Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Booriholkeista  (Luettu 7373 kertaa)

volkkari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Booriholkeista
Onko näitä booriholkkeja joita on mm.nelivedonkardaanin liitoksissa saatavana missään kiristettävänä mallina?
Kun etuakselin keinun puslat on kuluneet ja kardaanin keskilaakerikin oli antautunut niin jonkun verran oli varsinkin etummainen liitos(etuperä-kardaani) väljistyny. Tuliskohan uudella kytkentä holkillakaan liitoksesta kolinaton? Tuolla kiristettävällä sais estettyä ettei ainakaan enempää etuperän booritumppia kuluttais. Rasvanipat ois noihinki hyvä olla vaan taitaa jäähä tavan poralla reikä tekemättä kovuuden takia?

Boori on ilmeisesti samaa kokoa kun voimanottoakselissa.
 

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Booriholkeista
Tee ihmeessä jäykkä liitos niin seurauksena on lautaspyörän laakeriremontti ja muuta kivaa.Kannattaa korjata keinun puslat ennenkuin tulee suurempaa vahinkoa...

volkkari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Booriholkeista
Totta kai ne puslat vaihetaan ensimmäisenä, niistähän tuo kuluminen alkunsa on saanutkin.  :o

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Booriholkeista
Vie etuperän tumppi suosiolla koneistettavaksi ja hanki uudet booriholkit kardaanille. Itse kardaaniakselinkin koneistusta voisi miettiä, ovat aika hintavia varaosapuljuissa. Purkaamoilta on varmaan turha katsella, todennäköisesti ei sen ehjempää osaa löydä kuin mitä nykyinenkään on.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Booriholkeista
Ei pooriliitos oikein voi olla kiristettävä.

Jotta voima siirtyisi edelleen jokaisen uran välityksellä, pitäisi saada holkin kehää lyhennettyä tasaisesti tai akselin halkaisijaa suurennettua.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Booriholkeista
Pooriholkki on vissiin sama kuin voimanottoakselissa poorien mitat.

Akselit täytyy täyttöhitsata ja koneistaa.
Kui mää ain olen paras?

volkkari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Booriholkeista
Joo eipä se kiristys toimiva idea ole kun tarkemmin miettii. Jossain tiheämpi boorisissa semmonen on mutta sitten on tosiaan nivelet välisssä. Näin juuri tais carraron akselilla olevissa koneissa ollakin.

Huonolla pistepuikolla saanu ees raamua siihen holkkiin kun mielenkiinnosta kokeilin.  :)

Oisko jollakulla luetteloa josta selviäis minkä kokoiset holkit akselin keinussa on(MF6265 dana ag105 akselilla?

Ikh:llakin nuita booriholkkeja näkyy olevan vaan kuinkahan meltoja ovat?

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Booriholkeista
Ikh:llakin nuita booriholkkeja näkyy olevan vaan kuinkahan meltoja ovat?

Raudalla kun vähän naputtaa, niin heti tulee monttu.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Booriholkeista
Leukun Carraron booriholkeissa on kiristys 2:lla pultilla. Lisäksi valmiina paikat 6 millisille rasvanipoille.

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Booriholkeista
http://www.sorvaamokarpiola.fi/toiminta.htm

Sieltä löytyy joka tarpeeseen niin holokit kun akselitkin.
Olisi se kova sana teettää joitain varastoon tai niinkuin yhteishankintana.
Ekahan se kallis on.
Olisi vain ne toisten kappaleiden tarvitsijat ;D

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Booriholkeista
Leukun Carraron booriholkeissa on kiristys 2:lla pultilla. Lisäksi valmiina paikat 6 millisille rasvanipoille.

Niin on myös -85 -sarjan Casessakin, kardaaniakselin boorissa on ura johon pultit tulee kiinni. Niisson Zf:n aksila.

Mutta edelleen suosittelen tuota koneistamista, ei tule kalliiksi. Etuperän booritumppia kun ei saa erikseen vaan se on "pari" vetoakseleiden hammaspyörien kanssa, eli koneistamolleppamolle :)
Sitten haet ne booriholkit keskolta ja tukilaakerin myös.

Marjakankaalla näkyy kans olevan noita, tuosta kliks: http://www.konekorjaamo.fi/index.php?type=1667&brand=1544&model=549&cPath=44

Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo:09:18 kirjoittanut Ropsoni

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Booriholkeista
HÖPÖHöpöä >:(  Tietenkin voi booriholkki olla kiristettävä.  Rälläkällä halkio kummallekin puolelle ja kaksi tukevaa sinkilää tuota puristamaan. Niin monta kiristettävää booriholkkia on nähty että kyllä varmaan toimii.  Paras vaihtoehto olisi tietysti laittaa jämäkkää punaista rasvaa niihin booreihin silloin kun ne vielä on tiiviit :)   Tuossa on muuten sellainen juttu että jos nuo boorit on väljät niin siellä ei tahdo rasvakaan pysyä ja kestävyys on varsin rajallinen.

Muoks, tuli mieleen että minun mielestä 905:sen etuakselissa oli booritappi jossa KIRISTETTÄVÄ booriholkki jossa laippa johon kiinnitettiin kardaani.

Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo:12:26 kirjoittanut rene

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Booriholkeista
Leukun Carraron booriholkeissa on kiristys 2:lla pultilla. Lisäksi valmiina paikat 6 millisille rasvanipoille.

Niin on myös -85 -sarjan Casessakin, kardaaniakselin boorissa on ura johon pultit tulee kiinni. Niisson Zf:n aksila.


Samaten 845:ssa. Ja käsittääkseni -56 malleissakin.

Booriholkit on melko pehmoista tavaraa, pitää olla kunnolla kiristetty muuten kuluttaa holkista boorit. Akselit kovempaa tavaraa. Jokusen olen vaihtanut kardaanin kannatinlaakerin vaihdon yhteydessä. Tuo rasvattavuus kyllä varmaan auttaisi.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Booriholkeista
Leukun Carraron booriholkeissa on kiristys 2:lla pultilla. Lisäksi valmiina paikat 6 millisille rasvanipoille.

Niin on myös -85 -sarjan Casessakin, kardaaniakselin boorissa on ura johon pultit tulee kiinni. Niisson Zf:n aksila.


Samaten 845:ssa. Ja käsittääkseni -56 malleissakin.

Booriholkit on melko pehmoista tavaraa, pitää olla kunnolla kiristetty muuten kuluttaa holkista boorit. Akselit kovempaa tavaraa. Jokusen olen vaihtanut kardaanin kannatinlaakerin vaihdon yhteydessä. Tuo rasvattavuus kyllä varmaan auttaisi.


Juu, taitaa olla ihan jotakin valumetallia se holkki, vai olisko jotain vähän kovempaa tai karkaistu hieman sitä.