Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi  (Luettu 48527 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26110
  • vastustan
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Itsellä ollut Nissan Primastar (eli sama kuin Opel ja Rellu) kolme vuotta vm. -04. Nyt ajettu 130th.
Etupään puslat on sen heikkous, omaani on vaihdettu kummatkin raidetangon päät ja alatukivarret.
Mutta ei ole kalliita, esim. raidetangon pää 20€. Helppo vaihtaa.
Viime talvena hajos ohjaustehostin joka vaihdettiin. Muita vikoja ei ollut.
Hyvä ajaa ja suht hiljainen. Pitkänä kuskina saa hyvän ajoasennon. Ja pieni kulutus, sekalaisessa ajossa n.7L/100km
Mielummin vaihtelee noita puslia ja raidetangon päitä, nehän on selvää kauraa joka miehelle maatalouden parissa, tai ainakin pitäis olla. mutta joku silloin tällöin ilmenevä satunnainen häiriö vaikkapa moottorinohjauksessa teettää kyllä järjettömästi töitä vaikka ite vika sitte tulis kuntoon suhauksella crc:tä liittimeen >:(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52006
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Kuka oikeesti viittii ajaa haisella? Selvä syy miks ne menee vanhemmiten taatelimaihin, on siinä et ne on kehitysmaaluokkaa vielä 2000-luvullakin, UUTENA. Koskas mojota keksii laittaa vaihdehämmentimen pois lattiasta? Vuonna 2055?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Verku

Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Tutulla on firmassa ollut kaksi satsia noita Ooppelin Vivaroja.

Eka setti tais olla yhdeksän autoa, kolmen vuoden jälkeen menivät vaihtoon niin että ne piti katsastaa ennen luovutusta, kolme meni läpi suorilta, yhdessä oli jokin jarrujuttu, yhdessä umpio rikki ja neljässä tukivarsiongelmia etupäässä.

Nämä oli siis jotakin ~2007 vuosimallin autoja.

Nyt on toinen satsi menossa, hyvin ovat tyytyväisiä.

Jos ainut juttu mitä tarvii tehdä kolmessa vuodessa, on vaihtaa muutama tukivarsi niillä ajoilla, kuormilla ja teillä mitä ne jätkät kulkee, niin ei ollenkaan paha.
Kypsä tapaus

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Hyi hyi hiasenvihaajat !

Tuo tuonnin loppumisella pelottelu on ennenaikaista. Kunhan Hiaseen saadaan suunniteltua jälleen kerran uudet ajovaloumpiot ja vähän keulan peltiä muokataan, sekä nakataan pellin alle hiluksin koneet niin tuonti jatkuu ja myyntiluvut eikun komistuu  ;)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Hiassen kestävyydestä:  minkä muun merkkisiä 80-luvun lopun ja 90-luvun pakettiautoja kulkee maanteilllämme sellaisia lukumääriä kuin hiasseja? Siellä ei näy kuin muutama ''hitlerin kaasukammio'' mutta hiasseja tulee vastaan tämän tästä.  Itse ajelen maatilan työajoja 87-mallisella 4WD:llä, jonka mittarissa on 430tkm. Paku ei juuri ole kaivannut minun käyttövuosina (n 10v) remontteja. Jarrujen kulutuspalat ovat uusittu ja yksi etupään alapallonivel sekä käsijarrun vaijeri.  Erittäin luotettava työtoveri. Muuten samaa ikäluokkaa kun SKNnä ja on töissä varmaan pidempään kuin Skännä!  ;D
Lähes kaikki tuon ajan muun merkkiset pakut ovat olleet jo ajat sitten paalissa.
Kustannuskysymys on sekin, että autoa pitää yhtenään vaihtaa. Sen puoleen onko niin kovin väliä ajaako hieman vanhanmallisella kärryllä kunhan se on luotettava ja kestävä.  Ja hiasse kestää, kestää, kestää!!!

maanjulli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Mullehan se on se ja sama millä ropposella kukin ajaa, se kun ei yleensä ole keneltäkään muulta pois. Omana ajokkina 4wd hijase ja olen tyytyväinen. Se on mulle TYÖAUTO, jolta vaadin jonkinlaista käyttövarmuutta ja hyvää etenemiskykyä. Toistaiseksi hiacesta on löytynyt riittävästi molempia ominaisuuksia :)

Jokin näissä pakettiautojen muinaisjäänteissä vaan ihmisä kiehtoo, kun niitä jatkuvasti myydään tasaisen tappavasti. Ja mikä muu auto pitää yhtä hyvin arvonsa kun Hiace tai Hilux?  8) 

Tbs

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Merkille pantavaa tuossa uudessa on palattu vanhaan konseptiin eli istutaan etupyörien päällä.

+250

  • Vieras
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi


Kuuluuko Hiecestasi kytkin ylhäällä epämääräinen kaliseva ääni, ja lakkaa kun painaa kytkimen alas?

Vanhemmassa Hi-Luxissa synt.vaihteito-öljyn vaihdon jälkeen alkoi pitää kuvatunlaista
ääntä. Lämpösenä ei ollut vaihteistossa tarpeeksi vastusta.
[/quote]Siä on kulunu kytkinakseli.On liikaa välystä silmälaakerilla.Hiukan sorvia ja hiukan erilainen laakeri,ja taas kestää 500000 8)

3070 E

  • Vieras
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Pakkaavat syöpöhköksi moittimaan 4WD Hiacea.
Käytännön keskikulutus tällä uusimmalla mallilla n.13ltr/100km.
Pitääkö paikkansa?


Mettästyskaveri osti -09 Hiacen AWD ja kertoili että on kulutus 12 l/100km, että näköjään pitää paikkansa. Isäukko päivitti viime viikolla L200:sen uuteen.

3070 E

  • Vieras
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
hiacesta kokemusta 07-mallisesta 4-vetosesta, pelannu hyvin ainoastaan maalattu takuuseen

Eikös se ollut se Toyota titaani vaihtoauton mainos, jossa lähti maalit painepesurilla pestessä...  ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5892
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Pakkaavat syöpöhköksi moittimaan 4WD Hiacea.
Käytännön keskikulutus tällä uusimmalla mallilla n.13ltr/100km.
Pitääkö paikkansa?


Mettästyskaveri osti -09 Hiacen AWD ja kertoili että on kulutus 12 l/100km, että näköjään pitää paikkansa. Isäukko päivitti viime viikolla L200:sen uuteen.

Kaverilla tavallinen takaveto automaatti laatikolla ja samanlaisia kulutuksia puhunut.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
>>>>Hiassen kestävyydestä:  minkä muun merkkisiä 80-luvun lopun ja 90-luvun pakettiautoja kulkee maanteilllämme sellaisia lukumääriä kuin hiasseja?


******Hiassevihapuhujat eivät ole vieläkään vastanneet!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Hmm.. jos ajaa 400 tkm ja kulutusero nykyaikaiseen nelivetoiseen pakettiautoon on helposti se 3 litraa/100 km, niin tuona aikana hiase on vienyt 12000 litraa enempi dieseliä. Nykyhinnoilla päälle 15000 euroa ja sittenkin kuski on saanut nauttia 80 lukulaisesta mukavuudesta ja suorituskyvystä.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Hiacen tuonti loppuu toistaiseksi
Hmm.. jos ajaa 400 tkm ja kulutusero nykyaikaiseen nelivetoiseen pakettiautoon on helposti se 3 litraa/100 km, niin tuona aikana hiase on vienyt 12000 litraa enempi dieseliä. Nykyhinnoilla päälle 15000 euroa ja sittenkin kuski on saanut nauttia 80 lukulaisesta mukavuudesta ja suorituskyvystä.


Tätä yritin kertoa parikymmentä viestiä aikaisemmin...     Itellä paljon parjattu Sprinter 313 cdi ja koko ajan
kulutus 3 litraa hiacen alle.        Vaikka kantavuutta puolet enemmän.           Ajattelin ajella sillä vielä yhden hiasen
elinkaaren verran...   :D
Tuskahiki on köyhän sauna...