Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Takalaita jumissa?????  (Luettu 9396 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26243
  • vastustan
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Takalaita jumissa?????
Vai oliko vaihtolava tullut "syliin", näitäkin välillä sattuu. Ja tietenkin se yksi, pudonnut kaatosuppiloon syystä tai toisesta. 
Kaikilla ei vaan vieläkään ole sitä verkkoa siinä montun päällä, tai sitten se luukku joskus unohtuu auki.
Valitettavaa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Takalaita jumissa?????
Isäntä monottanut perälautaa joka on sitten vauhdilla singonnut ohimoon  :-[ Perälaudassa on iso voima.

Ilmeisesti painavaa tavaraa  ??? Mun kahuilla ei tuollaista vahinkoa pääsisi syntymään. Kahuohra on työturvallisuustekijä  8) Uutinen ei tannut kertoa lajiketta?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Takalaita jumissa?????
Mun mielestäni perälautaan pitäisi asentaa molempiin päihin kahva. Yleensä lauta aina jumissa ja joutuu jollain ruuvarilla vääntämään auki, kun laudassa ei ole kunnollista kädensijaa josta saisi kiinni.

Junkkarin ylivoimaa 8)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Takalaita jumissa?????
Hydraulinen perälauta on työturvallisuustekijä!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Takalaita jumissa?????
Turvallisuus maksaa :D

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Takalaita jumissa?????
Joku joskus hengellään.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Takalaita jumissa?????
Isäntä monottanut perälautaa joka on sitten vauhdilla singonnut ohimoon  :-[ Perälaudassa on iso voima.

Ilmeisesti painavaa tavaraa  ??? Mun kahuilla ei tuollaista vahinkoa pääsisi syntymään. Kahuohra on työturvallisuustekijä  8) Uutinen ei tannut kertoa lajiketta?
Kahumyyjällä ja kumppaneilla ei pitäis olla varaa vitsailla tälläsillä asioilla >:(

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Takalaita jumissa?????
toi on oikeesti aika surullista... vaunukuivurissa ei onneksi tuollaista riskiä ole mutta kun niitä ajetaan yhteiseen siiloon niin siellä täytyy kyllä olla tarttana viakka ritilät onki, aina on se riski olemassa että käy jonkinlainen vahinko  :(

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Takalaita jumissa?????
Isäntä monottanut perälautaa joka on sitten vauhdilla singonnut ohimoon  :-[ Perälaudassa on iso voima.

Ilmeisesti painavaa tavaraa  ??? Mun kahuilla ei tuollaista vahinkoa pääsisi syntymään. Kahuohra on työturvallisuustekijä  8) Uutinen ei tannut kertoa lajiketta?
Olekko saanu myytyä äskooännälle sitä siemeneks kun se parkuu menetetyn hl:n perään?  ;D  Niinpä tietenkin pitkätukkaisia jymäytetään!

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Takalaita jumissa?????
Mun mielestäni perälautaan pitäisi asentaa molempiin päihin kahva. Yleensä lauta aina jumissa ja joutuu jollain ruuvarilla vääntämään auki, kun laudassa ei ole kunnollista kädensijaa josta saisi kiinni.

Junkkarin ylivoimaa 8)

--ja Weckmannin.Tosin Tuhdissa kiinnilaitto onnistuu reippaalla yläkierrepotkulla ;)

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 540
Vs: Takalaita jumissa?????
Mun mielestäni perälautaan pitäisi asentaa molempiin päihin kahva. Yleensä lauta aina jumissa ja joutuu jollain ruuvarilla vääntämään auki, kun laudassa ei ole kunnollista kädensijaa josta saisi kiinni.


Joo, ja paras on sitä takalaidan viimeistä lukitusta avatessa seistä vaunun sivulla. Pääsee pölypilveä karkuunkin nopeammin, nimim. "kauran puintikosteus eilen 11,7".

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Takalaita jumissa?????
Ja ketju perälaudan alareunaan niin se ei hyppää niin lujaa päin naamaa  :-\

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Takalaita jumissa?????
Ja ketju perälaudan alareunaan niin se ei hyppää niin lujaa päin naamaa  :-\

Taikka sitten sellainen hyvin matala valutusluukku siinä perälaudan alalaidassa...pakkoko sen on koko laidan aueta viljan ajossa? Ja kippiä ei tietenkään kannattaisi nostaa ennen takalaidan avaamista. Oikein hyviä neuvoja jälkikäteen, ei auta enää työn uhria.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Takalaita jumissa?????
Kai sitä pitää niin itsestään selvyytenä, että nää pohjalaisten tekemät koneet ei toimi kuin potkimalla. Mutta olishan se kiva, kun tuotekehitys menisi taas pykälän eteenpäin ja keksittäisiin jotain helpotusta.

Toinen kinkkinen asia on, kun ottaa matalan perälaudan irti ja koittaa laittaa sitä paikalleen. Pitää pujottaa ylälaidassa oleviin tappeihin. Aikamoista tupeltamista, kun joutuu silmäilemään molemmille puolille ja kun tapit ovat tylppiä, niin ainahan ne kanittaa vastaan. Ne pitäisi tehdä kiilamaisiksi, niin olisi helpompi pujottaa laita paikalleen.

Mutta kuten sanoin....

Junkkarin ylivoimaa 8)