Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tässähän muuttuu pian soinilaiseksi !  (Luettu 15105 kertaa)

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Eläkeikä...
Maanviljeliöitten eläke iän nostaminen on aivan tuthaa, kun viljeliät jäävät keskimääräistä vanhempina eläkkeelle.

Joo... pointti on kummiski siinä et pankoluuserit sais maksaa ite eläkkeensä ja lomittajansa nii ku me kunnon ihmiset, veronmaksajatki, joudutaan tekemään.

*** Sä se jaksat naurattaa, aina. Että työväki itse eläkkeensä maksaisi, salli mun höröttää ja kovaa. Ja vitut mä siihen sun lupia tarvii, ei voi röhönaurua pidätellä kun satujasi lukee  :D :D :D

Eläkkeesi on maksanut työnantajasi ja valtio kustantaa loput. Ite ehkä merkin verran oot osallistunut. Pitkästi alle 5% sun tapauksessa. Ai perkele,sä oot satusetä. Mutta harmillisinta asiassa on, että suurin osa kansasta on oikeesti tuossa uskossa. Ne on joko niiin perkeleen tyhmiä tai niitä tahallisesti moisessa uskossa pidetään. Ei kovin kunniakasta mitenkään päin.  ;D

Ja noi sun maatalousvastaiset kademieliset jutut tosiaan paljastaa sut ihka oikeeks kommariks. Häpeisit vähän, senkin loinen  :P

Tää loinen arvonimi kuuluu sulle ihan luonnostaan. Tuollainen muutaman hehtaarin vuokraviljeliä ei ansaitse torpparin kunniakasta titteliä.

Itseasiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin duunareiden eläkkeitä ei ole maksanut kukaan, ne on vielä maksamatta, osan ovat maksaneet mutta tämä sisään maksettu osuus ei kata sitä eläkevastuuta, mitä niillä on päällä eläkeläisten myötä.

Ainoa ryhmä, jossa eläke maksetaan sisään maksetun kertymän mukaan huomioiden koko maksuaika on YEL järjestelmän piirissä olevat, kaikilla muilla ryhmillä on jonkinlainen sekametelisoppa, jossa ei huomioida sisään maksettuja maksuja koko maksuajalta, vaan eläke lasketaan muutaman vuoden maksujen mukaan ja loput toivotaan joskus löytyvän, jos talous kasvaa tarpeeksi rajusti ...
MYEL järjestelmässä taas valtio maksaa puuttuvan summan, eli homma on muuten sama kuin YEL mutta maksajana on mukana myös veronmaksaja avustamassa, muuten maajussien eläkkeet olisi nin mitättömiä, että ne kuolisi nälkään eläkkeellä ...

Itseasiassa meillä on eläkepolitiikassa voimassa "kreikkalainen tapa" toimia, valehdellaan ja väärennellään ja toivotaan että jälkipolvet maksaa viulut ....

Tätähän olen itsekkin yrittänyt tuoda esille, mutta eihän nämä VALTAKUNNAN KUNINKAAT USKO MITÄÄN MIKÄ ON LIITON PROBAGANDAN VASTAISTA!
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tässähän muuttuu pian soinilaiseksi !
Taas te suollatte tuultataivastapaskaa.

Minä olen jonkinsortin yrittäjä ja kun minä olen lomalla, niin rengit tekevät minun työosuuteni, enkä minä maksa heille palkkaa, vaan firma maksaa.
Mites on, kun duunari pitää saikkua, pekkasta tai pakkasta tai muuten vaan lomaa. Maksaako hän itse sijaisensa palkan. Ei varmasti maksa, vaan firma senkin maksaa.

Mikä fiddu siinä on, jotta maitoparonin pitäisi kaikki lomansa kustantaa täysimääräisesti itse.
Jos olen ymmärtänyt asian likikään oikein, niin eläin kuitenkin on elävä olento, ja se vaatii 24/365 huolenpitoa, ja tuo lomitusdsydeemi on käsittääkseni osa, siis neuvoteltu osa kotieläintilan "tuloa". Jo eläinsuojelullisesta syystä.

Korjatkaa ihmeessä jos olen aivan väärässä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sorkkis

• Vieras
Taas te suollatte tuultataivastapaskaa.

Minä olen jonkinsortin yrittäjä ja kun minä olen lomalla, niin rengit tekevät minun työosuuteni, enkä minä maksa heille palkkaa, vaan firma maksaa.
Mites on, kun duunari pitää saikkua, pekkasta tai pakkasta tai muuten vaan lomaa. Maksaako hän itse sijaisensa palkan. Ei varmasti maksa, vaan firma senkin maksaa.

Mikä fiddu siinä on, jotta maitoparonin pitäisi kaikki lomansa kustantaa täysimääräisesti itse.
Jos olen ymmärtänyt asian likikään oikein, niin eläin kuitenkin on elävä olento, ja se vaatii 24/365 huolenpitoa, ja tuo lomitusdsydeemi on käsittääkseni osa, siis neuvoteltu osa kotieläintilan "tuloa". Jo eläinsuojelullisesta syystä.

Et ole väärässä . Olet harvinaisenselväjärkinen asuinpaikkasi huomioon ottaen .

veko

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
muuttuuko myel:lissä valtion maksu osuus jos tila on oy tai maatalousyhtymä/sitten niin iso että se on jo tehdas. kun minun ymmärtääkseni tämä myel laki on niitä peruja kun tilat oli suurimmaksi osaksi pieniä perheviljelmiä.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
noooo, meillä on paljon muutakin jälkeenjäänyttä kuin vain joku tulolaki!    esim. aukki! ;D

emo-heikki

• Vieras
noooo, meillä on paljon muutakin jälkeenjäänyttä kuin vain joku tulolaki!    esim. aukki! ;D

Aukki on jo sitä ikäluokkaa, että jos sillä joskus sattuisi leikkaamaan, niin se leikkaisi vaan kiinni ...

Naturalis

• Vieras

Miksi muiden yrittäjien on maksettava lomasijaisensa itse? Eikö maatalousyrittäjä jolla on eläimiä olekaan yrittäjä vaan  sosiaalituenvarassa elävä loinen? :o

Aimo Jortikka

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.

*** Niin. Onko maitoparoni tuottaja vai yrittäjä. Mikäli paroni mieltää olevansa tuottaja ja kokee elävänsä ajassa , jossa maataloustuloratkaisut on tätä päivää. Lomitusjärjestelmä on silloin hänen näkökannastaan perusteltu. Mikäli paroni pitää itseään yrittäjänä, hän luonnollisesti pitää kunnia-asianaan kustantaa itse yrityksensä kautta lomittajansa. Mielestäni nykyiset kotieläintilat on jo sitä suuruusluokkaa, että saadut investointiavustukset ja korkotuet on riittävä kädenojennus yrittämiseen. En pidä vuosittaisten lomittajien kustantamista enää perusteltuna.

Kaiken kaikkiaan maatalouden tulisi pyrkiä kohti puhdasta YRITTÄMISTÄ. Silloin tälläiset sosiaalietuudet pitäisi poistaa kaikkien muitten vastaavien hapatusten kanssa , joita duunareilla on pilvin pimein, yhtä rysyä. Tottakai.

emo-heikki

• Vieras

Miksi muiden yrittäjien on maksettava lomasijaisensa itse? Eikö maatalousyrittäjä jolla on eläimiä olekaan yrittäjä vaan  sosiaalituenvarassa elävä loinen? :o

Onko se viljanviljelijän pakko pitää se loma, juuri sillä viikolla keväällä tai syksyllä, kun pitäisi niitä töitäkin tehdä ????

Aimo Jortikka

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.

Onko se viljanviljelijän pakko pitää se loma, juuri sillä viikolla keväällä tai syksyllä, kun pitäisi niitä töitäkin tehdä ????

*** Täh ?!  Kai se saa pitää sen milloin haluaa. Itsehän hän vastaa kuinka silloin työt sujuu. Ei valtio kustanna kuin kotieläintiloille lomittajan. Tämänhän me toki kaikki tiedämme. Mutta joku ulkopuolinen saattaa moisesta heitosta muuta luulla  ;)

Naturalis

• Vieras

Siis mikä loma?Mä pidän vapaata silloin kun sen aika on, kylvöaikana ollaan pellolla samoin sadonkorjuuaikana välillä tehdään muuta hommaa esim. metsänhoitoa jne.... Siis täyspäiväisesti kasvinviljelyssä oleva henkilö kyseessä...
Se näyttää vaan tuo kerran viikossa ruokittavien haikkujen pitäjältä työnteko unohtuvan... ;D

emo-heikki

• Vieras

Siis mikä loma?Mä pidän vapaata silloin kun sen aika on, kylvöaikana ollaan pellolla samoin sadonkorjuuaikana välillä tehdään muuta hommaa esim. metsänhoitoa jne.... Siis täyspäiväisesti kasvinviljelyssä oleva henkilö kyseessä...
Se näyttää vaan tuo kerran viikossa ruokittavien haikkujen pitäjältä työnteko unohtuvan... ;D

Minun mielestä kannattaa miettiä vähän sitäkin, mitä kannattaa tehdä ja milloin ....
Ei vapaa-aika ole pahasta, eikä sitä yleensä ole liikaa ????

Naturalis

• Vieras
Minun mielestä kannattaa miettiä vähän sitäkin, mitä kannattaa tehdä ja milloin ....

Niin sä oletit että kaikki kasvinviljelijät käy töissä jossain muualla ja sitten lomilla tehdään maatilantyöt...
Riippuu tietysti tilasta ja siitä mitä haluaa veropörssissä lukeman mulle riittää hiukan pienempi lukema ja sitten aikaa vaikka reissulle susijahtiin itärajan taakse, saa ampua pantasusia ja saa palkkionkin... :D

Lohisoppa

• Vieras

Niin, kyllä vakavalla viljanviljelijällä on yllättävän vähän vapaa-aikaa, eilenkin meni koko päivä  peltojen hukkakauratarkistuksissa.
Ensi viikolla alkaa puimurin huoltaminen ja valmistelu puintikautta varten, sitten täytyy vielä siivota ja valmistella kuivuri kuivatuskautta varten, kyllä tässä viljanviljelyssä hommia riittää joka päivälle.

Aulis Anttila

• Vieras
Aikaa kuluu...
kyllä vakavalla viljanviljelijällä on yllättävän vähän vapaa-aikaa, eilenkin meni koko päivä  peltojen hukkakauratarkistuksissa. Ensi viikolla alkaa puimurin huoltaminen ja valmistelu puintikautta varten, sitten täytyy vielä siivota ja valmistella kuivuri kuivatuskautta varten, kyllä tässä viljanviljelyssä hommia riittää joka päivälle.

Ei mulla vaa tollai mallasohrahommissa eikä rypsipuhteissa aikaa törsäänny... sä taidat olla se huushollin  tyhmin... tilalle jääny... tai sit pinta-alaa on 1.000ha