Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe suomesta tullut vitsi isossa britanniassa  (Luettu 13229 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
lähde uusisuomi 8)

Jos käy lukemassa Daily Telegraph ja Times Onlinen Suomea koskevat jutut niin eipä voi sanoa muuta kuin että aika vähässä on jutut Suomesta. Me emme ole edes vitsi vaan meidät on unohdettu kokonaan, ekassa urheilujutussakin oli Paavo Nurmi ja Hannes Kolehmainen pääosissa. Suomessa on uutinen että jossain ulkomailla on Suomi päässyt uutisiin. -Vitsinä vielä, onko englannissa kovin paljon vesijohdoista johtuvia homevaurioita ja vesijohto remontit taitavat olla hiukan edullisempia kuin täällä Suomessa. Siperiassa taitaa ikirouta katkoa haudatut vesijohdot.

Aulis Anttila

  • Vieras
Osuma :-)
Britit on postijakajakansaa. Niillä on autoissa ratti valmiina oikialla puolella postinjakohommia varten.

 ;D  ;D  ;D  ;D

articla

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg36824#msg36824
Eikös ne jaa maidotkin erikseen pulloissa kotiovelle, toimivaa logistiikkaa kustannustehokkaasti ???
[/quote

Palvelua se on.
Maito siellä silti kuluttajan kotiovelle tuotuna halvempaa kuin Suomessa itsepalveluna peltomarketin kylmähyllystä haettuna. ???
Tuottajahinta korkeampi kuin Suomessa.
Koti-Suomen välistävetäjät pohjattoman ahneita. >:(

Viimeksi muokattu: 21.03.08 - klo:15:06 kirjoittanut articla

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Onhan se ny palio paree notta vitsiä eikä vaa pelkästänsä huanoja uutisia.

Sehä voiki olla Suamen uus viäntituate. Tähän asti Suami on seissy puujaloolla ja Nokian kännykööllä mutta tuulevaasuures puujalakavitsiillä.

Vitsilaiva seilaa Enklantihi

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg36824#msg36824
Eikös ne jaa maidotkin erikseen pulloissa kotiovelle, toimivaa logistiikkaa kustannustehokkaasti ???
[/quote

Palvelua se on.
Maito siellä silti kuluttajan kotiovelle tuotuna halvempaa kuin Suomessa itsepalveluna peltomarketin kylmähyllystä haettuna. ???
Tuottajahinta korkeampi kuin Suomessa.
Koti-Suomen välistävetäjät pohjattoman ahneita. >:(

Mitä tuo todistaa? Britit ei osaa, ei jää väliportaalle kunnon voittoja! Ja onko mitään järkeä saada maito happanemaan kotiportaalle kun muut tavarat joutuu hakemaan sieltä lähimarketista?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

articla

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg36824#msg36824
Eikös ne jaa maidotkin erikseen pulloissa kotiovelle, toimivaa logistiikkaa kustannustehokkaasti ???
[/quote

Palvelua se on.
Maito siellä silti kuluttajan kotiovelle tuotuna halvempaa kuin Suomessa itsepalveluna peltomarketin kylmähyllystä haettuna. ???
Tuottajahinta korkeampi kuin Suomessa.
Koti-Suomen välistävetäjät pohjattoman ahneita. >:(

Mitä tuo todistaa? Britit ei osaa, ei jää väliportaalle kunnon voittoja! Ja onko mitään järkeä saada maito happanemaan kotiportaalle kun muut tavarat joutuu hakemaan sieltä lähimarketista?

Logistiikka toimii paremmin kuin Suomessa. Tuote toimitetaan kuluttajalle kotiin asti. Kuluttaja maksaa silti maitolitrasta vähemmän kuin täällä Suomessa.
Itsehän olet juuri haukkunut tälläkin palstalla kapitalisteja jotka ovat sinutkin "nöyräksi" ::) opettaneet. Ja nyt mielestäsi juuri sen kapitalistisen väliportaan pitäisi tehdä entistä isompaa voittoa.

Sinähän poriset aivan pehmoisia, ei päätä ei häntää.
Lienetkö mikään viljelijä ensinkään?
Roikut täällä vain *****ilemassa.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg36824#msg36824
Eikös ne jaa maidotkin erikseen pulloissa kotiovelle, toimivaa logistiikkaa kustannustehokkaasti ???
[/quote

Palvelua se on.
Maito siellä silti kuluttajan kotiovelle tuotuna halvempaa kuin Suomessa itsepalveluna peltomarketin kylmähyllystä haettuna. ???
Tuottajahinta korkeampi kuin Suomessa.
Koti-Suomen välistävetäjät pohjattoman ahneita. >:(

Mitä tuo todistaa? Britit ei osaa, ei jää väliportaalle kunnon voittoja! Ja onko mitään järkeä saada maito happanemaan kotiportaalle kun muut tavarat joutuu hakemaan sieltä lähimarketista?

Logistiikka toimii paremmin kuin Suomessa. Tuote toimitetaan kuluttajalle kotiin asti. Kuluttaja maksaa silti maitolitrasta vähemmän kuin täällä Suomessa.
Itsehän olet juuri haukkunut tälläkin palstalla kapitalisteja jotka ovat sinutkin "nöyräksi" ::) opettaneet. Ja nyt mielestäsi juuri sen kapitalistisen väliportaan pitäisi tehdä entistä isompaa voittoa.

Sinähän poriset aivan pehmoisia, ei päätä ei häntää.
Lienetkö mikään viljelijä ensinkään?
Roikut täällä vain *****ilemassa.

Luultavasti tuossa maitokuski on se riistetty, paskapalkalla jakelee niitä maitoja ei se muuten voi lyödä leiville. Etkä vastannut siihen mitä järkeä on saada portaalle kun muut tavarat kuitenkin joutuu hakemaan kaupasta?
Minä olen maanviljelijä, sukutilan jatkaja! :o
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Talojussi

  • Vieras
Vs: Ei mikään ihme
lähde uusisuomi 8)

No eipä ole ihme... on meillä sellainen Sössö "pääministerinä"  >:(  :(  :o




Taitaa olla suurempi vitsi nämä velttomunan tekstarit...............yli 200 viestiä ja vielä jäi ilman  ;D ;D

Eikös se mokaMatti lähettänyt niitä paljon enemmän ???




Jaa ah tuosta miulla ei oo tietoo ( siis määrästä ) , mutta jos tiedät niin kerro ihmeessä.......

yli 800 kpl

Talojussi

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Britit on postijakajakansaa.

Niillä on autoissa ratti valmiina oikialla puolella postinjakohommia varten.

Niin, ja kun yöllä tulevat umpikännissä kapakasta, on ratti siirretty valmiiksi vaimon puolelle

Talojussi

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
lähde uusisuomi 8)

Great Britain - liian paljon ihmisiä liian pienellä alueella...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
lähde uusisuomi 8)

Great Britain - liian paljon ihmisiä liian pienellä alueella...

"Koppavat engelsmannit sumuisella saarellaan."
tethering holes to their concave windings

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
lähde uusisuomi 8)

Great Britain - liian paljon ihmisiä liian pienellä alueella...

"Koppavat engelsmannit sumuisella saarellaan."


engelsmannit ovat EU:ssa ilmaiseksi  >:( >:(

articla

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg37001#msg37001
[/quote

Luultavasti tuossa maitokuski on se riistetty, paskapalkalla jakelee niitä maitoja ei se muuten voi lyödä leiville. Etkä vastannut siihen mitä järkeä on saada portaalle kun muut tavarat kuitenkin joutuu hakemaan kaupasta?
Minä olen maanviljelijä, sukutilan jatkaja! :o

Paljonko on mielestäsi Suomessa palkka jota voi sanoa paskapalkaksi?
Minulla kaveri saa paskaa palkaksi ihan konkreettisesti. Ajaa toisen kaverin lietesäiliön sisällön keväisin pelloilleen. Saa palkakseen ajamansa tavaran.
Hänkin muuten harrastaa maanviljelyä, samoin kuin minä. Pinta-alat molemmilla 40 ha paikkeilla. Pääasiallinen työ ja toimeentulo muualta. Joten harrastusta tämä viljely täällä on. Vapaa-ajalla tapahtuvaa harrastusta. Tosin siitä harvinainen harrastus että kustantaa itsensä.
Ammattina maanviljelijä tarkoittaa täälläpäin ihan jotain muuta kuin 40 ha alalla tapahtuvaa hupiviljelyä. Teillä näemmä harrastuskin luokitellaan ammatiksi.

Käykö teillä rouva/emäntä kaupassa pääasiassa? Vai käytkö itse? Mikä mahtaa painaa kauppakassissa eniten? Ohragebardia ei lueta mukaan.
Oikein mieluusti meillä otettaisiin moinen palvelu vastaan kuin Briteillä. Jäisi eräskin litra maitoa raahaamatta muiden tavaroiden ohessa vuoden mittaan.

Niin ja minä olen yrittänyt toimia suvunjatkajana parhaani mukaan.
Paljon mukavampaa kuin sukutilaa jatkaa. Vaikka mukava harrastus tuo viljelykin on.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg37001#msg37001
[/quote

Luultavasti tuossa maitokuski on se riistetty, paskapalkalla jakelee niitä maitoja ei se muuten voi lyödä leiville. Etkä vastannut siihen mitä järkeä on saada portaalle kun muut tavarat kuitenkin joutuu hakemaan kaupasta?
Minä olen maanviljelijä, sukutilan jatkaja! :o

Paljonko on mielestäsi Suomessa palkka jota voi sanoa paskapalkaksi?

alle 2500€/kk

Minulla kaveri saa paskaa palkaksi ihan konkreettisesti. Ajaa toisen kaverin lietesäiliön sisällön keväisin pelloilleen. Saa palkakseen ajamansa tavaran.
Hänkin muuten harrastaa maanviljelyä, samoin kuin minä. Pinta-alat molemmilla 40 ha paikkeilla. Pääasiallinen työ ja toimeentulo muualta. Joten harrastusta tämä viljely täällä on. Vapaa-ajalla tapahtuvaa harrastusta. Tosin siitä harvinainen harrastus että kustantaa itsensä.

Niinhän se minullakin, aina on "voittoa" näytetty. Teetkö täysipäiväistä työtä eli 40h/viikko 48 viikkoa vuodessa?

Ammattina maanviljelijä tarkoittaa täälläpäin ihan jotain muuta kuin 40 ha alalla tapahtuvaa hupiviljelyä. Teillä näemmä harrastuskin luokitellaan ammatiksi.

Itse tiedän työn määrän enkä voi pelkästäään sanoa harrastukseksi jos se vie kaikki lomat. Kuulun ns köyhiin työtätekeviin jotka joutuvat haalimaan toimeentulon kahdesta työstä koska kummastakaan ei saa säällistä toimeentuloa. Kuka mielestäsi saa käyttää titteliä maanviljelijä? 100 000 broilerin kasvattaja?

Käykö teillä rouva/emäntä kaupassa pääasiassa? Vai käytkö itse? Mikä mahtaa painaa kauppakassissa eniten? Ohragebardia ei lueta mukaan.

Maitoa tulee ostettua kerralla keskimäärin 4-5 l eli kai se painavinta on. Lasten mehut ja limut kyllä painaa ihan samanverran.

Oikein mieluusti meillä otettaisiin moinen palvelu vastaan kuin Briteillä. Jäisi eräskin litra maitoa raahaamatta muiden tavaroiden ohessa vuoden mittaan.

Kuitenkin aika turhaa kun ei niitä muita tavaroita saisi samalla. Mitähän briteissä maksaa maito supermarketissa tähän kotiintuotuun verrattuna?

Niin ja minä olen yrittänyt toimia suvunjatkajana parhaani mukaan.
Paljon mukavampaa kuin sukutilaa jatkaa. Vaikka mukava harrastus tuo viljelykin on.

On tässä sukuakin jatkettu :-*

Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: suomesta tullut vitsi isossa britanniassa
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija link=topic=2786.msg37001#msg37001
[/quote

Luultavasti tuossa maitokuski on se riistetty, paskapalkalla jakelee niitä maitoja ei se muuten voi lyödä leiville. Etkä vastannut siihen mitä järkeä on saada portaalle kun muut tavarat kuitenkin joutuu hakemaan kaupasta?
Minä olen maanviljelijä, sukutilan jatkaja! :o

Paljonko on mielestäsi Suomessa palkka jota voi sanoa paskapalkaksi?

alle 2500€/kk

Minulla kaveri saa paskaa palkaksi ihan konkreettisesti. Ajaa toisen kaverin lietesäiliön sisällön keväisin pelloilleen. Saa palkakseen ajamansa tavaran.
Hänkin muuten harrastaa maanviljelyä, samoin kuin minä. Pinta-alat molemmilla 40 ha paikkeilla. Pääasiallinen työ ja toimeentulo muualta. Joten harrastusta tämä viljely täällä on. Vapaa-ajalla tapahtuvaa harrastusta. Tosin siitä harvinainen harrastus että kustantaa itsensä.

Niinhän se minullakin, aina on "voittoa" näytetty. Teetkö täysipäiväistä työtä eli 40h/viikko 48 viikkoa vuodessa?

Ammattina maanviljelijä tarkoittaa täälläpäin ihan jotain muuta kuin 40 ha alalla tapahtuvaa hupiviljelyä. Teillä näemmä harrastuskin luokitellaan ammatiksi.

Itse tiedän työn määrän enkä voi pelkästäään sanoa harrastukseksi jos se vie kaikki lomat. Kuulun ns köyhiin työtätekeviin jotka joutuvat haalimaan toimeentulon kahdesta työstä koska kummastakaan ei saa säällistä toimeentuloa. Kuka mielestäsi saa käyttää titteliä maanviljelijä? 100 000 broilerin kasvattaja?

Käykö teillä rouva/emäntä kaupassa pääasiassa? Vai käytkö itse? Mikä mahtaa painaa kauppakassissa eniten? Ohragebardia ei lueta mukaan.

Maitoa tulee ostettua kerralla keskimäärin 4-5 l eli kai se painavinta on. Lasten mehut ja limut kyllä painaa ihan samanverran.

Oikein mieluusti meillä otettaisiin moinen palvelu vastaan kuin Briteillä. Jäisi eräskin litra maitoa raahaamatta muiden tavaroiden ohessa vuoden mittaan.

Kuitenkin aika turhaa kun ei niitä muita tavaroita saisi samalla. Mitähän briteissä maksaa maito supermarketissa tähän kotiintuotuun verrattuna?

Niin ja minä olen yrittänyt toimia suvunjatkajana parhaani mukaan.
Paljon mukavampaa kuin sukutilaa jatkaa. Vaikka mukava harrastus tuo viljelykin on.

On tässä sukuakin jatkettu :-*


On maanviljelijällä kova palkka vaatimus ja silti ei luovu tappiota tuottavasta "sukutilastaan" tienais kerralla koko menneitten vuosikymmenten tappion. ::)