Miten nykypuimurit: Osaavatko ne muuttaa kelan pyörimisnopeutta automaattisesti jos ajonopeus muuttuu Olisi nimittäin ainoa automaatti ja apukeino jonka puinnissa tarvitsee.
Muistelisin että naapurin jd:ssä oli kelanpyöritys ja ajo variaattori samassa linjassa?Eli nopeus pysyi kelassa ja puimussa synkrossa.Mallia en muista olisko ollu joskus kekkosen aikaan?Uusissa on kierros vahdit ja % nopeuden suhteen.Ainakin isojen poikien koneissa...
Ja kaatokelalle lakopuintiin eri korkeusasetukset, samoin kuin etäisyyssäädölle. Jontikassa taisi olla viisi eri muistipaikkaa, Claasissa neljä ts. kaksi lakosäätöä ja kaksi pystyviljan/päistesäätöä.
Nämä oikeasti hiton hyviä ominaisuuksia, kallistuksen lisäksi. Hyvissä olosuhteissa lako ei hidasta puintia paljoakaan, huonoissa oloissa helvttiä sama mitä automatiikkaa olisi...
Kunhan toimivat,On mukavasti lisää antureita ja vikapaikkoja joissa tavan tollo ihmeissään vikojen edessä. Voi vain lueskella vikakoodeja ja selityksiä näytöltä ja soitella huoltomiehelle että onko kalliskin vika