Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kääntöfältit  (Luettu 7572 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Kääntöfältit
Tuli tossa mieleen että jos raktori jaksaa vetää vaikka kuus siipisiä sarka-auroja niin jaksaako se sama veturi viedä 6 siipisiä ilmajäähdytteisiä vaunuauroja. On kuitenkin aluella useita jotka havittelee niitä kolmesiipisiä ilmajäähdytteisiä niin meniskö samoilla vetureilla ne isommat hinattavat.

Entä onko jollain auralla mahdollista käyttää vaihtelevaa määrää siipiä jos esimerkiksi sattuu kauhea vuori eteen niin voi vetää neljää vastamäkeen ja kuusi myötämäkeen. Jossain viellä isommissa olen nähnyt että  sen kärryn taakse on kiinnitetty ihan peinteiset kolmisiipiset jolloin ne voi toki pitää ilmassa.

Mutta onko siis joku juttu että vaikka kuus siipiset sarka-aurat liikkuu niin vaunut ei liikkuiskaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kääntöfältit


Entä onko jollain auralla mahdollista käyttää vaihtelevaa määrää siipiä jos esimerkiksi sattuu kauhea vuori eteen niin voi vetää neljää vastamäkeen ja kuusi myötämäkeen. Jossain viellä isommissa olen nähnyt että  sen kärryn taakse on kiinnitetty ihan peinteiset kolmisiipiset jolloin ne voi toki pitää ilmassa.

Mutta onko siis joku juttu että vaikka kuus siipiset sarka-aurat liikkuu niin vaunut ei liikkuiskaan.

On sulla näitä ideoita  ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kääntöfältit
Pitoa tunttuu noilla hinattavilla kyntävillä puuttuvan. Etuauroilla voi ajaa ylämäkeen etuarat ylhäällä ja alamäkeen maassa.
Mystinen kesälaatumies

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kääntöfältit
Ideahan on ihan hyvä. Monta kertaa itsekin miettinyt että hyvällä kelillä ja kevyellä maalajilla tulisi siipiä samalla vaivalla kolmannes enemmän perässä kuin siellä tiukimmalla savikolla ja keljummalla kelillä.

Näiden eri tavoilla hinattavien ja raahattavien kohdalla vetokykyä rajoittaa lähinnä vetäjän paino,  voi aina laittaa pienempää tupaan jos vaan pyörä pitää. Sitä voi sitten taas ajatella ihan itsessään että kuinka massiivisella pelillä haluaa peltojaan tiivistellä.... minusta suomalaisissa olosuhteissa ei kannata millään omapainoltaan 10 tonnin pelillä survoa.

Miten olis lisätehoa antamassa etuaura - sen voisi helposti jättää ilmaan/kotiin jos ei ylämäkeen muuten kulje tai lohko on epäedullinen? Luultavasti ketterämpikin kuin yksi iso vaunuversio - leveät päisteet tarvitsee kumpikin.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Kääntöfältit
Pari siipeä enemmän vois laskea on-land-auroilla, kun ei toinen puoli lipsuta vaossa.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kääntöfältit
Pari siipeä enemmän vois laskea on-land-auroilla, kun ei toinen puoli lipsuta vaossa.

Tänä vuonna vakopyörä on se joka pitää...

roadman

  • Vieras
Vs: Kääntöfältit
Mitä nyt 10 t kyntö traktori, kun eilen polkaisivat 38 t kokonaispaino kuorman kanssa yhdistelmällä lietettä peltoon ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kääntöfältit
Niin siis ajatus olis yhteiskoneesta jolloin toi etuaura ei oikein sovi mutta jos esimerkiksi kolme ostelee uudet 3 siipiset nostolaiteaurat niin samalla rahalla saisi jo aika mahtavat hinattavat jolla työsaavutus on aika kova. Yleensä melko pienessäkin veturissa riittää potkua vetää niitä 5-6 kuokkaa mutta ilmaan ne on mahdoton saada jos ei ole hinattava. Toki huonolla kelillä ja jyrkissä mäissä ei 6 siipee tuu perässä vaikka olis hyvinkin iso veturi jolloin olis eduksi että siivet sais ilmaan.

Eiko jollain ollu joku työntövarren tapanen patentti jolla sai painonsiirron toimimaan jolloin veturin ei tarvinnu olla mahdoton.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kääntöfältit
Niin siis ajatus olis yhteiskoneesta jolloin toi etuaura ei oikein sovi mutta jos esimerkiksi kolme ostelee uudet 3 siipiset nostolaiteaurat niin samalla rahalla saisi jo aika mahtavat hinattavat jolla työsaavutus on aika kova. Yleensä melko pienessäkin veturissa riittää potkua vetää niitä 5-6 kuokkaa mutta ilmaan ne on mahdoton saada jos ei ole hinattava.

Kuka kolme nykyään ostaa uudet kolmisiipiset kääntövältit? Käytettyjä tarjolla pilvin pimein, käytöstä poistuneina. JOS kolmisiipinen riittää, oletettavasti riittää käytettykin? Neli tai viissiipisillä oletettavasti kyntää kaikki nuo kynnöt?

Kolmen uuden kolmisiipisen hinnalla ei taida kummosia hinattavia saada, ovat saakelin kalliita. Kuussiipiset hinattavat sarka-auratkin TAITAA olla kolmen kääntövältin hintaiset... 
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kääntöfältit
Halvimmalla pääsee kuudella siivellä kyntämään kun käytettävissä on kaksi trkatoria.

hantta4

  • Vieras
Vs: Kääntöfältit
Pari siipeä enemmän vois laskea on-land-auroilla, kun ei toinen puoli lipsuta vaossa.

Kyllä se vakopyörä on aina se joka pitää paremmin. Näillä keleillä on-landit jää hallin nurkkaan. Suomen savilla normi syksynä täysin turha kampe.

Pienemmällä traktorilla hinattavat tosiaan nousee ilmaan helpommin, mutta kääntäessä kääntyy traktori aurojen mukana ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kääntöfältit
Niin siis ajatus olis yhteiskoneesta jolloin toi etuaura ei oikein sovi mutta jos esimerkiksi kolme ostelee uudet 3 siipiset nostolaiteaurat niin samalla rahalla saisi jo aika mahtavat hinattavat jolla työsaavutus on aika kova. Yleensä melko pienessäkin veturissa riittää potkua vetää niitä 5-6 kuokkaa mutta ilmaan ne on mahdoton saada jos ei ole hinattava.

Kuka kolme nykyään ostaa uudet kolmisiipiset kääntövältit? Käytettyjä tarjolla pilvin pimein, käytöstä poistuneina. JOS kolmisiipinen riittää, oletettavasti riittää käytettykin? Neli tai viissiipisillä oletettavasti kyntää kaikki nuo kynnöt?

Kolmen uuden kolmisiipisen hinnalla ei taida kummosia hinattavia saada, ovat saakelin kalliita. Kuussiipiset hinattavat sarka-auratkin TAITAA olla kolmen kääntövältin hintaiset... 
Rahamiehet ostelee nelisiipisiä. Hintaero kolme ja nelisiipisillä kaikilla ominaisuuksilla varustettuna on luokkaa 6000e ja yli. Pistää hiukka harkitsemaan.

Jos vertaa 3 siipistä Variomat/Vari flex auraa perinteiseen 14 tuumaiseen, niin jos vareista saa 20 tuumaa käyttöön, niin pitäisi pärjätä jo mukavasti sille vanhalla nelisiipiselle kvernelandille.

4 siipisellä kyntää jo aivan kauheasti.

Karmee tää maatalouden kustannuskriisi.

Täp täp

 :D :D

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Kääntöfältit

Pienemmällä traktorilla hinattavat tosiaan nousee ilmaan helpommin, mutta kääntäessä kääntyy traktori aurojen mukana ;D

Joo, pari kertaa on rinnepellolla säikäyttänyt kun aurat kääntäissä heilahtaa puolelta toiselle niin takarengas hyppää ilmaan... :-[  No, tuskin enää tuota tekee kun on muovisiivet..



 

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kääntöfältit
Pari siipeä enemmän vois laskea on-land-auroilla, kun ei toinen puoli lipsuta vaossa.
Just joo.    Nyt on niin märkää, et milli pari vettä sängelle, niin ainakin päivän saat varrota.
Juutuupista saa kattella sitä on-land kyntöä challengereilla ja Case-steigereillä...
Varustus, joka sopii hyvin täppäreille, kun sieltä hallista ei sitä vielä löydy. :D
Ainakin tänä syksynä se vakopyörä pitää paljon paremmin kuin sängellä kulkeva lipsutin.  :D
Tuskahiki on köyhän sauna...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Kääntöfältit
>Tänä vuonna vakopyörä on se joka pitää...

Vähän nolottaa kun on niin vanhat vehkeet ettei ole 100% hicktech päisteautomatteja omassa doncasterissa niin kuin kaikilla muilla;ei ole kuin tuo automaattinen tasauspyörästön lukko,mutta sekin aika hyvä jutska noin niinku kynnössä.