Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra n121 adv  (Luettu 13333 kertaa)

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Valtra n121 adv
Pienoisena pulmana järjestää otsikon mukaiseen traktoriin täysin vastapaineeton paluu hydrauliikan puolelta.Probleema ilmenee ainoastaan hydr.esiohjaus kahvojen paluusta eli litramäärä pieni mutta kiusallinen. Kuinka toimitaan?

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1345
Vs: Valtra n121 adv
Hitekki- versio kaiketi.
ota voimansiirron/hydr  täyttökorkki hydr liikkeeseen, (millinen kierre)
siitä kun nipoilla tekee sopivan yhteen.  (tais olla millinen teräsputken
liitinipan kierre sopiva), tää oikeastaan ainoa vapaa paikka,
kun varsinainen vapaan paluun paikka jo hydr lohkon
paluu öljyn käytössä

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Valtra n121 adv
Hmm... Eikös sekin korkki ole siinä työntyövarren korvakoiden välissä??? Mulla oli joskus tommonen onkelma kans ja siihen ei löytynyt kahden vuoden aikana vastausta valmeetin puolelta. Onkelma on jo poistunut talosta ja advansea ei enää tule tähän taloon merkki vaihtuu ennemmin.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Valtra n121 adv
Pienoisena pulmana järjestää otsikon mukaiseen traktoriin täysin vastapaineeton paluu hydrauliikan puolelta.Probleema ilmenee ainoastaan hydr.esiohjaus kahvojen paluusta eli litramäärä pieni mutta kiusallinen. Kuinka toimitaan?

Hetkinen valaisepa tietämätöntä? Itsellä ei ole moista ongelmaa tullut vapaan paluun suhteen, mutta tarkoitatko että öljy menisis ilman paluusuodatintakin suoraa säiliöön? Paluusuodattimesta kai tulee pieni vastapaine, mutta ei ole mulla aiheuttanut mitään ongelmaa.



Mulle kans tuli mieleen, jotta onko tuo ongelma nyt varmasti selvitetty liittyväksi vapaan paluun vastapaineeseen?

Jos vaikka lykkäisit ens hätään sen paluuletkun ilman liitintä tuonne täyttöreikään tai huohotin pois ja sen reikään ja kokeilet auttaako se.

Vähän tuntus jotta vika voisi ennemmin olla muualla, esiohjauksen säädöissä tms. Tai sitten ehkä ahdistava pikaliitin paluuletkussa?

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra n121 adv
Vapaan paluun liittimessä n.7 bar. vastapainetta= liikaa, ja tällä hetkellä linja kytketty täyttökorkki/huohottimen reikään, jolloin ongelma loistaa muuten poissa olollaan  mutta huohotin hieman pukkaa öljyä ulos vaikka on nyt noin puoli metriä ylempänä ???
Seuraavaksi tuli mieleen kokeilla nostosylinterin yläosassa olevaa linjaa-oletuksena paineettomuus.
Pöydän säätöjä on kyllä ruuvailtu reunasta reunaan.

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Valtra n121 adv
mää tein viimeviikol vaihteiston kylkilappuun reiän ja kierteet 3/4 nipal ja letku taakse,  pumpun tuotto 220l ,sininen väri vaan. Autto oikeen peukkeleesti.

Viimeksi muokattu: 24.04.11 - klo:20:57 kirjoittanut D-Tune

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Valtra n121 adv
Ainaki 121 Ht:s laitettiin vapaa paluu just siihen peräöljyn täyttökorkin reikään ja hyvin on toiminu Amazonet sillä systeemillä. En tiä sitte onko Advance krantumpi...

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra n121 adv
Ainaki 121 Ht:s laitettiin vapaa paluu just siihen peräöljyn täyttökorkin reikään ja hyvin on toiminu Amazonet sillä systeemillä. En tiä sitte onko Advance krantumpi...
No mitenkä olet tehnyt huohotuksen? Käytössä siis puutavara kuormain eli virtaus on jatkuvaa.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1345
Vs: Valtra n121 adv
Tsekkaas vapaan paluun liittimet traktorista,
mulla megassa 1" teman lukittava pikaliitin, silti tuntu vaan
ahistavan paluupuoli, no liittimiä auki, selvishän vika,
1" pikaliittimeltä nippa (supistus) tuohon putkeen jossa samalla
öljyntäyttö proppu. o l i vain  10mm sisäläpimitaltaan oleva nippa.
huut pk....  nipat ja suoraan 1" nippa hitsaten ko putkeen,
muuttu muuten melkosesti kuormaajan käyttö juoheammaksi.

 Esiohjauksen paluun olen värkännyt tuohon täyttökorkkiin
erikseen, ei lohkolta tuleva paluuöljy häiritse (tee vastapainetta)
pullahtaa muuten äkkiä lohkolta esiohjauksen piiristä O-renkaat
jos liikaa vastapainetta, ja esiohjaukselle ei pikaliitintä, suoraan
kierrettävillä nipoilla, on varmempi.

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra n121 adv
Tsekkaas vapaan paluun liittimet traktorista,
mulla megassa 1" teman lukittava pikaliitin, silti tuntu vaan
ahistavan paluupuoli, no liittimiä auki, selvishän vika,
1" pikaliittimeltä nippa (supistus) tuohon putkeen jossa samalla
öljyntäyttö proppu. o l i vain  10mm sisäläpimitaltaan oleva nippa.
huut pk....  nipat ja suoraan 1" nippa hitsaten ko putkeen,
muuttu muuten melkosesti kuormaajan käyttö juoheammaksi.

 Esiohjauksen paluun olen värkännyt tuohon täyttökorkkiin
erikseen, ei lohkolta tuleva paluuöljy häiritse (tee vastapainetta)
pullahtaa muuten äkkiä lohkolta esiohjauksen piiristä O-renkaat
jos liikaa vastapainetta, ja esiohjaukselle ei pikaliitintä, suoraan
kierrettävillä nipoilla, on varmempi.
Advancessa paluu menee lohkon alaosan kautta elikkä eroaa hi-teckista! kts edellinen kysymys, miten olet järkänny perän huohotuksen?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66108
Vs: Valtra n121 adv
eikö valtralta voisi suolahelta kysyä joltain viisaalta noihin jotain keinoa tahi menetelmää?          tuntuu jotenkii oudolta että kun kotimaassa kerran tehdään niin voisihan joku inssinplanttu hieman höllätä ja ettiä tuohon vastauksen!    tuntuu olevan monella ongelmia ton 'vapaan'paluun kanssa!

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra n121 adv
Joo kyllä heti arjen koittaessa soi Suolahdessa puhelin mutta kunpahan nyt kyselin viisammilta ;D, on tossa matkanvarrella joskus joutunut hieman kyseenalaistamaan noiden planttujen ratkaisuja ::)

Fuse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Valtra n121 adv
Vapaan paluun liittimessä n.7 bar. vastapainetta= liikaa, ja tällä hetkellä linja kytketty täyttökorkki/huohottimen reikään, jolloin ongelma loistaa muuten poissa olollaan  mutta huohotin hieman pukkaa öljyä ulos vaikka on nyt noin puoli metriä ylempänä ???
Seuraavaksi tuli mieleen kokeilla nostosylinterin yläosassa olevaa linjaa-oletuksena paineettomuus.
Pöydän säätöjä on kyllä ruuvailtu reunasta reunaan.

Joskus itsellä ollut ongelmia pikaliittimissä tuossa taudinkuvassa, eikä niistä kyllä huomannut mitään päällepäin katsottuna. Pitäisi puutavarakuormaimen pelailla omien lohkojenkin kautta.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1345
Vs: Valtra n121 adv
Tsekkaas vapaan paluun liittimet traktorista,
mulla megassa 1" teman lukittava pikaliitin, silti tuntu vaan
ahistavan paluupuoli, no liittimiä auki, selvishän vika,
1" pikaliittimeltä nippa (supistus) tuohon putkeen jossa samalla
öljyntäyttö proppu. o l i vain  10mm sisäläpimitaltaan oleva nippa.
huut pk....  nipat ja suoraan 1" nippa hitsaten ko putkeen,
muuttu muuten melkosesti kuormaajan käyttö juoheammaksi.

 Esiohjauksen paluun olen värkännyt tuohon täyttökorkkiin
erikseen, ei lohkolta tuleva paluuöljy häiritse (tee vastapainetta)
pullahtaa muuten äkkiä lohkolta esiohjauksen piiristä O-renkaat
jos liikaa vastapainetta, ja esiohjaukselle ei pikaliitintä, suoraan
kierrettävillä nipoilla, on varmempi.
Advancessa paluu menee lohkon alaosan kautta elikkä eroaa hi-teckista! kts edellinen kysymys, miten olet järkänny perän huohotuksen?

Näissähän on vakiona kohtuullisen isokokoinen huohotinsuodatin
voimansiirron/hydrauliikalla ohjaamon oikeanpuoleisessa
takanurkassa, ei ainakaan mitään ongelmaa megan suhteen,
tosin huohotinsuodatin vaihdettu vuosittain kuormaajakäytöstä
johtuen.
Näissä sivistyneemmissä malleissa, hitec >> etiäpäin
paluusystemi erilainen, menee suodattimen kautta?, eri paikkaan
kun megassa, ahdas linja tuossa avancessa, jos tuosta kaikki
vapaa paluu, myös esiohjauksen, virtauksia erilailla advancessa.

tuon huohotinsuodin kannattaa vaihtaa säännöllisesti, jos reipasta
kuormaajakäyttöä, pullahtaapi pian stefat voimansiirrosta.

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Valtra n121 adv

Joskus itsellä ollut ongelmia pikaliittimissä tuossa taudinkuvassa, eikä niistä kyllä huomannut mitään päällepäin katsottuna.

Jep Pikaliittimien kanssa olen havainnut useamminkin kerran, että kaikki eivät keskustele keskenään. Päällepäin ihan kunnossa ja uusiakin, mutta kai eri valmistajan? ja eivät pelaa kunnolla. Nipan vaihto ja vaivat on ohi.... 
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....