Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormain  (Luettu 19678 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormain
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.
tethering holes to their concave windings

Verku

Vs: Etukuormain
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.

.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......

"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"
Kypsä tapaus

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Etukuormain
["Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"

Trimahan on nykyään täysin sama kuin Quicke, mutta vanhan mallisilla vakaajilla, eli hivenen paremmalla näkyvyydellä.

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Etukuormain
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Etukuormain


Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Kyllä niitä venttiileitä löytyy, monen laisiakin. Vuodesta 2002 lähtien ollu kuikassa ja on hyvä peli. Hydrauliikan saa tosiaankin kytkettyä paineenalaisena. Hinta on kyllä kovanlainen. Toiseen ek koneeseen hommasin talvella kuormaajaosan ja se makso arkimarketissa 350 €. Kesko olis velottanut samasta osasta 600€. Mutta edelleen suosittelen pikakytkimen hankintaa, kytkennät onnistuu sen jälkeen kaikilta jopa lomittajalta.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Etukuormain
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.



HEP! Juuri näin saa paineet pois quikestakin.

Ite vaihoin etukuormaajaan ennen ensimmäistä kokeiluakaan pushpull liittimet,ei tartte tapella kuin kovilla pakkasilla mikäli liittimien lämpötilaero suuri. Huomiota kannattaa kiinnittää myös liittimien sopivuuteen kun niitä usein tarttee kiinnitellä,ostaa molempaan päähä samaa laatumerkkiä niin ei tartte taistella :) Alkuperäiset sai heittää mäkeen ainakin kymmenkunta vuotta sitten ts. vaihtaa vaihdossa menevän traktorin pushpull liittimien tilalle ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Etukuormain
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Etukuormain
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.

Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Etukuormain
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.

Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.

miks ette kytke kauhankäännön lohkoa uivaksi ja paina sitten nappia..? Eikö olis helpompaa?
Ainiin, se olikin ylivoimaisen valtterin ominaisuus  ::)

tekniikkaa joka helpottaa jokapäiväistä elämää
allekirjoittanut

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Etukuormain
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.

- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy

Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Etukuormain
Trima 5.0+ on käytössä, ei pahaa sanottavaa.

Tuo letkujen kiinnittäminen taitaa olla ongelmana vähän kaikissa. Kyllä melkein aina joutuu traktorin sammuttamaan että saa paineet pois, tai nykyään teen sen jo aivan suosiolla niin ei tartte hyppiä edestakaisin >:(

--5.0+ mullakin.Ja kans on sammutettava+vivun heilutus nappi pohjassa jotta saa lisäletkut kii.
--Naapurilla kun sähkölohkovehje,niin homma onnaa pahimmillaan vain avaamalla liittimen.Sähkölohko kun ei toi jos tr.sammuksissa,käydessä taas napauttaa aina paineen.Tarttis olla joku pallohana millä vapauttaa paineen.tms.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Etukuormain
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.

- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy

Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.

Jotenkin tuon Triman kanssa on nyt ittekin tullut hyvin toimeen.Saattaa +4.0P tulla nelosDeeren keulaan tänä vuonna.Muutenhan Quicke melkein sama ( vaimennintoiminnot erilaiset ) ja ne vakaimet...Näkyvyys Trimassa vie voiton.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Etukuormain
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.

- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy

Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.

Kaks vuotta sitten Mp-Lift 260 samoilla plus hydr. kauhanlukituksella ja ilman mitään ohjauslohkoa maksoi muistaakseni jotain 6000 eur. Aika julma hintaero. Onko oikeasti trima tuon hinnan väärti?

Viimeksi muokattu: 17.03.08 - klo:16:56 kirjoittanut oltsik

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Etukuormain
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.

.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......

"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"

Kyllä 900- sarjan quicket olivat laadukkaampia kuin nämä dimensionmallit, kaikenlaista pientä hämminkiä ollut heissä, muoviosia ja kaikenlaisia lirpukkeita jotka hajoaa/katoaa..

Mp-liftit nykyisellään ihan asiallisia kuormaajia, mutta itselle jos ostaisin niin asentaisin mielelläni itse koska asennuksen jälki karmiaa, läpiviennit tehdään suurinpiirtein haulikolla ampumalla ja runkopultit puhistelematta isolla myllyllä kiinni

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Etukuormain
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.

Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.
laita se  kuisgeeeen pikaliitin letkuille nii ei tartte päästellä paineita ja on nopea kytkeä letkut  mulla oli jo edellisessä kuiskeessa
dynä vt se nykyaikasin portaaton