Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VAROITUS  (Luettu 57786 kertaa)

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
VAROITUS
Nykyään kun työhön ja vapaa-aikaan hankitaan kelkkojen sijasta mönkijöitä on paikallaan sanoa varotuksen sana.Meillä oli muutaman vuoden  mönkijä  ympärivuotisessa työkäytössä.Merkin valinta perusteet:Länsimainen ja hyvät testimenestykset.Kaikki asiasta tietävät mikä merkki voitta jokaikisen testin se on tietty polaris.Hankin muutama vuosi sitten polaris sporman 450 ja enpä ole löysempää vehettä omistanut,tietty vehkeellä on tehty töitäkin,muttei mitään mahdotonta.Kun vertaa pollen saamaa kyytiä ,siihen mitä japsivehkeillä olen nähnyt tehtävän,niin helpolla pääsi.

Jatkuvat sähköviat,vetari ongelmat,vaihteiden takertelut(pari kertaa on mönnkärin lainaaja peruutellut takasin kun ei saanut pakkia päältä),pakkasella halkeavat katteet ja kaiken huipuksi kuukausi sitten bensat öljynsekaan moottori leikkas kiinni kampurapoikki ja lohkosta kämmenen kokoinen palapois.Korjaus liikkeen arvio ei kannata korjata liian kallis.Uusi moottori maksaa puolet mönkkärin hankinta hinnasta.Maahantuoja sanoi että näitä sattuu,ei muutakun remonttia tekemään.Varaosa hinnoista vois kuulema jotain kattoa,muttei sanonut miten vois tulla vastaan joten päätin että se Brantin maahantuomista vehkeistä.Möin masinan epäkuntoisena sain siitä ihan mieleisen hinnan vaikka varoitinkin ostaja ehdokkaita ja ostajaa koneen löysyydestä.Testi menestys oli tehnyt tehtävänsä.
 
Uutta mönkkäriä etsiessäni soitin maakunnan yhdelle suurimasta jälleenmyyjistä,jolle kerroin tarinan pollesta.Myyjä kysyi minulta,,arvaappa miksi me ei enää myydä kyseistä merkkiä????jokainen arvatkoon itse miksi ei ::).Varmasti täältäkin löytyy tyytyväisijä pollekuskeja onhan se hyvä ajaa ja erinomainen vetokyky,mutta se laatu ja siitä seuraavat kulut ??? ???.

Niin seuraavaksi  olen päätänyt hankkia japsimönkkärin.Millaisia kokemuksia teillä on??Kun on mönkkäriin oppinut ei osaa ilman olla on se niin kätevämonessa hommassa :)

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: VAROITUS
Honda 500 ollu reilun vuojen käytössä, alle 100 tuntia mittarissa.
Mittään teknistä vikkaa ei oo ollu. Hyvin on pelittäny.
Muista merkeistä ei kokemusta.
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: VAROITUS
Onhan mönkkärit ihan mukavia leluja, mutta... Onko niistä oikeasti mihinkään töihin? Jonkun kerran oon kokeillu (pari päivää ajellu) Hondan ja Kawasakin mönkkäreitä ja ihan asiallisia pelejä olivat. Vaimon veljellä oli taannoin joku kiinalainen tiekäyttöön rekisteröity mönkijä, josta onneksi pääsi eroon. Vikaa vian päälle oli. Joku sanoi, että kaikki mönkijät nykyään valmistettais Kiinas, tiedä sitten pitääkö väite paikkaansa.
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: VAROITUS
Nykyään kun työhön ja vapaa-aikaan hankitaan kelkkojen sijasta mönkijöitä on paikallaan sanoa varotuksen sana.Meillä oli muutaman vuoden  mönkijä  ympärivuotisessa työkäytössä.Merkin valinta perusteet:Länsimainen ja hyvät testimenestykset.Kaikki asiasta tietävät mikä merkki voitta jokaikisen testin se on tietty polaris.Hankin muutama vuosi sitten polaris sporman 450 ja enpä ole löysempää vehettä omistanut,tietty vehkeellä on tehty töitäkin,muttei mitään mahdotonta.Kun vertaa pollen saamaa kyytiä ,siihen mitä japsivehkeillä olen nähnyt tehtävän,niin helpolla pääsi.

Jatkuvat sähköviat,vetari ongelmat,vaihteiden takertelut(pari kertaa on mönnkärin lainaaja peruutellut takasin kun ei saanut pakkia päältä),pakkasella halkeavat katteet ja kaiken huipuksi kuukausi sitten bensat öljynsekaan moottori leikkas kiinni kampurapoikki ja lohkosta kämmenen kokoinen palapois.Korjaus liikkeen arvio ei kannata korjata liian kallis.Uusi moottori maksaa puolet mönkkärin hankinta hinnasta.Maahantuoja sanoi että näitä sattuu,ei muutakun remonttia tekemään.Varaosa hinnoista vois kuulema jotain kattoa,muttei sanonut miten vois tulla vastaan joten päätin että se Brantin maahantuomista vehkeistä.Möin masinan epäkuntoisena sain siitä ihan mieleisen hinnan vaikka varoitinkin ostaja ehdokkaita ja ostajaa koneen löysyydestä.Testi menestys oli tehnyt tehtävänsä.
 
Uutta mönkkäriä etsiessäni soitin maakunnan yhdelle suurimasta jälleenmyyjistä,jolle kerroin tarinan pollesta.Myyjä kysyi minulta,,arvaappa miksi me ei enää myydä kyseistä merkkiä????jokainen arvatkoon itse miksi ei ::).Varmasti täältäkin löytyy tyytyväisijä pollekuskeja onhan se hyvä ajaa ja erinomainen vetokyky,mutta se laatu ja siitä seuraavat kulut ??? ???.

Niin seuraavaksi  olen päätänyt hankkia japsimönkkärin.Millaisia kokemuksia teillä on??Kun on mönkkäriin oppinut ei osaa ilman olla on se niin kätevämonessa hommassa :)
pollet olleet kauan heikossa maineessa .
onhan ne japsit can amin jälkeen vähä niinku pölkynpäälläistuis ja semmosia laiskoja puksuttajia.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: VAROITUS
Poromiehillä pohjoisessa paljon Yamahoita ja Can-Amejakin. Soittele vasiten Lapin jälleenmyyjille ja kysele sieltä. Varmasti kovaa käyttöä saaneita pelejä ja taatusti testattuja.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: VAROITUS
Nykyään kun työhön ja vapaa-aikaan hankitaan kelkkojen sijasta mönkijöitä on paikallaan sanoa varotuksen sana.Meillä oli muutaman vuoden  mönkijä  ympärivuotisessa työkäytössä.Merkin valinta perusteet:Länsimainen ja hyvät testimenestykset.Kaikki asiasta tietävät mikä merkki voitta jokaikisen testin se on tietty polaris.Hankin muutama vuosi sitten polaris sporman 450 ja enpä ole löysempää vehettä omistanut,tietty vehkeellä on tehty töitäkin,muttei mitään mahdotonta.Kun vertaa pollen saamaa kyytiä ,siihen mitä japsivehkeillä olen nähnyt tehtävän,niin helpolla pääsi.

Jatkuvat sähköviat,vetari ongelmat,vaihteiden takertelut(pari kertaa on mönnkärin lainaaja peruutellut takasin kun ei saanut pakkia päältä),pakkasella halkeavat katteet ja kaiken huipuksi kuukausi sitten bensat öljynsekaan moottori leikkas kiinni kampurapoikki ja lohkosta kämmenen kokoinen palapois.Korjaus liikkeen arvio ei kannata korjata liian kallis.Uusi moottori maksaa puolet mönkkärin hankinta hinnasta.Maahantuoja sanoi että näitä sattuu,ei muutakun remonttia tekemään.Varaosa hinnoista vois kuulema jotain kattoa,muttei sanonut miten vois tulla vastaan joten päätin että se Brantin maahantuomista vehkeistä.Möin masinan epäkuntoisena sain siitä ihan mieleisen hinnan vaikka varoitinkin ostaja ehdokkaita ja ostajaa koneen löysyydestä.Testi menestys oli tehnyt tehtävänsä.
 
Uutta mönkkäriä etsiessäni soitin maakunnan yhdelle suurimasta jälleenmyyjistä,jolle kerroin tarinan pollesta.Myyjä kysyi minulta,,arvaappa miksi me ei enää myydä kyseistä merkkiä????jokainen arvatkoon itse miksi ei ::).Varmasti täältäkin löytyy tyytyväisijä pollekuskeja onhan se hyvä ajaa ja erinomainen vetokyky,mutta se laatu ja siitä seuraavat kulut ??? ???.

Niin seuraavaksi  olen päätänyt hankkia japsimönkkärin.Millaisia kokemuksia teillä on??Kun on mönkkäriin oppinut ei osaa ilman olla on se niin kätevämonessa hommassa :)
pollet olleet kauan heikossa maineessa .
onhan ne japsit can amin jälkeen vähä niinku pölkynpäälläistuis ja semmosia laiskoja puksuttajia.

--------------------------------------------------------
can amin on yleensä kans pärjännyt testeissä,yhtä varma kakkonen kun polaris on ykkönen.Parilla kaverilla on can am ja nyt viime vuoden mallissa on ollut samanlaisija oireita kun pollessa.Suzuki pärjäsi vimeisessä testissä hyvin (oli toinen)ja vieläpä kaikkein tehokkain.Ainakin vanhemmat suzukit ovat olleet lujija ja niin kuinsanoit kuin pölkyllä ajais.Tämä uusi king quadissa on kyllä lähetty mittojen perusteella hakemaan pollen ajo-ominaisuuksia niin identiset ne ovat :o,toivottavasti eivät japsit kopioinu myös ongelmia ;D

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: VAROITUS
Joo kyllä Brantin takuut tiedetään!

Ittellä 400 TL Can-Am, eikä voi moittia, toki jos nyt ostaisin niin 800...   ;)

http://keskustelu.sammysatv.com/

Tuolla keskustelua aiheista ja aiheiden sivuista.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: VAROITUS
Ittellä ei ole ongelmia mönkkäreitten kanssa.

Johtuu siitä etten moisia lasten leluja harrastele.
Kui mää ain olen paras?

apila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: VAROITUS
Ei olle vielä hondan voittanutta tullut vastaan.. :)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: VAROITUS
Nyt miettisin Yamaha 700i:n hankkimista, mutta Kawasaki/Artic Cat kestänyt hyvin törkeää käyttöä, enkä ole siis ruman jammun tarpeessa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: VAROITUS
Ei ole täälläkään ongelmia kömpijöitten kanssa kun ei aihe suuremmin kiinnosta. Olen itsekseni ihmetellyt että mikä ihme kiima aikuisillakin ihmisillä on noihin hinnat alkaen kiinan muovikötöstyksiin joilla ei töitä voi ajatellakaan tekevänsä ja varaosat varmaan saa itse tilata kiinasta.

Hondat taitaa olla noista mönkijöistä laadukkaimpia. Ainakin moottoripyörissä Honda vie selvästi voiton vaikkapa Suzukista kun vertailee yksityiskohtia ja moottorin ominaisuuksia. Taitaavat Hondat myös säilyttää hyvin arvonsa.  Eräs tuttu pienkonekorjaaja sanoi joskus Hondan moottoripyörästä että olisi ihan sama pidentää huoltovälit puolella, mitään vaikutusta kestävyyteen tuskin olisi...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: VAROITUS
Ei ole täälläkään ongelmia kömpijöitten kanssa kun ei aihe suuremmin kiinnosta. Olen itsekseni ihmetellyt että mikä ihme kiima aikuisillakin ihmisillä on noihin hinnat alkaen kiinan muovikötöstyksiin joilla ei töitä voi ajatellakaan tekevänsä ja varaosat varmaan saa itse tilata kiinasta.

Hondat taitaa olla noista mönkijöistä laadukkaimpia. Ainakin moottoripyörissä Honda vie selvästi voiton vaikkapa Suzukista kun vertailee yksityiskohtia ja moottorin ominaisuuksia. Taitaavat Hondat myös säilyttää hyvin arvonsa.  Eräs tuttu pienkonekorjaaja sanoi joskus Hondan moottoripyörästä että olisi ihan sama pidentää huoltovälit puolella, mitään vaikutusta kestävyyteen tuskin olisi...
kyllähän se hondan moottori on mönkijöissä lähinnä muinaisjäänne.
parilla tutulla menny samaten vetareita hondista ja muuta pientä vikaa
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Kyntäjä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: VAROITUS
Mitä ihmeen töitä voi mönkijällä tehdä???

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: VAROITUS
Mitä ihmeen töitä voi mönkijällä tehdä???
aina jotaki pientä ,kyllähän se puoleksi huvivehe on
dynä vt se nykyaikasin portaaton

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: VAROITUS
Mitä ihmeen töitä voi mönkijällä tehdä???
Mönkiällä vois täydennyskylvää heinänsiementä, kuskata aitatarvikkeita happoa ainakin kotipelloilla. Kivetkin sen kärryyn sopis ja takuulla naapurinpojista löytyis helpolla kuskeja. Vasikat olis sillä helppo kuskata laitumelta kotiin... Mielikuvitus vain rajana mihin mönkijää käyttää