Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hintaennustetta puintikaudelle.  (Luettu 17713 kertaa)

realisti

  • Vieras
hintaennustetta puintikaudelle.
mitä arvon asiantuntijat arvioivat puintikauden viljanhinnoiksi? Ittellä ei kaikelle viljalle riitä varastotila joten jo puintikaudella on vietävä joku ~30ha:n viljat myyntiin, vai kannattaisiko ruveta väsään siiloja hinnan parannusta odotellessa  ;D ???

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Paljon tarvitsee hintojen nousta että saat ihan vaan sen takia tehdyn pyöreän siilon maksuun?  ??? ::)
Nothing is Something Worth Doing

Lohisoppa

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Paljon tarvitsee hintojen nousta että saat ihan vaan sen takia tehdyn pyöreän siilon maksuun?  ??? ::)

Siilo palvelee vuosia ja  toimii hintapuskurina myöhemmminkin, kyllä sen  hinnan saa kepeästi takaisin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Viimeisimmässä syklissä olisi kannattanut ostaa 100e/tonni pytty täyteen. Vuodessa olisi kuolettanut hankinnan. Pytyt ehdottamasti kannattavimpia investointeja tänä päivänä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Jos perse kestää olemaan myymättä ja kristallipallo on kunnossa, niin sitten ok.  ;D
Nothing is Something Worth Doing

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Elokuussa ohra 130 €/tn

realisti

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Elokuussa ohra 130 €/tn

jos tossa pysyisi niin myyn suoraan puinnista mitä ei siiloon sovi, jos menee alemmas niin on vissiin vuokrattava lisää siilotilaa jostakin.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Uskoisin että jOhArAn ennuste on aika lähellä totuutta...
Nothing is Something Worth Doing

pappavolovo

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Kannattaa jemmata että voi sitten pakon edessä myydä kun hinta on 80-90€/tn. ;D

nimim. Kokemusta on.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Uskoisin että jOhArAn ennuste on aika lähellä totuutta...

hEiTiN IhAn lOnKaLtA  :D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Miten sä sen siltä kuulit? Eiks se lonka oo joku ihmee sovittelija tai muu semmoonen? Sovitteleeko se viljan hinnatkin? Agri saa välistä 30 euroo ja kesko vain 29,97 euroo...

Mutta oikeasti puintiaikana toi 130 e/tn ohrasta saattaa olla aika lähellä, toiveena on tietty parempi hinta. Toisaalta huonompi viljanhinta ja aleneva tukitaso palvelee paremmin mun pidemmän tähtäimen suunnitelmia...  ;D 8) ::) :P

Viimeksi muokattu: 10.07.11 - klo:22:01 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
puintiaikana kauppa vetää väkisin viljan hinnan tuonne 130€/t tasoon kun tietävät että paljon on isäntiä joiden on pakko silloin myydä kun ei ole varastoja!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Miten sä sen siltä kuulit? Eiks se lonka oo joku ihmee sovittelija tai muu semmoonen? Sovitteleeko se viljan hinnatkin? Agri saa välistä 30 euroo ja kesko vain 29,97 euroo...

Mutta oikeasti puintiaikana toi 130 e/tn ohrasta saattaa olla aika lähellä, toiveena on tietty parempi hinta. Toisaalta huonompi viljanhinta ja aleneva tukitaso palvelee paremmin mun pidemmän tähtäimen suunnitelmia...  ;D 8) ::) :P

Minä olen pakon edessä tullut niin ahneeksi että kaupalle en aio myydä enää alle 160 €:n hinnalla.

nilihaara

  • Vieras
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Miten sä sen siltä kuulit? Eiks se lonka oo joku ihmee sovittelija tai muu semmoonen? Sovitteleeko se viljan hinnatkin? Agri saa välistä 30 euroo ja kesko vain 29,97 euroo...

Mutta oikeasti puintiaikana toi 130 e/tn ohrasta saattaa olla aika lähellä, toiveena on tietty parempi hinta. Toisaalta huonompi viljanhinta ja aleneva tukitaso palvelee paremmin mun pidemmän tähtäimen suunnitelmia...  ;D 8) ::) :P

Minä olen pakon edessä tullut niin ahneeksi että kaupalle en aio myydä enää alle 160 €:n hinnalla.
  Olen samoilla linjoilla, siilossa pysyy ja kinokset kuivurin pihalla jos hinta alle 160 ekee, rukiilla pitää saada 240. Syödään sorsaa ja hirveä mutta rehukauppiaat ja karjanpitäjät ei syö samassa pöydässä. Yksi pyöreä siilo tilattu lisää mutta ei joudu tälle syksylle. :D

Firebomber

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: hintaennustetta puintikaudelle.
Viljahuolto maailmalla ja keskisessä Euroopassa on kriisiytymässä. Interventio-ostoissa ulkomaiset (ei suomalaiset-) pistivät merkille halvat hintamme.

Nyt näyttääkin siltä, että syysmarkkinoille saamme kivasti uusia ostajatahoja. Ilmeisesti täälläkin pitää kantaa raskasta vastuuta globaalien viljantarvitsijoiden tarpeiden tyydyttämisestä. :o