Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe suomesta tullut vitsi isossa britanniassa  (Luettu 13233 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Tarkoittaako Maanviljelijän sellainen palkka, että tulee toimeen pomoa komeampaa autoa?
Mihis sun talvilomas on hävinnyt?
Mikset vaihda parempipalkkaiseen hommaan? Ala vaikka autokauppiaaksi. Nykyisessä pääkaupunkiseusdun työvoimapulassa kaikki pätevät työntekijät saavat itse määrätä palkkansa.
Mystinen kesälaatumies

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Tarkoittaako Maanviljelijän sellainen palkka, että tulee toimeen pomoa komeampaa autoa?
Mihis sun talvilomas on hävinnyt?
Mikset vaihda parempipalkkaiseen hommaan? Ala vaikka autokauppiaaksi. Nykyisessä pääkaupunkiseusdun työvoimapulassa kaikki pätevät työntekijät saavat itse määrätä palkkansa.
Jollakin pitää päteä :-[
Mitä hyötyä talvilomasta on kesällä?
Tuo "pätevä työntekijä" on se pointti. Kauppiaaksi minusta ei ole, liian rehellinen ;)

Viimeksi muokattu: 24.03.08 - klo:18:45 kirjoittanut maanviljelija

Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

articla

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg37623#msg37623
[color=red
Kaulusköyhälistöä? Saat kuitenkin näköjään lomasi kuin huvittaa ja vielä viikonloputkin vapaat, onneksi olkoon. Minunkin kk-palkka alle 2000€ että silleen.[/color]


Aivan tavallinen haalarijätkä. Mutta en silti köyhä ole, mielestäni. Asunto on ja ruokaa joka päivälle.
Ainakaan en työnantajaani ole jatkuvasti haukkumassa miksikään, edes riistäjäkapitalistiksi. En kyllä nuoleskelekaan. Oisko sinun pomosi kuulostellut hiukan mietteitäsi ja ajatellut maksella pottuja noitten loma-asioitten suhteen? Mulla välit kunnossa työnantajaan niin lomatkin yleensä järjestyy. Kannattaisi sinunkin kokeilla jotain muuta kuin pääsi hakkaamista petäjään. Myös täällä agronetissä.
Mutta kiitoksia vain, valaisevista mielipiteistäsi. Nyt viimeistään on tiedossa millaisia ovat itseään täynnäolevat maalais-Hesalaiset. Toivottavasti ei kaikki kuitenkaan.

Vielä tuohon otsikon aiheeseen.
Suomesta on näköjään tulossa vitsi melkeimpä missäpäin maailmaa tahansa. Ainakin Suomalainen viljanviljely voi olla naurunaiheena jos näitä juttuja lukisivat. Onneksi Soomi on sen verran vähemmistökieli ettei sitä paljon ulkomaalaiset taida. Jos vaikka sattuvat googlella eksymään AGROnettiin.

Viimeksi muokattu: 24.03.08 - klo:19:21 kirjoittanut articla

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg37623#msg37623
[color=red
Kaulusköyhälistöä? Saat kuitenkin näköjään lomasi kuin huvittaa ja vielä viikonloputkin vapaat, onneksi olkoon. Minunkin kk-palkka alle 2000€ että silleen.[/color]


Aivan tavallinen haalarijätkä. Mutta en silti köyhä ole, mielestäni. Asunto on ja ruokaa joka päivälle.
Ainakaan en työnantajaani ole jatkuvasti haukkumassa miksikään, edes riistäjäkapitalistiksi. En kyllä nuoleskelekaan. Oisko sinun pomosi kuulostellut hiukan mietteitäsi ja ajatellut maksella pottuja noitten loma-asioitten suhteen? Mulla välit kunnossa työnantajaan niin lomatkin yleensä järjestyy. Kannattaisi sinunkin kokeilla jotain muuta kuin pääsi hakkaamista petäjään. Myös täällä agronetissä.
Mutta kiitoksia vain, valaisevista mielipiteistäsi. Nyt viimeistään on tiedossa millaisia ovat itseään täynnäolevat maalais-Hesalaiset. Toivottavasti ei kaikki kuitenkaan.

Olen isossa monikansallisessa pörssiyhtiössä töissä. Minun yritykselle tienaamat rahat menee jonnekin amerikkalaisille eläkeläisille osinkoina eli yksi hailee miten pärjäävät. Ala kuitenkin sellainen ettei näitä hommia ihan helposti kiinaan siirretä joten työllissyskin jotenkin taattu. Pomo, siis osastopäällikkö, ei paljon lomiin puutu vaan ne sumplii ihan erikseen tähän palkattu työntekijä, kylläkin esimiesnimikkeellä. Nytkin 1 kk sitten tuli uusi pomo, vaihtuvat parin vuoden välein,  joten paljon ehtinyt sitä suututtaa eikä tarvitse autoa edes vaihtaa kun sillä joku vanha subarunräppänä :-\ Kyllähän ne lomat jotenkin on aina järjestynyt mutta vaikeata se vain on. Olen helsingissä opiskeluaikoina asunut 5 vuotta joten kai sieltä sitten jotain tarttunut ::)

Vielä tuohon otsikon aiheeseen.
Suomesta on näköjään tulossa vitsi melkeimpä missäpäin maailmaa tahansa. Ainakin Suomalainen viljanviljely voi olla naurunaiheena jos näitä juttuja lukisivat. Onneksi Soomi on sen verran vähemmistökieli ettei sitä paljon ulkomaalaiset taida. Jos vaikka sattuvat googlella eksymään AGROnettiin.


Entäs suomalaiset yltäkylläisyydessä piehtaroivat tissinkoittajat joille valtio vielä maksaa lomatkin?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa


Entäs suomalaiset yltäkylläisyydessä piehtaroivat tissinkoittajat joille valtio vielä maksaa lomatkin?
[/quote]


Hörru du Maanviljelijä, lägg av, annars kommer jag och bankar lite  vett i skallen på dig. >:(
[/quote]

Hördu pojke vet du att olaga hot är straffbart, det kan ännu hända att någon kommer och bankar på din dörr, polisen!
När orden tryter för små gossar så tar dom till knytnävarna, men det kan också leda till att dom får på  snåtet 8)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Passeli liksa
Paljonko on mielestäsi Suomessa palkka jota voi sanoa paskapalkaksi?

Keskiansiot sukupuolen mukaan, 2005, Kuukausiansio, €
Miehet    Naiset
2 813    2 275
=
...eli tota vähemmän...

Mun mielestäni keskiarvo ei kerro maailmanmenosta mitään, mediaani on olisi tässäkin asiassa paljon kuvaavampi. Vielä kun niitä palkkataulukoita aletaan purkamaan niin, että nähdään ylimmät ja alimmat tuloluokat, niin ollaan jäljillä. Keskiarvo antaa liian ruusuisen kuvan suomen palkkatasosta kun Liljus yksinäänkin raahaa tuota keskiarvoa ylöspäin varmaan sen satasen...  ;D
Kyllä keskimääräisessä suomalaisessa pikkukaupungissa (ei siis pääkaunpunkiseudulla tai suurimmissa kaupungeissamme), eli perinteisessä suomalasen maajussin toimintaympäristössä, perusjamppa joutuu kovasti hommia teemään ja eteenpäin pyrkimään jos meinaa ylittää maagisen 3000 e/kk palkan.
Nothing is Something Worth Doing

Aulis Anttila

  • Vieras
Mediaani
Paljonko on mielestäsi Suomessa palkka jota voi sanoa paskapalkaksi?

Keskiansiot sukupuolen mukaan, 2005, Kuukausiansio, €
Miehet    Naiset
2 813    2 275
=
...eli tota vähemmän...
Mun mielestäni keskiarvo ei kerro maailmanmenosta mitään, mediaani on olisi tässäkin asiassa paljon kuvaavampi. Vielä kun niitä palkkataulukoita aletaan purkamaan niin, että nähdään ylimmät ja alimmat tuloluokat, niin ollaan jäljillä. Keskiarvo antaa liian ruusuisen kuvan suomen palkkatasosta kun Liljus yksinäänkin raahaa tuota keskiarvoa ylöspäin varmaan sen satasen...  ;D

Mä taisin kirjottaa täällä jonnekki jotain just nimenomaan mediaanista... se kertoo oikeasti jo jotain... ja eri aloille purettuna vieläki enemmän  ::)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Ok. enpäs huomannut kahlatessani viestejä läpi.
Nothing is Something Worth Doing

Aulis Anttila

  • Vieras
Nou hätä
Ok. enpäs huomannut kahlatessani viestejä läpi.

Juu... ei hätiä mitiä... hyvä vaan, että tieto lisääntyy - täälläkin... meidän toimestamme  ;D  :D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Mediaani
Mä taisin kirjottaa täällä jonnekki jotain just nimenomaan mediaanista... se kertoo oikeasti jo jotain... ja eri aloille purettuna vieläki enemmän  ::)

Usein kyllä mediaanit unohtuu työtaistelussa. Työntekijät puhuvat mielellään alan peruspalkasta ja unohtavat todellisen maksetun palkan ja palkkaa nostavat lisät ym, vrt. Tehyn työtaistelu.

Aulis Anttila

  • Vieras
Tottahan toi
Mä taisin kirjottaa täällä jonnekki jotain just nimenomaan mediaanista... se kertoo oikeasti jo jotain... ja eri aloille purettuna vieläki enemmän  ::)
Usein kyllä mediaanit unohtuu työtaistelussa. Työntekijät puhuvat mielellään alan peruspalkasta ja unohtavat todellisen maksetun palkan ja palkkaa nostavat lisät ym, vrt. Tehyn työtaistelu.

Joo... sillä korjauksella, että palkka ja ansio ovat kaksi ihan eri asiaa  ;)