Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Keskusyksikkö  (Luettu 10199 kertaa)

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Keskusyksikkö
Alkaa tuo Fujitsu-Siemens oirehtimaan: katkoo esim. virtaa itsekseen, herjailee millon mitäkin kun tuota ikääkin on jo 7 v. Eli mistä tehokas keskusyksikkö edullisesti ? Netin nopeus riittänee kun on jo kuitu seinässä. Hyötykäytön lisäksi koneella surfaillaan netissä suht ahkeraan.
Tranceforming the world

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690

jussij

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: Keskusyksikkö
Tuolta olen muutaman hankkinut.
http://www.sunmarket.fi/tuotteet.asp?ID=2
Eritasoisia ja -hintaisia keskusyksiköitä ja läppäreitä.
Takuuasioissa huomioitava että Y-tunnuksella oleva ostaja joutuu maksamaan itse tuotteen rahdin. Ostin tavaraa ja MP3 soitin ei toiminut (15,00 e). Takuukorvauksen rahti olisi ollut tuolloin 7,90...

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Keskusyksikkö
Kait sitä parhaat valkoimat ja alhaisimmat hinnat on verkkokaupassa   http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/1077c/Kotikayttoon
Voi myös sieltä ostaa pelkkiä komponenteja, jos tietää, mikä on minitornissa vialla. Viimeksi ostin itse sieltä SSD-kiintolevyn, kun vanhaa teknologiaa käyttävä sanoi työsopimuksensa irti.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Keskusyksikkö
verkkokauppa.com on menneen talven lumia.

Hintataso on karannut.

Katso noista:

https://www.teraset.net/etusivu.php

http://www.mikromafia.fi/catalog/

Veijo Esso

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
  • Jätkäkulttuurin ammattilainen
Vs: Keskusyksikkö
Mulla Fujitsu Siemens tökki ja pätki ja ei päälle sitten millään.Rohkea rotan suo vai miten se meni,joka tapauksessa kuoret auki pölynpoisto paineilmalla(maltillisella paineella)Pömpeli kasaan ja taas on pelittänyt ilman ongelmia toistavuotta. Henkimaailman vehkeitä tiedä häntä, mulla ainakin toimi.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Keskusyksikkö
Mulla Fujitsu Siemens tökki ja pätki ja ei päälle sitten millään.Rohkea rotan suo vai miten se meni,joka tapauksessa kuoret auki pölynpoisto paineilmalla(maltillisella paineella)Pömpeli kasaan ja taas on pelittänyt ilman ongelmia toistavuotta. Henkimaailman vehkeitä tiedä häntä, mulla ainakin toimi.

Alkaahan se ahdistamaan kun pölyä kertyy koneen sisuksiin; tuulettimiin ja niiden jäähdytyssiileihin -> ei jäähdytä tarpeeksi virtalähdettä, prosessoria näytönohjainta jne.
Tästä seurauksena koneen kaatuilu kun lämmöt nousee liikaa. Vertaus konepuolelle: moottorin lämmöt nousee liikaa -> kone keittää.

Valmiit konepaketit on mitä on, itse kasaamalla saa mitä haluaa, tosin ei sekään enää nykypäivänä tule kovinkaan paljoa edullisemmaksi sen kuin valmiin koneen hankkiminen.
Ja jos on näppikoura tietokoneiden kanssa niin silloinhan kannattaa ostaa kaikki valmiina, virustorjunnatkin jotka sitten lyö lamaan koko koneen kun tarkistus on käynnissä.
Itse olen tehnyt viisi konetta osista kooten ja asennellen, toimii paljon paremmin kuin jotkin merkkikoneet tms kun ei ole niitä oheisohjelmia ynnä muuta krääsää taustalla pyörimissä.
Virusten torjuntaan Avast ja palomuuriksi Zonealarm, tietää sitten mitä ohjelmia päästää linjoille.

Viimeksi muokattu: 29.09.11 - klo:19:09 kirjoittanut Ropsoni

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Keskusyksikkö
Peruskäyttöön sopii lähes kaikki markettimikrot vaikka hinta-laatu-suhde ei paras mahdollinen olekaan. Merkkikoneissa on vain se huono puoli, että huolto on keskitettyä, ja yleensä etelään. Naapurilla meinasi hermo mennä kun kone oli kolmatta viikkoa huollossa etelässä ja tilan asiat (laskut, poikimiset, tukipaperit yms.) olisi pitänyt hoitaa. Itsellä on ollut läppäreitä lukuunottamatta kasatut koneet, joihin paikallinen liike tekee takuukorjaukset. Ja yleensä max pari päivää ollut ilman konetta. Nykyään on käytössä pöytäkone ja läppäri. Ja jos todella huono tuuri käy, niin poikien pelikoneella saa asiat hoidettua.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Keskusyksikkö
Kyllä sen parhaan koneen saat, kun marssit paikalliseen tietsikoita myyvään ja kokoavaan tietsikkaliikkeeseen ja kerrot heille tarpeesi.

Voi toki maksaa jonkin kympin enemmän, kuin nuo tarjouskoneet, mutta saat juurikin toiveitasi vastaavan raudan ja mikä tärkeintä koneesi on tehty tarvittaessa nykyaikaisimmilla rakkuloilla ja sen huolto ja mahdolliset päivitykset on sitten juuri siinä samassa liikkeessä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Keskusyksikkö
>enemmän, kuin nuo tarjouskoneet, mutta saat juurikin toiveitasi vastaavan

Markettikoneet ovat usein vanhentuneilla osilla kasattuja ja näennäinen halpa hinta on itse asiassa kalliimpi kuin "oikeassa"
kaupassa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65864
Vs: Keskusyksikkö
ite ostin esittelykoneen hyllystä jo kuusi vuotta .... tai jopa 7 sitten ja hyvin on pelannu, mitä tässä muutama vuosi sitten pätki mutta huoltamatta on ollu pölynpoiston jälkeen jo pitkän aikaa ja toimii edelleen, vaikkakin fujitsu ei kuulema mikään tietsikka merkki! ::)        oli muistaaksein ekoja visva koneita mutta laitatin kaverilla xp:n ja on toiminna riittävästi!

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Keskusyksikkö
Xp mullakin on ja melkeimpä tyytyväinen olen. Mustasta Pörssistä tämän "Fujin" ostin ja muistaakseen joku 700 ekua oli hintaa. Pari vuotta sitten laitoin ulkoisen kovalevyn tärkeimmille tiedostoille, kuville sekä musiikille. Tänään tilttas tavan kuvaputki tv:kin ja kun tuo valopiuhakin on nurkilla niin täytyy vähän miettiä miten kodin viihdekeskusta alkaa kehittelemään. Netillisiä lcd-töllöjä saa jo 700 eerolla ja toisaalta tietsikkaan saat "tv:n". Ja jos nyt perinteisellä kaavalla mennään niin piuhoilla saa puolin ja toisin stemmaamaan. Järin paljonhan tuota töllön katselua ei enää olekkaan.
Tranceforming the world

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Keskusyksikkö
Noita 24-26 tuuman näyttöjä, joissa TV-viritin valmiina(ei tarvitse tietokonetta toimiakseen) saa varmaankin 300 egulla. Itsellä Samsungin 24 tuumainen ja sekä hyvä näyttö että TV.
Jos keskusyksikön hyvän haluaa, niin kannttaa koota itse sellainen tai ottaa joku nörttipoika kokoamaan. On sitten helppo vaihtaa yksittäsiä komponentteja, jos hajoavat. Nuo valmiiksi kootut merkkituotteet( fujitsu, acer etc.) eivät ehkä ole niin helposti päivitettävissä

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Keskusyksikkö
Just iltapäivällä hain 2v vanhan koneen huollosta,emolevy sökö.
Kasattiin silloin vimpan päälle.Nyt joutui jo uudelle emolle vaihtaa muisteja kun olivat muinaismuistoja vanhat muistit. Kehitys menee...
Nii se on...

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Keskusyksikkö
Täältä ääni paikalliselle atk-velholle myös.

Gigantin tai muiden koneet ehkä hiukan halvempia, mutta viettävät sitten muutaman päivän ihan keskenään päivitellen ja asentaen itseään.