*** Kärsiminen on niin monitahoinen ja -selitteinen asia , että meillä tuskin on siihen tässä yhdeydessä mahdollisuutta perusteellisesti paneutua. Vaatisi ihan oman keskustelunsa ja runsaasti aikaa sekä filosofian tuntemusta siihen osallistuvilta. Toki pelkkien subjektiivistenkin lähtökohtien tasolta alkuun päästäisiin, mutta vain alkuun.
Siksipä esimerkin omaisesti heitinkin mahdollisen sivuvaikutuksen homoliitossa elävälle lapselle. Lapselle joka ei tosiaan ole ympäristöään valinnut. Samaa problemitiikkaa on myös esim. voimakkaasti uskonnollisissa perheissä yms.
Tietysti mikäli me halutaan esim. homous ns. normalisoida ja tehdä siitä jopa luonnonmukaisen ilmiön, siis peräti sen ainoan ja oikean, on suvaitsevuuden nimissä esille tuomani asia esim. vaiennettava mitä pikimmin. Tämä on aina ollut vähemmistöjen toimintatapa.
Ehkäpä innokkaimmat homouden puolestapuhujat todellakin uskovat sen normaalisuuteen ja haaveilevat ajasta jolloin kaikki ovat sitä. Saattaa vaan väki huveta yllättävän nopsaan siinä vaiheessa. Onko ihmisen seuraava vaihe evoluutiossa itse-siittoisuus jää nähtäväksi jälkipolville

Samaa problematiikkaa on ihan kaikissa perheissä, harvoinpa lapsi itse pääsee vanhempiaan valitsemaan. Ja miksi yhteisön pitäisi edes lähteä normalisoimaan mitään? Yhteisö koostuu yksilöistä joiden kaikkien pitäsi olla yhteisölle yhtä arvokkaita, riippumatta henkilökohtaisista mieltymyksistä. Poissulkien tietenkin toisen vastaavan yksilön- ja koskemattomuuden vapauden rikkominen. Sinä et vieläkään vastannut kysymykseeni siitä, miten lapsi kärsii enemmän homo- kuin heteroperheessä. Kierrät minkä ehdit, ja evoluutiokysymys on ihan eri asia kuin tämä, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään, se on vain korkelentoista selittelyä omille vanhoillisille mielipiteille.
Ja odotan mielelläni hyvää keskustelua aiheesta, minä olen omat moraalifilosofian ja etiikan perusteokset lukenut joten pyydän sinua olemaan aliarvioimtta kanssaväittelijääsi, vaikka et vielä mitään omia perusteluja asialle juurikaan ole esittänyt.

Minä en kuulu vähemmistöön, enkä tahdo muiden mielipiteitä vaientaa, odotan vain asiallista keskustelua aiheesta, se vain tapaa olemaan niin, että enemmistö kaivautuu joihinkin ikiaikaisiin bunkkereihinsa mitä ihmeellisimpien selitysten saattelemana...