Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Löytötavaraa:  (Luettu 22201 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Löytötavaraa:
Kaksi O-rengasta samassa äkeen piikissä toinen kylläkin edellis vuoden satoa.

Edellinen suomennettuna .... sakokaivolietettä levitin  pellolle ja äestin sekaan niin  se kort.u osui äkeenpiikkiin . Samoin kävi viimevuonna  ::)

Eikä sitten kerrasta oppinut laittaan niitä roskikseen vessanpytyn sijaan... >:(

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Löytötavaraa:
Ei se häävi ole t-amppoonikaan, kirkuvan punainen sellainen, kun se tarttuu narusta varpajyrään. läts--läts

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Löytötavaraa:
Dt- seiskavitosen telalappui, golfpalloi yhelt pellolt sikana.

kujala

  • Vieras
Vs: Löytötavaraa:
Telamiina löydettiin koulukaverin kanssa aikoinaan tienposkesta ellei pellolta.
Pistettiin vielä jemmaan vastaisen varalle. Siellä lienee vieläkin.
Keltainen versio.
Kymmenkunta vuotta myöhemmin kadutti kovasti se asekätkentä, joku saattoi saada sanktiota hävinneestä kalustosta.

Pari vuotta sitten löytyi talonvieripellosta vanhanaikaiset tekohampaat, pienehköt, naisihmisen suussa kai olleet.
Olen varonut siitä asti lisäämästä kyntösyvyyttä sillä lohkolla.

Hohtimia on löytynyt useammat, kaikki käytössä.
Metallinpaljastimen hankkiminen peltokäyttöön houkuttaa, metsässä onkin jo käytössä piikkilankatutka. Merkkiä Jonsereds. >:( :'(

Verku

Vs: Löytötavaraa:
Milloin: Sadejakson jälkeen, kolmen päivän poudajakson alussa ensimmäisenä aamuna, toisella kuormalla

Esine: Rautaa

Millä: Tarkkuussilppurilla

Seuraus: Kaikki terät tuhoutui + täysi rehukuorma nevaan metallisilpun vuoksi

Mitä vielä: Koskaan ei ole vitutukseen kuoleminen ollut niin lähellä kuin silloin

Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:21:03 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Löytötavaraa:
Tänään ajoin traktorilla kotiin päin kun eräällä sillalla näin kaksi autoa pysähtyneenä, hiljensin jonka jälkeen syykin selvisi, tienposkessa oli umpikurainen ja täysin uupunut koira. Soitimme tuloksetta muutamalle lähistön koiraihmiselle ja lopulta yksi jo minua ennen pysähtynyt autokunta, kaikki nuoria miehiä, päättivät ottaa koiran mukaansa ja kysellä naapureilta, mutta jos omistajaa ei löydy niin vievät lopulta paikalliseen löytöeläinpaikkaan. Uhrasin yhteiseen hyvään 1,50 euroa maksavan liinan jotta piskille saatiin talutushihna. Hihna tosin oli turha, sillä lopulta kannoin koiran takalatkkoon, kun ei se ressukka itse jaksanut edes seistä.
Nothing is Something Worth Doing

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Löytötavaraa:
Telamiina löydettiin koulukaverin kanssa aikoinaan tienposkesta ellei pellolta.
Pistettiin vielä jemmaan vastaisen varalle. Siellä lienee vieläkin.

Jaa niin, edelliskeväänä muutama sata metriä jotain armeijan puhelinkaapelin näköistä pitkin peltoa. Löytyi sentään ennenkuin kietoutui mihinkään.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Löytötavaraa:
Telamiina löydettiin koulukaverin kanssa aikoinaan tienposkesta ellei pellolta.
Pistettiin vielä jemmaan vastaisen varalle. Siellä lienee vieläkin.

Jaa niin, edelliskeväänä muutama sata metriä jotain armeijan puhelinkaapelin näköistä pitkin peltoa. Löytyi sentään ennenkuin kietoutui mihinkään.

No tuossa yks kaveri löysi autotallia rakentaessaan pellolta rannetta vahvaa puhelinkaapelia. Missään ei moisesta ollut mainintaa, mutta huhun mukaan olis ollu armeijan kätkemä pääyhteyskaapeli helsingistä suuntana länsirannikko.....  lienee kyllä jo pois käytöstä, koska ei kukaan tullut korjaamaan. Se oli joskus kuuskytluvun alussa salaojakoneella vedetty kaikessa hiljaisuudessa pitkin peltoja...

brotofobia

  • Vieras
Vs: Löytötavaraa:
Mulla on ollu tapana tehdä kylvömuokkaus Potilan Rengassokkien keräyskoneella. Saldo on yks rengassokka S-piikissä per kevät. Aatelin tehostaa alan kannattavuutta ja hiekkapuhallan ja vien niklattavaksi nuo.  Vai pitääkö olla hipi hiljaa jos ne onkin joltain Myöhäismesoliittiselta kaudelta...museoivat pian koko pellon.

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/rekisteriportaali/portti/default.aspx

Viimeksi muokattu: 16.05.11 - klo:06:04 kirjoittanut brotofobia

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65416
Vs: Löytötavaraa:
juu, kannattaa olla varovainen!     saattaavat olla jopa 1700-luvulta käytetyynä aitasuorakylvökoneen vannaspainona!         kaivelevat vielä puolentoista metrin syvyyteen pikkuruuduissa ettien sitä koko konetta ja veturia!                       muutama vuosi sitten ite ihmottelin että kun nyy meinas joustikkaan edessä hyytyä ja vikakin löyty;   muttama metrin hinausketju piikissä.......ei löytynnä sitä hinattavaa mutta kyllä oli niin huonossa kunnossa että en sitten tiedä oliko sekin jo maatunut!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Löytötavaraa:
Mulla on ollu tapana tehdä kylvömuokkaus Potilan Rengassokkien keräyskoneella. Saldo on yks rengassokka S-piikissä per kevät. Aatelin tehostaa alan kannattavuutta ja hiekkapuhallan ja vien niklattavaksi nuo.  Vai pitääkö olla hipi hiljaa jos ne onkin joltain Myöhäismesoliittiselta kaudelta...museoivat pian koko pellon.

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/rekisteriportaali/portti/default.aspx

Tuo on kyllä jännä ilmiö! Olen tilastoinut että rengassokkia itseltä häviää max 1 vuodessa. Silti niitä löytyy äkeestä. Ja miten ne osaavatkin kiivetä S-piikin latvaan, yli mutkan  ???

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Löytötavaraa:
Mulla on ollu tapana tehdä kylvömuokkaus Potilan Rengassokkien keräyskoneella. Saldo on yks rengassokka S-piikissä per kevät. Aatelin tehostaa alan kannattavuutta ja hiekkapuhallan ja vien niklattavaksi nuo.  Vai pitääkö olla hipi hiljaa jos ne onkin joltain Myöhäismesoliittiselta kaudelta...museoivat pian koko pellon.

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/rekisteriportaali/portti/default.aspx

Tuo on kyllä jännä ilmiö! Olen tilastoinut että rengassokkia itseltä häviää max 1 vuodessa. Silti niitä löytyy äkeestä. Ja miten ne osaavatkin kiivetä S-piikin latvaan, yli mutkan  ???

Toinen on kumiset pressun kiinnikkeet, mistä niitä sikiää ja äkeen piikkeihin osaavat??
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Löytötavaraa:
Mulla on ollu tapana tehdä kylvömuokkaus Potilan Rengassokkien keräyskoneella. Saldo on yks rengassokka S-piikissä per kevät. Aatelin tehostaa alan kannattavuutta ja hiekkapuhallan ja vien niklattavaksi nuo.  Vai pitääkö olla hipi hiljaa jos ne onkin joltain Myöhäismesoliittiselta kaudelta...museoivat pian koko pellon.

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/rekisteriportaali/portti/default.aspx

Tuo on kyllä jännä ilmiö! Olen tilastoinut että rengassokkia itseltä häviää max 1 vuodessa. Silti niitä löytyy äkeestä. Ja miten ne osaavatkin kiivetä S-piikin latvaan, yli mutkan  ???

Toinen on kumiset pressun kiinnikkeet, mistä niitä sikiää ja äkeen piikkeihin osaavat??

Minä olen kanssa löytänyt tuollaisen äkeellä vaikka tilalla ei ole ikinä ollut tuollaisia edes käytössä  :o

Nuffin sivurajoittimen sisäinen reikärauta löytyi pari päivää sitten. Saattoi kyllä olla massikastakin, mutta oranssia maalia siinä oli.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Löytötavaraa:
Tänään löytyi joku ikivanha puoli metriä pitkä piikkipäinen rauta uudesta vuokrapellosta, juuri huomasin kun oli osumassa piikkipää pystyssä eturenkaan alle. Joku ihme rautalankakela löytyi myös aiemmin äkeen piikkiin takertuneena sekä melkein kymmenen vuotta hukassa ollut pikku-Tumen kiertokoeveivi kääntyi myös esiin äestyksen aikana.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.