Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe roinot kopissa!  (Luettu 16589 kertaa)

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: roinot kopissa!

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli havelin tekemä työkalulaatikko Valmet 840:ssä.  

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli 3070 E:ssä, hytin vasemman kulman edessä, kätevä napata kourien pallot hytistä tullessaan työlaitetta kiinnittämään mennessään.  :-X

Joskus laittanu 3080 ssa pallot ja pari tappia sinne ovitaskuun ja kun paukautti oven kiinni pallot ja ovitasku oli toisella ovella hätäsesti. ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: roinot kopissa!
Työkoneissa pitäisi kyllä olla laatikko missä kulkis kunkin koneen mukana tarvitsemat varaosat ja kulutuspalat sekä murtopultit ym. Raktorissa sitten työkalut millä saa ne osat vaihdettua koneisiin. Samoin raktoriin kuuluis nää rautakanget ja hienosäätöleat millä maakunnassa pystyy tekemään oikasut jos sattuu sellainen kohdalle. Jos liikkuu yli 10 kilometriä kotoa niin arsenaalia on oikeasti hyvä olla aika paljon mukana jotta ei tule kotiin lähtö ihan heti vastaan.  

paalaajan matkaan olen joskus haaveillu tieliikennemönkijää millä saisi kätevästi haettua juuri sen pienen nippelin joka puuttuu. Menis kätevästi siirtymissä käärintäpöydän päällä. Tahtovat mokomat olla vaan aika hinnoissa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: roinot kopissa!
Työkaluboxi on oikean oven edessä, penkin takana on lumiharja, ohjekirja ja sidontaliina.... Hytti on pyritty pitämään pölystä vapaana mikrokuituliinoilla mutta välillä vaan kenkien pohjassa tulee savea hyttiin mutta sitten kun se kuivaa niin maton päällä kulkee suurimmat savet ulos ja loput harjalle ja jos sattuu oikeen tallin nurkkiin tulemaan niin imurilla  :D  Joskus on joku työkalu meinannut polkimen alle jäädä niin sillon on herneessäkin ollut tapahtumaan ja ymmärtänyt sen ettei lattialla kuulu olla mitään muuta kuin hanskat...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: roinot kopissa!
Kerran kun on kaatanut traktorin vesiojaan melkein katolleen ja saa moskan naamaan ja hinausketjut kaulan ympärille oppi kyllä pitämään hytin tyhjänä ylimääräisistä tavaroista. Hyttiin kuuluu vain kuski ja ehkä eväskassi.

Tämä on kai kohta mitä ei ymmärrä ennen kun sen kokee itse eli ne sinkoilevat tarvikkeet siellä pään korkeudella kun raktori menee kuperkeikkaa.

Joskus sanottiin että kuorma-autoilijan vaarallisin uhka on se 20 tonnin pullotunkki mikä lähtee sieltä pelkääjänpuolen jalkatilasta liikkeelle kun auton kaataa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: roinot kopissa!
Ei kellään olisi kuvaa, miten on onnistuu työkalupakin viritteleminen valmetin mezzo/hitec-sarjan kopin ulkopuolelle? Jonkun verran pitäisi saada tavaraa mahtumaan..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: roinot kopissa!
Ei ole kummallinen investointi että työkoneissa on omat pallot. Ei tarvitse niitä sitten kuljetella ja irroitella. Meillä hytissä ei hirveästi pidetä rompetta. Työkaluja on sesongin mukaan traktorin ulkopuolella olevassa laatikossa. Sinne mahtuu myös murtopultit, varateriä ja yms... Nyt deeren keulalla on painotelineen jatko, jossa laatikko mihin menee ketjua, vasaraa, moottorisaha ja muuta karkeempaa tavaraa.
Puoles traktoreita on kakkosen pallot ja puolessa kolmosen.  :( Pitäis varmaankin investoida uudet kourat noihin vanhempiin.
Vanhaisäntä on mestari kantamaan tavaraa koppiin, eikä koskaan takaisin. Vänkärikin olis vielä puintiaikaankin hytissä, jossen sitä veisi pois. On vielä pahana, jos menee vaikka metsätöihin. Itse olen pyrkinyt hytit pitämään tyhjänä.
Mystinen kesälaatumies

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: roinot kopissa!
Pätevin paikka työkaluille yms roinalle, jonka olen nähnyt, oli 30.5r32 vanteitten sisään tehdyt laatikot. Laatikot oli kiinnitetty pieneen pyörännapaan, joten tavarat ei pyöriny ajaessa. ;D

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: roinot kopissa!
Ei ole kummallinen investointi että työkoneissa on omat pallot. Ei tarvitse niitä sitten kuljetella ja irroitella. Meillä hytissä ei hirveästi pidetä rompetta. Työkaluja on sesongin mukaan traktorin ulkopuolella olevassa laatikossa. Sinne mahtuu myös murtopultit, varateriä ja yms... Nyt deeren keulalla on painotelineen jatko, jossa laatikko mihin menee ketjua, vasaraa, moottorisaha ja muuta karkeempaa tavaraa.
Puoles traktoreita on kakkosen pallot ja puolessa kolmosen.  :( Pitäis varmaankin investoida uudet kourat noihin vanhempiin.
Vanhaisäntä on mestari kantamaan tavaraa koppiin, eikä koskaan takaisin. Vänkärikin olis vielä puintiaikaankin hytissä, jossen sitä veisi pois. On vielä pahana, jos menee vaikka metsätöihin. Itse olen pyrkinyt hytit pitämään tyhjänä.
Juu, näistä vänkäreistä riittää legendaa...     Kotona jo kolme vänkäriä hukutettu.   Ja ite en ota metsään niitä
muuta kuin tuulenkaatoja raivatessa.    :D       Hytistä löytyy monta kertaa talikko tai lapio...     Heitän ne niin pitkälle
kuin jaksan.    Noille roinille täytyy olla paikka hytin ulkopuolella. 8)
Tuskahiki on köyhän sauna...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: roinot kopissa!
Ei ole kummallinen investointi että työkoneissa on omat pallot. Ei tarvitse niitä sitten kuljetella ja irroitella. Meillä hytissä ei hirveästi pidetä rompetta. Työkaluja on sesongin mukaan traktorin ulkopuolella olevassa laatikossa. Sinne mahtuu myös murtopultit, varateriä ja yms... Nyt deeren keulalla on painotelineen jatko, jossa laatikko mihin menee ketjua, vasaraa, moottorisaha ja muuta karkeempaa tavaraa.
Puoles traktoreita on kakkosen pallot ja puolessa kolmosen.  :( Pitäis varmaankin investoida uudet kourat noihin vanhempiin.
Vanhaisäntä on mestari kantamaan tavaraa koppiin, eikä koskaan takaisin. Vänkärikin olis vielä puintiaikaankin hytissä, jossen sitä veisi pois. On vielä pahana, jos menee vaikka metsätöihin. Itse olen pyrkinyt hytit pitämään tyhjänä.

Juuri näin. Herra iso deere herra ei millään suostunu varustamaan 6320 kolmosen kourilla, vaikka kuinka aneli...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: roinot kopissa!
Kun edellinen traktori lähti vaihtoon se oli 9 vuotta vanha ,mutta kuin uusi sisältä ja ulkoa  ;D.
Nyt uudessa edessä laatikko ja oikealla laatikko sekä hytissä heti vasemmalla pikku muoviloota jossa tarvikkeita.
Metsäajossa saha ja muut tarvikkeet kärryn etusermin edessä kahdessa kasissa suojassa lumelta ja vedeltä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

3070 E

  • Vieras
Vs: roinot kopissa!

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli havelin tekemä työkalulaatikko Valmet 840:ssä.  

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli 3070 E:ssä, hytin vasemman kulman edessä, kätevä napata kourien pallot hytistä tullessaan työlaitetta kiinnittämään mennessään.  :-X

Joskus laittanu 3080 ssa pallot ja pari tappia sinne ovitaskuun ja kun paukautti oven kiinni pallot ja ovitasku oli toisella ovella hätäsesti. ;D

Siinä on kyllä saanut paukattaa jo tosissaan oven kiinni, luulis jo että olis kahvakin jäänyt käteen...  :o

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: roinot kopissa!
Ei kellään olisi kuvaa, miten on onnistuu työkalupakin viritteleminen valmetin mezzo/hitec-sarjan kopin ulkopuolelle? Jonkun verran pitäisi saada tavaraa mahtumaan..

Taakse vasemmalle puolelle pitkittäin lokarin peltiin mahtuu tapit, kuulat, jakarin ja muutaman avaimen syövä laatikko. Isolle on heikommin paikkoja.

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: roinot kopissa!
Ei kellään olisi kuvaa, miten on onnistuu työkalupakin viritteleminen valmetin mezzo/hitec-sarjan kopin ulkopuolelle? Jonkun verran pitäisi saada tavaraa mahtumaan..

Taakse vasemmalle puolelle pitkittäin lokarin peltiin mahtuu tapit, kuulat, jakarin ja muutaman avaimen syövä laatikko. Isolle on heikommin paikkoja.

Yksi vaihtoehto tietysti olisi rakennella oikealle puolella portaiden tilalle/päälle laatikko/laatikot. Harvemmin kuitenkaan tulee oikean puolen ovea käytettyä. Olisi kuitenkin vielä hätäuloskäyntinä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: roinot kopissa!

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli havelin tekemä työkalulaatikko Valmet 840:ssä.  

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli 3070 E:ssä, hytin vasemman kulman edessä, kätevä napata kourien pallot hytistä tullessaan työlaitetta kiinnittämään mennessään.  :-X

Joskus laittanu 3080 ssa pallot ja pari tappia sinne ovitaskuun ja kun paukautti oven kiinni pallot ja ovitasku oli toisella ovella hätäsesti. ;D

Siinä on kyllä saanut paukattaa jo tosissaan oven kiinni, luulis jo että olis kahvakin jäänyt käteen...  :o

 Ei se kovan muovilaatikon murtuminen paljoa voimaa vaadi...mulla sälähti kerran koko sivulasi siruiksi...se missä on sellanen silikonisarana lasissa.  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: roinot kopissa!
kaiken saa rikki kun haluaa mutta kohtuukäytöllä ja hieman ajatustakin mukana selviää aika pitkälle!

          ite laitoin fiuden keulalle vanerilaatikon jossa nykyää kulkee metsään varusteet ja kesällä liuospöntöt ja muut ja sitten keväällä vastapainona kylvimelle on siemensäkkejä joko 1+1 tai kaks!     talveksi kansi saranoilla niin pysyy lumi ja moska pois ja kesällä avoimena!

       vasemmalle puolelle , penkiltä katsoen, vois laittaa jonkinlaisen laatikon kun liikkeet tulee kuiteski katottua oikealta ja vasen vaan vastuksena...... :P