Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pari kysymystä Valtratietäjille  (Luettu 18967 kertaa)

pappavolovo

  • Vieras
Pari kysymystä Valtratietäjille
Voiko N Hitec:iin vaihtaa 1000 voa:n tilalle 540 eco:n?

Miten edullisimmin ykköslohkon, joka on kys.mallissa ainoa lohko jonka saa säädettyä 1-toimiseksi/2-toimiseksi, saa vaihdettua muuten ominaisuuksiltaan samanlaiseksi mutta olisi  lukittuva kellunta-asento lisäksi?

Miten kannattaa järjestää jokin lohko lukittuvaksi jatkuvalle virtaukselle? Narullako vipu istuimen käsinojaan kiinni vai miten?

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
onhan siä se lukko asento jatkuvaan virtaukseen muista ei ossaa sanoa

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Vaihtaa koko tarktorin...

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Siinon liikaa nappuloita siinä Versu-mallissa. Muuten kyllä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Voiko N Hitec:iin vaihtaa 1000 voa:n tilalle 540 eco:n?

Miten edullisimmin ykköslohkon, joka on kys.mallissa ainoa lohko jonka saa säädettyä 1-toimiseksi/2-toimiseksi, saa vaihdettua muuten ominaisuuksiltaan samanlaiseksi mutta olisi  lukittuva kellunta-asento lisäksi?

Miten kannattaa järjestää jokin lohko lukittuvaksi jatkuvalle virtaukselle? Narullako vipu istuimen käsinojaan kiinni vai miten?

En nyt mee ihan satavarmaan sanomaan mutta muistaakseni jokaisessa lohkossa on alla ruuvi mistä kiertämällä saa ykstoimiseksi. Etummaiseen vaan yltää siitä pikku luukusta ja muut joutuu ruuvaa pitkällä varrella pyörän sisäpuolelta. Saa toki ottaa pyöränkin irti ja siitä luukusta kääntää. samoiten ainakin ekassa ja oletettavasti muissakin on ruuvi mistä saa sen lukituksen päälle. Se oli muistaakseni lohkon etupuolella. Tohon kelluntaan en osaa sanoa muutakun että vaihtamalla lohkojen paikkaa niin että kellunnallinen tulee ekaksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Vakiona olevista kahdesta lohkosta vain ensimmäisessä on mahdollisuus asentolukitukseen, se on se lohkon sivussa oleva muovipyörä, johon pääsee käsiksi vaihdekeppien takana olevasta luukusta. Jokaisessa lohkossa puolestaan on säätö 1/2 -toimisuudelle, kuten jo edellä tulikin ilmi. Ensimmäisen säätö onnistuu luukun kautta ja muitten kanssa kannattaa suosiolla ottaa ekalla kerralla pyörä pois ja askarrella sopiva työkalu, jotta homma onnistuu jatkossa ilman pyörän irrotusta alakautta. Käytännössä tarvittava työkalu on ~sentin halkaisijaltaan oleva putki, johon tekee pari milliä leveän loven rälläkällä päähän.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
 Kuulostaa helpolta.. ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kuulostaa helpolta.. ;D ;D
Valtavan helppoa . Kyllä kaikilla pitäis olla Valumutti .

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Siinon liikaa nappuloita siinä Versu-mallissa. Muuten kyllä.
No ajattelin kyllä jotain mikä edes muistuttaa traktoria  :D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Vakiona olevista kahdesta lohkosta vain ensimmäisessä on mahdollisuus asentolukitukseen, se on se lohkon sivussa oleva muovipyörä, johon pääsee käsiksi vaihdekeppien takana olevasta luukusta. Jokaisessa lohkossa puolestaan on säätö 1/2 -toimisuudelle, kuten jo edellä tulikin ilmi. Ensimmäisen säätö onnistuu luukun kautta ja muitten kanssa kannattaa suosiolla ottaa ekalla kerralla pyörä pois ja askarrella sopiva työkalu, jotta homma onnistuu jatkossa ilman pyörän irrotusta alakautta. Käytännössä tarvittava työkalu on ~sentin halkaisijaltaan oleva putki, johon tekee pari milliä leveän loven rälläkällä päähän.


Siihen käy tavallinen hydr.tunkin pumppuvarsi, jonka litistetyllä päällä voi niitä valintaruuvei kääntää kunhan ensin ryömii sinne kopin alle, pyörän viereen.

Ei tartte pyörää irroittaa, eikö olekin jo kätevää. :D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Vakiona olevista kahdesta lohkosta vain ensimmäisessä on mahdollisuus asentolukitukseen, se on se lohkon sivussa oleva muovipyörä, johon pääsee käsiksi vaihdekeppien takana olevasta luukusta. Jokaisessa lohkossa puolestaan on säätö 1/2 -toimisuudelle, kuten jo edellä tulikin ilmi. Ensimmäisen säätö onnistuu luukun kautta ja muitten kanssa kannattaa suosiolla ottaa ekalla kerralla pyörä pois ja askarrella sopiva työkalu, jotta homma onnistuu jatkossa ilman pyörän irrotusta alakautta. Käytännössä tarvittava työkalu on ~sentin halkaisijaltaan oleva putki, johon tekee pari milliä leveän loven rälläkällä päähän.


Siihen käy tavallinen hydr.tunkin pumppuvarsi, jonka litistetyllä päällä voi niitä valintaruuvei kääntää kunhan ensin ryömii sinne kopin alle, pyörän viereen.

Ei tartte pyörää irroittaa, eikö olekin jo kätevää. :D

Todella hienosti suunniteltu laite, ei tarvii takapyörää irroittaa, kun saa jo tunkinvarrella hydrauliikkaan yksitoimisen lohkon, todella kätevää!! Sitten kun taas on saanut viljakuormansa kipattua, ja on aika vaikkapa perälevyllä tietä tasata, niin ei muuta kuin pajalle hakemaan tunkinvartta, pala paksua pahvia, kuivempi kohta pihamaalta, ja kätevästi saa taas kaksitoimisen hydrauliikan palautettua sieltä kuraisen takapyörän vierestä könyämällä!! Hienoa! :D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Vakiona olevista kahdesta lohkosta vain ensimmäisessä on mahdollisuus asentolukitukseen, se on se lohkon sivussa oleva muovipyörä, johon pääsee käsiksi vaihdekeppien takana olevasta luukusta. Jokaisessa lohkossa puolestaan on säätö 1/2 -toimisuudelle, kuten jo edellä tulikin ilmi. Ensimmäisen säätö onnistuu luukun kautta ja muitten kanssa kannattaa suosiolla ottaa ekalla kerralla pyörä pois ja askarrella sopiva työkalu, jotta homma onnistuu jatkossa ilman pyörän irrotusta alakautta. Käytännössä tarvittava työkalu on ~sentin halkaisijaltaan oleva putki, johon tekee pari milliä leveän loven rälläkällä päähän.


Siihen käy tavallinen hydr.tunkin pumppuvarsi, jonka litistetyllä päällä voi niitä valintaruuvei kääntää kunhan ensin ryömii sinne kopin alle, pyörän viereen.

Ei tartte pyörää irroittaa, eikö olekin jo kätevää. :D

Todella hienosti suunniteltu laite, ei tarvii takapyörää irroittaa, kun saa jo tunkinvarrella hydrauliikkaan yksitoimisen lohkon, todella kätevää!! Sitten kun taas on saanut viljakuormansa kipattua, ja on aika vaikkapa perälevyllä tietä tasata, niin ei muuta kuin pajalle hakemaan tunkinvartta, pala paksua pahvia, kuivempi kohta pihamaalta, ja kätevästi saa taas kaksitoimisen hydrauliikan palautettua sieltä kuraisen takapyörän vierestä könyämällä!! Hienoa! :D



  ;D ;D ;D ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kyllä ne viljakuormat saa kipattua ilman yksitoimisuutta kun on kellunta. Kymmenisen vuotta oli hitec valtu talos eikä kertaakaan tarvinnu ykstoimiseksi lohkoja muuttaa...

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kyllä ne viljakuormat saa kipattua ilman yksitoimisuutta kun on kellunta. Kymmenisen vuotta oli hitec valtu talos eikä kertaakaan tarvinnu ykstoimiseksi lohkoja muuttaa...
Asia on juuri näin . Mihin ihmeeseen sitä ykstoimisuutta tarvitaan . Kyllä se yksitoiminen hydraulisylinteri toimii vaikka lohko on kaksitoiminen .

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kyllä ne viljakuormat saa kipattua ilman yksitoimisuutta kun on kellunta. Kymmenisen vuotta oli hitec valtu talos eikä kertaakaan tarvinnu ykstoimiseksi lohkoja muuttaa...
Asia on juuri näin . Mihin ihmeeseen sitä ykstoimisuutta tarvitaan . Kyllä se yksitoiminen hydraulisylinteri toimii vaikka lohko on kaksitoiminen .

esim, paalaajan luukku tarttis 1toimisen ??