Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Miksi jätin keskustapuolueen"  (Luettu 6643 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
"Miksi jätin keskustapuolueen"
Tuli aamupäivällä jutusteltua yhden vanhan ent. kiihkeän kepulaisen kanssa. .....itse lopettanut viljelyn, pellot vuokralla.

Oli jättänyt kepun, syy: kepu+MTK ajoivat yhdessä tilatukimallia, missä kolmasosa pellon arvosta olisi lahjoitettu vuokralaiselle, ts. pellon arvo olisi pudonnut. Samoin ko. isännän saama pellon vuokratulo olisi pudonnut, mikä taas olisi pienen eläkkeen kanssa pudottanut isännän elinmahdollisuuksia selvästi, samoin oman pellon määräämisoikeutta tukioikeuden puuttuessa. . Lisäksi hän piti Korkeaojan yritelmää   selvänä sosialismina. Esim. kaupungeissa ei kukaan ole vaatinut asuntojen vuokratulojen leikkaamista kolmanneksella ja määräysvaltaa vuokralaisen hyväksi.

Aktiiviset viljeljelijät saivat torjuttua MTK/kepu-mallin.
 
"Ei enää ikinä kepua", oli isännän vankka mielipide.

Onhan näitä muitakin viritelmiä, mm. peltojen pakkolunastusoikeus vuokralaiselle. Kiihkokeput mm. Uuraisilla surevat, kun edellisen hallituksen aikana ei syntynyt  "peltoreformia", peltojen sosialisointia.

Viimeksi muokattu: 01.07.11 - klo:13:13 kirjoittanut minä-itte

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
näen lämpimällä kesähelteellä kepu on syytä jeähytteä
Elämä on parasta kometiijjaa

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Olen kyllä ymmärtänyt että tuo tilatukioikeuksien anto vuokralaiselle on tullut nimen omaan eeuun suunnalta :-\

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
kepu johtaa eeuuta
Elämä on parasta kometiijjaa

minä-itte

  • Vieras
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Olen kyllä ymmärtänyt että tuo tilatukioikeuksien anto vuokralaiselle on tullut nimen omaan eeuun suunnalta :-\


Oli kohdistettu mm. Englannin kuninkaallisten jättimaaomistuksiin, ei suomalaisen pientalonpojan pienomistuksiin.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Tuli aamupäivällä jutusteltua yhden vanhan ent. kiihkeän kepulaisen kanssa. .....itse lopettanut viljelyn, pellot vuokralla.

Oli jättänyt kepun, syy: kepu+MTK ajoivat yhdessä tilatukimallia, missä kolmasosa pellon arvosta olisi lahjoitettu vuokralaiselle, ts. pellon arvo olisi pudonnut. Samoin ko. isännän saama pellon vuokratulo olisi pudonnut, mikä taas olisi pienen eläkkeen kanssa pudottanut isännän elinmahdollisuuksia selvästi, samoin oman pellon määräämisoikeutta tukioikeuden puuttuessa. . Lisäksi hän piti Korkeaojan yritelmää   selvänä sosialismina. Esim. kaupungeissa ei kukaan ole vaatinut asuntojen vuokratulojen leikkaamista kolmanneksella ja määräysvaltaa vuokralaisen hyväksi.
Joo, selvä kepulainen on. Tilatuki ei ole maanomistustuki, vaan maatalousTUOTANNON tuki. Pellon arvo ei putoa vaikkei tilatukioikeutta ole. Tuotannon kannalta parhaan ratkaisun kumosivat aktiiviset maanomistajat, joiden mielestä omistamista kuuluu tukea.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Tuli aamupäivällä jutusteltua yhden vanhan ent. kiihkeän kepulaisen kanssa. .....itse lopettanut viljelyn, pellot vuokralla.

Oli jättänyt kepun, syy: kepu+MTK ajoivat yhdessä tilatukimallia, missä kolmasosa pellon arvosta olisi lahjoitettu vuokralaiselle, ts. pellon arvo olisi pudonnut. Samoin ko. isännän saama pellon vuokratulo olisi pudonnut, mikä taas olisi pienen eläkkeen kanssa pudottanut isännän elinmahdollisuuksia selvästi, samoin oman pellon määräämisoikeutta tukioikeuden puuttuessa. . Lisäksi hän piti Korkeaojan yritelmää   selvänä sosialismina. Esim. kaupungeissa ei kukaan ole vaatinut asuntojen vuokratulojen leikkaamista kolmanneksella ja määräysvaltaa vuokralaisen hyväksi.
Joo, selvä kepulainen on. Tilatuki ei ole maanomistustuki, vaan maatalousTUOTANNON tuki. Pellon arvo ei putoa vaikkei tilatukioikeutta ole. Tuotannon kannalta parhaan ratkaisun kumosivat aktiiviset maanomistajat, joiden mielestä omistamista kuuluu tukea.

  Kyll' minä epäilen että kukaan ei maksa samaa hintaa pellosta missä tilatukea ei saa mukaan, harvemmassa taitaa olla niitä tukioikeuden omistajia jotka tarvitsevat peltoa.

 Sehomma oli taas yks sotku tähän touhuun,nyt joutuu sittenmaksamaan niitä ALVejakin niistä vuokraeltojen mukana vuokratuista oikeuksista.
  Jos o v-mäinen vuokamies ja on vuokrannut pellot ennen tuon hölmöilyn alkua ja tahtoo tehdä vuokranantajalle kiusaa eikä luovuta niitä oikeuksia niin kyllä epäilen että siinä ovat muut ostajat vähän huonommassa asemassa tarjouksien teossa.

 No,jossain Englannissa missä jussit ovatkin etupäässä vuokramiehiä niin onhan se jonkunlainen suoja niihin loortteihin nähden, onhan ne vuokra-ajatkin siellä vähän toista, niinkuin koko maanomistussysteemi

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Tuli aamupäivällä jutusteltua yhden vanhan ent. kiihkeän kepulaisen kanssa. .....itse lopettanut viljelyn, pellot vuokralla.

Oli jättänyt kepun, syy: kepu+MTK ajoivat yhdessä tilatukimallia, missä kolmasosa pellon arvosta olisi lahjoitettu vuokralaiselle, ts. pellon arvo olisi pudonnut. Samoin ko. isännän saama pellon vuokratulo olisi pudonnut, mikä taas olisi pienen eläkkeen kanssa pudottanut isännän elinmahdollisuuksia selvästi, samoin oman pellon määräämisoikeutta tukioikeuden puuttuessa. . Lisäksi hän piti Korkeaojan yritelmää   selvänä sosialismina. Esim. kaupungeissa ei kukaan ole vaatinut asuntojen vuokratulojen leikkaamista kolmanneksella ja määräysvaltaa vuokralaisen hyväksi.
Joo, selvä kepulainen on. Tilatuki ei ole maanomistustuki, vaan maatalousTUOTANNON tuki. Pellon arvo ei putoa vaikkei tilatukioikeutta ole. Tuotannon kannalta parhaan ratkaisun kumosivat aktiiviset maanomistajat, joiden mielestä omistamista kuuluu tukea.

Juuri näin. Alkuperäinen tilatukihan oli könttäsumma viitevuosien cap-tuista, ja sen olisi saanut tila täysin riippumatta pellon omistuksesta. Ja koko uudistuksen ihan alkuperäinen tarkoitus oli nimenomaan estää tuotannon hinnanalennusten korvaukseksi muodostetun cap-tuen valuminen maanomistajille.

No sehän nyt sitten onnistuttiin useimmissa jäsenmaissa vesittämään näillä "mukamas maanomistuksesta irrottamisjärjestelyillä" jotka ei sitä kumminkaan toteuttanut.

Lopputuloksena maanomistajat kuppaavat edelleen maataloustuotantoon kuuluvia tukia.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
näen lämpimällä kesähelteellä kepu on syytä jeähytteä

 Ai että Kukko AIV maistuu hyvälle tällä helteellä ;D

Kamikaze

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 124
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Kyllä tuet pitäs taas sitoa tuotantoon, niin pelto sais sen arvon mikä sille kuuluu.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Kyllä tuet pitäs taas sitoa tuotantoon, niin pelto sais sen arvon mikä sille kuuluu.

 Pellon arvo on se minkä viljelijät keskenään sopivat. Tuskin kaupunkilaiset tulee niitä peltokauppoja piruuttaan kirittämään. ;D

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Olen kyllä ymmärtänyt että tuo tilatukioikeuksien anto vuokralaiselle on tullut nimen omaan eeuun suunnalta :-\


Oli kohdistettu mm. Englannin kuninkaallisten jättimaaomistuksiin, ei suomalaisen pientalonpojan pienomistuksiin.

suomi maksaa englannin eu osuutta  132   milj  euroa  vuodessa,,,,,,eikö kokoomus
keksi  mitään  kohdetta  niille kotimaasta :(

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: "Miksi jätin keskustapuolueen"
Kyllä tuet pitäs taas sitoa tuotantoon, niin pelto sais sen arvon mikä sille kuuluu.

 Pellon arvo on se minkä viljelijät keskenään sopivat. Tuskin kaupunkilaiset tulee niitä peltokauppoja piruuttaan kirittämään. ;D

Näyttää tuolla eläisessä Ruotsissa olevan juuri nyt myynnissä mm. 71 hehtaarin peltopläntti. Lähtöhinta €uroiksi muunnettuna 1 798 600 €uroa. Hehtaarihintaa siitä tulee jotain 25 332 €uroa. Ei muuta kuin korottamaan kellä on pätäkkää.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Aulis Anttila

  • Vieras
Keksintö...
Olen kyllä ymmärtänyt että tuo tilatukioikeuksien anto vuokralaiselle on tullut nimen omaan eeuun suunnalta :-\
Oli kohdistettu mm. Englannin kuninkaallisten jättimaaomistuksiin, ei suomalaisen pientalonpojan pienomistuksiin.
suomi maksaa englannin eu osuutta  132   milj  euroa  vuodessa,,,,,,eikö kokoomus keksi  mitään  kohdetta  niille kotimaasta :(

Voitasha niillä lisätä lomittajia PerSu- ja kepulaisille sosiaalipankoluuseripummeille  :o :o :o

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Keksintö...
Voitasha niillä lisätä lomittajia PerSu- ja kepulaisille sosiaalipankoluuseripummeille  :o :o :o
Tai laittaa summa vuosittain Työttömyysvakuutusrahastoon maksettavaksi ansiosidonnaislullukoille...... ::)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.