Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karjanhoitajan palkka  (Luettu 57084 kertaa)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Karjanhoitajan palkka
Me maksetaan 12,5 euroa tunnilta ja lauantaisin +25% ja sunnuntaisin +100%. Tuon maksaa kyllä ihan mielellään kun olemme saaneet aivan loistavan karjanhoitajan.

Pitää aina muistaa palkanmaksupäivänä, että verottaja tosiaankin ottaa aika suurella osalla osaa työntekijän palkkaan...

Tuollaisella palkkatarjouksella navettaan saa jo hyvää väkeä töihin!

Jää ilman lisiä alle 2000€/kk. Onko se sitten paljon vai vähän? Meilläpäin sanoisivat: "Paska palkka."

2 tonnia kevyestä navettatyöstä/kuu kelpaisi minulle  :D Jäisi rahaa vähän itsellekkin  :-\ Mä tiedän että navettaorjalle on tarjottu 8-9€/ha ja sitten saatu paikalle joku dorka seisoskelemaan.

Hyvää ei saa halvalla, tässäkin tapauksessa

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Karjanhoitajan palkka
Mä tiedän että navettaorjalle on tarjottu 8-9€/ha ja sitten saatu paikalle joku dorka seisoskelemaan.

No ei jää pahasti palkkaa. Eikös navetat ole yleensä alle 10000m².

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Karjanhoitajan palkka
Mä tiedän että navettaorjalle on tarjottu 8-9€/ha ja sitten saatu paikalle joku dorka seisoskelemaan.

No ei jää pahasti palkkaa. Eikös navetat ole yleensä alle 10000m².

Hienoa  ;D Mulla meni rehuohran katetuotto vahingossa tuohon navettatyön tuntihinnaksi  ;)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Karjanhoitajan palkka

Onko kokemusta tapauksesta, jossa Myel -vakuutettu perheenjäsen on karjanhoitajana? Mites nuo vapaat tulisi pyöriteltyä oikein jos työt jää alle 8h päivässä, vuosilomituksen tulee tietty oikeus kun yrittäjä maksaa Melalle viulut.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

karjakko savosta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Karjanhoitajan palkka
Niinhän se vaan menee,että laatu maksaa :) ja hyvää ei saa halvalla!! Itse en saa ihan viimeisen päälle huippupalkkaa,mutta en kyllä kauhean surkeaakaan. Kaikilla on tietysti työntekoon omat motiivinsa mutta minulla raha ei ole päällimmäisenä.Tärkeää on että viihtyy työssään ja näkee oman uurastuksensa tulokset kun karja tuottaa!! Mutta ei nykyään ammattitaitoiset suomalaiset työntekijät alle 12 euron liiku minnekään..sen verran pitää omaa ammattitaitoaan arvostaa ;)
Hain kerran yhdelle tilalle töihin missä on useita virolaisia karjanhoitajia ja työn laatu ei ole ihan huippua.Niinpä sinne haettiin karjanhoitajia ja ilmoituksessa sanottiin että ehdottomasti pitää osata suomea.Kun menin työhaastatteluun ja kerroin palkkatoiveeni niin siellähän meinattiin pyörtyä ja sanottiin että virolaisetkin lypsää 7 egee/tunti,,niinpä siellä lypsää ryssät edelleen jaolen kuullut että ainoa uusi työntekijä joka sillä ilmoituksella saatiin oli ihan ummikko ulkomaalainen joka ei puhu sanaakaan suomea!! Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä että palkattu työntekijä joka osaa hommansa ja panostaa karjaan kuin omaansa 110 % maksaa palkkansa varmasti takaisin!! Itse saan palkkaan lauantai- ja sunnuntailisät+8 pv vapaata kuukaudessa ja 30 arkipäivää vuosilomaa. teen 153 h/kk peruspalkkaan ja ylimenevät maksetaan ylitöinä,,ja aika harvoin tuo 7,5 h työpäivä ihan riittää niin palkkaan saa aina kivaa bonusta.Isäntäväki hoitaa sitten työt minun vapaapäivinä ja lomilla.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Karjanhoitajan palkka
Mites ens talvena , onkos kellään tarvetta ? Tammi -helmikuu on sorkkahoidossa hiljaisempaa .

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Karjanhoitajan palkka
Niinhän se vaan menee,että laatu maksaa :) ja hyvää ei saa halvalla!! Itse en saa ihan viimeisen päälle huippupalkkaa,mutta en kyllä kauhean surkeaakaan. Kaikilla on tietysti työntekoon omat motiivinsa mutta minulla raha ei ole päällimmäisenä.Tärkeää on että viihtyy työssään ja näkee oman uurastuksensa tulokset kun karja tuottaa!! Mutta ei nykyään ammattitaitoiset suomalaiset työntekijät alle 12 euron liiku minnekään..sen verran pitää omaa ammattitaitoaan arvostaa ;)
Hain kerran yhdelle tilalle töihin missä on useita virolaisia karjanhoitajia ja työn laatu ei ole ihan huippua.Niinpä sinne haettiin karjanhoitajia ja ilmoituksessa sanottiin että ehdottomasti pitää osata suomea.Kun menin työhaastatteluun ja kerroin palkkatoiveeni niin siellähän meinattiin pyörtyä ja sanottiin että virolaisetkin lypsää 7 egee/tunti,,niinpä siellä lypsää ryssät edelleen jaolen kuullut että ainoa uusi työntekijä joka sillä ilmoituksella saatiin oli ihan ummikko ulkomaalainen joka ei puhu sanaakaan suomea!! Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä että palkattu työntekijä joka osaa hommansa ja panostaa karjaan kuin omaansa 110 % maksaa palkkansa varmasti takaisin!! Itse saan palkkaan lauantai- ja sunnuntailisät+8 pv vapaata kuukaudessa ja 30 arkipäivää vuosilomaa. teen 153 h/kk peruspalkkaan ja ylimenevät maksetaan ylitöinä,,ja aika harvoin tuo 7,5 h työpäivä ihan riittää niin palkkaan saa aina kivaa bonusta.Isäntäväki hoitaa sitten työt minun vapaapäivinä ja lomilla.

Miksi ihmeessä ryssittelet virolaisia? Epäiletkö omaa osaamistasi vai miksi kuvittelet ihmisen "joka ei puhu sanaakaan Suomea" olevan jotenkin huonompi ihminen? Voivoi sentään  :(
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

karjakko savosta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Karjanhoitajan palkka
 :o No jopas meni jollain tuostakin palkokasvi nokkaan,,en käytä tuota sanaa mitenkään huonossa mielessä,eikä minulla ole mitään venäjän suunnalta tulevia työntekijöitä vastaan,,mutta se mikä siinä asiassa ottaa päähän on se,että ne suostuvat tekemään vaativaa työtä ihan liian pienellä palkalla!! ja sitten meille suomalaisille ei ole täällä työtä kun pyydetään mukamas liian suurta palkkaa ja hyviä työoloja:)mutta pitää varmaan meidän lähteä sitten sinne ryssän maalle lypsämään jonnekin kolhoosiin,,viisumikin löytyy jo!!

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karjanhoitajan palkka
:o No jopas meni jollain tuostakin palkokasvi nokkaan,,en käytä tuota sanaa mitenkään huonossa mielessä,eikä minulla ole mitään venäjän suunnalta tulevia työntekijöitä vastaan,,mutta se mikä siinä asiassa ottaa päähän on se,että ne suostuvat tekemään vaativaa työtä ihan liian pienellä palkalla!! ja sitten meille suomalaisille ei ole täällä työtä kun pyydetään mukamas liian suurta palkkaa ja hyviä työoloja:)mutta pitää varmaan meidän lähteä sitten sinne ryssän maalle lypsämään jonnekin kolhoosiin,,viisumikin löytyy jo!!
Kieltä taitamattomalle suomalaisentasoiselle työntekijälle ei ihan samaa palkkaa pysty maksamaan, sen verran eri työkieli hidastaa kommunkointia ja lisää työtä. Mutta kun motivaatio ja oppimisenhalu on kovempi kuin suomea puhuvalla, niin pystyyhän sitä palkkaa maksaa 8)
Tossa lihavoituna on muuten syy tähän Suomenmaan taloudelliseen jamaan tänä päivänä. Tottahan suomalaiselle kuuluu iso palkka ja mahdollisimman hyvät työolot. Töitä ei viitsisi kuitenkaan tehdä vaikka olot olis kuinka hyvät...haukutaan vaan ne, jotka tyytyy vähempään. Veikkaisin muuten, että työnantajillesi jää heikompi liksa kuin sulle, mutta sehän onkin ihan oikein niille ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Karjanhoitajan palkka

Miten sitä suomessa ollaankaan ajauduttu kulttuuriin, jossa kaikki haluaisi ajaa mersulla mutta auto saisi maksaa vain saman kuin Dacia..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Karjanhoitajan palkka

Miten sitä suomessa ollaankaan ajauduttu kulttuuriin, jossa kaikki haluaisi ajaa mersulla mutta auto saisi maksaa vain saman kuin Dacia..

No sillä varmaan, ettei sille ajelulle ole oikein maksajaa?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Karjanhoitajan palkka
Jos karjakko on sitä tasoa että navetassa ei sen jäljiltä tarvitse käydä kuin korkeintaan iltatarkilla niin reilu 12 egee tunnissa ei tunnu kovin kovalta jos vaan lehmiä on riittävästi ja tankissa maitoa tarpeeksi. Ulkomaalaisten ongelma on että he tulevat maista jossa rahan arvo on eri ja työ sekä asumis olot niin ankeat kuin voivat. tällöin pienempikin palkka tuntuu juhlalta kun lisäksi saa suomalaisen asumismukavuuden. Helppoahan suomalaisen viljelijän on käyttää tätä työvoimaa hyväkseen mutta kyllä nekin jossainvaiheessa oppii hakeutumaan vielä paremmin ansaitseville aloille. Viljelijöiden haasteena on vaan saada ala pysymään niin tuottavana että pystytään maksamaan kilpailukykyistä palkkaa muihin suomalaisiin aloihin nähden.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Karjanhoitajan palkka
Ilttiksessä oli hiljakkoin vertailtu sukupuolten palkkaeroja. mieslomittaja saa 2440 per kk.  Pidän aika kovana, kun muuttaa sen vuosiansioksi. Haittapuolena on, ettei voi kieltäytyä erilaisten äkkij....en duuneista - niitä riittää ainakin Etelä-Suomessa.  Joku esitti vapautuvan sikalaväen käyttämistä - ottakaa vaan, kohta teidän tilan saa joku halvalla. Sika antaa virheitä anteeksi, mutta maitopuolella taitamaton kaivaa pelkän kuopan.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Karjanhoitajan palkka
:o No jopas meni jollain tuostakin palkokasvi nokkaan,,en käytä tuota sanaa mitenkään huonossa mielessä,eikä minulla ole mitään venäjän suunnalta tulevia työntekijöitä vastaan,,mutta se mikä siinä asiassa ottaa päähän on se,että ne suostuvat tekemään vaativaa työtä ihan liian pienellä palkalla!! ja sitten meille suomalaisille ei ole täällä työtä kun pyydetään mukamas liian suurta palkkaa ja hyviä työoloja:)mutta pitää varmaan meidän lähteä sitten sinne ryssän maalle lypsämään jonnekin kolhoosiin,,viisumikin löytyy jo!!
Kieltä taitamattomalle suomalaisentasoiselle työntekijälle ei ihan samaa palkkaa pysty maksamaan, sen verran eri työkieli hidastaa kommunkointia ja lisää työtä. Mutta kun motivaatio ja oppimisenhalu on kovempi kuin suomea puhuvalla, niin pystyyhän sitä palkkaa maksaa 8)
Tossa lihavoituna on muuten syy tähän Suomenmaan taloudelliseen jamaan tänä päivänä. Tottahan suomalaiselle kuuluu iso palkka ja mahdollisimman hyvät työolot. Töitä ei viitsisi kuitenkaan tehdä vaikka olot olis kuinka hyvät...haukutaan vaan ne, jotka tyytyy vähempään. Veikkaisin muuten, että työnantajillesi jää heikompi liksa kuin sulle, mutta sehän onkin ihan oikein niille ;)

punaniska sosialismilta säästyy ko mitoottaa lehmä/työmäärän oman perheen työmäärälle sopivaksi 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karjanhoitajan palkka
punaniska sosialismilta säästyy ko mitoottaa lehmä/työmäärän oman perheen työmäärälle sopivaksi 8)
Mutta sitte tulee itte punaseks. Mullemullelomapäivätukiaiset ;)

Sitäpaitsi maksan mieluusti hyvälle työntekijälle kunnolla. Ongelmaks tuleekin ne, jotka on vähemmän hyviä, mutta asennetta piisaa. Luullaan olevansa ihan korvaamattomia.... onneks olen välttynyt näiltä toistaiseksi ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.