Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jaakon syöttölaite  (Luettu 6386 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Jaakon syöttölaite
Minkäslainen on tuo jaakko-kuivurin syöttölaite? Jotain lie vialla kun rypsit tulee valumalla pohjakartioon vaikka syöttölaite pois päältä

sorkkis

  • Vieras
Vs: Jaakon syöttölaite
Minkäslainen on tuo jaakko-kuivurin syöttölaite? Jotain lie vialla kun rypsit tulee valumalla pohjakartioon vaikka syöttölaite pois päältä


Eikös tuo ole telasyöttöinen . En ole varma mut syöttötelat vaikuttais kuluneelta .

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Jaakon syöttölaite
Jospa syöttörihlojen alla olevat sivuunliukuvat pohjaluukut ovat kannattimistaan kuluneet sillai että
ovat hiukka alempana kuin kuuluis ja siitä normaalia isommasta raosta rypsi pääsee valumaan?
Kui mää ain olen paras?

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Jaakon syöttölaite
Minkäslainen on tuo jaakko-kuivurin syöttölaite? Jotain lie vialla kun rypsit tulee valumalla pohjakartioon vaikka syöttölaite pois päältä


Eikös tuo ole telasyöttöinen . En ole varma mut syöttötelat vaikuttais kuluneelta .

Telakonehan se on. Joko telat kuluneet tai sitten pohjaluukut ei mene täysin kiinni - jotain p*skaa välissä estämässä kiinnimenemistä?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Jaakon syöttölaite
ei tarvitse olla kuluneetkaan,kuiva puhdas rypsi kyllä vuotaa sieltä ihan itsekseen,pari kertaa pohjakartio täys jos elevaattori pienellä jakerran se neliskanttinenluukku irti ja kymmenen mottia rypsiä lattialla..

 pulttasin sinne niihin pohjalevyihin jatkoa sinne reunaan että oppivat olemaan siellä missä pitääkin,onhan siinä vähän puljaamista,nehän on otettava sitten poiskin kun muuta kuivattaa,onneks on tilaa siellä kartiossa sen verran että tälläinen köntyskin mahtuu askaroimaan siellä,,kaappi kartano-jaakko..

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Jaakon syöttölaite
ei tarvitse olla kuluneetkaan,kuiva puhdas rypsi kyllä vuotaa sieltä ihan itsekseen,pari kertaa pohjakartio täys jos elevaattori pienellä jakerran se neliskanttinenluukku irti ja kymmenen mottia rypsiä lattialla..
.

Toinen syy voisi olla alakartiossa oleva imuri, se jos on liian suurella, niin imee alipaineen kartioon ja vetää mahdollisesti rypsit telojen välistä alas. Tuo kosteudenpoistoimuri vaan pienelle ja kokeilemaan

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Jaakon syöttölaite
Mun Jaakkoo valuttaa vehnätkin allensa syöttölaitteestansa.
Kui mää ain olen paras?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9775
Vs: Jaakon syöttölaite
Mun Jaakkoo valuttaa vehnätkin allensa syöttölaitteestansa.

Samoin teki MMS:n Jaakko (ohralla ja kauralla). Tänä syksynä ko. ominaisuutta ei ilmennyt. Mä luulin että sen puute johtui räikkälaakerin vaihdosta. Voin olla toki väärässäkin  ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Jaakon syöttölaite
Mun Jaakkoo valuttaa vehnätkin allensa syöttölaitteestansa.

Sun vehnät ovatkin valmiiksi sellaisia mannaryynejä  ;D

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Jaakon syöttölaite
ei tarvitse olla kuluneetkaan,kuiva puhdas rypsi kyllä vuotaa sieltä ihan itsekseen,pari kertaa pohjakartio täys jos elevaattori pienellä jakerran se neliskanttinenluukku irti ja kymmenen mottia rypsiä lattialla..
.

Toinen syy voisi olla alakartiossa oleva imuri, se jos on liian suurella, niin imee alipaineen kartioon ja vetää mahdollisesti rypsit telojen välistä alas. Tuo kosteudenpoistoimuri vaan pienelle ja kokeilemaan

Tuon jo koitinkin, ei vaikutusta....

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Jaakon syöttölaite
ei tarvitse olla kuluneetkaan,kuiva puhdas rypsi kyllä vuotaa sieltä ihan itsekseen,pari kertaa pohjakartio täys jos elevaattori pienellä jakerran se neliskanttinenluukku irti ja kymmenen mottia rypsiä lattialla..
.

Toinen syy voisi olla alakartiossa oleva imuri, se jos on liian suurella, niin imee alipaineen kartioon ja vetää mahdollisesti rypsit telojen välistä alas. Tuo kosteudenpoistoimuri vaan pienelle ja kokeilemaan

Tuon jo koitinkin, ei vaikutusta....

 Eihän sinne kovin suurta alipainetta tule jos saa ilmaa sieltä alatorvesta.

 Kyllä meillä oli toi onkelma uudesta alkaen,se vanha malli jossa ne luukut liikkuu sivuittain,onhan siinäkin säätöä niissä tangoissa mutta siitä huolimatta..

MRe

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Jaakon syöttölaite
Mulla ainakin vanha kartano Jaakon vm -78 syöttölaite vuotaa niistä pohjaluukkujen reunoista.Pohjaluukun ja sivupellin välissä n. 5mm rako,jokaisessa luukussa.Ottaa vaan sen pyöreän luukun kyljestä auki ja pistää ilmastointiteippiä rakoon,eikä avaa pohjia erän vaihdon yhteydessä niin kyllä pitää.Noin meillä on pitänyt toimia kun rypsiä kuivailee,viljat kestää kyllä valumatta.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Jaakon syöttölaite
Mun Jaakkoo valuttaa vehnätkin allensa syöttölaitteestansa.
Samma här, vaikka tämän pitäisi olla nimenomaan tiiviimpi malli, jolla voi kuivata myös rypsiä. Ei vaikuta kiertonopeuteen, kun syöttölaite on päällä, joten voi kuivata ihan hyvin, mutta kuivauksen loputtua ei voi käyttää säilytystilana.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Jaakon syöttölaite
Ne on varmaan telat loppuunkuluneet tai sitten se kelkka romahtanut sinne kartiota kohti alas.Sitä kelkkaa voi kiilata ylöspäin kun tekee uudet tukiraudat,jonka päällä se kulkee.
Eri asia on että pysyykö se rypsinsiemen siellä koneistossa muuten.
Joka reiän se löytää.