Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 4355 tehot hukassa/nykii kuormitettaessa  (Luettu 16690 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: MF 4355 tehot hukassa/nykii kuormitettaessa
Mun 5455 Oireili samalla lailla puolisen vuotta. Tuosta ainakin oli mennyt siirtopumppu.  :'(

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: MF 4355 tehot hukassa/nykii kuormitettaessa
Polttoaineen saannissa ongelmia.Putsarit on ne mistä aloitetaan,sitten siirtopumppu ja tankkivaruste(anturi).
Sammutin päällä osittain?(tyypillinen kuorma-auto vika vanhoissa rivipumpullisissa).
Imuputkiston tarkastus kannattaa tehdä huolella ja tarkastaa että putsari on todella vaihdettu.

MXM120

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: MF 4355 tehot hukassa/nykii kuormitettaessa
Osaisko joku teistä sanoa mikä verkussa vikana kun öljynpainevalo vilkkuu ja pilpattaa (kytkimeen kosketuksella heittää poijes vilkuttamisen.) välillä ei suostu lähtemään liikkeelle, kun koneensammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin sitten taas lähteepi liikkeelle. Huoltomiehet ei ossaa sanoa mikä vois olla vikana. Itse epäilen että joku anturivika ja traktorin malli on 4355.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: MF 4355 tehot hukassa/nykii kuormitettaessa
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.

Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.

Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.

Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa

6265 Massikassa mulla samoja oireita, jotka lopulta poistui kun otin pois ja ohitin polttoaineenkulutuksen mittarin anturin. Anturi mittaa kahdella rotametrillä (alumiinikammiossa muoviset soikeat hammaspyörät jotka pyörivät virtauksen mukana, vrt. hydraulipumppu) tulevaa ja lähtevää löpövirtausta. Tulevan löpön anturi on vieläpä fiksusti siirtopumpun imupuolella. Purin tuon anturin, ja niinhän siellä oli nuo muoviset rattaat ilmeisesti turvonneet sen verran että välillä jumittivat kiinni kammion seinämiin ja niin vastustivat löpön virtausta. Voisihan tuon saada korjattuakin pienellä hoonaamisella ja asentamalla se vielä painepuolelle, mutta eipä tuo kulutus niin kauheasti kiinnosta.

Viestin aloittajalla tuollaista anturia 4000-sarjassa tuskin onkaan...


Mika