Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tee-se-itse vastapaino  (Luettu 20485 kertaa)

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Tee-se-itse vastapaino
Pitäisi rakennella tee-se-itse-työnä vastapaino etukuormainkäyttöön.

Kaveri on tehnyt hyvin toimivan vastapainon niputtamalla junan "pyöriä" akselille. Muuten toimii kuulemma erinomaisesti, mutta painoa ei voi jättää pois perästä rinnemaastossa.  ;D

Miten olisi puolikas tyhjää öljytynnyriä, johon tekisi itse sisälle valun, ja sitä ennen löisi akselin läpi tynnyrin?

Pitäisiköhän tuo tehdä kolmipistekiinnityksellä, vai tuleeko ihan vetovarsiversiosta hyvä? Sivurajoittimien päälle saattaa kyllä käydä jonkin verran enemmän.

Onkos jossakin myytävänä tyhjiä vastapainosapluunoita, joiden painoa voisi itse säätää?

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Tee-se-itse vastapaino
eipä oo koskaan moista tarvinnu..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Tee-se-itse vastapaino
eipä oo koskaan moista tarvinnu..

Eikös ole koskaan ruvennut traktori keulimaan väärästä päästä, kun on nokalla tarpeeksi painoa??

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Tee-se-itse vastapaino
ei.. vaikka kolmatta tonnia on ollu kauhassa..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Pitäisi rakennella tee-se-itse-työnä vastapaino etukuormainkäyttöön.

Kaveri on tehnyt hyvin toimivan vastapainon niputtamalla junan "pyöriä" akselille. Muuten toimii kuulemma erinomaisesti, mutta painoa ei voi jättää pois perästä rinnemaastossa.  ;D

Miten olisi puolikas tyhjää öljytynnyriä, johon tekisi itse sisälle valun, ja sitä ennen löisi akselin läpi tynnyrin?

Pitäisiköhän tuo tehdä kolmipistekiinnityksellä, vai tuleeko ihan vetovarsiversiosta hyvä? Sivurajoittimien päälle saattaa kyllä käydä jonkin verran enemmän.

Onkos jossakin myytävänä tyhjiä vastapainosapluunoita, joiden painoa voisi itse säätää?



Olen nähnyt varsin toimivan takapainon, jonka paino oli säädettävissä:
Runko hitsattu U-palkista tms., ja painoina pari settiä traktorin keulapainoja. Sopivasti suunnitellen helppo ja turvallinen ottaa nostolaitteeseen ja jättää pois. Ja vastaavasti painojen määrän säätö saatavissa hallituksi...
Slippin 'n sliding

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Pitäisi rakennella tee-se-itse-työnä vastapaino etukuormainkäyttöön.

Kaveri on tehnyt hyvin toimivan vastapainon niputtamalla junan "pyöriä" akselille. Muuten toimii kuulemma erinomaisesti, mutta painoa ei voi jättää pois perästä rinnemaastossa.  ;D

Miten olisi puolikas tyhjää öljytynnyriä, johon tekisi itse sisälle valun, ja sitä ennen löisi akselin läpi tynnyrin?

Pitäisiköhän tuo tehdä kolmipistekiinnityksellä, vai tuleeko ihan vetovarsiversiosta hyvä? Sivurajoittimien päälle saattaa kyllä käydä jonkin verran enemmän.

Onkos jossakin myytävänä tyhjiä vastapainosapluunoita, joiden painoa voisi itse säätää?



Olen nähnyt varsin toimivan takapainon, jonka paino oli säädettävissä:
Runko hitsattu U-palkista tms., ja painoina pari settiä traktorin keulapainoja. Sopivasti suunnitellen helppo ja turvallinen ottaa nostolaitteeseen ja jättää pois. Ja vastaavasti painojen määrän säätö saatavissa hallituksi...

Jotakin tälläistä juuri haen. Olisiko digikuvaa saatavilla...?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Me tehtiin kymmenisen vuotta sitten betonista pikakiinnitteinen takapaino.
Hitsailin traktorin puoleisen kiinnitys rungon ja sitten sen mukaan painoon tulevat kiinnitys osat. Kulmaraudasta painon ulkokulmiin kehikko ja sisälle ristiin rastiin harjateräksen pätkiä.
Kehikon ympäri tehtiin laudasta valumuotti ja valaessa sekaan heiteltiin vanhoja hevosjyrän kiekkoja.
Ulko mittoja en nyt ulkoa muista mutta painoa kertyi punnittuna vähän toista tonnia.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Tositäppäri ei koskaan käytä takapainoa, onhan etuakseliremontti kuitenkin jotenkin uskottavampaa. Mutta itse aiheeseen, täällä suunnitteilla laittaa joku 800-1000 kiloo nokkapainoin sellaseen kehikkoon. Luulis sen olevan kompekti ja helppo nakata perään kiinni. Kuitenkin sitä tarvii aina rehunlevitykseen ja lannan ja hiekan lastauksessa.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Tee-se-itse vastapaino
miten ois vannepainot?
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Pitäisi rakennella tee-se-itse-työnä vastapaino etukuormainkäyttöön.

Kaveri on tehnyt hyvin toimivan vastapainon niputtamalla junan "pyöriä" akselille. Muuten toimii kuulemma erinomaisesti, mutta painoa ei voi jättää pois perästä rinnemaastossa.  ;D

Miten olisi puolikas tyhjää öljytynnyriä, johon tekisi itse sisälle valun, ja sitä ennen löisi akselin läpi tynnyrin?

Pitäisiköhän tuo tehdä kolmipistekiinnityksellä, vai tuleeko ihan vetovarsiversiosta hyvä? Sivurajoittimien päälle saattaa kyllä käydä jonkin verran enemmän.

Onkos jossakin myytävänä tyhjiä vastapainosapluunoita, joiden painoa voisi itse säätää?



Olen nähnyt varsin toimivan takapainon, jonka paino oli säädettävissä:
Runko hitsattu U-palkista tms., ja painoina pari settiä traktorin keulapainoja. Sopivasti suunnitellen helppo ja turvallinen ottaa nostolaitteeseen ja jättää pois. Ja vastaavasti painojen määrän säätö saatavissa hallituksi...

Jotakin tälläistä juuri haen. Olisiko digikuvaa saatavilla...?



Ei kuvaa tarttunut...
Slippin 'n sliding

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Hyvä värkki nekin, mutta harvoin niitä TRAKTOREISSA näkee 8) Mutta kaikestaan sama se mitä painoa sielä perässä on kuha jos kauhoo niin pitää siitä huolen että ei kone mee koko aikaa 2 renkaan varassa.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Hyvä värkki nekin, mutta harvoin niitä TRAKTOREISSA näkee 8) Mutta kaikestaan sama se mitä painoa sielä perässä on kuha jos kauhoo niin pitää siitä huolen että ei kone mee koko aikaa 2 renkaan varassa.

siis tarkotitko noita vannepainoja? ei ehkä suomessa, mutta euroopassa lienee ihan yleisiä..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Tee-se-itse vastapaino
No ei niitä Suomes näy oikeen useeseen. Mutta nestetäyttöhä ei kanssa hullumpi ois. Ainoo vaan sitten rengasvahingon sattuessa ois aikas kusiset hommat eessä ku joutuu laittaa uuvet nesteet renkaaseen. Mutta luulis et ois paree ajaan tiellä noilla nestetäyttösillä.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Tee-se-itse vastapaino

Tämä on hyvä..

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=3777

Yleensä mulla kauhassa hiekkaa maata kiviä yms. takapainona, mutta voishan sitä  johonkin rautamöykkyyn eurosovitteet liimata. ::)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Tee-se-itse vastapaino
Mul on kokonainen tynnyri täytettynä jämä raudalla ja betonilla. Ennen valua laitettu vanha vetokarttu läpi ja siitä lähtee raudat ylös jonka päissä korvakkeet työnvartta varten.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille