Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat F140  (Luettu 7033 kertaa)

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Fiat F140
Paljonkohan tollanen mahtas viedä löppänää hommissa hiukan pelottaa kun se on kutosen turbokoneella, kertokan nyt vaikka veikkauksia jossei muuta(esim. äkeen, kärrien vedosta, Tai lumen lykkimisestä).

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Fiat F140
Sammutettuna litran tunnissa. Sen verran kuulemma valuttaa alleen.

20 litraa palaa pintakaasulla risukarhisi edessä  ???

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Fiat F140
Mulla oli ton pikkuveli F115.Moottorihan on sama,meillä ahdettiin se itse.
En minä tuota suurisuokaiseksi muista,mutta eihän se nyt millään Dextan kulutuksella kulje.
Kevyissä töissä 10 litraa varmaan riittää,raskaassa sitten enempi.
Tyypillinen tyhjäkäyntikulutus tuommoiselle kutoselle lienee 3 litran paikkeilla.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat F140
Paljonkohan tollanen mahtas viedä löppänää hommissa hiukan pelottaa kun se on kutosen turbokoneella, kertokan nyt vaikka veikkauksia jossei muuta(esim. äkeen, kärrien vedosta, Tai lumen lykkimisestä).
Ryskähommiinko olet aatellu?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Fiat F140
ei kai se nyt määräänsä enempää vie!      kuka saa vaikka pelastuksenkii kuluttaan mansikoita !

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Fiat F140
Mulla oli ton pikkuveli F115.Moottorihan on sama,meillä ahdettiin se itse.
En minä tuota suurisuokaiseksi muista,mutta eihän se nyt millään Dextan kulutuksella kulje.
Kevyissä töissä 10 litraa varmaan riittää,raskaassa sitten enempi.
Tyypillinen tyhjäkäyntikulutus tuommoiselle kutoselle lienee 3 litran paikkeilla.

mitä luulet maantie ajon kulutukseksi ?

3070 E

  • Vieras
Vs: Fiat F140
Mulla oli ton pikkuveli F115.Moottorihan on sama,meillä ahdettiin se itse.
En minä tuota suurisuokaiseksi muista,mutta eihän se nyt millään Dextan kulutuksella kulje.
Kevyissä töissä 10 litraa varmaan riittää,raskaassa sitten enempi.
Tyypillinen tyhjäkäyntikulutus tuommoiselle kutoselle lienee 3 litran paikkeilla.

mitä luulet maantie ajon kulutukseksi ?

Riippuu mitä vetää vai mopoksiko meinasit??  ;D

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Fiat F140
siis vaikka ihan ilman mitään tai sitten jotain kevyttä kärriä, entäs siirtymät aurakaluston kanssa paljonkohan kulutusta tulee maantie ajoon.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fiat F140
maantielle ennemmin f100,f110,f120 tai f130. ne on nopeampia, kulkee vakiona n.45km/h. f140 on järeemmillä rattailla ja hitammilla välityksillä. käytännössä laatikoissa ei kestävyys eroja ole.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Fiat F140
ruttutukussa vaan on "halvalla" tollanen F140

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Fiat F140
Ei se F140 ole sen hitaampi kuin pienemmätkään. Ainakaan F115 verrattuna, ehkä toisinpäin.
580/38 rattailla/2500rpm noin 50/km/h.                     Vai miten hirveästi pienemmät sitten kulkee?
Läppätiskissä ajamalla tietty voi kulutus olla vähemmän taloudellista, niinkuin muillakin.

Suunnanvaihtimen toiminta kannattaa tarkastaa, ei saa käyttää koneen liikkuesssa mutta pitäisi ilman kurinoita mennä päälle, ilman että täytyy jarrua painaa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Fiat F140
Aurauskaluston kanssa kulutus?...veikkaisin 0,35-0,4 litr./km.Mitattuja kulutuksia ei oo ja tuo konekin lähti meiltä 4 vuotta sitten joten muisteluksi menee.Arvaus perustuu enempi esim.TSAn mitattuun kulutukseen esim.tyhjä kylvökone perässä,ei Winneri siitä paljoa eroa.

Jotenkin muistelen että huippunopeus riippu noissa hiukan vaihteistosta.Mulla oli pikavaihdeaski,kuten tietääkseni kaikissa F140:ssä on.Huippu noin 40 18.4-38lla.
Ainakin F110ä on myyty vaihteistolla jossa ei ollu pikavaihdetta ja huippunopeus hiukan isompi ehkä 44.
Ainakin niin mulle eräs kauppias silloin väitti kun kauppaa tein.