Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Riipijäpöytä??  (Luettu 9383 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Riipijäpöytä??
Muinoin olen tuollaisesta ohimennen kuullut, Sampolla on kai ollut myös jokin prototyyppi mitä yhtäkkiä gugelilla löysin.    Onkohan  tuollaisia jossain päin maailmaa olemassa/käytössä ??? ???    Ajatus olisi että hiukan heinittynyt ja muutenkin runsaslajinen (luomu) kasvusto antaisi jonkin verran siemensatoa ilman että kaikkea renttaa tarviisi kietoa puintikelan ympäri :P
  Mielenkiintoinen ratkaisu voisi olla  ajosilppuri pakkerilla ja siinä riipijäpöytä niin tulisi valmista littuviljaa :D  Siirappia sekaan ja kasalle :D :D

Fuller

  • Vieras
Vs: Riipijäpöytä??
Joensuun kartanossa Halikossa ajoivat aikoinaan riipijäpöydällä Claas Matador Gigantilla ja Sampo 2055.lla. Pöly oli mahtava,kun pöytä riipi ohraa tappurille. Kertokoot joka muistaa enempi tai tietää,tilanhoitajan nimeä en julkaise,koska en ole aivan varma(silloinen tilanhoitaja) Isäntä oli kuitenni Philip von Knorring,nykyisin nallen kartano. Muutama viljakuorma tuolta haettu "junalla" 8)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Riipijäpöytä??
Muinoin olen tuollaisesta ohimennen kuullut, Sampolla on kai ollut myös jokin prototyyppi mitä yhtäkkiä gugelilla löysin.    Onkohan  tuollaisia jossain päin maailmaa olemassa/käytössä ??? ???    Ajatus olisi että hiukan heinittynyt ja muutenkin runsaslajinen (luomu) kasvusto antaisi jonkin verran siemensatoa ilman että kaikkea renttaa tarviisi kietoa puintikelan ympäri :P
  Mielenkiintoinen ratkaisu voisi olla  ajosilppuri pakkerilla ja siinä riipijäpöytä niin tulisi valmista littuviljaa :D  Siirappia sekaan ja kasalle :D :D

Shelbourne Reynolds on muistaakseni riipijäpöytävalmistaja...

http://www.shelbourne.com/

... ja stripper header englanniksi. Jyvän murskain on corn cracker, jne.

http://www.claas.com/countries/generator/cl-pw/en/claas-US/products/fh/jaguar/technology/corn-cracker/start,lang=en_US.html

Mahtaako vaan kietoa matarat siihen pöytään? SUokaurat voi lähteä juurineen mukaan? Tehontarve on puinnissa pienempi, mutta sänki voi olla kova vihollinen ellei sitä silppua erikseen.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 564
Vs: Riipijäpöytä??
Muinoin olen tuollaisesta ohimennen kuullut, Sampolla on kai ollut myös jokin prototyyppi mitä yhtäkkiä gugelilla löysin.    Onkohan  tuollaisia jossain päin maailmaa olemassa/käytössä?

Vajaa kolmekymmentä vuotta sittenkö on muinoin? Aika nuorta porukkaa täällä pyörii ;- ) Lienee ollut 80-luvun puolenvälin tienoilla, kun joku maahantuoja niitä yritti tosissaan kaupata. Pari semmoista silloin näin työnäytöksessä Kytäjällä. Kartanon Claassiin oli semmoinen asennettu ja toinen maahantuojan Sampossa (690?). Vehnää puivat aika haipakkaa, ei pölynnyt yhtään, oli sen verran nihkeä keli.   

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8496
Vs: Riipijäpöytä??
Hurjan näköistä oli Joensuunkartanossa aikoinaan kun toisessa Claasissa oli riipijäpöytä ja toisessa tavallinen ja ajoivat rinnakkain samaa laistaa.
Mystinen kesälaatumies

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5963
Vs: Riipijäpöytä??
Te kun tiedätte kaikki asiat niin mikä idea tuossa linssin? puintivideossa on tuolla ilmaputkella?

http://www.youtube.com/watch?v=lrHxT4RXeLc&feature=related

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Riipijäpöytä??
Eiköhä oo pölynpoisto, katot tarkkaan nii pikkuputket imee ilmaa kasvuston seasta, näin luultavasti pöly poissa...

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Riipijäpöytä??
Te kun tiedätte kaikki asiat niin mikä idea tuossa linssin? puintivideossa on tuolla ilmaputkella?

http://www.youtube.com/watch?v=lrHxT4RXeLc&feature=related

Puhaltaa puitavan tavaran terältä syöttöruuville, tässä toinen versio: http://www.youtube.com/watch?v=NVQasRTgudM&feature=related Tuossa näkyy kuinka massa siirtyy ruuville vaikka kaatokela on ylhäällä. Vähentää varisemistappioita.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Riipijäpöytä??
Ja tässä siihen hyvä opetusvideo...
http://www.youtube.com/watch?v=jOCrsBY7fms&NR=1

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Riipijäpöytä??
 :Dhttp://www.youtube.com/watch?v=tnMBtLrvHdA&feature=related

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Riipijäpöytä??
Mä olen suunnitellut sellaista puimuria jossa olisi "kaksi pöytää peräkkäin". 1. pöytä niittäisi valvatit ja savikat 60 sentin korkeudelta poikki ja siirtäisi moskan jo puidulle alueelle. Jollain kuljetinmatolla siis. 2. pöytä sitten olisikin alkuperäinen puimurin pöytä.

Olisin tarvinnut tuollaista kun puin härkäpapua savikan aluskasvustosta  ;D

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Riipijäpöytä??
Mä olen suunnitellut sellaista puimuria jossa olisi "kaksi pöytää peräkkäin". 1. pöytä niittäisi valvatit ja savikat 60 sentin korkeudelta poikki ja siirtäisi moskan jo puidulle alueelle. Jollain kuljetinmatolla siis. 2. pöytä sitten olisikin alkuperäinen puimurin pöytä.

Olisin tarvinnut tuollaista kun puin härkäpapua savikan aluskasvustosta  ;D

Valvatin varret pitäisi kerätä ja kuivata erikseen myytäväksi pötsinraapijoiksi.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Riipijäpöytä??
Mä olen suunnitellut sellaista puimuria jossa olisi "kaksi pöytää peräkkäin". 1. pöytä niittäisi valvatit ja savikat 60 sentin korkeudelta poikki ja siirtäisi moskan jo puidulle alueelle. Jollain kuljetinmatolla siis. 2. pöytä sitten olisikin alkuperäinen puimurin pöytä.

Olisin tarvinnut tuollaista kun puin härkäpapua savikan aluskasvustosta  ;D

Valvatin varret pitäisi kerätä ja kuivata erikseen myytäväksi pötsinraapijoiksi.

Noita voisi myydä ihmisnaisille "vatsan turvotukseen, hiivatulehduksiin ja kuukautiskipuihin". Luomuna. Perusteeksi riittää kova hinta, kaunis pakkaus ja joku alkuasukasheimon perimätieto  :D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5963
Vs: Riipijäpöytä??
Mä olen suunnitellut sellaista puimuria jossa olisi "kaksi pöytää peräkkäin". 1. pöytä niittäisi valvatit ja savikat 60 sentin korkeudelta poikki ja siirtäisi moskan jo puidulle alueelle. Jollain kuljetinmatolla siis. 2. pöytä sitten olisikin alkuperäinen puimurin pöytä.

Olisin tarvinnut tuollaista kun puin härkäpapua savikan aluskasvustosta  ;D

Valvatin varret pitäisi kerätä ja kuivata erikseen myytäväksi pötsinraapijoiksi.

Noita voisi myydä ihmisnaisille "vatsan turvotukseen, hiivatulehduksiin ja kuukautiskipuihin". Luomuna. Perusteeksi riittää kova hinta, kaunis pakkaus ja joku alkuasukasheimon perimätieto  :D

"Mr J O'Haras organig eliksir"   ;D