kovin fundamentalistisiin rakenteisiin...
Tuossa linkissä kuvattu systeemi liippaa läheltä sitä, mitä itse olen harvoina joutohetkinä mietiskellyt. Rahalla pitäisi olla vero/negatiivinen korko, jotta sitä ei voisi säästää, koska vaihdantavälineen säästäminen romuttaa sen arvonlisään vertautuvan arvon. Verrataan energiaan tai elintarvikkeisiin, kumpaakin on vaikea varastoida ilman tappiota. Miten vaihdantavaluuttaa varastoidessa pitäisi sitten saadavaluuttaa LISÄÄ ts. korkoa? Mekanismi on tässä todella raaka, nurinkurinen. Valuutan arvon pitäisi käyttämättömänä laskea koko ajan.
Mutta ongelma ei todellakaan ole järjestelmä, vaan sen käyttäjät. Ymmärryksen ja empatian puutetta ei systeemit korjaa....