Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 2015  (Luettu 11359 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: 2015

Toimiskohan jokin keskitetty paskankäsittelylaitos käytännössä.  :P Äijät toisivat lannan (tai vastaavasti keskitetty keräily) ja prosessin lopputuotetta, eli kompostoitunutta ja tasalaatuista maanparannusainetta sitten tarpeen mukaan pellolle. Ne, jotka tarvitsevat enemmän ainetta, saisivat sitä ostaa tarpeeseensa. Puutarha-alan toimijat  vielä yhdeksi asiakaskunnaksi. Hevonpaskat ja lehmänlanta samaan prosessiin.


Mitä maksaa kuljettaa 4000 kuutiota paskaa 10 kilometriä edestakaisin?

Liikaa.

Biovakkahan touhuaa asian parissa, mutta tukipolitiikka on ajanut homman kai siihen että kaasuttavat lähinnä yhdyskuntajätettä. biovakan lopputuotteelle kun ei tietenkään saa tätä 56€/ha sijoitustukea. Ihan oikein niille kun yrittävät tehdä bisnestä vähentämällä metaanipäästöjä :)

Samalla tavalla varmaan Pentin prosessikeskuksen lopputuote olisi ongelmajätettä jonka levittäminen kiellettäisiin kokonaan.

Ja yhdyskunta jätettä saat levittää tienpenkalle käsittelynjälkeen kompostina 1000 kuutiota hehtaarille, mitenkähän on naudan lannan kanssa. Yhdyskuntajäte myös pitää stabilisoida ennen pellolle levittämistä, mikä onnistuu kalkilla tai prosessin lämpötilaa nostamalla.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: 2015
Kulkee se paska myös putkessa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 2015
Kulkee se paska myös putkessa.

Ja pumpulla muuten aika pienessä

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: 2015
Kulkee se paska myös putkessa.

Ja pumpulla muuten aika pienessä
90 millin putkessa kulkee 30 kuutiota vuorokaudessa ja on varaa olla muutama tunti pumppujen hiljaa.....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: 2015


8000 tulee vielä 35%:lla jos tietää mitä tekee. Minä tiedän lehmiä jotka lypsävät 9800 kiloa 19 %:n väkirehutasolla

Kiitti vaan toi tulee jo vaikkei tietääs mitä tekee ;D mut tuurilla se laivakin seilaa 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: 2015


8000 tulee vielä 35%:lla jos tietää mitä tekee. Minä tiedän lehmiä jotka lypsävät 9800 kiloa 19 %:n väkirehutasolla

Kiitti vaan toi tulee jo vaikkei tietääs mitä tekee ;D mut tuurilla se laivakin seilaa 8)
Ei kyse ole siitä mitä tulee vaan mitä menee sisään. 9 tonnia saapi 30% väkkäritasolla ja allekin, mutta ruokaa menee ihan hitosti enemmän, kun dieetissä ei ole tärkkiä riittävästi. Kokoviljasta irtoaa tärkkiä oikein tehtynä, sillä pääsee laskemaan "väkirehutasoa" tai ainakin nostettua itse tuotetun rehun osuutta ryssimättä hyötysuhdetta. Pitää vaan muistaa, ettei ryssi samalla sitä kustannustasoa...... ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: 2015


8000 tulee vielä 35%:lla jos tietää mitä tekee. Minä tiedän lehmiä jotka lypsävät 9800 kiloa 19 %:n väkirehutasolla

Kiitti vaan toi tulee jo vaikkei tietääs mitä tekee ;D mut tuurilla se laivakin seilaa 8)
Ei kyse ole siitä mitä tulee vaan mitä menee sisään. 9 tonnia saapi 30% väkkäritasolla ja allekin, mutta ruokaa menee ihan hitosti enemmän, kun dieetissä ei ole tärkkiä riittävästi. Kokoviljasta irtoaa tärkkiä oikein tehtynä, sillä pääsee laskemaan "väkirehutasoa" tai ainakin nostettua itse tuotetun rehun osuutta ryssimättä hyötysuhdetta. Pitää vaan muistaa, ettei ryssi samalla sitä kustannustasoa...... ;)

jätemylly puuttuu mun arsenaalista ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: 2015


8000 tulee vielä 35%:lla jos tietää mitä tekee. Minä tiedän lehmiä jotka lypsävät 9800 kiloa 19 %:n väkirehutasolla

Kiitti vaan toi tulee jo vaikkei tietääs mitä tekee ;D mut tuurilla se laivakin seilaa 8)
Ei kyse ole siitä mitä tulee vaan mitä menee sisään. 9 tonnia saapi 30% väkkäritasolla ja allekin, mutta ruokaa menee ihan hitosti enemmän, kun dieetissä ei ole tärkkiä riittävästi. Kokoviljasta irtoaa tärkkiä oikein tehtynä, sillä pääsee laskemaan "väkirehutasoa" tai ainakin nostettua itse tuotetun rehun osuutta ryssimättä hyötysuhdetta. Pitää vaan muistaa, ettei ryssi samalla sitä kustannustasoa...... ;)
Yks suurin syy kyllä on tuon hyötysuhteen vituralleen menoon,huono poikiminen.Se on tosiasia alle 20 urea ei ole hyvästä,ei etes vaikka ruokinnassa on "liikaa" valkuaista.Itse pidän hyvänä 20-22 ureaa,tämä ei sovi kaikille,30 ja yli pidän hukkaan heitettynä valkuaisena ja silmään kusemisena tietyiltä tahoilta,saatan toki olla väärässä.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: 2015

Mun käsityksen mukaan melko lähelle 30 pystyy kannattavasti nostamaan maitotuotosta. Vai olenko propagandan uhri..  ???
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: 2015


10 euroahan siitä pitäisi saada kuutio, mutta arvaa maksaako kukaan


Juu ravinteet maksaa...
Laskitko kuivikkeen hinnalla, vai ravinteiden perusteella?
Käteinen ratkasee