Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.
Tuosta voa:sta kysymys: Pystyykö ännäläiseen muuttamaan tonnisen voa:n tilalle 540 säästömallia? Tonninen itsellä ainakin lähes käyttämättä ja toisaalta monessa hommassa tavallista 540:stä käyttäessä kone huutaa tarpeettomasti.
Ex omistaja jostain syystä valinnut tuon tonnisen perän, ei se muuten minulla olisikaan.
No seuraavaan uuteen Versuun tuleekin sitten 540E.